צילום: פיפ"א

מונדיאל 2023: סיכום היום השלישי

ננעל המחזור הראשון בבית ג', משחקי בית ד' יצאו לדרך וגם משחק אחד בבית ה' ביום הכי עמוס עד כה בטורניר

היום הראשון מתוך כמה שבו נערכו 4 משחקים הביא איתו גם את אלופת העולם וגם את מי שעל הנייר הפייבוריטית לאיים על השליטה שלה, אנגליה.

ארה"ב-וייטנאם 0-3

במשחק שהוציא לדרך את יום המשחקים השלישי אלופת העולם ארה"ב לא התקשתה מול וייטנאם למרות ששוב ראינו פנדל מוחמץ בטורניר הזה, הרביעי במספרו. רבע שעה הספיקה לאמריקאיות כדי לעלות ליתרון ראשון כשאלכס מורגן שלחה מסירת אומן עם העקב לסופיה סמית' שלא התקשתה למצוא את הרשת מקרוב, 1-0 ארה"ב. אלופתה העולם המשיכה לתקוף אבל וייטנאם הצליחה לעמוד בלחץ ולמען האמת לספק הופעה מכובדת ביותר. רגע לפני הירידה למחצית מערכת הואר אותתה לשופטת המשחק בושרה קרבובי שטריניטי רודמן הוכשלה ברחבה, השופטת קיבלה את ההחלטה לשרוק לכדור עונשין מ-11 מטרים. אלכס מורגן ניגשה לביטה אבל שלחה כדור רשלני שטראן ת'י קים ת'אן עצרה.

לא כל יום יוצא לך לעצור פנדל של אלכס מורגן, טראן ת'י קים תאן בפעולה (צילום: פיפ"א)

רגע לפני הירידה למחצית הצמד מורגן את סמית' שוב עשה כל העולה על רוחו ברחבת וייטנאם וסופיה סמית' כבשה את השני שלה, בישול שני לאלכס מורגן. אמנם השער נפסל בהתחלה אבל מערכת הואר שוב נכנסה לפעולה והוכיחה שלא היה נבדל, 2-0 לארה"ב בירידה להפסקה. המחצית השניה התנהלה בצורה רגועה יותר כשארה"ב בעיקר שומרת כוחות להמשך הדרך אבל בדקה ה-77' הספקנו לקבל שער שלישי. סופיה סמית' במשחק מושלם עבורה השתלתה על מסירת אומן של ג'ולי ארץ והותירה את הקפטנית לינדסי הוראן צול השער בשביל השלישי של אלופת העולם. צמד ובישול לסמית' הפעלתנית ו3:0 בסיום לאלופת העולם. וויטנאם תיקח מזה את העובדה שלא התפרקה ועמדה בכבוד במשחק.

הורן חוגגת את השלישי, האמריקאיות לא התקשו במשחק הפתיחה שלהן (צילום: פיפ"א)

במחזור השני ארה"ב תפגוש יריבה שיותר קרובה לרמתה בדמותה של הולנד, וייטנאם תפגוש את פורטוגל ותנסה לחולל סנסציה.

זמביה-יפן 5-0

במשחק שפתח את בית ג' זמביה, שעברה זו הייתה הופעת בכורה במונדיאל, פגשה את יפן החזקה. האפריקאיות החזיקו מעמד כ-20 דקות מול הבליץ היפני אבל בדקה ה-21' הרשת כבר זזה. כדור חופשי של אנדו הגיע לתוך הערבובייה שהייתה ברחבה וממנה מינה טנאקה שלחה את הכדור לרשת של קתרין מוסונדה אך החגיגות היפניות היו מוקדמות מדי, מערכת הואר אותתה לשופטת הראשית על נבדל של טנאקה. היפניות המשיכו ללחוץ כשזמביה לא באמת במשחק ובדקה ה-43' באו על שכרן. הסגאווה מצאה את פוג'ינו ששלחה כדור מדוד מצד ימין למרכז הרחבה שם חיכתה הינאטה מיאזאווה כדי לנעוץ אותו ברשת, 1-0 ליפן שגם הייתה תוצאת המחצית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מיאזאווה חוגגת את הספתח (צילום: פיפ"א)

המחצית השניה נפתחה באותה סערה שהסתיימה הראשונה, אנדו שלחה כדור לרחבה ומינה טנאקה המשיכה אותו לרשת אבל…בדיקת ואר נוספת ופסילת שער נוספת, שוב נבדל של מספר 11 של יפן. דקה לאחר מכן ואר שוב היה בפעולה אחרי שפוג'ינו הוכשלה ברחבה על ידי מוסונדה ונשרקה בעיטת עונשין מ-11 מטרית. המערכת הממוחשבת זיהתה נבדל של שחקנית הענף היפנית, הפנדל וכמובן גם הכרטיס הצהוב לשוערת הזמבית, בוטלו. אבל יפן לא חיכתה יותר מדי כדי לעלות ליתרון כפול, 3 דקות אחרי הפנדל הבוטל, אנדו שוב מצאה את מינה טנאקה והפעם כבר שום דבר לא יכל לפסול לחלוצה היפנית את השער, 2-0. 7 דקות לארח מכן הגיע השלישי, טנאקה שלחה כדור לרחבה, מוסונדה הסתבכה עם ההרחקה והינאטה מיאזאווה ארבה לכדור החוזר כדי להשלים צמד, 3:0 ליפן שמאותת לספרד שהקרב על ראשות הבית יהיה עד הרגע האחרון (ואולי אף יוכרע בהפרש שערים).

האוהדות הזמביות בפעולה, נשארו עם המחמאות (צילום: פיפ"א)

כדי לשפר את אותו הפרש שערים, בדקה ה-71 הגיע הרביעי של היפניות. הסגאווה איתרה את ג'ון אנדו, ללא ספק המצטיינת במשחק שהייתה בכל מקום במגרש, והקשרית שלחה בעיטה חכמה לרשת של מוסונדה, 4:0. רגע לפני סיום המשחק, עבירה של מוסונדה ברחבה גרמה לפנדל וראתה את השוערת מורחקת, ריקו אווקי ניגשה לבעוט אבל שלחה את הכדור למשקוף! עוד פנדל שמוחמץ במהלך הטורניר. שוב מערכת הואר התערבה מכיוון שהשוערת הזמבית זזה לפני הזמן, את הבעיטה החוזרת אווקי שלחה פנימה, 5-0 ליפן שגם הייתה תוצאת הסיום.

משחק חד צדדי עבור היפניות (צילום: פיפ"א)

במחזור השני זמביה תתמודד מול ספרד ותקווה לצאת עם פחות נזקים מאשר היום, יפן תקווה לא להסתבך מול קוסטה ריקה ולסמן לעצמה 6/6 ועלייה לנוקאאוט.

אנגליה-האיטי 0-1

לא סוג ההופעה שאנגליה קיוותה לה אבל 3 נקודות הן 3 נקודות גם בעזרת ניצחון מינימלי בזכות שער מהנקודה הלבנה. בדקה ה-27 של המשחק מערכת הואר זיהתה נגיעת יד של בת-שבע לואי וקבעה פנדל לזכות האנגליות. ג'ורג'יה סטאנוויי ניגשה לבעוט ונבלמה על ידי קלי ת'אוס אבל הואר שוב התערב ופסק בעיטה חוזרת בגלל שהשוערת ההאטית זזה לפני הבעיטה. סטאנוויי לא כלשה בבעיטה החוזרת וקבעה את תוצאת המשחק. 1-0 ללביאות של סרינה ווייחמן.

דייקה בביעטה החוזרת, סטאנוויי (צילום: פיפ"א)

במחזור השני אנגליה תפגוש את דנמרק החזקה ותקווה לכיולת יותר משכנעת מזו, האיטי לא תלקק דבש מול סין אבל בהחלט יכולה לצאת מעודדת המשחק הזה עם תקווה קטנה להפתעה גדולה.

יכולת פושרת אבל בשורה התחתונה, 3 נקודות. האנגליות חוגגות (צילום: פיפ"א)
דמנרק-סין 0-1

ללא ספק המשחק החלש ביותר בטורניר . שתי הנבחרות יחד הצליחו לייצר 4 בעיטות למסגרת השער ואנגליה יכולה לחייך בהנאה בידיעה שאלו היריבות שלה לבית.

המשחק הוכרע בדקה ה-90 כשכדור קרן של פרניל הארדר הגיע לראשה של אמאלי ונגסגור ומשם לרשת.

במחזור השני דנמרק תפגוש את אנגליה בתקווה לא להיקלע בצרות, סין תנסה לגרוף 3 נקודות מול האיטי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort