היורש

נגולו קאנטה נולד בפריז ברובע העשירי  לאחר שהוריו היגרו לצרפת ממאלי, הוא גדל במחלקת הנוער של סירן משם עבר לבולון, שם ערך את הופעתו המקצוענית הראשונה ב-2012 בדרך להיות מי שהוא כיום, ומה שהפך אותו לקשר ה-50/50 הכי דומיננטי מאז קלוד מקאללה.

גארי ליניקר, אולי גדול הפרשנים האנגלים, אמר ב-3.12.16 : "לסטר עם קאנטה רצה לאליפות, לסטר בלי קאנטה קבוצות מרכז טבלה , צ'לסי עם קאנטה מובילה את הטבלה ונראית נהדר, צ'לסי בלי קאנטה לא מסיימת אפילו ברביעייה הראשונה".

גארי ליניקר לא יכול להתעלם

הציטוט הנהדר הזה מהטוויטר פשוט ממחיש את ההשפעה של הצרפתי שפרץ לתודעה בשנים האחרונות ומוכיח בפעם המי יודע כמה עד כמה התפקיד של 50 /50 המודרני יכול להשפיע על הצלחה או חוסר הצלחה של קבוצה. רק הדוגמאות מהקבוצות הגדולות של השנים האחרונות : מקאללה של ריאל מדריד, אסיין של צ'לסי, מסצ'רנו בשנותיו הראשונת בברצלונה וכו' מעידות על תפקודו החיוני של קאנטה .

מבן המהגרים בפריז עד לפסגת העולם בצפון לונדון תחת קונטה

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קאנטה, שחונך באקדמיות המצוינות של ארץ הבאגט, ממשיך את המסורת של קשרים אחוריים שהם אקס פקטור בצרפת.  קונטה, שכשחקן שלא פעם שיחק בתפקיד הנ"ל, הבין שעל מנת להפוך את צ'לסי לקבוצה דורסת הוא חייב לחזק את הקישור שלה. איך שהגיע ולפני כל שינוי טקטי הוא אמר לקברניטי המועדון: "תביאו לי את קאנטה לא משנה כמה יעלה". בסופו של דבר ה"בלוז" שילמו עליו כ-32 מיליון פאונד ומיד מבחינה טאקטית קונטה, הן כמאמן איטליה ביורו והן כמי שהיה לו הרבה זמן מאז  עזב את יובנטוס ללמוד שחקנים, ראה איך קאנטה הוא בעצם הגורם שהביא לכך שקבוצה צנועה כמו לסטר תזכה באליפות. המאמן האיטלקי הבין שהייחוד של קאנטה הוא שהוא לא מפסיד שום מאבק במרכז השדה וזה מה שמביא את צ'לסי לפרוח בכל העמדות מקוסטה, דרך דוד לואיז ואפילו קורטואה, כולם פורחים. ולא, צ'לסי לא עשתה רכישות מיוחדת, רק שחקן אחד במרכז השדה, ממש לא כוכב-על כמו פוגבה או בייל שמחירם לא הגיוני. אז האם צ'לסי נעשתה שקולה? ממש לא. יש לה מאמן שיודע מה הוא עושה, זה הכל.  האם זה יספיק לצ'לסי בעונה הנוכחית? אין ספק!  האם זה מספיק כדי להיאבק עם הגדולות של אירופה? את זה נדע רק בשנה הבאה.

קאנטה אשתקד במדי לסטר, הבורג המרכזי בהצללחת הסינדרלה (VBET)
קאנטה אשתקד במדי לסטר, הבורג המרכזי בהצללחת הסינדרלה (VBET)

 מבן המגרים בפריז עד לדמעות בפארק דה פראנס

אם נחזור בחזרה לקאנטה עצמו, אז הקשר המחונן הוא סיפור סינדרלה קלאסי בצרפת בשנים האחרונות. מבן המהגרים שגדל בשכונת עוני בצרפת, במקרה הספציפי שלו כאמור הרובע העשירי בפריז, ועד לפסגת הכדורגל העולמי-אליפות אנגליה עם סינדרלה אחרת, לסטר, ועד לגמר היורו שנגמר בדמעות מבחינתו ועוד במקום הכי ביתי עבורו, בפריז . אפשר לראות שהקשרים האחוריים הצרפתים מאוד חזקים ופיזיים יכול להיות שזה גם בגלל החיים הקשים וזה גורם להם להיות לא רק פיזיים מאוד אלא גם להיות מנהיגים קבוצתיים שמשפיעים על הפן המנטלי . קאנטה, יש לזכור, בן 25 בלבד וכל הקריירה לפניו  והדור הנוכחי בצרפת  יכול עוד להביא תארים לטריקולור, בפרט קאנטה שיכול  להיות באמת היורש האמיתי למקאללה שטרם מצאו בצרפת כאשר סיפור חייו דומה דווקא לזה של אחד, זינאדין זידאן שמו.

קאנטה במדי הנבחרת, שברון לב בעיר הולדתו (VBET)
קאנטה במדי הנבחרת, שברון לב בעיר הולדתו (VBET)

העתיד

העתיד של הצרפתי בן ה-25 צריך להיות מאוד מחושב וללמוד מטעויות העבר  של כדורגלנים בדמותו כמו אסיין או מקאללה, אין ספק שכרגע הוא נמצא בשיא וקבוצה שגם בנויה סביבו וכל עוד המאמן האיטלקי , אנטוניו קונטה, נמצא שם קאנטה יהנה, אך יכולת כזו תביא אותו בסופו של דבר לאריות אירופה ומעבר שכזה יפגע בו אם יקרה. שכן לקבוצות האלה סגנון משחקן שאינו מתאים לשחקן 50/50 בדמותו של קאנטה. ללא ספק מהנה לראות אותו משחק, בעיקר לכל מי שאוהב כדורגל אגרסיבי וההתקדמות המטאורית שלו תוך שנתיים  לפסגת העולם. כיום כדורגלנים גם הפכו להיות אנשים מפונקים ושחקן כמו קאנטה, שהגיע "מהאשפתות" מה שנקרא בסלנג-רחוב, בהחלט נותן מקור השראה ש"כל אחד יכול להצליח".  הוא בהחלט מרענן את השורות כמו  לייפציג , הכדורגל הצרפתי, הליגה היחסית צמודה באיטליה וכו' . אז האם עלייתו של קאנטה מסמלת את נפילתו של שלטון אריות הכדורגל והכדורגל יחזור להיות תחרותי יותר? לפי דעתי כן. כמו שלסטר הגיעה לגדולה איתו כך גם צ'לסי תשתקם בזמן שהברומטר הנפלא הזה מנווט את המשחק שלה במרכז השדה.

קאנטה במדי צ'לסי, יוביל אותה חזרה לימיה הגדולים מלפני כמה שנים? (צילום מסך יוטיוב)
קאנטה במדי צ'לסי, יוביל אותה חזרה לימיה הגדולים מלפני כמה שנים? (צילום מסך יוטיוב)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort