"אחד על אחד" עם ניסים פלח

מעל ענף הכדוריד מרחפת עננה של חוסר וודאות מאז החל משבר הקורונה, אך מה שידוע לכל חובב כדוריד הוא שהמאמן הגדול הבא של הענף נמצא בחולון. ניסים פלח הוביל את מ.כ חולון בשנתיים האחרונות, וכבר תחת הרזומה שלו ניתן למצוא העפלה לגמר גביע המדינה ועונה היסטורית שהסתיימה רק במקום השני, עקב החלטת איגוד הכדוריד. השבוע נפגשתי עם פלח על מנת לשמוע בין היתר על האכזבה מאובדן האליפות, מצב הקבוצה לקראת העונה הבאה ועתיד מחלקת הנוער המפוארת של חולון.

קח אותי אחורה ליום שבו אתה מקבל את ההודעה על עצירת הליגה בגלל הקורונה. מה התחושות? מה המחשבות? 

במהלך כל השבוע אמרתי לשחקנים שיש לי תחושה שזה המשחק האחרון שלנו העונה, ואמרתי להם שאנחנו חייבים להתייחס למשחק הזה כמו לגמר גביע. הייתה לנו הכנה מצויינת והרגשתי שאנחנו באים לנצח את מכבי ראשון לציון. בשעה אחת עשרה בבוקר ביום המשחק נגדם, קיבלתי את ההודעה שהליגה נעצרה ולא יהיה משחק. התאכזבתי מאוד, מבאס נורא לסיים עונה כל כך טובה והיסטורית עבור המועדון הזה בצורה כזאת, אבל אין מה לעשות – זו ההחלטה ועברנו את זה.

כמה התאכזבת מהחלטת האיגוד להעניק למכבי ראשל"צ את הצלחת? ובטח לאחר עונה כל כך טובה והיסטורית של חולון

כידוע, הכדוריד במדינה לא מקצועני והרבה שחקנים עובדים בעבודות אחרות או לומדים, ולכן אי אפשר להכניס אותם לבידוד, אז מצד אחד אני מבין את האיגוד. מצד שני, יכלו לעשות מאמץ ולסיים את זה על המגרש. עדיין, זה הישג בלתי רגיל להיות סגנית אלופה ונשאף גבוה אף יותר בשנים הבאות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לפני כשנתיים עשית את המעבר לעמדת המאמן אחרי שנים שבהם שיחקת ושימשת כשחקן מוביל בחולון. איך מבצעים את המעבר משחקן למאמן, במיוחד אחרי ששיחקת עם אותם שחקנים כמה חודשים לפני? 

בשנה הראשונה לא היה לי קל בכלל. קשה לעשות את ההפרדה ופתאום להפסיק להיות חבר של השחקנים ולהדריך אותם. היה לי מאוד קשה עם שחקן כמו עדן ג'ינג'י שהייתי חבר שלו ועכשיו אני צריך לבקר אותו. לקח לנו שנה לעבוד על היחסים בינינו. עדן יגיד לך לבד שאחרי שנה גם הוא וגם יתר השחקנים הצליחו לבצע את ההפרדה, וכולם כבר ראו שבשנה השנייה השינוי הצליח. זה עשה לנו טוב כקבוצה וגם כאינדבידואלים.

איבדתם בקיץ מספר שחקנים בכירים, ביניהם עדן ג'ינג'י, ליאור גורמן, נדב ניזרי ואפילו יש שמועות גם על צמד הזרים פטריק ופיליפ ששיחקו במועדון קרוב לעשור. איך מתגברים על האבדות האלה לקראת העונה הבאה

קודם כל, זו אבדה קשה לבוגרים. לקח לנו שנה עד שהפכנו באמת לקבוצה גדולה והתחברנו. ליאור גורמן שהיה עמוד הטווח של הקבוצה הוא באמת חיסרון משמעותי. אביעד בן זימן לדעתי יוביל את הקבוצה בהיעדרם של עדן וגורמן, ואני בטוח שהוא יוכל להוביל אותנו למקומות גבוהים אף יותר. יש לנו המון שחקנים צעירים ועליהם נבנה את הקבוצה. פטריק ופיליפ כן אמורים להגיע ואנחנו נשאיר אחד מהם ואחד נשאיל.

אפשרי בכלל לבנות סגל ולהכין תוכניות עם חוסר הוודאות שמרחף מעל הענף?

חוסר הוודאות הוא בעייתי מאוד. אנחנו נפגענו כלכלית גם מהטוטו וגם מגורמים נוספים. הייתה פגישה חיובית עם שר הספורט והתקדמנו משמעותית. אסור בשום אופן לסגור את העונה, כי עוד שנה בלי כדוריד ויהיה אפשר לסגור את הענף. כמו כן, יש 11 ליגיונרים ו16 שחקנים שנוסעים לפרויקט גרמניה ואין ספק שגם זה יפגע בכל הכדוריד.

הגעתם לגמר גביע המדינה לפני שנתיים, העונה סיימתם במקום השני. מה המטרה לעונה הבאה?

אם היינו נשארים באותו סגל של שנה שעברה כן היינו מצהירים על אליפות, אבל הסגל חדש, צעיר וחסר ניסיון. אנחנו מכוונים לפלייאוף עליון ומקווים להתחבר כמו בשנה שעברה. אני מאוד מאמין בשחקן הצעיר שרעב ורוצה להצליח. הצלחנו לשנות את האופי ולחשוב כמו קבוצת צמרת ולא קבוצת תחתית. המטרות הן כמובן להגיע הכי רחוק גם בגביע וגם בליגה, אך גם באירופה לעבור לפחות שלב אחד. אני מאמין בקבוצה שלי ומאמין שנצליח לעמוד במטרות שלנו.

שחקני חולון חוגגים.(אתר מועדון הכדוריד חולון)

אתה כאמור מאמן גם במחלקת הנוער וגם בקבוצה הבוגרת של המועדון. איפה אתה מרגיש תחושת סיפוק גדולה יותר?

שאלה קשה, אני מאמן עשר שנים במחלקת הנוער והצלחתי לגדל המון שחקנים לנבחרות ישראל ולקבוצות. הרגשתי שבע, זכיתי בהמון תארים והגשמתי המון חלומות כמאמן נוער וילדים. כמאמן בוגרים כרגע אני מקבל סיפוק אדיר, גם מלהצליח איתם וגם מלקדם את השחקן הצעיר שראיתי גדל כמאמן נוער.

לאחרונה פתחתם את מועדון כדוריד חולון שאמור להתחרות במועדון צעירי חולון, אותו מועדון שאימנת את קבוצות הנוער שנים רבות.

זה לא בדיוק כך, אני פחות רוצה להיכנס לזה. מועדון כדוריד חולון יפעיל את מחלקת הנוער של המועדון. העירייה החליטה לפי תבחיני העירייה שמי שרשום באיגוד הוא יקבל את התיקצוב, והמועדון שרשום באיגוד הוא מועדון הכדוריד חולון בראשות טוביה יוגב. המטרה שלנו היא כמובן לבנות אקדמיה איכותית, לפתח את השחקן החולוני ולהרים את רמת המחלקה לטופ של הכדוריד הישראלי.

למה החלטת לעזוב את מועדון צעירי חולון ולעבור לנהל את מועדון כדוריד חולון?

קיבלתי הצעה מטוביה להוביל את מחלקת הנוער ולא חשבתי פעמיים. קיבלתי את ההחלטה בלב שלם. המטרה שלי היא לקדם את השחקנים ולהוציא כמה שיותר שחקנים לנבחרות ישראל ולחו"ל. אני מאוד מאושר כאן ואני רוצה להודות לטוביה על ההזדמנות.

מ.כ חולון ייצרה בשנים האחרונות כמה מהכישרונות הבולטים בכדוריד הישראלי. ירמי סידי, ליאור גורמן, דניאל מוסינדי וגיא קורדובה הם רק חלק קטן מהשחקנים שצמחו במועדון. מה מיוחד דווקא במועדון הזה שמצליח לייצר כל כך הרבה שחקנים מוכשרים?

זה מתחיל מבית הספר לכדוריד, לאתר שחקנים ולנסות "לגנוב" אותם לפני שהכדורגל והכדורסל לוקח אותם. קח לדוגמא את דניאל מוסינדי: אחיו הגדול שיחק כדורסל וכך גם הוא. שיכנעתי אותו להגיע לכדוריד, זה היה מאוד לא פשוט וזה עבד נהדר. הצוות כאן הוא ברמה אדירה. תוסיף לכך את בית ספר "קציר" שתורם המון ונותן מעטפת נפלאה לילדים. בנוסף, הם מקבלים המון דקות בקבוצת הבוגרים ומשתלבים היטב ולכן הם מקבלים את הבמה ומצליחים לפרוח, בניגוד למועדונים אחרים בליגה.

הכדוריד הישראלי הגיע הקיץ למספר שיא של ליגיונרים. המון שחקנים צעירים מצליחים לתפוס את עיניהן של קבוצות באירופה ולעבור לשחק מעבר לים. למה אתה מייחס את המגמה הזו

קודם כל היום, החשיפה ברשתות היא יותר רחבה מפעם והדור הצעיר מחפש את זה. לשחקן הצעיר בכדוריד יש המון שאיפות היום. בעבר, השחקן הישראלי לא ראה בכדוריד כמקצוע אלא תחביב בלבד. בנוסף, הפרוייקט בגרמניה מעניק חשיפה נהדרת והם הופכים למקצוענים.

אתה בעד פרויקט גרמניה?

אני חושב שהפרויקט טוב לשחקן הישראלי. שחקן שהולך לחו"ל ומשנה את החשיבה והתנהלות המקצועית שלו, ישן, אוכל וחושב רק כדוריד, אין ספק שהוא ישתפר ויתקדם. הם חוזרים ברמה פיזית מצויינת, אני מקווה מאוד שהפרויקט ימשיך. יותר שחקנים יצאו לחו"ל, הקבוצות ירוויחו שחקנים יותר איכותיים וכמובן גם הנבחרת תרוויח מזה המון.

הפרוייקט יתרום גם לליגה הישראלית?

זה יחזק יותר את הנבחרות ופחות את הליגה. השנה, לדוגמא, אין מספיק שחקנים על מנת לבנות סגלים איכותיים לליגה. חסרים פחות או יותר 30 שחקנים על מנת לבנות סגלים ברמה ולכן נסתמך יותר על זרים. בעתיד כל זה כמובן יעזור לנבחרות ולשחקנים עצמם, אך כרגע זה פוגע מעט בליגה עצמה.

לסיום, מה החלום הגדול שלך?

כרגע אני מאושר מאוד בחולון ואני חולם לזכות כאן בתואר היסטורי. אני שואף כמובן להצליח ולאמן את נבחרת ישראל הבוגרת, אך אין ספק שארצה בעתיד גם לצאת ולאמן בחו"ל.

חולם לאמן בחו"ל(דף הפייסבוק של ניסים פלח)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort