יש אליפות: הפועל ירושלים גברה 83-76 על מכבי חיפה וזכתה באליפות

אחרי עונה ארוכה ומפרכת, נפגשו הערב (ה') הפועל ירושלים ומכבי חיפה לגמר הפיינל פור של הכדורסל הישראלי, ירושלים שכמעט הייתה רגל וחצי בחוץ וחיפה שהגיעה מהמקום השמיני והפתיעה את כולם רצו לזכות באליפות השנייה שלהם. המשחק התחיל צמוד מאוד ובמחצית הקבוצות היו שוויון אלא שבמחצית השנייה דייסון היה בלתי ניתן לעצירה ועם 30 נקודות נתן לירושלים 83-76 בדרך לזכייה בתואר האליפות, בפעם השנייה בתולדותיה.

הערב אחרי עונה ארוכה תגיע לסיומה ליגת ווינר סל שבגמר הפיינל פור יפגשו הפועל ירושלים ומכבי חיפה למשחק אחד על האליפות באולם מנורה מבטחים. הפועל ירושלים מגיעה אחרי עונה טובה שבה הגיעה לחצי גמר היורוקאפ ובליגה למרות יכולת פושרת סיימה במקום השלישי. בפלייאוף הסיפור כבר היה שונה לחלוטין, הירושלמים התחילו בצורה זוועתית והיו רחוקים משחק אחד מהדחה, אבל התעוררו והפכו את הסדרה מול עירוני נהריה בדרך לפיינל פור, בחצי הגמר פגשו את האלופה היוצאת, מכבי ראשון לציון, גם שם הירושלמים נראו נהדר ועלו לגמר, כעת כל מה שנשאר זה לנצח את המשחק האחרון ולהניף את צלחת האליפות דבר שעשוי לתת חותמת על שינוי ההגמוניה של מכבי תל אביב בכדורסל הישראלי ותחילת ההגמוניה של הפועל ירושלים. כדי לעשות את זה חניכיו של פיאנג'יאני יצטרכו לשמור חזק ולהוריד את האחוזים של חיפה לשלוש ומהצד השני להכניס את הכדור פנימה ולתת לסטודמאייר ולהאוול להשתלט על הצבע.

שתי הקבוצות רוצות להניף את הצלחת (הפייסבוק של מנהלת הליגה)

מהצד השני, מכבי חיפה שבעשור אחרון מצליחה לבסס את עצמה כקבוצה חזקה בכדורסל הישראלי עברה עונה משוגעת, לאורך כל העונה הציגו הירוקים משחקים גדולים לצד משחקים לא טובים ובעצם לא ידעו בכלל אם יצליחו להיכנס לפלייאוף, בסוף הצליחה הקבוצה להשתחל לפלייאוף מהמקום השמיני ושם החלה הסנסציה האמיתית. בפלייאוף הירוקים פגשו את הפועל חולון שסיימה ראשון ולראשונה בהיסטוריה הליגה הקבוצה מהמקום השמיני הדיחה את הקבוצה מהמקום הראשון באחת הסדרות היותר מעניינות. חיפה המפתיעה המשיכה לפיינל פור ובחצי הגמר פגשה את מכבי תל אביב ובקלות שלחה אותם הביתה עם משחק ענקי, כעת הירוקים שהפתיעו לאורך כל הדרך רוצים לרשום ניצחון גדול נוסף ולזכות באליפות. כדי לעשות את זה חניכיו של רחימי יצטרכו לעצור את דייסון וסטודמאייר שעשויים להיות גורם מכריע במשחק ומהצד השני לשמור על האחוזים הגבוהים שלהם משלוש ולתת לדיברתולומאו כמה שיותר זריקות נוחות.

דיברתולומאו מקבל את תואר שחקן העונה (הפייסבוק של מנהלת הליגה)

מהלך המשחק:

חמישיות:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הפועל ירושלים: קרטיס ג'ארלס, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ליאור אליהו וריצ'רד האוול

מכבי חיפה: גרגורי ורגאס, אורלנדו מנדז ולדז, עמית שמחון, עוז בלייזר וקווין פינקני

רבע ראשון:

אווירה אדירה בהיכל מנורה מבטחים, המשחק נפתח טוב יותר עבור הירושלימים, כשג'רלס ודייסון לוקחים את המושכות בהתקפה ונתון יתרון שש מהיר. ורגאס נכנס למשחק מהצד השני וקבע שיוויון עם שש נקודות רצופות 10:10. שני הצדדים המשיכו להיות צמודים אחד ומול השני ובסיום הרבע הראשון זה יתרון נקודה בלבד, 14:13 למכבי חיפה.

אווירה אדירה ביציעים (הפייסבוק של מנהלת הליגה)

רבע שני:

הרבע השני נפתח בטירוף חיפאי, מנדז ולדז פתח בצורה מדהימה עם 8 נקודות רצופות. דייסון וג'רלס היו נקודת האור היחידות של האדומים ושמרו אותם במשחק. בצד השני, ורגאס עם ליי-אפ קל אחרי חדירה נהדרת הוביל את חיפה ליתרון השיא עד אותו הרגע 26:18. האוול לקח ריבאונד והשופטים שרקו לעבירה, אלא שאז התחיל הבלאגן, ורגאס והאוול התעמתו, החליפו דחיפות וספגו שניהם עבירה טכנית. דייסון המשיך ללהוט והוביל קאמבק אדום ובמחצית זה שיוויון מוצדק 41:41.

מחצית שקולה בין הקבוצות (הפייסבוק של מכבי חיפה)

רבע שלישי:

המחצית השנייה נפתחה טוב עבור ירושלים כשדייסון וקינזי החזירו את היתרון ופתחו פער חמש. דייסון היה בלתי ניתן לעצירה והמשיך להפציץ מכל מקום על הפרקט והוביל את ירושלים ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק 57:45. חיפה ניסתה לחזור למשחק, אך בכל פעם ירושלים השיבה עם שלשה גדולה והצליחה לשמור על היתרון הדו ספרתי. בסיום הרבע השלישי זה 65:52 לירושלים שקרובה מאוד לזכייה.

דייסון מעל כולם הערב (צילום: עודד קרני ולירון מולדובן, אתר מנהלת הליגה)

רבע רביעי:

האדומים עלו לרבע האחרון שהם יודעים שאם ישמרו על היתרון הזה יש להם אליפות, אך מנדז-ולדז פתח עם שלשה וצימק מעט את היתרון הירושלמי. שמחון קלע אחת מהקו וסל של ורגאס צימק לחד-ספרתי, 67:58. הירוקים התעוררו והחלה לשמור בהגנה ו-ורגאס חדר יפה לטבעת וצימק לשבע בלבד. ג'רלס קטע בצורת קצרה של האדומים עם חדירה יפה. וורקמן קלע סל חשוב בריבאונד התקפה והוריד ל-69:62, ארבע דקות לסיום. אלא שג'ארלס עם שלשה אדירה החזיר את היתרון לדו ספרתי, פינקי קלע מהצד השני אבל שוב הירוקים לא הצליחו לעצור את דייסון שתפר עוד שלשה גדולה בדרך ליתרון 11. ורגאס לא היה מוכן לוותר ועם סל ושלשה גדולה קבע שמונה בלבד, טימור מהצד השני החטיא שלשה שיכלה לסגור סיפר ו-ורגאס הלך לקו וקלע עוד שתיים רק 6 לאדומים. דייסון הלך לקו, החטיא זריקה אחת ובצד השני ביצע עבירה חמישית על ורגאס שקלע את שתיהן וקבע 5 בלבד, הקבוצות שלחו אחת את השנייה לקו ובסיום זה 83-76 להפועל ירושלים שזוכה באליפות!!

ירושלים זוכה באליפות בפעם השנייה בתולדותיה (מנהלת הליגה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort