20 מלאו לנער: ג'יאנוליג'י דונארומה החליף קידומת וזה לא ייאמן שהוא רק בן 20

בוא ניקח אתכם לתסריט היפוטי על מנת שתבינו את גודל הדבר: דמיינו שהילד שלכם שאוהד את הקבוצה שבה הוא משחק בה אחר הצהריים במחלקת נוער מגיל 14 לאחר שנתיים כשהוא עולה לכיתה י' קוראים לו לסגל של הקבוצה הבוגרת ומשם גם במפתיע להופעת בכורה במדי הקבוצה הבוגרת אומנם לא במשחק חשוב יותר מדי אלא רק משחק ידידות רשמי אך לא בזה זה נגמר… דמיינו לעצמכם שאחרי אותה הופעה כ-4 חודשים אחרי הילד שלכם שבדיוק סיים את תקופת החגים והתחיל להתכונן למבחנים שלו בכיתה י', פתח בהרכב של הקבוצה מליגת העל במשחק רשמי של הליגה, נשמע הזוי נכון?!

אז זהו שהסיפור בפתיחה לא כזה הזוי והוא קרה במציאות, ולא סתם קרה אלא בליגה מהטופ 4 העולמית הסרייה א', במועדון שהוא מהטופ העולמי (על אף שהוא מצוי בתקופה מעט קשה אך ההיסטוריה הענקית שלו תמיד שם, להבדיל אלפי הבדלות אך עם בכל זאת הקבלה לארץ מכבי חיפה) מילאן, דונארומה הצעיר ערך הופעת בכורה בגיל 16 ו-8 חודשים בהרכב הראשון של מילאן במשחק ליגה רשמי והפך לשוער הצעיר בליגה אי פעם שערך הופעת בכורה ואחרי 3 הפסדים רצופים של מילאן אז הוא גם היה חלק מהניצחון 2:1 על סאסוולו. מהר מאוד דונארומה אייש את עמדת השוער הראשון במילאן ומעבר לנתונים הפיזיים המרשימים שלו שבכלל לא מסגירות על הגיל שלו כבר מהרגע הראשון דונארומה הציג יכולת, בגרות ושקט נפשי שממש לא אופייני לגיל שלו וכבש את הלב האוהדים כמי שאמור להיות הפנים החדשות של מילאן שאז עוד גיששה את דרכה באפלה.

בגרות יוצאת דופן(Dream Team)

על אף שההתחלה נראתה מאוד מבטיחה והיה הייפ מאוד גדול סביב דונארומה שנחשב גם לאהוב הקהל (עד גיל 18 הוא ערך 72 הופעות במדי מילאן ו-4 הופעות בנבחרת ושמר 25 פעמים על שער נקי), מי שהיה הסוכן שלו היה לא אחר מאשר מינו ראיולה שידוע כ"טראבלמייקר" לא קטן. ואכן, מינו ראיולה עשה את המוות להנהלה של מילאן והשתמש בתקשורת על מנת להגביר את הלחץ על המועדון למכור את השוער הצעיר שהיה בתנופה אדירה או להציע לו חוזה נוצץ במיוחד מה שראיולה לא לקח בחשבון שמדובר בנער בן 18 ואת הקהל. ב2017 פרץ סכסוך ארוך, מייאש ומתסכל בין האולטראס של מילאן שהרגישו נבגדים על ידי דונארומה שכן קיבל בקבוצתם את הבמה לפרוץ ואת האהבה הבלתי פוסקת מהם לבין דונארומה שלא דיבר יותר מדי באותה תקופה וטען מספר פעמים להיותו אוהד מילאן אך עשה הרושם שגם הוא לא ממהר מדי לחתום על חוזה ושההצלחה מעט סיחררה אותו שכן הסכומים שדוברו והחיזורים שקיבל הן מהתקשורת והן ממועדונים היו משהו שהיה לדעתי מבלבל כל נער בן 18 ממוצע ואכן חלה גם נסיגה ביכולת שלו. לבסוף לאחר באמת עימותים לא קלים עד כדי בכי של דונארומה ולא מעט פרובקציות מצד הקהל הגיעה הארכת החוזה המיוחלת ועדיין הקהל זכר לו "חסד" על המרור שהעביר אותו והתדמית נפגעה.

דונארומה התפרק באותו משחק(The Telegraph)

היום כשאנחנו כמעט שנתיים לאחר הסאגה דונארומה רק המשיך לשחק, הציג יציבות והראה שהוא ללא צל של ספק שוער טופ עולמי ובדיוק כמו שהוא זכה במילאן שנתנה לו את הבמה מילאן זכתה בו, בשוער כל כך כישרוני שרק ממשיך להפתיע ולהציג נתונים מרשימים ועם הזמן הקהל התרכך וידע לסלוח (אז נכון סמל הוא כנראה לא יחשב כבר אלא אם יסיים את הקריירה שלו במילאן) אך כיום כשמילאן גם סוף סוף מתחילה לראות את האור בקצה המנהרה צריך לזכור שנקודת הפתיחה של התהליך הזה (שעוד בעיצומו) הייתה הופעת הבכורה של דונארומה.

דור הולך ודור הבא, דונארומה והאיידול שלו (Sky Sports)

אז היום כשהוא חוגג יום הולדת 20 וכשדונארומה כבר הפך ל"הרגל" ודבר שבשגרה ומשהו כל כך טבעי לראות אותו בשער ועם זאת אנשים לא מבינים בכלל שהוא התחיל את העונה ה-4 שלו בקבוצה והוא רק בן 20! צריך לזכור שמה שהוא מציג זה רק הקמצוץ של תחילת הקריירה שלו (טפו טפו טפו שחס וחלילה לא ידע פציעות) שכן גיל 20 זה נחשב לגיל צעיר לערוך הופעת בכורה אז להיות בגיל 20 כבר עם רזומה של 4 עונות כשוער ראשון ושוער נבחרת זה ללא ספק משהו שעל אף שהתרגלנו אליו צריך להזכר כמה שזה לא מובן מאליו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort