(AC Milan Twitter)

זו רק ההתחלה

המעבר של נועה סלימהוג'יץ' למילאן הוא אירוע עצום, מהמלהיבים שקרו בספורט הישראלי בשנים האחרונות, ובעל פוטנציאל שמצית את הדמיון

היא רק בת 18 (ולא 17, בניגוד למיסאינפורמציה שרצה ברשתות), וכנראה תמצא את עצמה בקצה הסגל בתחילת הדרך. מילאן שיחקה העונה רק סיבוב אחד במוקדמות ליגת האלופות (שוב, בניגוד למיסאינפורמציה שרצה ברשתות), לא בטוח שבכלל תהיה שם בעונה הבאה, והפורמט יקשה עליה להגיע רחוק במפעל בעתיד הקרוב. כדורגל הנשים האיטלקי החל את העלייה שלו מאוחר יחסית, כאשר הסרייה א' היא השמינית באירופה לפי דירוג אופ"א – מאחורי הליגות הבכירות בשבדיה, צ'כיה ודנמרק – כך שמילאן עדיין לא שייכת לצמרת של הצמרת של כדורגל הנשים.
אלה דברים שחשוב לדעת על מנת לשים את המעבר של נועה סלימהוג'יץ' למילאן בהקשר מתאים. אבל בסופו של דבר, כלום מזה לא באמת יכול להוריד מגודל הסיפור. אין חובב כדורגל בעולם שצריך להסביר לו מה זה מילאן.

מול ג'וליה גווין. בקרוב זו תהיה שגרה (צילום: שאול גרינפלד)

מעבר למשמעות הסמלית והמעמדית של המעבר הזה – סלימהוג'יץ' הפכה לישראלית הבכירה בכדורגל העולמי – יש לו גם משמעות מקצועית. קבוצת הנשים של מילאן קמה רק ב-2018, ולצד שאר כדורגל הנשים האיטלקי (יובנטוס קמה ב-2017, רומא ואינטר ב-2018, פיורנטינה ולאציו ב-2015) נמצאת בעלייה מהירה. מועדון הכדורגל מילאן, סביר להניח, רוצה להביא את קבוצת הנשים שלו לסטנדרט וליוקרה של קבוצת הגברים שלו. כן, זו שזכתה בשבעה גביעי אירופה ו-18 אליפויות איטליה. והוא חושב שנועה סלימהוג'יץ', בת ה-18 מישראל, תעזור לו להשיג את המטרה. לכן היא החתימה אותה על חוזה לשלוש שנים – לא מובן מאליו בכדורגל נשים.

היא כישרון כדורגל עצום, מהגדולים שהיו בישראל. מעברה למילאן הוא אישור לכך. אישור למה שהיא כבר, ולמה שהיא יכולה להיות. מדובר בהישג לא קטן, אבל יותר מכך, מדובר בצעד חשוב בהתפתחות שלה. היא תתאמן ותשחק לצד ונגד כדורגלניות ברמה עולמית, במתקנים ועם מאמנים ברמה גבוהה במיוחד, והיא תעשה זאת בכל יום. קשה לתאר את גובה הקפיצה מסביבת כדורגל הנשים הישראלי לרמות האלה. עצם קבלת ההזדמנות לעשות אותה כבר מעידה על האיכויות שלה. ואם היא תצליח, אין גבול לגבהים שהיא יכולה להגיע אליהם.

זו לא גאווה ישראלית. זה לא הישג לכדורגל הישראלי. זה הישג לנועה סלימהוג'יץ', שקרה למרות הכדורגל הישראלי. במצבו הנוכחי, הוא לא יכול לפתח שחקניות כדורגל, הוא לא יכול לעזור להוציא אותן למילאן. מה שכן, המעבר הזה יכול להיות בדיוק מה שהוא צריך.
סלימהוג'יץ' היא אמנם כישרון מיוחד, אבל היא גם הוכחה שיש כאן הרבה כדורגלניות צעירות ומוכשרות, שכרגע מתפספסות בגלל ההזנחה של הענף. אם תתקדם הלאה במילאן, או אולי אפילו לקבוצה טובה יותר, היא תהיה מקור השראה גדול לילדות שמתחילות לשחק – מה שבפני עצמו ישפר כאן את הכדורגל – אבל אולי היא גם תאיר את עיני מקבלי ההחלטות. אולי, בזכותה, גם הם יבינו מה הכדורגל הישראלי מפספס בגלל היחס שלו לנשים. אולי, בזכות הכישרון שלה והעבודה הקשה, היא תוכל להצית שינויים מרחיקי לכת.

כבר עכשיו, מושא להערצה (צילום: שאול גרינפלד)

המעבר של נועה סלימהוג'יץ' למילאן הוא אחד הדברים המלהיבים שקרו בספורט הישראלי בשנים האחרונות. עצם החתימה במועדון פאר מדהימה בפני עצמה. כשלוקחים בחשבון את שאר הנסיבות – את סביבת הכדורגל ממנה הצליחה להגיע לשם, את הגשמת החלום שלה, את המניעים של מילאן להחתים דווקא אותה, את הפוטנציאל של מילאן ובעיקר שלה, את הגבהים אליהם היא יכולה להגיע, ואפילו את גודל השינוי שהיא יכולה לחולל – מבינים בדיוק כמה זה אירוע גדול.

(Damirs72 Twitter)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort