יורופח – על הנסיון של הפועל י-ם להתברג בצמרת הזירה האירופית

עונת 2016-2017 מתקרבת, ואחת הקבוצות הבכירות של מדינתנו הצנועה מנסה להשתדרג לקראת העונה האירופית שלה. ביחד ננסה להבין האם השחקנים החדשים של הקבוצה עד עכשיו מסוגלים להביא אותה רחוק במפעל, או שהיא בדרך לעוד עונה אירופית מבישה.

לאחר עונה אירופית משפילה וללא שום תואר, לא בזירה האירופית ולא בזירה המקומית, תנסה הקבוצה מהבירה לשקם את עצמה ולהגשים את חזונו של אורי אלון.

לאחר ששחררה כמות רבה של שחקנים, תצטרך ירושלים להביא שחקנים חדשים ורעבים כדי ללכת הכי רחוק שאפשר ביורוקאפ. האם עד עכשיו היא עומדת בסטנדרטים?

נתחיל מטרוויס פיטרסון – פורוורד/סנטר אמריקאי, מתנשא לגובה של 2.08 ס"מ. פיטרסון שיחק בארה"ב במכללת סמפורד ולאחר מכן קיבל את החוזה המקצועני הראשון שלו בבולגריה. מאז עבר בצ'כיה, אוקראינה, ספרד ורוסיה עד שהגיע לירושלים.

טרוויס פיטרסון מגיע להפועל ירושלים לאחר שהצטיין בעונה האחרונה ביורוקאפ במדי סרטוב. הפורוורד/סנטר האמריקאי הוביל בנקודות ובמדד האיכות את שלב 32 הגדולות של המפעל תוך שהוא קולע 18.1 נקודות ב-41.2% מרשימים מחוץ לקשת ו-90% מקו העונשין כמו כן, גם עבודת הריבאונד לא זרה לשחקן שהוריד בממוצע 6.6 כדורים חוזרים וגם חילק 2.6 אסיסטים לחבריו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פיטרסון אומנם שחקן התקפי מצוין, אך ההגנה שלו לא עומדת בסטנדרטים שהפועל ירושלים צריכה לשאוף אליהם. רק זמן יגיד אם הוא יעמוד בלחץ הרב שנמצא על הקבוצה הירושלמית.

אייזיק רוזפלט – הפורוורד/סנטר המתאזרח, המתנשא לגובה של 2.04 ס"מ.

אייזיק רוזפלט שיפתח את עונתו ה-7 בליגת העל (שיחק בעבר ב: בני השרון, עירוני ר"ג, הפועל לב השרון, הפועל חולון) קלע בעונה שעברה 10 נק', הוריד בממוצע 7 כדורים למשחק וסיים 6 במדד הישראלים המצטיינים של ליגת ווינר עם מדד ממוצע של 13.6 למשחק.

אומנם בתור ישראלי על פניו זו נראית החתמה לגיטימית, אך לדעתי זה מהר מאוד יתברר כטעות. רוזפלט, שבשנים האחרונות חי מהמאצ'אפים הכביכול קלים בליגה שלנו, ומשחקים פעם בשבוע, מהר מאוד יתעורר למציאות חדשה בה הוא צריך להתמודד עם שחקנים הרבה יותר פיזיים ומוכשרים. בנוסף יצטרך לשחק יותר מפעם בשבוע, במצב זה יעמוד המתאזרח במבחן. האם יוכל לעשות את קפיצת המדרגה? נחכה ונראה.

קרטיס ג'רלס – הגארד (29, 1.85 סמ') זכה בעונה שעברה ביורוקאפ עם גלאטאסראיי ולפני כן רשם עונות ביורוליג עם קאזאן, פנרבחצ'ה, בשיקטאש, פרטיזן ומילאנו. בעונה האחרונה העמיד ממוצעים של 4 נק', ו8 אס' למשחק.

לא לטעות, קרטיס ג'רלס הוא שחקן מאוד מוכשר עם עבר יפה מאוד באירופה, אך בשנתיים האחרונות הוא בדעיכה ולא מראה את היכולות שלו ביורוקאפ. ירושלים לוקחת הימור איתו בכך שהיא לא יכולה לדעת מה היא תקבל ממנו, את השחקן של השנתיים האחרונות, או הגארד המצוין ששיחק ביורוליג.

שון ג'ונס – פורוורד/סנטר אמריקאי המתנשא לגובה של 2.03 ס"מ.

שון ג'ונס מצטרף להפועל ירושלים לאחר עונה באנדורה בליגה הספרדית שם רשם ממוצעים של 8.7 נקודות ו-3.4 ריבאונדים למשחק. זו הייתה העונה הראשונה של ג'ונס באירופה לאחר שבילה את ימי הקולג' שלו במכללת מידל טנסי.

פה קבור הכלב, מה שנקרא. זה השחקן שיכול להיות ההפתעה של העונה ולקחת את ירושלים רחוק, או להזיק לה. הנסיון האירופי של ג'ונס קטן מאוד, ובנוסף הוא רק בן 23. לבנות עליו בתור שחקן זר הוא הימור לא קטן, לדעתי ירושלים יכלו ללכת על שחקן יותר מנוסה, אבל שוב, הוא יכול גם להפתיע.

ג'רום דייסון – גארד אמריקאי המתנשא לגובה של 1.91 ס"מ.

דייסון מגיע לירושלים אחרי שלוש שנים טובות באיטליה שם שיחק בברינדי, ססארי וטורינו. עונת השיא שלו היתה עם ססארי כשהוא רושם 15 נקודות בממוצע למשחק והוביל את הקבוצה לזכייה בטרבל האיטלקי. אשתקד רשם נתון דומה של 15 נקודות למשחק עם טורינו. לדייסון יש עבר קצר ב-NBA עם תשעה משחקי במדי ניו אורלינס וגם בליגת העל כששיחק בהפועל חולון בעונת 2012/13.

בסך הכל מדובר בשחקן טוב, מגוון שיודע לספק את הנקודות לקבוצה שלו. אומנם הוא לא בעל נסיון עשיר במפעלים אירופאים רציניים כמו היורוקאפ, אך אין סיבה שהוא לא יוכל להסתגל במהירות.

ולסימן שאלה הגדול ביותר של הקיץ הזה, טרנס קינסי.

קינסי הוא סמול פורוורד אמריקאי המתנשא לגובה של 1.98 ס"מ.

קינסי מצטרף להפועל ירושלים לאחר ששיחק בעונה החולפת בכוכב האדום בלגרד, והגיע איתה עד לפלייאוף היורוליג. קינסי הוא בוגר מכללת דרום קרוליינה והוביל את המכללה ל-2 זכיות בטורניר ה-NIT הוא החל את הקריירה המקצוענית ב-2006 כששיחק עבור ממפיס גריזליס, בשורותיה רשם 48 משחקים בעונת 2006/07 (7.7 נקודות למשחק), מתוכם פתח ב-12 (18.8 נקודות ו-4.4 ריבאונדים במשחקים שבהם פתח). לאחר הקדנציה הקצרה בליגה הטובה בעולם עבר לפנרבחצ'ה/אולקר לפני שחזר ל-NBA כשחתם בקליבלנד. ב-2009 שב לפנר לפני שעבר גם באנאדולו אפס. קינסי שיחק גם בפיזארו האיטלקית, מלאגה, פרטיזן בלגרד וניז'ני נובגורורד. הוא נבחר ל-MVP של סדרת הגמר בליגה הטורקית ב-2010 שם זכה בשלוש אליפויות ובשני גביעים. הוא זכה גם באליפות בליגה הסרבית ובליגה האדריאטית.

קינסי הוא בן 32, שעבר הרבה קבוצות בקריירה שלו אך אף פעם לא באמת היה כוכב כמו שדונטה סמית' היה לירושלים. העובדה שהוא מיועד להוות התחליף של דונטה בירושלים צריכה להרים הרבה גבות. אם הוא יקבל את התחושה שהוא חייב לקחת על עצמו כמו שדונטה לקח, ולהשתלט על הקבוצה (תרתי משמע) כמו דונטה, הוא רק יזיק להם. ירושלים צריכה ליצור קבוצה קבוצתית, שתכלול את כולם ולא שתהיה סביב שחקן אחד. קינסי לדעתי יוכל לתרום לירושלים מהיכולות שלו, אך זה לא מה שיביא אותם רחוק ביורוקאפ.

לסיום, הרכש הטרי טרי של ירושלים, אמארה סטודמאייר – פורוורד/ סנטר אמריקאי בן 33 המתנשא לגובה של 2.11 ס"מ. אם לא יצא לכם להכיר את השם הכי גדול שנחת פה, אז הנה סקירה מצומצת אודות הקריירה שלו.

סטודמייאר נבחר במקום ה9 בסיבוב הראשון של דראפט 2002 בNBA ע"י פיניקס ישר מהתיכון (!), נבחר לרוקי העונה עם ממוצעים של 13.5 נקודות ו-8.8 ריבאונדים למשחק.

הוא נבחר 6 פעמים לשחק במשחק האולסטאר השנתי, נבחר לחמישיית העונה ב2007, זכה במדליית ארד עם נבחרת ארה"ב ב2004, וזכה עם ארה"ב באליפות אמריקה ב2007.

בקריירה העמיד ממוצעים של 19 נקודות למשחק, 8 ריבאונדים, 1.2 חסימות. מדובר ללא ספק בשחקן הכי גדול שהגיע לכאן, אך הסנטר האמריקאי סוחב איתו גם מספר לא קטן של פציעות אשר עיכבו לו בעבר את הקריירה. השאלה היא כמה הוא באמת יכול לתת? האם אמארה הוא השחקן שיהפוך את ירושלים ממועדון אירופי כושל, לסנסציה החדשה של אירופה? האם ירשולים הפכה למועמדת העיקרית לזכייה ביורוקאפ? על השאלה הזאת נוכל לענות בעוד כמה חודשים, אך עד אז לגמרי יש למה לצפות.

לסיכום, הפועל י-ם עד עכשיו מבצעת רכשי שאותי אישית לא משכנע חוץ מסטודמייר כמובן. רובם חסרי נסיון אירופי ברמות הגבוהות, שלא שיחקו בקבוצה עם שאיפות ומטרות כמו שיש לירושלים. הקבוצה מהבירה תצטרך לקוות שהקבוצה תתחבר באופן כזה שלא יהיה לה כוכב מרכזי, כי זה רק פגע בה בשנים עברו. ירושלים צריכה לשחק כדורסל קבוצתי טהור, אחרת כל אחד ינסה לקחת את המושכות עליו וזה יכול להיגמר לא טוב.

בכל מקרה, יש לי עכשיו ציפיות מאוד גבוהות מירושלים, שאכן תביא לישראל עוד תואר אירופי ותשדרג את רמת הליגה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort