האיש למשימות מיוחדות

אתמול (יום ה') חגג רוברט הורי את יום הולדתו ה-46. בואו להכיר את האיש הנכון לרגע הנכון, 7 אליפויות NBA בשלוש קבוצות שונות וכינוי אחד שמסכם קריירה מפוארת "ביג שוט רוב"

כל שחקן כדורסל חולם על הרגע הזה בקריירה שלו שבו הוא יקלע סל ניצחון בשנייה האחרונה. היריבה מובילה בנקודה השעון מראה 10 שניות לסיום המשחק והמאמן בוחר שאתה הוא זה שיקח את הזריקה, עם התפקיד באה אחריות כבדה, אתה מרגיש את הדם רץ לך בכל הגוף אתה מחפש כל טיפת אנרגיה שנשארה לך ומצייר בראש את המהלך והזריקה פעם אחרי פעם הכול כדי שזה יהיה מושלם אלא שאז הכדור מגיע אלייך אתה מרגיש שכל העולם על הכתפיים שלך, השעון מתחיל לרוץ ואז זה מגיע 3… 2… 1… אתה זורק שומע את הבאזר וזה בפנים ניצחת את המשחק. ההרגשה של אחרי היא מהטובות בעולם ואי אפשר להסביר אותה במילים. אם אתם הייתם יכולים לבחור שחקן שלו הייתם נותנים את הכדור האחרון כנראה שהשמות הראשונים שהיו רצים בראש שלכם הם מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, לארי בירד, מג'יק ג'ונסון והאופטימיים אפילו היו נותנים את הכדור ללברון ג'יימס, אבל מי סביר להניח שמאמני ואוהדי הכדורסל הוותיקים היו מוסיפים לראש הרשימה את רוברט הורי, אחד משחקני הקלאץ הגדולים בהיסטוריה. בואו להכיר את האדם למשימות מיוחדות.

רבים היו בוחרים בו. רוברט הורי (http://hoopjargon.com)
רבים היו בוחרים בו. רוברט הורי (hoopjargon)

רוברט קיית' הורי, נולד ב-25 באוגוסט 1970 במרילנד וגדל באנדלוסיה שבאלבמה. כבר בגיל צעיר התחבר הפאוורד הצעיר לכדורסל ובתיכון שיחק עבור נבחרת הכדורסל של תיכון אנדלוסיה ואף זכה בשחקן השנה של התיכונים באלבמה. לאחר שהרשים בתיכון קיבל הורי מלגה מאוניברסיטת אלבמה שם שיחק יחד עם לטרל ספריוול. משנה לשנה עבד הורי קשה יותר ויותר על יכולתו ומשנה לשנה גדלו המספרים אותם הציג. בארבעת השנים בהם שיחק הורי באוניברסיטת אלבמה הוא שותף ב-133 משחקים והיה חלק בלתי נפרד משלושת הזכיות שלהם בטורניר ה-SEC בליגת המכללות והוביל אותם בארבעת השנים למאזן של 98 ניצחונות ו-36 הפסדים. לאחר ארבע שנים סיים הורי את דרכו באוניברסיטה כשהוא מחזיק במספר החסימות הגבוה ביותר בתולדות האוניברסיטה (282) ומציג ממוצעים של 12 נקודות, 7 ריבאונדים, 2.2 חסימות למשחק ובנוסף קוטף מספר תארים אישיים בדרך לליגה הטובה בעולם.

בדראפט 1992 הגשים הורי את החלום, נבחר במקום ה-11 ע"י יוסטון רוקטס, קיבל את חולצה מספר 25 ובעונתו העמיד הורי ממצועים של 10.1 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק ונבחר לחמישיית הרוקיז השנייה של העונה כסמול פאוורד. הורי שיחק את כל ארבעת עונותיו הראשונות בליגה ביוסטון ואף היה חלק משמעותי כאשר זכו בשתי אליפויות בשנים 1994 ו-1995. במהלך סדרות הגמר של שתי האליפויות קבע הסמול פאוורד שני שיאים אישיים לשחקן במשחק אחד בסדרת גמר, שבע חטיפות וחמש קליעות לשלוש ברבע אחד. אחד הרגעים המשמעותיים של הורי ביוסטון קרה בפברואר 1994, באותו הזמן הורי ומאט בולארד היו אמורים לעבוד בטרייד לדטרויט פיסטונס תמורת שון אליוט, למזלו של הורי אליוט כשל בבדיקות הרפואיות והטרייד בוטל. הסמול פאוורד הגדיר את ביטול הטרייד כמהלך שהציל לו את הקריירה מפני שמאותו רגע הפך הורי לבורג מרכזי בקבוצה וביסס את מעמדו כשחקן קלאץ' ואף הרוויח את הכינוי "ביג שוט רוב" לאחר שקלע סלע ניצחון במשחק הראשון בסדרת גמר המזרח מול סאן אנטוניו והוסיף עוד סל חשוב מאוד בשניות הסיום של המשחק השלישי מול אורלנדו מג'יק בגמר. את האליפות הזו הגדיר הורי כאליפות שהביאה לו הכי הרבה גאווה מפני שיוסטון סיימו במקום ה-6 במזרח ועדיין הצליחו לקחת את האליפות.

האליפות שהביאה הכי גאווה. הורי ביוסטון (hoopshabit.com)
האליפות שהביאה הכי גאווה. הורי ביוסטון (hoopshabit)

בקיץ 1996 עבר הורי כחלק מטרייד לפיניקס תמורת צ'ארלס בארקלי אך תקופתו של הסמול פאוורד בפיניקס לא היית מוצלחת והוא אף הסתכסך עם מאמנו דני איינג' ואף זרק מגבת לפניו. בעקבות האירווע הושעה הורי מפיניקס ובינואר 1997 עבר בטרייד ללוס אנג'לס לייקרס ומאחר שהנהלת הלייקרס תלתה את החולצה מספר 25 כהוקרה לגייל גודריץ' עבר הורי לחולצה מספר 5. הורי חזר לכושרו והמשך לבסס את מעמדו כשחקן קלאץ' כאשר בשש שנותיו במדי הלייקרס הוא זכה בשלוש אליפויות רצופות בשנים 2000, 2001 ו-2002, קולע סלים חשובים וניצח משחקים. אחד המהלכים הזכורים ביותר של הורי בלייקרס היה שלשת הניצחון שקלע בשנייה האחרונה במשחק הרביעי בסדרת הגמר נגד סקרמנטו קינגס דבר שהוביל לניצחון 100-99 ולניצחון בסדרה בסופו של דבר.גם בעונת 2002/03 המשיך הורי להרשים במדי הלייקרס ואף ניסה לקחת אליפות רביעית ברציפות. הסמול פאוורד שיחק דקות רבות, המשיך לקלוע סלים חשובים אך דווקא בפלייאוף הפך הורי לגיבור הטרגי כאשר בסדרת חצי גמר המזרח החטיא את כל זריקות לשלוש ולבסוף לייקרס הודחה לאחר שישה משחקים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שלוש אליפויות רצופות. הורי בלייקרס (www.espn.com)
שלוש אליפויות רצופות. הורי בלייקרס (espn)

לאחר עונת 2002/03 הפך הורי לשחקן חופשי ועבר לסאן אנטוניו ספרס בניגוד ליכולת שהציג בלייקרס, מאמן הספרס, גרג פופוביץ' מיעט לתת להורי דקות משחק מה שעצר את ההצלחה המתמשכת שלו. למרות זאת בעונה 2004/05 היה הורי לבורג מרכזי בהפעלת הספרס לגמר ה-NBA. במשחק החמישי בסדרת הגמר מול דטרויט קלע הורי שלוש נקודות בלבד בשלושת הרבעים הראשונים אך ברבע האחרון בהארכה קלע 21 נקודות ואף קלעה שלשה ענקית בשניות הסיום שהובילה לניצחון של הספרס. סאן אנטוניו ניצחה לבסוף את הסדרה והורי זכה באליפות השישית בקריירה שלו. הורי חיכה עד לעונת 2006/07 כדי לקחת את האליפות האחרונה שלו. בפלייאוף פגשה סאן אנטוניו את פיניקס סאנס ובמשחק הרביעי ביצעה הורי עבירה חמורה על סטיב נאש דבר שגרר קטטה על המגרש בין שחקני הקבוצה ובסופו הורי הורחק משני משחקי אך למרות זאת סאן אנטוניו גברה על פיניקס והגיעה לבסוף לגמר ה-NBA שם פגשה את קליבלנד קאבלירס. הספרס לא ריחמו על קליבלנד וניצחו את הסדרה בסוויפ והעניקו את להורי את האליפות השביעית והאחרונה שלו.

7 אליפויות בשלוש קבוצות שונות. הורי בספרס (www.yardbarker.com)
7 אליפויות בשלוש קבוצות שונות. הורי בספרס (yardbarker)

רוברט הורי אולי לא קלע 100 נקודות במשחק והוא גם לא ריחף מהעונשין אך הסמול פאוורד האגדי עשה הרבה עבודה שחורה והיה האיש הנכון ברגע הנכון, סלי הניצחון שלו זכורים לכל אוהד כדורסל בראש ובנוסף הורי הוא אחד משני שחקנים שזכו באליפויות עם שלוש קבוצות שונות וגם מחזיק בשיא הופעות בפלייאוף. הורי הוא תוצאה של כישרון אך הרבה עבודה קשה ובנוסף הוכחה לכך שלא צריך לקלוע הכי הרבה כדי להיות חקוק בספרי ההיסטוריה מספיק לקלוע זריקה אחת, זאת שתנצח את המשחק. מזל טוב הורי ותודה על קריירה מדהימה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort