הכל לקראת הגולד קאפ

ביום ראשון הקרוב (16/6) בשעה 02:30, יתקיים משחק הפתיחה של הגביע הצפון אמריקאי, גביע הזהב. אחרי שאירחה בכל השנים את הגולד קאפ, תמשיך ארצות הברית לארח את הטורניר, אבל הפעם יצטרפו אליה לא מדינה אחת כמו שקרה כבר במקרים קודמים, אלא יצטרפו לאירוח הטורניר גם המדינות קוסטה ריקה וג'מייקה, וזה יהיה אירוח הבכורה של המדינות הללו.

המשחק הראשון של הטורניר השנה, יערך ברוז בוול הנמצא בעיר לוס אנג'לס. במשחק הפתיחה ייפגשו קנדה לה יש זכייה אחת בגביע בשנת 2000 בטורניר שהתקיים בארצות הברית (היחידה שזכתה בגביע חוץ ממקסיקו וארצות הברית), ומרטיניק שהישג השיא שלה היה שלב רבע הגמר בשנת 2002 בטורניר שהתקיים גם הוא בארצות הברית.

אוהדי ארצות הברית מוכנים לגולד קאפ (הפייסבוק הרשמי של הגולד קאפ)

נבחרות חדשות בטורניר

השנה הוחלט בפעם הראשונה להרחיב את הטורניר מ-12 נבחרות ל-16 נבחרות. כתוצאה קיבלנו שתי נבחרות חדשות שהעפילו בפעם הראשונה בתולדותיהם לטורניר.

נבחרת ברמודה

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בכל שנות קיומה השתתפה נבחרת ברמודה רק בשני טורנירים, שניהם היו באלף האחרון. הטורניר הראשון היה ב-2007, בגביע האיים הקריביים. בטורניר נבחרת ברמודה סיימה במקום הרביעי. הטורניר השני התקיים בשנת 2013, גם הטורניר הזה היה גביע האיים הקריביים. אבל הפעם נבחרת ברמודה סיימה במקום הראשון. ברמודה העפילה לטורניר גביע הזהב הראשון אחרי שסיימה במקום החמישי במוקדמות ליגת האומות של CONCACAF.

הופעת בכורה בטורניר (הפייסבוק הרשמי של הגולד קאפ)

נבחרת גיאנאה

גם נבחרת גיאנאה תופיע להופעת הבכורה שלה בטורניר. בניגוד לברמודה, גיאנאה מעולם לא השתתפה בטורניר, אבל מתי גיאנאה הייתה בשלטון בריטי נקראה הנבחרת "נבחרת גיאנאה הבריטית בכדורגל", והנבחרת הזו לקחה חלק במספר טורנירי גביע האיים הקריביים. גם נבחרת גיאנאה נכנסה לתחרות דרך מוקדמות ליגת האומות של CONCACAF, אבל בניגוד לברמודה, הגיעה הקבוצה למקום השביעי.

להוספת הנבחרות יש שני צדדים. נכון זה טוב להוסיף עוד נבחרות שרעבות לשחק, ולרכוש ניסיון בטורנירים גדולים, אבל כמו שראינו במונדיאל לנשים שמתקיים השנה, ההגדלה של הנבחרות גרמה לנבחרת תאילנד לעלות. התאילנדיות לא הסתתדרו במשחק הפתיחה, והפסידו לאלופה המכהנת, נבחרת ארצות הברית בתוצאה המבישה 13:0. אז נכון, אולי בגביע הזהב אין כאלה הפרשי רמות, אבל נבחרת ברמודה הוגרלה בבית עם קוסטה ריקה, שהעפילה למונדיאל האחרון ונבחרת גיאנאה הוגרלה כמו נבחרת הנשים של תאילנד, נגד האלופה המכהנת, וכמו בנשים, גם פה האלופה היא ארצות הברית.

פייבוריטיות לזכייה

ארצות הברית

אי אפשר אפילו לדבר על גביע הזהב מבלי להזכיר את נבחרת ארצות הברית. היא שיאנית ההופעות ביחד עם מקסיקו (14 כל אחת). היא סגנית הזכיות עם שישה כאלה (במקום הראשון מקסיקו עם שבעה). מלבד פעם אחת בשנת 2000, נבחרת ארצות הברית סיימה תמיד באחד מארבעת המקומות הראשונים (6 פעמים במקום הראשון, 4 פעמים במקום השני, פעמיים במקום השלישי, ופעם אחת במקום הרביעי). היא האלופה המכהנת לאחר שזכתה בתואר לפני שנתיים כשניצחה את נבחרת ג'מייקה בגמר (2:1 לארצות הברית). אבל הכי חשוב, היא המארחת! הקהל האמריקאי בטירוף לראות את נבחרתו מנצחת לאחר שלא העפילה למונדיאל האחרון ברוסיה.

הבית בו הוגרלה ארצות הברית לא בית פשוט. פנמה שהעפילה למונדיאל האחרון מחכה לה שם, כמו פנמה גם טרינדד וטובגו, וגינאה יחכו לה שם אבל הם לא אמורות להוות לה איום משמעותי.

מקסיקו

לראשונה מאז 1993 לא הוזמנה מקסיקו לקופה אמריקה, הטורניר הנחשק באמריקה, את מקומה תפסו יפן וקטאר שהוזמנו במקומה ובמקום ג'מייקה שהוזמנה בשני הטורנירים האחרונים. עכשיו אחרי שלא הוזמנה לקופה אמריקה, תוכל מקסיקו להתרכז כל כולה בגביע הזהב. מקסיקו היא ללא ספק הנבחרת השולטת במרכז ובצפון אמריקה. היא אפילו קיבלה את הכינוי "הענקית של CONCACAF" מרוב גדולתה. היא השתתפה בכל הטורנירים, וזכתה הכי הרבה פעמים (7). השתתפה באליפות העולה 16 פעמים (יותר מכל נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר. בטורניר האחרון הפסידה הנבחרת בשלב חצי הגמר, אבל הוחלט לא לשחק משחק על מקום 3-4 ופשוט ששתי הנבחרות יתחלקו במקום השלישי.

למקסיקו יש בית קשה, היא הוגרלה עם קנדה, קובה ומרטיניק, כאשר קנדה וקובה יכולים לסבך למקסיקו את כל התוכניות. למרות ההגרלה היחסית קשה, מקסיקו היא פייבורטית בטוחה לזכייה, ולדעתי האישית היא גם תזכה בגביע השנה.

הפייבוריטית שלי לזכיה בתואר (הפייסבוק הרשמי של הגולד קאפ)

קוסטה ריקה

למרות שלא זכתה מעולם בטורניר, קוסטה ריקה היא פייבוריטית ברורה לזכיה בתואר. הנבחרת העפילה לשני המונדיאלים האחרונים, כשבמונדיאל הקודם סיימה את דרכה בשלב רבע הגמר (הישג שיא). משנת 2000 סיימה קוסטה ריקה תמיד מעל הסיבוב הראשון, ופעם אחת גם בגמר בו הפסידה לארצות הברית. אבל עכשיו עם האירוח, לקוסטה ריקה יש סיכוי הרבה יותר גדול להגיע להישג גבוה יותר.

קוסטה ריקה קיבלה בית יחסית קל עם האיטי, ניקרגואה וברמודה, שלא אמורות לאיים על סיכוייה של הנבחרת הקוסטה ריקנית להעפיל מהמקום הראשון.

ג'מייקה

הג'מייקנים לאחרונה הפכו להיות אחת מהקבוצות החזקות ביותר בגביע הזהב. הנבחרת הג'מייקנית אמנם לא זכתה מעולם בגביע, אבל בשני הטורנירים האחרונים סיימה הקבוצה במקום השני לאחר שהפסידה בגמר פעמיים ברציפות. אבל השנה היא הולכת לארח את הטורניר, ועם הקהל הג'מייקני, היא תנסה לנצח את הטורניר לראשונה ולהביא גאווה למדינה.

ג'מייקה הוגרלה בבית יחד עם הונדורס, אל סלבדור וקוראסאו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית