משחקי הכס – הכל לקראת הקלאסיקו הראשון של העונה

"הכל כבר מוכן, אומרת אמי…", אומר שיר האוהדים המפורסם. אנו נמצאים כמה שעות מהקלאסיקו הישראלי הראשון של העונה – הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב, לקחנו את שני ״שועלי״ הכדורסל הרלוונטיים שלנו והטלנו עליהם כמה משימות – לסקור בקצרה את מצב הקבוצות , תוך כדי להביא נקודות חשובות שיעזרו לכל אחת מהן לנצח ולנתח 4 מאצ'אפים מרכזיים בין שתי הקבוצות.

ממכבי תל אביב (מתן מטלון)

אז איך הצהובים מתל אביב מגיעים למשחק הזה?

במילה אחת? רגועים. בשתי מילים? רגועים מאוד. מכבי תל אביב השבוע עשתה את המוטל עליה, ניצחה שניים מתוך שני המשחקים שהיו לה השבוע ביורוליג , ועשתה זאת בצורה משכנעת. רמי הדר נראה כאחד שמצליח להפוך את מכבי תל אביב (שעל הנייר, אין לה הרבה חומר שחקנים שמסוגל לעשות הגנה) לקבוצה שעושה הגנה, וגם הגנה טובה. הכל טוב ויפה אבל כמו שאומרים ש"לדרבי חוקים משלו"?כך גם לקלאסיקו. לא פעם ולא פעמיים ראינו את ירושלים באים בתקופה רעה אך בכל זאת מביסים את הצהובים. בשביל לנצח את המשחק הזה, מכבי תצטרך להגיע רגועה, צנועה ונחושה. היא תצטרך להימנע מפרובוקציות כאלה ואחרות ופשוט לשחק את המשחק שלה. אם מכבי תל אביב תשחק כמו שהיא שיחקה מול פנרבחצ'ה (והפעם גם יהיה לה כוח אש גאודלוק את לנדסברג), המצב ייגמר רע עבור ירושלים.

ניסיתי לנתח שני מאצ'אפים מרכזיים שלדעתי יהוו חלק מרכזי במשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מצד אחד, אנדרו גאודלוק – סופרסטאר אירופי, מכונת קליעה, אחד מהשמות הכי גדולים שהגיעו לליגת העל. מצד שני, קרטיס ג'רלס – שחקן מאוד מנוסה ברמה האירופית, שיחק ביורוליג (במילאנו מול מכבי תל אביב אז בסדרה הבלתי נשכחת ב2014), שיחק ביורוקאפ (עם גלאטסאריי) וכרגע משחק במדינתנו הצנועה בהפועל ירושלים. שני השחקנים מאוד דומים בצורת המשחק שלהם – סקוררים טבעיים, אוהבים את הכדור ביד ולייצר לעצמם מצבים מכמעט כלום.

גאודלוק בליגה עד עכשיו – קולע 17.9 נקודות לערב, 3.6 אסיסטים,1.4 חטיפות וקולע ל3 ב56%. אמנם אנחנו יחסית בתחילת העונה אבל המספרים לא משקרים, גאודלוק הוא מכונת נקודות משומנת שקשה מאוד לעצור.

 

 

האם המיני ממבה ישלוט? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)
האם המיני ממבה ישלוט? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)

 

לעומת זאת, קרטיס ג'רלס בליגה – 14.2 נקודות, 3.5 אסיסטים, חטיפה אחת למשחק ו35% ל3. ניתן לראות שהנתונים של שני השחקנים די דומים, והם שניהם שחקנים שהקבוצה שלהם צריכה אותם בשיא היכולת בכל משחק בשביל להצליח. בקלאסיקו הקרוב, השחקן שיצליח להביא את עצמו למשחק יותר טוב , אך באותו זמן גם לא לכפות את עצמו על המשחק, הוא זה שיביא את קבוצתו לניצחון.

האם ג'רלס יראה שהוא מסוגל להתעלות? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)
האם ג'רלס יראה שהוא מסוגל להתעלות? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)

 

ועכשיו לדעתי למאצ'אפ הכי מעניין של הערב – המאמנים. מצד אחד, מאמן נבחרת איטליה היוצא, מאמן עם נסיון אירופי עשיר, מאמן פנרבחצ'ה לשעבר, וסיינה הגדולה – סימונה פיאנג'אני. מצד שני, לא פחות מעניין , אלוף המדינה כעוזר מאמן במכבי חיפה, למאמן במכבי חיפה, ללהיות עוזר במכבי תל אביב ועד לניצחון על ז'ליקו אוברדוביץ' כמאמן ראשי , האיש, הקרחת והסיגריה – רמי הדר.

מנקודת מבט שלי, הדבר המשותף לשני המאמנים הוא התקשורת שלהם עם השחקנים. אמנם האחד יותר רגוע, והשני יותר "רועש" , שניהם מדברים עם השחקנים שלהם בגובה העיניים ומנסים (ולעתים מצליחים) להוציא מכל שחקן את הטוב ביותר. בתחילת העונה ראינו את ירושלים כמכונה משומנת ומאומנת, מניעה כדור, עושה הגנה ואפילו מתעללת באחת מקבוצות הפיינל פור של היורוליג בעונה שעברה (קובאן), אך משהו קרה בשבועות האחרונים וירושלים חוטפת תבוסה אחרי תבוסה. לאיטלקי מצפה עבודה לא פשוטה לקראת המשחק הקרוב.

האם האיטלקי יצליח להוציא את קבוצתו מהמשבר? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)
האם האיטלקי יצליח להוציא את קבוצתו מהמשבר? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)

 

לעומת זאת, אחרי פתיחת עונה קשה מאוד שהובילו לפיטורים של המאמן הראשי, עולה לו רמי הדר לתפקיד הנחשק ביותר בכדורסל שלנו – מאמן מכבי תל אביב. אחרי 3 נצחונות רצופים בליגה וביורוליג התחיל לו משבר. הפסדים לברצלונה, פנאתנייקוס והרצליה בישרו שאולי התפקיד גדול מדי על הרוקי. אבל אז הגיע יום שלישי, משחק מול פנרבחצ'ה , בו רמי הדר מכניע בצורה מדהימה את ז'ליקו אוברדוביץ' ומנצח את קבוצתו. במשחק הזה ראינו קבוצה מאומנת שמוכנה לכל פיק ולכל רול. אם רמי יצליח להכין את הקבוצה שלו למשחק עם ירושלים כמו שהכין מול פנר, המשחק יילך לטובתו.

האם רמי הדר ימשיך את המומנטום לקראת יום חמישי? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)
האם רמי הדר ימשיך את המומנטום לקראת יום חמישי? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)

 

לסיכום, ל2 הקבוצות יש כלים התקפיים משובחים , ואולי בהגנה קצת יותר פגיעים. הקבוצה שתהיה יותר אגריסיבית בהגנה ותצליח להכתיב את הקצב, תנצח. כל זה מתנקז בסופו של דבר להכנה לקראת המשחק – המאמן שיכין את הקבוצה שלו יותר טוב לשחקנים היריבים, יראה את הקבוצה שלו מטיילת לניצחון. לדעתי, משחק צמוד לא יהיה.

ועכשיו להפועל ירושלים (אהרון פכטר)

הפועל ירושלים מגיעה למשחק לאחר 4 הפסדים רצופים, בליגה ובאירופה. אז נכון שמתחלת העונה שמו דגש על אירופה ושם המצב הוא טוב, אבל בליגה כבר 3 הפסדים, וברקע יש שמועות על טרייד אפשרי של אייזק רוזפלט ורפי מנקו, והחתמתו התמוהה של דיזון תומפסון המזדקן לקנדציה שניה. אין דבר שבירושלים צריכים יותר מנצחון. נכון אף אחד לא יבוא בטענות על הפסד במנורה, אבל ביום רביעי ולנסיה בא לארנה למשחק ישיר על המקום הראשון בבית ביורוקאפ. נצחון בקלאסיקו וירושלים תוכל לבוא רגועה, הפסד והלחץ יעלה לגבהים שבירושלים לא רגילים.

ולמאצ'אפים:

יוגב אוחיון: 6.4 נקודות, 6.2 אסיסטים, 5.1 חטיפות, מדד-8.3 ,ב-20 דקות לערב. אוחיון עדיין לא הופיע לליגה, לפחות התקפית, אולי היכולת הנהדרת מול פנר תשנה את המצב. אוחיון יהיה חייב לבוא גם בצד ההתקפי ולא רק בצד ההגנתי, בליגה עקב החוק הרוסי והיות שמקל כרגע לא בעניינים הוא יהיה חייב לתת יותר מ-4 נקודות.

האם יוגב אוחיון יראה שהוא טוב לא רק מול ז'ליקו? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)
האם יוגב אוחיון יראה שהוא טוב לא רק מול ז'ליקו? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)

 

בר טימור :10 נקודות, 7.2 אסיסטים, 3.1 חטיפות, מדד-8.12 ,ב-25 דקות לערב. טימור השנה מציג את הפריצה הגדולה שלו, ולאור העובדה שחברו הישראלי לקו האחורי לא מופיע מקבל הרבה דקות. והנתון המרשים ביותר %42 מקו השלוש. אם הוא יגיע בשני הצדדים לירושלים יהיה סיכוי טוב לנצח. שני השחקנים הם כרגע הגארדים הישראלים המובילים בקבוצות שלהם, ועל השניים גם אפשר לומר שהם עושים את הפעולות שלא נראות בסטטיסטיקה, ובכל ערב הם יתנו %110 בהגנה. היות ושני השחקנים צפויים לקבל בהגנה את הסקורר של הקבוצה השניה היכולת שלהם בהגנה תהיה מכרעת לגבי זהות המנצחת. אני מהמר על טימור, כי כרגע הוא היציב מבין השניים, ותמיד כשהוא משחק מול מכבי הוא מתעלה. והוא חלק מהסיבה שב-4 משחקים האחרונים בליגה עם 7.10 נקודות למשחק, ירושלים יצאה עם היד על העליונה.

האם בר טימור ימשיך את היכולת הטובה בליגה? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)
האם בר טימור ימשיך את היכולת הטובה בליגה? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)

ועכשיו לקרב הביגמנים:

 

אמארה סטודמאייר :7.5 נקודות, 7 ריבאונדים, 2 חסימות, ומדד-3.5 ,ב-28 דקות לערב. אז ההחתמה הגדולה של הקיץ הייתה אמארה סטודמאייר. נכון, הוא כבר שיחק נגד מכבי בגמר גביע ווינר. ועדיין, זה קלאסיקו ראשון שלו בליגה, ויהיה מעניין לראות אותו במנורה. זה נכון שעד עכשיו לפחות בחלק ההתקפי הוא לא נותן את מה שציפו ממנו, אבל דווקא במשחק כזה שהקבוצה במשבר, במשחק הכי קשה בליגה, ושכל היוקרה מונחת על הגב, הוא ינסה לבוא להוכיח את עצמו, ולענות לכל המבקרים.

האם הסופרסטאר סוף סוף יפרע שטרות? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)
האם הסופרסטאר סוף סוף יפרע שטרות? (הפועל ירושלים העמוד הרשמי)

 

קולטון אייברסון :8.6 נקודות, 8.5 ריבאונדים, 2.0 חסימות, מדד-10 ,ב-6.17 דקות לערב. מאז שהדר מונה, קפץ אייברסון לחמישייה, התפקיד שלו יהיה לתת גוף על אמארה ולשמור שדווקא במשחק הזה הכוכב הגדול של ירושלים לא יתפוצץ. מה גם שהוא ירצה להוכיח שמקומו בחמישייה, ולא רק בגלל שצירבאס לא מעניין. בשונה מהמשחק בגמר גביע ווינר, ששם הגארדים הירושלמים חדרו באין מפריע מול צירבאס, הפעם הם יתקלו באייברסון. השאלה כמה הוא יהיה טוב בצד ההגנתי כדי למנוע את זה. כי אם לא מכבי תמצא את עצמה שוב חסרת אונים, מול החדירות שוב ושוב של הגארדים של ירושלים.

האם קולטון אייברסון יראה שהוא מסוגל לעצור גם את אמארה סטודמייר? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)
האם קולטון אייברסון יראה שהוא מסוגל לעצור גם את אמארה סטודמייר? (מכבי תל אביב העמוד הרשמי)

 

אז מצד אחד יש לנו שחקן שרוצה להראות שהוא עדיין מתאים לרמות הגבוהות,  ומצד שני שחקן שרוצה להראות שהוא יכול לשחק ברמות הגבוהות.

אני כמובן אלך על אמארה ולמה? באמת חשבתם שאני אלך נגד כוכב NBA…ועדיין, הולך להיות מאבק עיקש על כל ריבאונד וריבאונד. רק נקווה שהשופטים יתנו לשחק ולא ישרקו על כל נגיעה.

לסיכום, מה היה לנו כאן? מצד אחד מכבי תל אביב שמגיעה רגועה יחסית אחרי 2 נצחונות רצופים ביורוליג, אך עדיין לא ברור באיזה מכבי ניתקל במשחק. מצד שני, הפועל ירושלים שנמצאת בלחץ שיא, היה לה שבוע שלם לנוח, להטעין מצברים ולשנות פאזה.

כוכב מול כוכב, מאמן מול מאמן, קבוצה מול קבוצה. איך זה ייגמר? הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב בקלאסיקו הראשון של העונה, יהיה חם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית