בליגה של הגדולים: על העתיד של דני אבדיה

יום רביעי, שלוש לפנות בוקר, תחילת השידור ב-ESPN, אדם סילבר עולה להציג את הבחירה מספר אחת. לא אשקר התרגשתי, היסטוריה, ישראלי ייבחר במקומות הראשונים בדראפט, אין דברים כאלה. אבל אז אדם סילבר עולה אל הבמה שוב, ושוב, ושוב, והשם דני אבדיה לא נשמע, עד הבחירה התשיעית. שמונה קבוצות ויתרו על שירותיו של אבדיה. שמונה קבוצות החליטו לבחור בפרוספקטים אחרים שיובילו את המועדון שלהם וישלימו את הפאזל. דני צריך לשמוח שהוא לא נפל בדטרויט, שארלוט או קליבלנד שלא הולכות לשום מקום, אך אולי להתאכזב מעט שלא הלך לשיקאגו שם היה יכול להפוך לחלק מרכזי בסגל חזק וצעיר שנבנה שם או לגולדן סטייט, שם היה יכול להתמודד על אליפות כבר בעונתו הראשונה. אטלנטה גם כן הייתה בתמונה עבור דני אך עקב ריבוי שחקנים בעמדות 2-3 החליטו לבחור בגבוה נוסף לצידו של קאפלה. רבים קיוו שדני ילך דווקא לניקס בין היתר עקב ההנהלה החדשה והסגל הצעיר והמוכשר אך גם עקב תנאי המחייה הנהדרים בניו יורק. בסופו של דבר הניקס החליטו ללכת על יליד המדינה אובי טופין, פאוור פורוורד עוצמתי ואתלטי שינסה להביא אינטסיביות וכוח למועדון הרדום מניו יורק. ואז הגיעה הבחירה התשיעית. אדם סילבר עולה לבמה ומקריא, בבחירה מספר תשע של דראפט 2020, הוושינגטון וויזארדס בוחרים בדני אבדיה מהרצליה ישראל.

ערב הדראפט, רוב האנשים קיוו שדני לא יגיע לוויזארדס, מחשבה הגיונית נוכח השנתיים האחרונות, אך האמת היא שלמעט גולדן סטייט ושיקאגו הסגל של וושינגטון הכי מתאים למשחק ולסט היכולות של דני אבדיה. שחקן המפתח בסגל של וושיגנטון הוא ג'ון וול, אך הגארד שלא שיחק בשנתיים האחרונות עקב פציעה ביקש לאחרונה לעזוב את וושינגטון שנתקעה עם החוזה העצום שלו. המון שמועות דיברו על טרייד שישלח את ראסל ווסטברוק לוויזארדס כשוול יעבור ליוסטון. השניים שחקנים די דומים, גארדים אתלטים עם משחק הגנה איכותי, ניהול משחק ברמה גבוהה, יכולת חדירה מצויינת וקליעה בעייתית אך ג'ון וול מגיע לאחר שנתיים בהם לא שיחק דקת משחק ולכן נמצא בסימן שאלה גדול. ווסטברוק פורח במגרש הפתוח ועשוי להתאים כמו כפפה ליד למשחק של אבדיה לכן טרייד בגזרת וול עשוי להיות חיובי עבור הקוסמים מוושינגטון. מי שתפס את המושכות בהיעדרו של וול הוא כמובן בראדלי ביל. ביל, שהפך לשחקן אולסטאר לגיטימי בליגה, העמיד ממוצע של 30 נקודות למשחק ומביא למגרש יכולת קליעה אדירה מכל טווח. כמו כן, בחבילה כלולים גם אתלטיות ויכולת חדירה נהדרת. אשתקד בחרו וושינגטון בדראפט את הוצ'ימורה שנתן עונת רוקי נהדרת. הפאוור פורוורד הראה יכולת אתלטית מרשימה והוא יהנה מיכולת המסירה וחוכמת המשחק של אבדיה. יחד עם זאת, האצ'ימורה מרגיש נהדר במגרש הפתוח והראה יכולת הגנתית טובה. מי שישלים את הפאזל בחמישייה הוא תומאס ברייאנט. הסנטר הצעיר נותן ריווח מצויין עם יכולת הקליעה שלו מחוץ לקשת ויחמיא בצורה מושלמת ליכולת החדירה של אבדיה. וושינגטון כרגע נראית כקבוצה שתפרח במגרש הפתוח ותאפשר ריווח מקסימלי לגארדים שלה ולכן נראה שמבחינת משחק זו התאמה מושלמת לאבדיה. בנוסף, יכולת המסירה של ג'ון וול או ווסטברוק בצוותא עם ביל תתן אפשרות לדני לנוע ללא כדור ולסיים בצבע כמו שראינו מידי שבוע במכבי ת"א. נקודת אור נוספת לאבדיה, היא כמובן ההגעה לעיר גדולה בארצות הברית. להבדיל מקבוצות כמו שארלוט, קליבלנד ודטרויט מהן דני "ניצל", הוא מגיע לעיר גדולה שתציע גם חיים איכותיים לילד בגיל 19. סיבה נוספת להתאמה הטובה בין אבדיה לוויזארדס היא העובדה שהקבוצה נמצאת בתהליך בנייה ותתן את הזמן לדני לבצע את המעבר והשינוי בלי לחץ ועם הרבה סבלנות על מנת שיצליח להוציא את מלוא הפוטנציאל במשחק שלו.

אך לא הכל ורוד. תחילה נסתכל על הנהלת הפרנצייז. וושינגטון ביצעו כמה טעויות גדולות בשנים האחרונות כאשר המשמעותית ביותר היא ככל הנראה החוזה הענק של ג'ון וול. מעל 40 מיליון דולר לעונה לשש השנים הבאות. הגארד בן השלושים, שנפצע בצורה הזוייה (החליק בביתו וקרע את גיד האכילס). החוזה הגדול מקשה על יכולת בניית הסגל של וושינגטון, ולכן טרייד שינחית את ווסטברוק על חשבונו של וול לא באמת יהיה ניתן לבצע שינוי משמעותי במצבת השחקנים. כמו כן, הפרנצייז היה ידוע בשנים האחרונות בניהולו הרע ולמעשה לא הצליחו לקרוא תיגר כבר שנים רבות על התואר. בנוסף, בשנתיים האחרונות הוויזארדס לא העפילו לפלייאוף. יחד עם זאת, גם חרושת השמועות על טרייד שיכלול בתוכו את בראדלי ביל יכול להרוס את הקבוצה, על אף שהצהיר מספר פעמים שהוא לא מעוניין לעזוב. נקודה בעייתית נוספת היא העובדה שעל העמדה של דני נמצא טרוי בראון ג'וניור. הסמול פורוורד הצעיר נתן עונה טובה אשתקד ונראה שסקוט בראון המאמן של וושינגטון מעריך מאוד את המשחק של האמריקאי הצעיר.

אבדיה ברגע הבחירה בדראפט (nba.com)

האופוריה של חובבי הספורט הישראלי בנוגע לאבדיה והתחושות שהוא עשוי להיבחר באחת מחמשת הבחירות הראשונות נבעו מכמה סיבות. קודם כל, בזכות העובדה שדני אבדיה הוא השחקן הכי מוכח בדראפט 2020. דני שיחק ברמת המשחק הגבוהה ביותר למעט ה-NBA (יורוליג) וכמובן גם הרשים וסיפק כמה הייליטים מרשימים (ד"ש לג'יג'י דאטומה). שנית, דני הוכיח את עצמו כשחקן שגם יכול להוביל קבוצה כאשר הוביל את נבחרת העתודה לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה ואף נבחר פעמיים לחמישיית הטורניר ופעם אחת למצטיין הטורניר. שאר השחקנים בדראפט למעט כמה בודדים ששיחקו באוסטרליה ובקבוצות בינוניות באירופה לא שיחקו כדורסל מקצועני וגם את טורניר ה-NCAA, טורניר המכללות המוביל, הם פספסו עקב מגיפת הקורונה. אך כנראה שזה לא הספיק לשמונה הקבוצות שויתרו על שירותיו של דני והוא יצטרך להוכיח כל ערב על הפרקט שהם טעו. ב-22 לדצמבר תפתח עונת הNBA וכך גם שעות השינה שלנו הישראלים יפחתו. דני אבדיה הולך לכבוש את הליגגה הטובה בעולם ועל הדרך גם להנות מהחיים בעיר הגדולה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort