זהו הזמן, זה היום זה הרבע

אחרי 33 מחזורי ליגה, עם סיבוב שלישי בו בעיקר חיכינו שזה כבר ייגמר, החבל הפסיק להימתח וסוף סוף הגענו לחלק האמיתי והטוב של עונת הכדורסל- שלב רבע הגמר. ארבע סדרות נהדרות של הטוב מחמישה משחקים, מבטיחות לנו רצף של ערבי כדורסל איכותיים ומרגשים, עם מפגש פיקנטי של גודס ושמיר, הופעת בכורה בפלייאוף של באר שבע מול האריות מירושלים, החבורה המגובשת של דרוקר נגד החלום של נס ציונה לפיינל פור ראשון, ומעל הכל, דרבי תל אביב אגדי שיספק לנו עוד כמה פרקים מהסדרה הכי דרמטית בישראל.

מכבי תל אביב- הפועל תל אביב (משחק מס' 1 היום, 23/5, 21:00)

אם לא הספיקו לנו שלוש מנות גדושות של דרבי תל אביבי לוהט בעונה הסדירה, יוגשו לפנינו לפחות עוד מספר זהה של הצגות מהאירוע הכי חם במדינה. למרות הסיום המכובד במקום הראשון של ליגת "ווינר סל" בתום שלושת הסיבובים, מכבי ללא ספק קיבלה משוכה לא פשוטה, או אולי את היריבה הקשה ביותר, בסדרת רבע הגמר (הטוב מ-5 משחקים), ממנה תצא הנציגה של תל אביב בפיינל- פור.

למרות ההקדמה שהבאנו, מכבי תל אביב היא הפייבוריטית הברורה, בטח לאור הרעב הכבד והמחוייבות הגדולה של המועדון להביא אליפות, שבהיעדרה תישאר הקבוצה ללא אף תואר העונה, שזהו כישלון בכל קנה מידה צהוב. ספרופולוס יודע שהוא חייב את שחקניו בכושר הטוב ביותר לתקופה זו, כאשר הציפייה היא ליציבות של ווילבקין ואובראיינט, התעלות של פארגו וקיין, שלא נראים טוב העונה בליגה, שליטה של בלאק מתחת לסלים ובעיקר, המשך היכולת המצוינת של דיברתולומאו, לו יש 12 נקודות למשחק העונה (רביעי במובילים הישראלים), שיחד עם ג'ייק כהן (שני ברשימת היעילים) וטיוס היעילים צריכים להרים את הקבוצה ולהוביל את מכבי לחצי הגמר.

חייב להתעלות לאורך סדרה שלמה. ווילבקין (דף הטוויטר של ליגת ווינר)

מולם, הקבוצה של פרנקו מגיעה אחרי ניצחון גדול בתחילת השבוע על הפועל ירושלים, שחתם שיקום ארוך של הקבוצה בעונה המטלטלת שעברה עליה ונתן לה מקום בשמונה האחרונות. למרות שהקבוצה מגיעה לסדרה כאנדרדוג, במועדון מאמינים שעם גנבה של ניצחון אחד בהיכל מנורה, בתוספת ההשפעה הגדולה של הקהל בדרייב אין, במיוחד לאחר הערעור שהתקבל והחזיר את האוהדים מאחורי הסלים, הקרב על הכרטיס יכול להיות לפתע פתוח לחלוטין. כדי לעשות זאת, האדומים זקוקים ליכולת מקסימלית של מקניל, גרין ושאר הזרים, למנהיגות והניסיון של לימונד ומעל הכל, לשני השחקנים הכי טובים שלה העונה, האוול וגינת. האוול, שעשה שינוי בקבוצה מאז שהגיע, נמצא בראש רשימת הריבאונדרים הישראלים ושני בנקודות, יחד עם גינת, שנראה הישראלי הכי חם היום בליגה, אשר מוביל את טבלת הנקודות מבין המקומיים (14 למשחק) ושני בריבאונדים (אחרי האוול), יכולים להיות ההבדל בין הפועל שלא מצליחה לעמוד מול מכבי, לבין הפועל שנותנת פייט אמיתי על מקום בפיינל פור.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הבונוס הגדול הוא, שלא צריך לחכות והתמודדות המבטיחה מתחילה כבר הערב, עם כל המשתמע מכך- תפאורה צבעונית ומושקעת, מזג חם וקולני ביציעים, קלישאות על ימין ועל שמאל, והדובדבן שבקצפת, עוד קרבות כדורסל דרמטיים ומרגשים על משטחי הפרקט של תל אביב.

הפועל ירושלים- הפועל באר שבע (משחק מס' 1 היום, 23/5, 19:00)

רבע הגמר השני סידר לנו מפגש מעניין, בין הקבוצה בעלת הציפיות אולי הכי גבוהות בליגה, לבין הקבוצה שלא ציפתה לכלום העונה. ירושלים, שמבחינתה כל סיטואציה, למעט העפלה לפיינל- פור, היא כישלון מוחלט, מגיעה לסדרה דרוכה מאוד, בידיעה שאסור להם להיות שאננים מול הדרומיים הנהדרים, שאמנם בעקבות סיבוב שלישי חלש הידרדרה למקום השביעי, אך במשך רוב העונה היא הייתה ממוקמת גבוה יותר ונתנה פייט מול כל קבוצה מולה התייצבה. הקבוצה של קטש, שחולמת על החזרת הצלחת לבירה, היא השניה בליגה בממוצע הנקודות (90.7) והאסיסטים (22), בהובלתם של פלדין, בראון ותומאס, כאשר אליהם מצטרפת חבורת הישראלים האיכותית ביותר בליגה, החל באליהו, טימור ואוחיון, דרך בלאט הכישרון הגדול, ועד לשחקן הנוצץ ביותר ששיחק בליגה עם אזרחות ישראלית, אמארה סטודמאייר, כשכולם ביחד אמורים להוביל את הירושלמים לחצי הגמר.

מצידו השני של הפרקט, הקבוצה של רמי הדר, שבהחלט נענתה העונה על ההגדרה "המרעננת הרשמית של הליגה', יודעת שכל ניצחון בסדרה עבורה הוא בונוס, אבל היא ממש לא מתכוונת לשמש כשטיח של היריבה מהבירה לארבע הגדולות. במהלך העונה המועדון עבר שינויים ופציעות לא פשוטות שהשפיעו על העונה, כאשר מעל הכל פציעתו של כריסטון, אך עדיין לקבוצה יש סגל טוב שמעמיד נתונים יפים ויכול לתת סדרה מכובדת. רמי הדר יקווה שדונאלדסון, השני בליגה בממוצע הריבאונדים, ימשיך לספק את המצופה ממנו, יחד עם סווינג וברון הזרים המשמעותיים, שיכולים לספק רגעים שמחים באולם הקונכייה. ללא ספק, לירושלמים יש עליונות ברורה, אולי בפער הגדול ביותר שבין הסדרות, אבל כפי שאמרנו, יש לבאר שבע אפשרות להראות שוב לכולנו שלכדורסל בבירת הנגב יש הרבה מה למכור.

הפועל חולון- מכבי ראשון לציון (משחק מס' 1 בשישי, 24/5, 15:40)

מחזיקת הגביע 2018 מול אלופת המדינה 2016, איגור קולשוב מול קבוצתו ב-27 המחזורים הראשונים, והמפגש המרתק בין צמד המאמנים שפרץ כמעט ביחד לליגה, דן שמיר וגיא גודס. חולון, עם אחד הסגלים האיכותיים והכישרוניים שהיו לה בשנים האחרונות, יודעת שזה לא יהיה פשוט מול הקבוצה מעיר היין, אבל מבחינתה לא רק שהיא רוצה להגיע לפיינל פור, מטרתה העיקרית היא להעפיל לגמר ולקרוא תיגר על האליפות. בשבועות האחרונים אנחנו רואים פעם אחר פעם הופעות יוצאות דופן של השחקן הטוב ביותר של הצהובים, קורי וולדן, שמדורג שני בליגה בנקודות, שני ביעילות וחמישי באסיסטים, כאשר ברור שאם לגודס אין פתרון עבורו, יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי לעצור את המכונה מחולון. שמיר יודע שלא מדובר רק בוולדן, אלא שיש לו חבורה נהדרת מסביב, עם וואייט, אטקינס, הצמד ג'ונס וצמד הישראלים המצוין קולשוב וקליין, שיחד מצליחים להשכיח גם את הווינר הגדול, גיא פניני הפצוע, אשר פציעתו גרמה ללא מעט חרדה בהיכל טוטו.

מישהו יצליח לעצור אותו? וולדן (דף הטוויטר של ליגת ווינר)

ראשל"צ, שתמיד אהבה להגיע כאנדרדוג וכבר סיפקה יותר מהפתעה אחת או שתיים בליגה שלנו, תגיע צנועה גם למפגשים מול החולונים, אך עם תקווה שאפשר לתת סדרה טובה ולהפוך אותה לצמודה ופתוחה, למרות שהקבוצה של שמיר נראית לאחרונה בלתי עצירה. גודס אמנם מחזיק סגל קצר, של עשרה שחקנים בלבד, אך נראה שהוא מצליח להפיק מרובם את המירב, במיוחד שלרשותו עומדים שלישיית שחקנים ברמה הגבוהה ביותר, לונג, מונרו והמילטון, שקולעים בדאבל- פיגרס לאורך כמעט כל העונה ונותנים ממוצע יעילות גבוה, מה שמחפה על מיעוט הישראלים, שגם כן עושים כמיטב יכולתם אך זה לא מספיק, כאשר אריאל, בלייזר ושגב קולעים כל אחד שבע נקודות בלבד בממוצע למשחק. גם בסדרה הזו הפייבוריטית היא די ברורה, אך יחד עם זאת אין ספק שהקבוצה של גודס, בהתאמה לאופיו של המאמן עוד מימיו כשחקן, לא תוותר ותילחם עד דקת המשחק האחרונה.

הפועל אילת- עירוני נס ציונה (משחק מס' 1 בשבת, 25/5, 18:00)

הסדרה בין הרביעית לחמישית בסיום הליגה הסדירה, מפגיש בין שתי קבוצות שעבדו קשה ובשקט, יחד עם מאמניהם המסורים והמוערכים, לאורך כל העונה, מה שהוביל אותן למיקומים טובים לאחר 33 משחקים. אז נכון, גם בסדרה הזו יש מועמדת בכירה להעפלה לפיינל פור, אבל נדב זילברשטיין בהחלט עוד לא אמר את המילה האחרונה השנה. הקבוצה הדרומית, בניהולו המופתי של שרון דרוקר, היא זו מסרה הכי הרבה העונה, עם 23 אסיסטים למשחק, כאשר המדורג ראשון בליגה לתחום זה הוא אבי בן שימול הותיק, עם כמעט שמונה למשחק. באילת יודעים שהשחקן המרכזי שלה הוא בראיינט, אחד ממצטייני העונה, הרביעי בליגה בנקודות וביעילות, והשלישי במדד הפלוס- מינוס, כאשר לצידו קבוצת הזרים טוקוטו, בריימו וסמית' ג'וניור, יחד עם חבורת הישראלים הכישרונית זלמנסון, מנקו ושולדבראנד, מרכיבים קבוצה מגובשת שיכולה להגיע רחוק.

מולה, הכתומים מנס ציונה בהחלט יכולים להיות מרוצים מהמקום החמישי לאחר 33 מחזורים, אבל הקבוצה של זילברשטיין, בעונתם החמישית בלבד בליגת העל, חולמת על העפלה לפיינל פור ראשון בתולדותיה. בשביל לעשות זאת, נס ציונה חייבת להמשיך ולקבל מקוק את היכולת האדירה אליה הוא מסוגל להגיע ולהנות גם ברבע הגמר משלושת הזרים דאו, רמירז וזאנה, כאשר האקס פקטור מבחינת הכתומים מגיע משני הישראלים שלה, טל דן וגולן גוט, שבאופן נדיר לליגה שלנו קולעים שניהם בממוצע של דאבל- פיגרס. במועדון מאמינים שעצם העובדה ששתי הקבוצות קולעות כמעט את אותה כמות הנקודות בממוצע למשחק, עם ההגנה הנהדרת שמסוגלת הקבוצה, שחוסמת הכי הרבה בליגה, להעמיד מול הדרומיים, משאירים יחד לקבוצה סיכוי לא רע לעבור את האילתים. בקבוצה של דרוקר מקווים שיצליחו להזכיר ליריבה שלמרות המקום הצמוד בטבלה, הם ניצחו שש משחקים יותר מהם העונה, אבל הכתומים ישימו את הכל בצד וינסו לעצור את בראיינט וחבריו, כדי לנסות ולרשום הפתעה גדולה בשלב רבע הגמר.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort