צילום: פיפ״א

מונדיאל 2023: כל מה שצריך לדעת לקראת מחזור הסיום של שלב הבתים

המאבקים על העלייה לשמינית הגמר מגיעים לנקודת רתיחה

אחרי ששני המחזורים הראשונים של שלב הבתים כבר מאחורינו, מחזור הסיום יקבע סופית את מיקום הנבחרות המשתתפות ויצליב את הנוקאאוט של מונדיאל 2023.

רגע לפני שנתחיל לנתח את התרחישים בבתים, חשוב לציין מהם הקריטריונים לשובר שוויון בשלב הבתים במידה ונבחרות מסיימות עם אותה כמות של נקודות.

  1. הפרש שערים
  2. שערי זכות
  3. מפגשים ישירים בין הנבחרות שזקוקות להכרעה ביניהן
  4. הפרש שערים במפגשים ישירים בין הנבחרות שזקוקות להכרעה ביניהן
  5. שערי זכות במפגשים ישירים בין הנבחרות שזקוקות להכרעה ביניהן
  6. ניקוד פיירפליי (כרטיס צהוב שווה מינוס נקודה, כרטיס אדום כתוצאה מצהוב שני שווה 3 מינוס 3 נק', כרטיס אדום ישיר שווה מינוס 4 נק', כרטיס צהוב ואז אדום ישיר שווה מינוס 5 נק')
  7. הגרלה

וכעת כשהחוקים ברורים יותר, בואו נראה מה צפוי לנו בכל בית.

בית א':

המשחקים שייערכו:
שוויץ – ניו זילנד
נורבגיה – הפיליפינים

מצב הבית לפני תחילת המחזור: 1-שוויץ (4 נק' 2+), 2-ניו זילנד (3 נק' 0), 3-הפיליפינים (3 נק' 1-), 4-נורבגיה (1 נק' 1-)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מוליכת הבית שוויץ יודעת שתיקו מספיק לה כדי לעלות וגם כמעט בוודאות לשריין את המקום הראשון, אלא אם לפיליפיניות נותר עוד אס בשרוול בדמות הפתעה גם נגד נורבגיה. ניצחון שווצרי כמובן שיעניק לה את המקום הראשון בלי קשר לתוצאה השניה בבית. אם שוויץ תפסיד היא תעלה רק באחד התרחישים הבאים: 1-שההפסד שלה לא יהיה ביותר משני שערים+תיקו במשחק המקביל, 2-שההפסד שלה+הניצחון של נורבגיה לא יהיה בסך הכולל מעל 3 שערים. במידה ושוויץ תפסיד ושני התנאי האלה לא יתקיימו או שהפיליפיניות ינצחו, שוויץ תודח.

המארחת ניו זילנד יודעת שניצחון שווה עלייה לשלב הבא, ואם הניצחון הזה שווה לפחות שווה ערך לניצחון של הפיליפינים, אז זה גם יבטיח מקום ראשון. ניצחון של ניו זילנד בתוספת כל תוצאה אחרת במשחק השני שלא ניצחון פיליפיני וניו זילנד בוודאות ראשונה. במידה וניו זילנד תסיים בתיקו, היא חייבת שגם המשחק המקביל יסתיים ללא הכרעה או שנורבגיה תנצח בשער אחד בדיוק. במצב כזה היא תסיים במקום השני בבית. אם ניו זילנד תפסיד היא תודח.

האנה ווילקינסון חוגגת. ניו זילנד לא רוצה להיות המארחת הראשונה שלא עוברת את שלב הבתים (צילום: פיפ"א)

אצל הפיליפינים מצב הרוח בשמיים אחרי הניצחון המפתיע על ניו זילנד. במידה ויצליחו לחולל סנסציה כזו גם מול נורבגיה, זה יעניק להן כרטיס חלומי לשמינית הגמר בלי קשר לתוצאת המשחק המקביל, אבל לצורך הניתוח, במידה והוא ייגמר בתיקו, הפיליפינים יסיימו את שלב הבתים במקום הראשון אם ינצחו! נציחון שלהן יחד עם ניצחון של שוויץ ישים את הפיליפיניות במקום השני. אם הן ינצחו וגם ניו זילנד תנצח המיקום ייקבע בזכות הפרש שערים, שם כרגע יש לניו זילנד יתרון של שער. הפיליפיניות יכולות לעלות גם עם תיקו, זאת במידה ובמשחק המקביל ניו זילנד תפסיד. במצב הזה כמובן שוויץ תהיה ראש בית והפיליפיניות סגניות. הפסד ישלח אותן הביתה בלי קשר לתוצאה המקבילה.

נורבגיה…אחחח נורבגיה…מי שסומנה בתור זו שתסיים את הבית במקום הראשון נמצאת כרגע עם הגב אל הקיר. קודם כל נלך על המובן מאליו. כל תוצאה פרט לניצחון ונורבגיה בכל מקרה בחוץ. אם היא תנצח היא תצטרך את אחד התרחישים הבאים כדי לעלות: 1-ניצחון של ניו זילנד ואז היא צריכה שסך הפרש השערים בשני המשחקים יהיה גובה יותר מ-3, 2-ניצחון של שוויץ, 3-תיקו ואז היא צריכה לנצח את המשחק שלה ב-2 שערים.

יודחו כבר בשלב הבתים? שחקניות נורבגיה מקוות לנס (צילום: פיפ"א)

בית ב':

המשחקים שייערכו:
קנדה – אוסטרליה
אירלנד – ניגריה

מצב הבית לפני תחילת המחזור: 1-ניגריה (4 נק' 1+), 2-קנדה (4 נק' 1+), 3-אוסטרליה (3 נק' 0), 4-אירלנד (0 נק' 2-)

ניגריה לא רק שמוליכה את הבית, היא גם במצב הכי טוב שיכול להיות כי היא פוגשת את אירלנד שעדיין לא אספה נקודות. ניצחון ניגרי יבטיח עלייה ואת ראשות הבית אם הוא יהיה גבוה יותר מניצחון קנדי, אם ניגריה תנצח וקנדה לא, ניגריה ראשונה בכל מקרה. תיקו גם יספיק לניגריות לעלות אבל בשביל לשמור על המקום הראשון הן יצטרכו לתיקו במשחק המקביל, אחרת הן יסיימו רק במקום השני. הפסד של ניגריה גם יכול להשאיר אותה בשמינית הגמר אבל בשביל זה היא תצטרך שקנדה תנצח או שאוסטרליה תנצח את קנדה בתוצאה גבוהה יותר ממה שניגריה תפסיד. הפסד ניגרי ותיקו במשחק המקביל גם לא סוף העולם עבור האפריקאיות אבל אז הן מותר להן להפסיד רק בשער אחד בלבד ולהוציא מחשבונים שמתחילים לחשב שערי זכות.

אסיסאט אושואלה חוגגת מול אוסטרליה, תמשיך עם ניגריה לנוקאאוט? (צילום: פיפ"א)

קנדה תעלה אם לא תפסיד כשניצחון גבוה יותר מהתוצאה של ניגריה יקנה לה גם את המקום הראשון, בכל מצב אחר היא רק שניה. גם הפסד עדיין לא יחרוץ את גורלה אבל בשביל זה היא תצטרך שניגריה תפסיד בתוצאה גבוהה יותר.

אוסטרליה הסתבכה בגלל ההפסד המפתיע לניגריה אבל יש לה איך לתקן. ניצחון על קנדה והיא עולה, ואם ניגריה לא מנצחת אז זה גם יהיה מהמקום הראשון. תיקו מול קנדה יעזור רק אם ניגריה תפסיד ביותר משער וזה יקנה רק את המקום השני. הפסד ואוסטרליה בחוץ.

רוצות להמשיך בחגיגה, שחקניות נבחרת אוסטרליה גם לא רוצות הדיה מוקדמת ועוד על תקן מארחת (צילום: ההתאחדות לכדורגל של אוסטרליה)

אירלנד כבר לא יכולה לעלות לשמינית הגמר והיא תחפש נקודה ראשונה בתולדותיה בטורניר.

בית ג':

המשחקים שייערכו:
יפן – ספרד
קוסטה ריקה – זמביה

מצב הבית לפני תחילת המחזור: 1-ספרד (6 נק' 8+), 2-יפן (6 נק' 7+), 3-קוסטה ריקה (0 נק' 5-), 4-זמביה (0 נק' 10-)

הבית שבו הכל פשוט. קוסטה ריקה וזמביה כבר לא יכולות לעלות ומי מביניהן שתנצח את השניה, תסיים במקום השלישי בבית. תיקו יעניק את הכבוד הזה לקוסטה ריקה, לה יש הפרש שערים עדיף.

עלייה לשמינית וכנראה ממקום ראשון. שחקניות נבחרת ספרד חולמות להגיע רחוק (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)

יפן וספרד כבר עלו לנוקאאוט אבל הן נלחמות על הסדר כשהיתרון הוא אצל ספרד מבחינת הפר שערים. המשמעות? יפן חייבת לנצח.

בית ד':

המשחקים שייערכו:
סין – אנגליה
האיטי – דנמרק

מצב הבית לפני תחילת המחזור: 1-אנגליה (6 נק' 2+), 2-דנמרק (3 נק' 0), 3-סין (3 נק' 0), 4-האיטי (0 נק׳ 2-)

המצב של אנגליה נהדר! כל עוד הלביאות לא מפסידות, הן מסיימות במקום הראשון בבית. הפסד יכול גם להוביל למצב של הדחה אבל, רק שבשביל זה צריך שגם דנמרק תנצח במשחק המקביל. אם שניהם יסתיימו בגול יהיה בית משולש בין אנגליה, סין ודנמרק כשלכל אחת יש 6 נק׳ ו1+ בהפרש השערים ואז המחשבונים ייצאו.

הלביאות עם רגל וחצי בשמינית (צילום: פיפ"א)

אם דנמרק תנצח, היא תצטרך לקוות שאנגליה לא הפסידה במשחק המקביל ואז הדניות בפנים מהמקום השני. גם המקום הראשון עדיין בהישג יד אבל בשביל זה צריך בית משולש עם סין ואנגליה ולצאת ממנו עם ידן על העליונה. במצב של בית משולש דנמרק גם יכולה למצוא את עצמה בחוץ אם הפרש השערים לא יהיה לטובתה. תיקו דני יספיק לה רק אם גם סין לא מנצחת, הפסד עדיין יכול להעלות את הדניות אם סין גם תפסיד אבל אז הן צריכות שההפסד יהיה מינימלי אחרת האיטי תעקוף אותן בבית המשולש שייוצר.

סין בדיוק באותו מצב, רק שעם נחיתות לעומת דנמרק. ניצחון יעלה אותה בלי קשר לתוצאה במשחק השני אבל אם דנמרק לא תנצח סין עוד תסיים ראשונה. במידה וגם סין גם דנמרק מנצחות, זה כבר יוכרע בהפרש שערים בבית המשולש. אם סין תסיים בתיקו היא תעלה רק אם דנמרק תפסיד. הפסד סיני והן בחוץ.

בתרחיש הזוי ביותר, האיטי עוד יכולה לעלות  היא צריכה להביס את דנמרק ולקוות שאנגליה תנצח את סין.

דנמרק וסין יחפשו את הכרטיס הנוסף לשמינית (צילום: פיפ״א)

בית ה':

המשחקים שייערכו:
פורטוגל – ארה"ב
וייטנאם – הולנד

מצב הבית לפני תחילת המחזור: 1-ארה״ב (4 נק' 3+), 2-הולנד (4 נק' 1+), 3-פורטוגל (3 נק' 1+), 4-וייטנאם (0 נק' 5-)

ארה״ב תסיים ראשונה בבית אם תנצח את פורטוגל בתוצאה טובה יותר מזו של הולנד, אחרת היא רק שניה. תיקו ישאיר את ארה״ב במקום הראשון רק אם הולנד לא תנצח, אם ארה״ב תפסיד היא צריכה שגם הולנד תפסיד ושההפסד של ארה״ב לא יהיה גבוה ביותר משער לעומת ההולנדיות  במצב כזה ארה״ב תסיים שניה. במידה וארה״ב תפסיד בתוצאה גבוהה יותר מהפסד של הולנד או שהולנד לא תפסיד, ארה״ב תהיה בחוץ.

הולנד תעלה אם תנצח וזה יהיה מהמקום הראשון אם תנצח ב-2 שערים יותר ממה שארה״ב תנצח  אם ארה״ב תמעד יחד עם ניצחון הולנדי, הולנד תהיה ראשונה. תיקו יספיק להולנד כדי לעלות ממקום שני בבית, בלי קשר לתוצאה במשחק המקביל שרק תכריע מי תעלה ראשונה. הפסד הולנדי יספיק לה לעלות רק אם פורטוגל תפסיד.

פורטוגל צריכה לנצח ואם הולנד לא תנצח זה יספיק לה למקום ראשון, אחרת רק לשני. הפסד של פורטוגל ידיח אותה בוודאות  תיקו יספיק למקום שני בתנאי שהולנד תפסיד.

מכינות הפתעה אדירה? שחקניות פורטוגל חוגגות (צילום: ההתאחדות לכדורגל של פורטוגל)

וייטנאם איבדה כל סיכוי לעלות לנוקאאוט וכל מה שהיא תחפש זה סיום מתוק לטורניר בדמות שער או נקודה.

בית ו':

המשחקים שייערכו:
פנמה – צרפת
ג'מייקה – ברזיל

מצב הבית לפני תחילת המחזור: 1-צרפת (4 נק' 1+), 2-ג'מייקה (4 נק' 1+), 3-ברזיל (3 נק' 3+), 4-פנמה (0 נק' 5-)

צרפת יודעת שניצחון על פנמה שווה מקום ראשון בבית כשגם תיקו יספיק למטרה הזו בתנאי שברזיל לא מנצחת. במידה וצרפת תסיים בתיקו וברזיל תנצח, צרפת תהיה שניה. אם צרפת תפסיד היא חייבת שגם ברזיל תפסיד אחרת היא תראה את הנוקאאוט בבית.

ג'מייקה מגיעה למחזור הסיום עם סיכוי לעלות וניצחון יעניק לה את המקום הראשון. תיקו יעלה אותה רק אם ברזיל לא תנצח. אם ג'מייקה תפסיד, היא חייבת שגם ברזיל תפסיד כדי לעלות מהמקום השני.

ברזיל לכאורה עם הגב לקיר אבל לנוכח העובדה שהיריבה שלה לא השיגה נקודות עדיין, אפשר להיות קצת יותר רגועים. אם ברזיל תנצח היא תעלה בוודאות כשתיקו במשחק המקביל גם יעניק לה את המקום הראשון. תיקו יעלה אותה רק אם תהיה הכרגעה במשחק המקביל וזה יספיק לה רק למקום שני. הפסד וברזיל בחוץ.

נראה תמונה דומה גם בסוף שלב הבתים? שחקניות ברזיל חוגגות (צילום: התאחדות לכדורגל של ברזיל)

פנמה נותרה ללא סיכוי לעלות ותחפש שער בכורה בטורניר, גם זה סוג של הישג.

בית ז':

המשחקים שייערכו:
ארגנטינה – שבדיה
דרום אפריקה – איטליה

מצב הבית לפני תחילת המחזור: 1-שבדיה (6 נק' 6+), 2-איטליה (3 נק' 4-), 3-דרום אפריקה (1 נק' 1-), 4-ארגנטינה (1 נק' 1-)

שבדיה כבר הבטיחה עלייה לשלב הבא ותיקו יספיק לה כדי להבטיח את המקום הראשון בלי קשר למתרחש במשחק המקביל. למעשה, היא תאבד אותו רק אם תפסיד ואיטליה תנצח בסך מטורף של 10 שערים.

מוליכה את השבדיות לשמינית, אילשדט (צילום: פיפ"א)

איטליה ספגה מהלומה קשה בדמות 5:0 מרגלי שבדיה אבל עדיין גורלה בידיה. ניצחון יספיק לה כדי לעלות, תיקו יהיה טוב לה רק אם יש גם תיקו במשחק המקביל. הפסד ואיטליה תמצא את עצמה בחוץ

דרום אפריקה תעלה אם תנצח את איטליה וארגנטינה לא תנצח את שבדיה בתוצאה טובה יותר, כל תוצאה אחרת תשאיר אותה בחוץ.

ארגנטינה במצב עוד יותר קשה. לא רק שהיא צריכה לנצח את שבדיה, היא גם חייבת שדרום אפריקה תנצח את איטליה ותעשה זאת בתוצאה פחות טובה ממנה.

משחקי המחזור השני בבית ח' יסתיימו רק אחרי שכבר ייצא לדרך המחזור השלישי בבית א' ולכן טרם ניתן לראות תרחיש כלשהו למחזור הסיום אבל הניצחון של קולומביה על דרום קוריאה שם אותה בעמדה מעולה לעלות גם אם תפסיד לגרמניה במחזור השני.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort