שלושער של סאול העלה את ספרד לגמר, שם היא תפגוש את גרמניה

שני משחקים בלבד נותרו לסיומו של היורו לנבחרות הצעירות שהשנה, כמו בכל שנה, נתן במה לעשרות כשרונות עולים. אחרי חצי הגמר הראשון המדהים בין גרמניה שעלתה לגמר, לבין אנגליה שהודחה, שרק פתח לנו את התיאבון, כעת אנו מקבלים מפגש בין אחת הנבחרות הצעירות הטובות באירופה, בדמותה של ספרד, לבין האיטלקים שביום טוב לא נופלים מהספרדים. ספרד היא הפייבוריטית המובהקת לזכייה בתואר, עמוסה בשחקני על המשחקים בליגות הטובות ביותר בעולם. מולה, בחצי הגמר, ניצבת נבחרת איטליה שמציגה עידן חדש, פריחה מחודשת של הכדורגל האיטלקי עם אחד השוערים הטובים בעולם לגילו, בלם ברטוציה של יובנטוס, קשר נהדר של טורינו ופדריקו ברנרדסקי אחד שמסומן ככוכב הבא של פיורנטינה והכדורגל האיטלקי.

הדרך של ספרד לחצי הגמר לא הייתה קשה במיוחד בלשון המעטה. ספרד עלתה מהמקום הראשון בבית שכלל את פורטוגל, סרביה ומקדוניה. הספרדים ניצחו את כל שלושת המשחקים עם ניצחונות גדולים על מקדוניה ופורטוגל, וניצחון 1:0 קטן במחזור השלישי על סרביה.

איטליה הבטיחה עלייה לחצי הגמר רק במשחק האחרון של שלב הבתים, שם היא ניצחה את נבחרת גרמניה בתוצאה 1:0 משער של ברנרדסקי. הניצחון של ה-"אזוריני" על המאנשאפט קבע שהם יעלו מהמקום הראשון, כאשר גרמניה עלתה מאותו בית מהמקום השני רק בגלל יחס שערים טוב יותר מזה של סלובקיה ופורטוגל, הסגניות של בתים א'+ב'.

המפגש הרשמי האחרון בין שתי הנבחרות האדירות האלה, נערך לפני כארבע שנים, בירושלים, במסגרת גמר אליפות אירופה שנערכה בישראל כמובן. ספרד הביסה בגמר את איטליה בעזרת שלושער של טיאגו אלקנטרה ושער נוסף של איסקו בפנדל. אימובילה ובוריני רק צימקו את התוצאה במשחק שהתקיים בטדי והסתיים בתוצאה 4:2.

מהלך המשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מחצית ראשונה:

חצי הגמר השני בין ספרד לאיטליה יצא לדרך בקראקוב. כדור ראשון לעבר השער של קפה נבעט על ידי קייסה שעשה את התנועה מהאגף למרכז וראה את השער הספרדי עוצר את הבעיטה שלו ללא קושי. איטליה ניצלה את הדקות הראשונות בהן ספרד לא נכנסה למשחק כדי ליצור מספר התקפות, והמשיכה לאיים על השער של קפה עם בעיטה של ברנרדסקי מרחוק.  ל-"לה רוחה" לקח רבע שעה כדי להשתלט על מרכז השדה ובדקה ה-16 הקטור ביירין קיבל כדור מסוכן לרחבה אך רוגאני בלם אותו והוציא את הכדור לקרן בפעולה נהדרת. שלוש דקות מאוחר יותר, דאולופאו עשה פעולה דומה לזו שקייסה עשה בדקה השלישית, דונארומה עצר את הבעיטה. קפה, שוערה המצוין של אתלטיק בליבאו הדף בעיטה אדירה של פלגריני מתוך הרחבה, 0:0 אחרי 22 דקות.

ה-"אזוריני" היו טובים יותר, באופן מפתיע, מהספרדים, ומי שבלט בנבחרתו של סלאדס היה דווקא השוער קפה שסיפק מספר הצלות נהדרות שהצילו את הספרדים מפיגור מוקדם. אחד המלפפונים החמים של הקיץ, ג'רארד דאולופאו, הגיע לעוד איום גדול על השער כאשר קיבל כדור ברחבה, הבעיטה שלו הלכה החוצה. הספרדים לאט לאט נכנסו לקצב, ובדקה ה-34 סנדרו דהר עם הפנים לשער של דונארומה, מסר לדאולופאו באגף ושחקן הכנף ששייך לאברטון חיפש את אסנסיו ברחבה, אך ההגנה האיטלקית המצוינת הרחיקה לקרן.

פטאנייה ניסה במהלך אישי ליצור איום על השער הספרדי, אך החלוץ של אטאלנטה נלחץ על ידי ביירין ומרה ואיבד את הכדור, אין שערים כאשר על השעון נותרו 5 דקות לסיומה של המחצית הראשונה. פדריקו ברנרדסקי שלא היה מרשים במחצית הראשונה, ניסה לחדור לרחבה, אך מרקוס יורנטה, קשרה של ריאל מדריד, לא אפשר לו זאת ובלם אותו בצורה אדירה. עוד ניסיון של האיטלקים הצעירים הגיע מרגל ימין של פטאנייה, קפה שוב היה שם כדי למנוע מה-"לה רוחה" לספוג שער בחצי הגמר. המחצית הראשונה בין ספרד לאיטליה הסתיימה ללא שערים, עם יכולת מעט מאכזבת של שתי הנבחרות.,

מחצית: ספרד 0:0 איטליה

אסנסיו מימין, לא הורגש ב45 הדקות הראשונות (UEFA)

מחצית שנייה:

שער של ספרד בדקה ה-52! מי אם לא סאול ניגז? הקשר של אתלטיקו מדריד קיבל את הכדור מסבאיוס על סף הרחבה ובעט עם רגל שמאל לפינה הימנית של דונארומה, 1:0 אדום! איטליה התאוששה די מהר מהשער של סאול, וכדור גובה של ברנרדסקי מצא ברחבה את פלגריני, אך המסירה מהאוויר של הקשר לא מצאה אף שחקן איטלקי. דני סבאיוס חטף כדור במרכז המגרש ועשה דריבל נהדר בין שלושה שחקנים איטלקים, ואחרי שעבר גם את גאליארדיני, האחרון הכשיל אותו מאחור ותוך שבע דקות קיבל את הכרטיס הצהוב השני שהרחיק אותו מהמשחק, דווקא כאשר נבחרתו בפיגור.

אחרי ההרחקה, די באג'יו ביצע חילוף מהיר. המאמן האיטלקי הוציא את קייסה והכניס במקומו את לוקאטלי של מילאן. למעשה, אחרי החילוף רק פטאנייה נשאר בחלק ההתקפי. שער של איטליה בעשרה שחקנים! הכוכב של ה-"אזוריני", פדריקו ברנרדסקי, כבש במהלך אישי מרהיב והכניע את קפה וההגנה הספרדית החולמנית. 1:1 בדקה ה-63. 

לא יאומן כי יסופר! סאול כבש גולאסו מדהים והפגיז את השער של דונארומה שנשאר חסר אונים. 2:1, שער רביעי של מצטיין הטורניר! סנדרו רמירז קיבל הזדמנות נפלאה לכבוש את הראשון שלו ואת השלישי של ספרד אך נבלם על ידי ההגנה האיטלקית. מי שהציג יכולת אדירה לכל אורך המשחק היה דני סבאיוס, קשרה של בטיס, שפעם אחר פעם "השפיל" שחקנים איטלקים, ביצע דריבלים אדירים ומסר מסירות גאון לחבריו לנבחרת. מרקו אסנסיו סוף סוף עשה פעולה טובה במשחק כאשר השתלט על מסירה רעה של פלגריני. הבעיטה שלו עם רגל שמאל הלכה קרוב קרוב לקורה.

איזה שחקן ענק, סאול ניגז (UEFA)

סאול השלים הופעת ענק עם שלושער חלומי לרשת של דונארומה. מרקו אסנסיו בישל בגאונות וסאול השלים את העבודה עם בעיטה חזקה ושטוחה. 3:1, רבע שעה לסיום חצי הגמר השני. בדקה ה-78 נערך החילוף הראשון של ספרד. סנדרו רמירז יצא, ובמקומו נכנס איניאקי וויליאמס. ספרד הייתה קרובה לכבוש אפילו את הרביעי, אך וויליאמס לא הגיע לכדור הרוחב של ביירין לפני דונארומה. בדקה ה-87 מרקו בנאסי הוחלף בגריטאנו, זהו היה החילוף האחרון במשחק ובטורניר עצמו של האיטלקים. גם סלאדס ניצל את החילוף האחרון שלו ונתן מנוחה לאחד מהשחקנים הטובים של ספרד, דני סבאיוס. במקומו נכנס הווינגר הצעיר של ריאל סוסיאדד מיקל אויארזבאל. דניס סוארז חיפש שער משלו אך בעיטתו נבלמה לקרן בדקה ה-91. ההתקפה הספרדית המשיכה לשחק בהגנה האיטלקית ואיניאקי וויליאמס רצה להשתתף בחגיגה, אך הבעיטה שלו נעצרה אצל דונארומה.

סיום: נבחרת ספרד מביסה גם את איטליה, בתוצאה 3:1. סאול סיים את המשחק עם שלושער מדהים ואין ספק מי יהיה מצטיין הטורניר. ספרד תפגוש בגמר היורו לנבחרות צעירות את גרמניה שהעפילה לגמר מוקדם יותר היום.

הופעה של איש אחד (UEFA)

הרכבים:

ספרד: קפה; ביירין, מרה, ואייחו, ג'וני; סבאיוס (88, אויארזבאל), מרקוס יורנטה, סאול; דאולופאו (83, דניס סוארס), סנדרו (78, וויליאמס), אסנסיו.

איטליה: דונארומה; קלאבריה, קלדארה, רוגאני, בארקה; בנאסי (87, גריטאנו), גאליארדיני, פלגריני; ברנרדסקי, פטאנייה (72, צ'רי), צ'ייסה (62, לוקאטלי).

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort