אסיה: פלסטין הפתיעה בגביע אסיה, יפן ודרום קוריאה מסתבכות

לא מעט משחקים התקיימו היום באסיה בשתי מסגרות: מוקדמות מונדיאל 2018 ומוקדמות גביע אסיה 2019. במוקד שלנו, נבחרת פלסטין, שמנסה לסיים בין שתי הראשונות בבית שלה ולזכות בכרטיס לגביע אסיה שיתקיים ב-2019 באיחוד האמירויות הערביות.
נבחרת פלסטין מגיעה אחרי ניצחון על המלדיבים 0:3 לפני חודשיים וחצי. הפלסטינים יודעים שעומאן היא הפייבוריטית הגדולה בבית הזה וכל מה שהיא תנסה זה להקשות עליה באצטדיון פייסל חוסייני הקשה בא-ראם.
כאמור, עומאן היא הנבחרת החזקה של הבית. במרץ היא הביסה את נמושת הבית, בהוטן, בתוצאה 0:14 כשעבדל עזיז אלמוקבלי כבש אז שישייה. עומאן מגיעה עם הרכב חזק ובין היתר גם השוער הוותיק, עלי אל חבסי מרדינג.

עלי אל חבסי, האטרקציה לפני המשחק (צילום: Kana'an Sport)

בדקות הראשונות הצליחה פלסטין להפתיע מספר פעמים את הגנת עומאן. הפלסטינים זכו למספר קרנות שמצאו את הראשים של הייתם דיב ושאדי שעבאן, אבל שניהם לא הצליחו לנגוח פנימה.
הפלסטינים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-13 עלו ליתרון המוצדק. שאדי שעבאן הכניס כדור נהדר אל תוך הרחבה ומצא את ג'ונתן סנטיאנה, הפלסטיני יליד צ'ילה. סנטיאנה נגח והכניע את אל חבסי, 0:1 לפלסטין.
הפלסטינים המשיכו לעשות מה שהם רוצים בהגנה העומאנית. בדקה ה-21, סאמח מראעבה פרץ אל הרחבה והבעיטה שלו נהדפת על ידי אל חבסי. לצערם של העומאנים, אחד משחקני ההגנה הרחיק את ההדיפה ישירות לרגליים של יאסר פינטו, פלסטיני יליד צ'ילה נוסף, שבעט בחוזקה מחוץ לרחבה וכבש את השני הערב, 0:2 לפלסטין.
רגע לפני המחצית, אחרי שהעומאנים לא הצליחו לעשות שום דבר ממשחק שוטף, הגיע ניסיון אחד מסוכן ממצב נייח. בדקה ה-44 עומאן קיבלה בעיטה חופשית כ-20 מטרים מהשער. אחמד מבארכ בעט את הכדור, שפגע במשקוף ומשם נכנס פנימה. לשוער הפלסטיני, רמי חמאדה, לא היה סיכוי להגיע אל הכדור שצימק את התוצאה ל-1:2.

אוהדי נבחרת פלסטין על רקע כרזה של אבו מאזן וסולטן עומאן (צילום: Kana'an Sport)

בניגוד לקצב השוטף של המחצית הראשונה, המחצית השנייה הייתה רדומה יותר. נבחרת פלסטין בעיקר ניסתה לשמור על התוצאה, בעוד שעומאן לא הצליחה להעלות את רמת המשחק שלה אחרי מחצית ראשונה פושרת במיוחד.
רק בדקה ה-80 ראינו הזדמנות ממשית והיא הייתה של עומאן. מסירה כפולה נהדרת בין ראאד סאלח לג'מיל אל יחמאדי הסתיימה בבעיטה של אל יחמאדי. הכדור שלו היה קרוב אבל בעזרת קצות האצבעות של השוער חמאדה, הכדור נהדף לקרן.
וכך, בלי יותר מדי הזדמנויות מסתיים המשחק בניצחון מפתיע של פלסטין 1:2 על עומאן. המשחק הבא של הפלסטינים יתקיים בספטמבר, כשהיא תצא למשחק חוץ מול בהוטן.
במשחק נוסף שהתקיים בבית ד', המלדיבים ניצחו את בהוטן 0:2. פנדל של עלי פאסיר בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ושער נוסף של אחמד עבדולה בדקה ה-74 קבעו את התוצאה.

מוקדמות המונדיאל (אסיה)
אחרי שאיראן הצליחה להבטיח את מקומה במונדיאל, בבית א' התרחשו לא מעט דרמות היום.
זה התחיל אחר הצהריים כשסוריה אירחה את סין. בגלל מלחמת האזרחים במדינה, המשחק המתקיים במלזיה אבל היעדר הביתיות לא הפריע לסורים. בדקה ה-12 היא עלתה ליתרון משער של מחמוד אל מוואס והצליחה לשמור על היתרון לאורך זמן. במחצית השנייה התחילה הסערה, כשגאו לין מאזן בפנדל בדקה ה-68 ו-וו שי הופך בדקה -75. הסינים כבר הריחו את הניצחון, אבל אחמד אל סאלח חשב אחרת וכבש את שער השוויון בדקה ה-93.
בדרום קוריאה חשבו לנצל את איבוד הנקודות האוזבקי אתמול כדי לברוח ולהתקרב להופעה נוספת במונדיאל. הערב הם התארחו בקטאר וגילו מהר מאוד שהמשימה תהיה קשה יותר. חסן אל היידוס (25) ואכרם עפיף (51) העניקו יתרון מבטיח לקטארים, אבל כפי שקרה במשחק המקביל בבית, גם כאן הקאמבק הגיע. זה התחיל משער של קי סונג יונג בדקה ה-62 ולאחריו השוויון של הוואנג הי צ'אן בדקה ה-70. השוויון החזיק מעמד חמש דקות בלבד, עד שחסן אל היידוס כבש את השני שלו בדקה ה-75 והעניק לקטארים ניצחון גדול, 2:3 מול דרום קוריאה.

שחקני נבחרת קטאר חוגגים (צילום: קארים ג'פאר)

בבית ב' אוסטרליה הצליחה ביום חמישי לטרוף את הקלפים, והיום העסק נהיה אפילו מסובך יותר.
יפן פספסה הזדמנות נהדרת לברוח ולהתקרב אל ההעפלה למונדיאל, כשהתארחה אצל עיראק. יויה אוסאקו העלה את היפנים ליתרון 0:1 בדקה ה-8, מהדי כאמל השווה לעיראקים בדקה ה-73 וחילק את הנקודות בין הנבחרות. היפנים מסתבכים בצמרת ולפניהם שני משחקים קשים מול אוסטרליה וערב הסעודית.
במשחק נוסף בבית, תאילנד הצליחה לחלץ נקודה שנייה במוקדמות, אחרי שסיימה ב-1:1 דרמטי מול האמירויות. באופן מפתיע, דווקא תאילנד הייתה זו שכבשה ראשון, מונגוקול טוסגקראי העלה את המקומיים ליתרון 0:1 בדקה ה-69. האמירתים חזרו למשחק אחרי שאחד מהגיבורים שלהם, עלי מבחוט, כבש רק בדקה ה-93.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יפן במשחק היום מול עיראק, מסתבכת בדרך למונדיאל (צילום: AFC)

מוקדמות המונדיאל (אוקיאניה)
הבוקר הושלם הסיבוב השלישי של מוקדמות המונדיאל באוקיאניה עם משחק בין פפואה ניו גיני לאיי שלמה. פפואה ניו גיני עלתה ראשונה על הלוח, ריימונד גונמבה היה הכובש בדקה ה-18. איי שלמה השלימה מהפך עם שער מפנדל הנרי פאארודו (33) וג'רי דונגה (45) ובכך קבעה את תוצאת המשחק.
בעקבות הניצחון, איי שלמה סיימה ראשונה בבית ב' של המוקדמות והיא מעפילה לגמר האוקיאני מול ניו זילנד. המשחקים יתקיימו ב-28 באוגוסט וב-5 בספטמבר, המנצחת תפגוש את מי שתסיים במקום החמישי בבית הדרום אמריקאי.

נבחרת איי שלמה חוגגת עלייה לשלב הבא (צילום: FIFA)

מוקדמות גביע אסיה
חזרה למוקדמות גביע אסיה, שם התקיימו לא מעט משחקים היום.
בבית א', הודו שמרה על מאזן מושלם לאחר שניצחה את קירגיזסטן 0:1 משער בודד של הכוכב שלה, סוניל צ'הטרי (69). במשחק המקביל בבית מיאנמר ניצחה את מקאו 0:4, סיטו אונג כבש צמד (4, 62), קיאו קו קו (30) ומין מין טו (74) השלימו את התוצאה.
בבית ב', צפון קוריאה פתחה את הקמפיין שלה עם 1:1 בחוץ מול הונג קונג. טאן צ'ון לוק העלה את המקומיים ליתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, קים יו סונג השווה מיד עם פתיחת המחצית השנייה. השכנים מצפון, לבנון, היו אחראים לדרמה גדולה בניצחון מול מלזיה 1:2. מהאלי ג'אסולי העלה את המלזים ליתרון (44), אבל שני שערים של רביע עטאיה בדקות ה-80 וה-94 קבעו מהפך ושמרו על מאזן מושלם של הלבנונים.
בבית ג', וייטנאם וירדן נפגשו למשחק מתוח בהו צ'י מין שהסתיים בשוויון 0:0. קמבודיה ניצחה במשחק הנוסף 0:1 את אפגניסטן, כובש השער היחיד היה פראק מוני אודום (59). בעקבות הניצחון, קמבודיה עולה למקום השני בבית והיא נמצאת במרחק נקודה מירדן המוליכה.

סוניל צ'הטרי, הגיבור של נבחרת הודו (צילום: AIFF)

בבית ה', בחריין ניצחה 1:2 את טורקמניסטן בחוץ. מוחמד אל רומייחי (55) ועבדאללה יאסר (80) כבשו לבחריין, מיראט יאגשייב רק צימק (86). במשחק מוקדם שהתקיים בבית הזה ביום שבת, ניצחה נבחרת טייוואן את סינגפור 1:2. הסינגפורים היו הראשונים לכבוש, משער של האריס הארון (6), אבל קסאבייר צ'ן (31) וצ'ן צאו אן (60) השלימו מהפך.
בבית ו', נפאל הצליחה להפתיע וחילצה 0:0 ביתי מול נבחרת תימן. כנראה שכל תחמושת השערים בבית הזה נפלה במשחק המקביל בין טג'יקיסטן לפיליפינים. המשחק נפתח במה שהיה נראה כשליטה פיליפינית מוחלטת עם שער של פיל יאנגהזבנד (27) וצמד של חאבייר פאטיניו (48). הטג'יקים הספיקו לחזור עם פנדל של פארביזדז'ון אומארבייב (57) ודילשוד ואסייב (61) ומפלס המתח עלה מכאן. דייסוקה סאטו מהפיליפינים לא ויתר ובדקה ה-72 כבש את הרביעי של נבחרתו, השער המצמק של מנוצ'חר דז'אלילוב בדקה ה-90 לא עזר והפיליפינים השלימו ניצחון 3:4 מרשים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort