גביע הקונפדרציות: בתום משחק מהנה ועתיר אירועים פורטוגל מסיימת במקום ה-3

המשחק על המקום השלישי בגביע הקונפדרציות סיפק שלל אירועים, שערים דרמטיים, החמצות מסמררות שיער, הצלות ענקיות של השוערים, הרחקות של שני שחקנים ומאמן וניצחון דרמטי של פורטוגל בהארכה, לאחר שמקסיקו הובילה עד הדקה ה-91

גביע הקונפדרציות יגיע הערב לסיומו, כשצ'ילה או גרמניה יניפו את הגביע. יום המשחקים נפתח עם המתאבן, שאומנם לא אמור לעניין יותר מידי מבחינה תחרותית, אך בהחלט ניתן היה  לצפות למשחק אטרקטיבי באצטדיון במוסקבה. פורטוגל ומקסיקו, שכבר סיפקו לנו תצוגת כדורגל מהנה בשלב הבתים, נפגשו שוב הפעם במעמד מאוכזבות חצי הגמר.

אלופי אירופה, כמובן חסרו את כוכבם הגדול והאב הטרי לתאומים-כריסטיאנו רונאלדו. בנוסף, פרננדו סנטוס נתן את המנוחה, לריקארדו קווארסמה ואנדרה גומש, שפתחו על ספסל המחליפים. מנגד, מאמן האצטקים-חואן קרלוס אסוריו, פתח בהרכב עם שחקניו הבכירים, כשחוויאר הרננדז בראשם.

לאחר 6 דקות של כדורגל, הפורטוגזים כמעט והבקיעו, לאחר הכנסת כדור מצוינת של הכישרון הצעיר מספורטינג ליסבון-ג'לסון מרטינס, לעברו של מי שהיה בעבר כישרון צעיר מהמועדון מהבירה, לואיס נאני-שהמשיך בנגיעה, אך לא הצליח למצוא את המסגרת. כצפוי ממשחק באווירה נינוחה, אך כזה היכול להיות "קרש קפיצה" ללא מעט שחקנים צעירים ומוכשרים משני הצדדים, זכינו לראות קצב גבוה והתקפות מעבר מהירות לאורך המגרש, אך המסירה האחרונה לקתה בחסר.

בדקה ה-15, כדור עומק מדוד של מוטיניו הגיע לאנדרה סילבה, שהשתלט על הכדור היטב, אך ספק הוכשל על ידי רפאל מרקאז. שופט המשחק-פאד אל מירדאסי הסעודי, בחר להתייעץ עם צוות שיפוט הטלוויזיה, שהנחה אותו להצביע על הנקודה הלבנה. למרות שהיה אחרון בדרך לשער, הקפטן הוותיק של האצטקים, ניסה להגיע לכדור ולכן השופט הסתפק בצהוב בלבד. שחקנה הטרי של מילאן ניגש לכדור בהיעדרו של רונאלדו והראה שעוד יש לו מה ללמוד. סילבה הוציא בעיטה לא מספיק חזקה לפינה השמאלית, גיירמו אוצ'ואה המרגש- זינק היטב והדף לקרן. הקרן הזו הובילה להחמצה נוספת של נאני בדקה ה-18. הקפטן המחליף התרומם מעל כולם, אךך הנגיחהה שלו הלכה מעל המשקוף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הלחץ הפורטוגזי נמשך גם לאחר החמצת הפנדל, לאחר שבדקה ה-23, פיצי ניצל טעות בהגנת מקסיקו, על מנת לחטוף כדור באזור המסוכן, אך הבעיטה של שחקן האגף של בנפיקה, עברה ליד הקורה השמאלית. בדקה ה-27, מקסיקו הייתה קרובה להבקיע גם כן, לאחר כדור חופשי של קרלוס ולה, שמצא את ראשו של מרקז, ששינה את כיון מעוף הכדור, אך רוי פטריסיו היה ערני על מנת לקלוט את הכדור המתגלגל לעבר מסגרתו.

החבורה ממרכז אמריקה המשיכה בהתעוררות, לאחר שבדקה ה-31, קרלוס ולה הכניס כדור מצוין לצ'יצ'אריטו, שהטעה את המגן ובעט בעוצמה, אך שוערה של ספורטינג ליסבון, סיפק אינסינקט נהדר והצליח להדוף את הכדור לקרן. בדקה ה-34, מרטינס הפעלתן הכניס סיפק הרמה טובה מהאגף הימני, נאני אומנם לא הצליח להמשיך מהאוויר, אך פיצי הגיע מאחור על מנת לבעוט כדור שנבלם בגופו של שחקן יריב.

שתי דקות חלפו ואנדרס גווארדדו חטף את הכדור באזור רחבת פורטוגל והכניס מסירה לעברו של שעשה תנועה טובה, אך נטו עם כיסוי מצוין הצליח להרחיק את הכדור, שבריר שנייה לפני חלוצה של קלוב אמריקה. שתי דקות לסיום המחצית פרלטה כמעט והבקיע לשער הלא נכון, לאחר הרמה מסוכנת של מרטינס, אותה ניסה להרחיק, אך במקום זאת היה לא רחוק מלהבקיע שער עצמי נאה למדי. מחצית מהנה למדי, הסתיימה ללא שערים.

אוצ'ואה מונע מאנדרה סילבה את הכיבוש מהנקודה (indonesia Medio Clubi)

בדקה ה-53, ג'לסון מרטינס קיבל כדור מצוין ברחבה, אך בעט לרשת החיצונית. דקה לאחר מכן, מקסיקו עלתה ליתרון בצורה לא צפויה. צ'יצאריטו חדר לרחבה מהאגף השמאלי והכניס כדור מסוכן לרחבת החמש, שפגע דווקא ב-נטו, שכבש שער עצמי מסתכל מבחינתו. 1:0 למקסיקו. 

הקצב הגבוה נמשך כעבור 60 שניות בלבד, כשפרלטה מצליח לחדור לרחבה, אך רוי פטריסיו יצא היטב וחסם את הכדור. בדקה ה-59 פורטוגל הייתה חייבת להשוות, לאחר עוד מהלך נהדר של מרטינס המרשים, שיישר כדור לפיצי, שמ-12 מטרים, פספס את הקורה הימנית בסנטימטרים. בדקה ה-62, גיירמו אוצ'ואה הוכיח שוב שאינסטינקטים כמו שלו, אין לכל שוער. השוער המקסיקני שעצר את ניימאר במונדיאל האחרון, סיפק הצלה יפה לא פחות, הפעם לאחר מהלך מצוין של פורטוגל, שהסתיים בנגיחה חזקה מ-ארבעה מטרים של מרטינס, אך השוער שירד לסגונדה ליגה עם גרנאדה, הציל את המולדת.

בדקה ה-65, קרלוס ולה היה חייב לנצל הרחקה כושלת של הגנת פורטוגל, אך שחקנה של ריאל סוסיאדד המשיך בבעיטה מהאוויר שחלפה ליד הקורה. פרננדו סנטוס הכניס למגרש את קווארסמה ואנדרה גומש, אך דווקא בפרק זמן הזה, קצב המשחק נכנס למצב "לימבו", כשרוב הנעת הכדור מתחוללת ברגליי הפורטוגזים, אך במרכז המגרש, ללא איום ממשי על שערו של אוצ'ואה.

7 דקות לסיום, צ'יצ'אריטו שוב מצא את עצמו לבד מול פטריסיו, אך השוער של אלופת אירופה הפגין שוב את כישוריו, לאחר שיצא לעבר חלוצה של לברקוזן וחסם לו את הזווית לבעיטה איכותית. דקה בתוך תוספת הזמן של המשחק הפורטוגזים השיגו את השוויון… קווארסמה שלא עשה כלום מאז שנכנס עד הרגע הזה, הצליח לספק הגבהה מדויקת מהאגף, אליה הגיע פפה, שסיפק גול וירטואוזי. 1:1 במוסקבה.  הבלם הוותיק הציל את נבחרתו מהפסד והמשחק נכנס ל-30 דקות נוספות של הארכה.

פפה חוגג את הכיבוש הדרמטי (beIN SPORTS)

שלוש דקות מפתיחת הארכה, הרמת קרן של מקסיקו הוסטה לעבר ארווינג לוזאנו, שמארבעה מטרים יישר בעיטה למסגרת, אך רוי פטריסיו הנפלא שוב היה שם. בדקה ה-99, בעיטה חופשית מכמעט 30 מטרים של אליזאו, עברה מעט מעל המשקוף. בדקה ה-103, פורטוגל זכתה בפנדל שני במשחק, לאחר נגיעת יד של מיגל לאיון. שוב היה זה סילבה שניגש לבעוט, אך הפעם היה מדובר ב-אדריאן סילבה. אקס מכבי חיפה, שעלה לשחק בדקה ה-82, הפציץ  את הרשת ועצר את רצף החמצות הפנדלים של נבחרתו, שער בכורה לקשרה של ספורטינג, בסלסאו האירופאים. 1:2 לפורטוגל.

בדקה ה-105, פורטוגל יצאה להתקפה מתפרצת, שהייתה צריכה להסתיים ביותר מבעיטה חלשה, היישר למיקום השוער, מצידו של קווארסמה. דקה מפתיחת החלק השני של הארכה, קיבלנו עוד טוויסט בעלילה, לאחר ש-נלסון סמאדו ראה כרטיס צהוב שני והשאירר אתת אלופת אירופה בעשרה שחקנים.

בדקה ה-111, קווארסמה סיפק מבצע מצוין שהסתיים בבעיטה שנהדפה מרגלו  המזנקת של הקטור מורנו וכמעט פגעה במסגרת. דקה לאחר מכן, גם האצטקים נשארו בעשרה שחקנים, לאחר משחק מסוכן של ראול חימנז, שגם כן ראה את הצהוב השני. שתי דקות לסיום הארכה, הקטור הררה המשיך מהאוויר כדור שנהדף מהרחבה וסחט מרוי פטריסיו הדיפה מצוינת. מספר שניות לאחר מכן,  לוזאנו הכניס כדור מצוין להקטור מורנו, שביצע "נגיחת דג" מ-6 מטרים, שפספסה את המסגרת במעט. מאמן מקסיקו, חואן קרלוס אסוריו, היה בטוח שמגיע לשחקניו פנדל על המהלך האחרון ולאחר ויכוח קולני עם השופט, גם המאמן הקולומביאני הורחק מכר הדשא.

זה לא כל כך עזר לו וגם לחניכיו, שלא הצליחו לחזור כפי שהתרגלנו לראות מהם לאורך הטורניר. המשחק על המקום השלישי לא אכזב וסיפק שלל אירועים. אלופת אירופה הראתה אופי וסיימה את הטורניר במקום השלישי.

אדריאן סילבה, עם שער בכורה בנבחרת, עצר את רצף הפנדלים העגום (caughtoffside)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort