(צילום: ההתאחדות האוסטרלית)

מונדיאל נשים 2023: הכירו את הנבחרות של בית ב'

המארחת תנסה להישען על הרוח הגבית מהקהל הביתי כדי להגיע רחוק, הקנדיות כוח שאסור לזלזל בו, ניגריה תנסה להפתיע ואירלנד תקווה לתת הופעה טובה

אוסטרליה:

ה-"מטילדאס" מופיעות בטורניר הנוכחי על תקן מארחות בצוותא עם ניו זילנד אבל ללא ספק מדובר ביריבה חזקה גם בלי שתקבל כרטיס חינם לתחרות. אמנם על הנייר הבית שלהן נראה קשה, אך האוסטרליות צפוית לעלות ממנו לשלב הבא ואולי אף מעבר לזה.

דירוג פיפ"א: 10

הישג שיא: רבע גמר

מאמן: טוני גוסטאבסון

קפטנית: סם קר

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שחקניות מרכזיות: לידיה וויליאמס, קלייר פולקינגהורן, סטף קטלי, אלאנה קנדי, אלי קרפנטר, טמיקה יאלופ, קייטלין פורד, היילי ראסו, סם קר.

שווה מעקב: מרי פאוולר. בת לאב אירי ואם מפפואה-ניו גיני, פאוולר החליטה לייצג את נבחרת המדינה בה נולדה בניגוד לאחותה שהחליטה לייצג את אירלנד (אולי עקב העובדה שנולדה שם) אך לא תהיה בטורניר מכיוון שטרם זומנה לנבחרת הבוגרת, מה שמנע "דרבי משפחת פאוולר". מרי תנסה להוכיח שלמרות התחרות הקשה על חולצת ההרכב, יש לקחת גם אותה בחשבון לצד קר ויתר נציגות הליגה האנגלית החזקה, שער ניצחון נפלא שלה במשחק ההכנה האחרון מול צרפת בהחלט יתרום לכך.

לקראת הטורניר: ההכנה של המארחת למונדיאל הייתה על סף השלמות כשבמשחקי ההכנה ה-"מטילדאס" רשמו נצחונות על ספרד ואנגליה החזקות ומשחק נהדר מול צרפת שגם ידן. דריכות שיא, קהל ביתי, הכנה טובה. המתכון המושלם לטורניר מוצלח, חובת ההוכחה היא כעת הליהן.

מטרות לטורניר: אמנם בית שכולל את קנדה וניגריה עשוי להיות קצת טריקי, אבל מי שנמצאת ברשימת הטופ-10 בעולם חייבת להתנהג בהתאם. אוסטרליה אמורה לעלות מהבית הזה ועם הגב של הקהל גם לעשות את זה מהמקום הראשון. בנוקאאוט כנראה תחכה לה דנמרק, לא משוכה בלתי עבירה, מה שאומר שלפחות רבע גמר על הנייר הוא הישג בר-השגה.

קנדה:

הקנדיות מגיעות למונדיאל הנוכחי עם לא מעט בלאגאן מסביב. הנבחרת עשתה המון רעש לאחרונה בכל הנוגע לשוויון זכויות לעומת עמיתיהן הגברים ודובר על כך שלא מעט שחקניות מפתח יחרימו את הטורניר אפילו!

דירוג פיפ"א: 7

הישג שיא: חצי גמר

מאמנת: בוורלי "בוו" פריסטמן

קפטנית: כריסטיאן סינקלייר

צילום נבחרת קנדה

שחקניות מרכזיות: אלישה צ'פמן, קדישה ביוקאנן, אשלי לורנס, ג'ולי גרוסו, ג'סי פלמינג, ג'ורדין היוטמה, כריסטין סינקלייר

שווי מעקב: קווין. קווין הינם מקרה ייחודי בספורט, בטח ובטח בענף כמו כדורגל, שלא לדבר על טורניר המונדיאל. לפני 3 שנים קווין החליטו להזדהות כטנרסג'נדרים וא-בינאריים ובעצם ביקשו שיפנו אליהם בגוף רבים. את הזכות להמשיך לשחק כדורגל נשים הם קיבלו תחת סעיף "הגוף שבו הספורטאי המדובר נולד בו ולא בוצע בו אף שינוי העלול להוות יתרון בענף בו הוא מתחרה" לכן ההחלטה האישית של קווין לא השפיעה על הקריירה המקצועית שלהם. מזווית מקצועית נטו, קווין עוגן בקישור הקנדי ועם צורת משחק נוקשה אך יצירתית, בדיוק מה שנבחרת קנדה צריכה כדי לתאם בין ההגנה בראשות קדישה ביוקאנן להתקפה בה נמצאת כריסטין סינקלייר הבלתי נגמרת בת ה-40.

לקראת הטורניר: רצף משחקים די פושר מלווה את קנדה לקראת המונדיאל כשלצד הפסד לצרפת החזקה במשחק ידידות, גם ההופעות ב-"שי ביליווס קאפ" היו מתחת לסטנדרט הרצוי. אמנם זה כלל ניצחון 2:0 על ברזיל, אבל ההפסדים לארה"ב ויפן בטוח לא הוסיפו שקט לרעשים מסביב לנבחרת.

מטרות לטורניר: קנדה אמורה לעלות מהבית הזה, השאלה רק מאיזה מקום. על הנייר נראה שהמקום הראשון בהישג יד, בפועל? הקהל הביתי יכול בהחלט לתת לאוסטרליה רוח גבית שתסבך את הקנדיות. ההצלבה לא מאירה פנים לצפון אמריקאיות אם הן לא יסיימו ראש בית כי מפגש כבר בשמינית הגמר מול אנגליה, ככל הנראה שווה ערך להדחה מוקדמת מהצפוי. כדי להימנע מהגורל הזה, הקדניות יצטרכו לעבוד קשה ולסיים ראש בית ואז מפגש עם דנמרק יסתמן כהרבה יותר פשוט ועם סיכוי אמיתי להגיע לרבע ואולי אפילו חצי גמר הטורניר.

ניגריה:

ה-"סופר פאלקונס" מגיעות לטורניר על תקן מעצמת כדורגל אפריקאית שתעשה חיים קשים לכל הנבחרות של בית ב'. על הנייר קנדה ואוסטרליה אמורות לצלוח את המשוכה שניצבת בפניהן אבל ניגריה לא תיכנע ללא קרב.

דירוג פיפ"א: 40

הישג שיא: שמינית גמר

מאמן: רנדי וולדרום

קפטנית: אונומה איבי

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Christy Ucheibe (@u.christy4)

שחקניות מרכזיות: אוסינאצ'י אוהאלה, אונומה איבי, מישל אלוזי, רשידאט אג'יבאדה, אסיסאט אושואלה, אוצ'נה קאנו

שווה מעקב: אסתר אוקורונקוו. החלוצה בת ה-26 של סנט אטיין חייבת להיות בשיאה כדי לסייע לאסיסאט אושואלה בחוד ההתקפה בניסיון של הניגריות לצלוח מעבר למצופה בטורניר, האם היא תצליח במשימה? נגלה בקרוב.

לקראת הטורניר: בזמן מחנה אימונים בטוריקה באפריל הניגריות יצרו רצף נצחונות נפלא שכלל גם 3:0 על המארחת השניה של הטורניר, לא זו שאיתן בבית – ניו זילנד. מה שעומד לרעתן של ה-"סופר פאלקונס, היא העובדה שכשהן התמודדו עם יריבו קשות, ההפסד היה בלתי נמנע, לכן אם הן רוצות איכשהו להפתיע בבית הזה, זה הזמן לעלות שלב אחד קדימה ביכולת ולהישען על שחקניות המפתח לעבר התהילה.

מטרות לטורניר: עם בית שכולל את המארחת אוסטרליה ואת קנדה החזקה, על הנייר נראה שהמטרה של הניגריות תהיה לא לסיים במקום האחרון בבית, מטרה שהן בהחלט מסוגלות לעמוד בה בזכות יתרון קל ביכולת מול האיריות. אבל אי אפשר להספיד את ה-"סופר פאלקונס" כבר עכשיו, פתיחה טובה לצד גמגום של אחת הפייבוריטיות והניגריות יהיו שם כדי לקפוץ על ההזדמנות להגיע לשמינית הגמר.

אירלנד:

"הנערות בירוק" מגיעות למונדיאל הבכורה שלהן כשהן מרגישות נהדר למרות שעל סמך משחקי ההכנה התמונה אולי תספר סיפור שונה. למען האמת, לאירלנד אין יותר מדי מה להפסיד בטורניר הבכורה שלה וכל דבר חיובי שייעשה על אדמת אוסטרליה ייחשב להישג.

 

נבחרת אירלנד (צילום: fai ie)

דירוג פיפ"א: 22

הישג שיא: הופעת בכורה במונדיאל

מאמנת: וורה פאוו

קפטנית: קייטי מק'קייב

שחקניות מרכזיות: ניב פייהיי, דיאן קולדוול, איין או'גורמן, דניז או'סאליבן, רייטי מק'קייב, אמבר בארט

שווה מעקב: שינייד פארלי. הבחירה בשחקנית בת 33 אולי תגרום ללא מעט אנשים להרים גבה אבל מדובר בכוכבת כדורגל שעצרה את הקריירה שלה ללא פחות מ-7 (!!) שנים בגלל מקרה טראומטי. פארלי הייתה בת 26 כשהחליטה שהיא פורשת מכדורגל, דווקא בזמן שהכל היה נראה ורוד בחייה. בפועל, האמת המרה התגלתה לאחר מכן שכן עדות שלה שימשה כראייה מרכזית בפרשת עבירות מין בכדורגל הנשים בארה"ב, שם התלוננה נגד מאמנה לשעבר פול ריילי. 7 שנים מאוחר יותר פארלי חזרה לשחק וגם קיבלה זימון לנבחרת אירלנד במדיה היא רשאית לשחק עקב שורשי המשפחה שלה והשאר? היסטוריה. פארלי תקווה לעזור לאיריות לעבור את טורניר הבכורה שלהן בכבוד.

לקראת הטורניר: משחק ההכנה האחרון של האיריות הסתיים בצורה צורמת למדי שכן כבר בדקה ה-20 צוות השיפוט החליט להפסיק את ההתמודדות בין אירלנד לקולומביה עקב תיקול חריף של שחקנית קולומביאנית על דניז אוסאליבן. לפני כן האיריות נוצחו בידי צרפת, הצליחו לנצח את זמביה וקצת מוקדם יותר השנה להפסיד פעמיים לארה"ב, לא משהו שעל פי היגיון לא אמור לקרות. כדי להשיג משהו בטורניר הזה הן יהיו חייבות להיות בשיאן, אחרת מרתף בית ב' מחכה להן בזרועות פתוחות

מטרות לטורניר: אין לאיריות מה להציע במאבק על העלייה לשלבים הבאים, כל עוד הן לא במקום האחרון בבית זה ייחשב להישג. האם זה אפשרי? תלוי כמה ניגריה תהיה שאננה.

תחזית דירוג הבית: 1-אוסטרליה, 2-קנדה, 3-ניגריה, 4-אירלנד

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort