היא עשתה זאת: ריבר פלייט זכתה בקופה ליברטדורס לשנת 2018

זהו זה. אחרי 29 ימים, הגומלין הכאוטי של הסופרקלאסיקו סוף סוף שוחק. 29 ימים הזויים, בהם המשחק הספיק להידחות בגלל הגשם, שחקני בוקה ג'וניורס נרגמו באבנים ע"י אוהדי ריבר פלייט וחטפו גז פלפל מידי השוטרים, מה שגרם לדחיית נוספת, רצון לביטולו, כמעט לשחק בדוחא, מיאמי או אבו דאבי ולבסוף להעביר את המשחק למדריד, לסנטיאגו ברנבאו. "גביע המשחררים של אמריקה", השם של הטורניר שהגיע בזכות שחרור אמריקה מידי הקולוניאליזם, שספרד לקחה בו חלק משמעותי ישוחק בחוסר טקט משווע בבירתה. אין בן אדם מוערך אחד בדרום אמריקה שלא העביר ביקורת על בחירת מיקום המשחק. דובר רבות על השחיתות של ההתאחדות הארגנטינאית, על חוסר התפקוד של המשטרה שיכלה לאבטח את גדולי מנהיגי העולם בוועידת ה-G20 אבל לא משחק כדורגל בין שתי קבוצות. כשנודע זאת לאותם האנשים הקטנים בארגנטינה, שהצליחו להשיג כרטיס למשחק הגומלין עוד כששוחק בארגנטינה, הם היו פשוט מרוסקים. אותם אנשים, שישנים, קמים, אוכלים, שותים חיים ומאמינים כדורגל, ראו את המשחק האדיר 10,665 ק"מ רחוק מכר הדשא במקום מאות מטרים ספורים, מסיבה פשוט לא מוצדקת.

אבל בצל הביקורת הקשה, ולמרות שהאנרגיה בסנטיאגו ברנבאו לא דגדגה את האווירה שהייתה יכולה להיות באיצטדיון המונומנטל, מדריד ניסתה להיות טובה ככל שיכלה. כ-4000 שוטרים שאבטחו את המשחק, כוכבים בדוגמת ליאו מסי שהגיעו, ארגנטינאים שמשחקים וחיים בספרד, ועוד קצת אוהדים אמייתים של הקבוצות שהצליחו להשיג מספיק כסף כדי להגיע, ניסו לספק אלטרנטיבה להצגה.

ובמשחק מותח, צמוד ורווי אירועים עוצרי נשימה, ריבר פלייט ניצחה את בוקה ג'וניורס 1:3 והניפה את הגביע המיוחל בפעם הרביעית. הייתה זו בוקה שעלתה ראשונה ליתרון לאחר שער גדול של בנדטו, ריבר חזרה במחצית השנייה עם שער של פראטו, המשחק הלך להארכה בגלל חוסר חשיבות של שערי המשחק הראשון, שבה קווינטרו ומרטינס קבעו את תוצאת המשחק לאחר שערים חשובים. ריבר קנתה את כל עולמה כאלופת היבשת, אך חושב מכך, כאלופת השכונה. עכשיו רק נשאר לקום מחר בבוקר ולראות שהכל תקין, כי לפי המשחק הזה, סוף העולם נראה כמו סיפור ילדים.

הרכבים:

ריבר פלייטפ. ארמאני, מ. סאסקו, ח. פינולה, ג'. מאידנה, ג'. מונטיאל (ק. מאיאדה 74'), ל. פונסיו (ח. קווינטרו 58'), ג. מרטינס, א. פאלאסיוס (ח. אלבארס 97'), א. פרס, א. פרננדס (ב. זוקוליני 111'), ל. פראטו

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בוקה ג'וניורסא. אנדראדה, ל. אולאסה, ל. מגאז'אן, כ. איזקוארדוז, ג'. בופריני (ק. טבס 111', פ. פרס (פ. גאגו 89'), וו. באריוס, נ. נאנדס, כ. פאבון, ד. בנדטו (ר. אבילה 62'), ס. ויז'ה (ל. חארה 96')

שחקני אוהדי ריבר פלייט לפני המשחק (חשבון הטוויטר הרשמי של ריבר פלייט)

מהלך המשחק:

המשחק אכן התחיל, ואפילו על השעון – 21:30 בדיוק.

מחצית ראשונה: 

כבר בדקה ה-2 ריבר פלייט קיבלה כדור חופשי כ-25 מטרים מהשער לאחר עבירה של בוקה. פיטי מרטינס לקח את הכדור, הרים אך יצא לקרן. הקרן לא הניבה דבר והמשחק חזר לגישושים מצד שתי הקבוצות.

כפי שהיה אפשר לצפות, המשחק בהתחלה היה דיי אגרסיבי וגרר עבירות מצד שתי הקבוצות.

בדקה ה-10 אולאסה הרים כדור לעבר מרכז הרחבה ומאידנה בלמה של ריבר כמעט וכבש שער עצמי, אך לבסוף הכדור הורחק לקרן וחלף מעל המשקוף. כדור הקרן הגיע לרחבה, ולאחר בלבול קל בין השחקנים, פרס שהיה חופשי לחלוטין ברחבה כמעט וכבש את השער הראשון במשחק בבעיטת יעף נהדרת, אך ארמאני היה במקום והציל את קבוצתו מהשפלה.

בדקה ה-20 פרננדז איים לראשונה על השער של בוקה. הקשר קיבל קיבל כדור קרן ממרטינס והיה פנוי בחבה. הוא בעט חזק, אך רחוק מהשער והכדור חלף מעל המשקוף.

ב-20 הדקות הראשונות של המשחק שתי הקבוצות לא איימו יותר מדי על השער. נראה היה שהאצטדיון הענק והמשחק על אדמת אירופה, שלחלק מהשחקנים הוא הראשון בקריירה ביבשת הקלאסית משפיע על השחקנים שצריכים זמן התאקלמות

בדקה ה-26 הגנת ריבר פלייט פישלה ואיבדה כדור סמוך לשער. בנדטו עט על המציאה במטרה לכבוש את הראשון במשחק, אך הוכשל ע"י פונסיו 18 מטר מהשער. בנדטו קיבל את הזכות לבעוט אך פגע בחומה.  הריבאונד הגיע לפרס, שניסה לבעוט לשער אך מונטייל הצליח להרחיק את האיום, לאחר שחסם עם רגלו את הכדור. נאנדס כמעט וגילח את הכדור, אך הוא חלף מילמטרים ספורים מעל ראשו וריבר יצאה מכלל סכנה.

שני מצבים מסוכנים ביותר במחצית הראשונה. פרס (חשבון הטוויטר הרשמי של בוקה ג'וניורס)

בדקה ה-26 הגנת ריבר פלייט פישלה ואיבדה כדור סמוך לשער. בנדטו עט על המציאה במטרה לכבוש את הראשון במשחק, אך הוכשל ע"י פונסיו 18 מטר מהשער. בנדטו קיבל את הזכות לבעוט אך פגע בחומה.  הריבאונד הגיע לפרס, שניסה לבעוט לשער אך מונטייל הצליח להרחיק את האיום, לאחר שחסם עם רגלו את הכדור. נאנדס כמעט וגילח את הכדור, אך הוא חלף מילמטרים ספורים מעל ראשו וריבר יצאה מכלל סכנה.

בדקה ה-40 ויז'ה איים על השער של ריבר לאחר שהרים כדור למרכז הרחבה לבנדטו, אך ארמאני אגרף והרחיק, מה שמנע מהחלוץ לנגוח לשער. ההתקפה נמשכה אך ללא מצב מסוכן נוסף, מה שגרם לריבר לצאת בהתקפה מתפרצת שגם היא לא הובילה לשום דבר, לאחר בעיטה חזקה וגבוהה של מרטינס.

וכמו שההקדמה למשחק הזה הייתה הזויה, כך גם הגול הראשון במשחק, שהיה לזכות בוקה. בדקה ה-43 הייתה זו ריבר פלייט שכמעט ועלתה ליתרון בהתקפה לזכותה בעקבות טעות איומה של אנדראדה,  שוערה של בוקה אך לא הצליחה להבקיע. מן העבר השני, בוקה ג'וניורס מיד התארגנה על התקפה מתפרצת קטלנית. נאנדס שלח כדור אדיר שחלף על פני כל ההגנה, שהגיע, איך לא, לבנדטוהחלןץ שחלף על פני שחקן ההגנה היחיד והמבולבל ששמר עליו, ובאחד על אחד מול ארמאני הוא לא התבלבל, כבש את השער הראשון במשחק וכנראה את שערו הגדול בקריירה עד כה. 1:0 מתוק לבוקה ג'וניורס על ריבר פלייט!

החגיגה המצחיקה של בנדטו (חשבון הטוויטר הרשמי של בוקה ג'וניורס)

השער של בנדטו הוריד את קבוצתו למחצית הראשונה ביתרון מוצדק. היא הייתה יותר טובה, יותר מסוכנת לעומת ריבר, שבעיקר עסקה בהתגוננות מפני הבליץ של שחקני ההתקפה בצהוב-כחול.

השחקן הטוב ביותר של ריבר במחצית. ארמאני (חשבון הטוויטר הרשמי של ריבר פלייט)

מחצית שנייה:

בדקה ה-47 ריבר פלייט איימה לראשונה במחצית על השער, שנגיחה לאחר כדור קרן שלה חלפה מעל המשקוף ויצאה החוצה.

בדקה ה-49 פרננדס איים כבר הרבה יותר רציני על שערה של בוקה שלאחר דאבל פס נהדר שחרר בעיטה מעולה שיצאה החוצה סנטימטרים ספורים מהקורה.

בדקה ה-56 אנדראדה יצא לכדור את פראטו ברחבה ובתמורה קיבל ממנו בעיטה לראש. בעוד השוער שכב על הרצפה וקיבל טיפול, שחקני ריבר טענו לפנדל  השופט לא קיבל את טענות השחקנים, ופסק לטובתו של אנדארדה, כאשר שרק לפאול של פראטו.

ריבר הבינה שלאחר מחצית ראשונה שכזו היא לא תוכל לזכות בתואר הנחשק, ולכן עלתה למחצית השנייה עם אש בעיניים ורצון עז לחזור למשחק.

בדקה ה-65 פראטו איים לראשונה במשחק על השער שבעט כדור נהדר מהרחבה לעבר השער של אנדראדה, אך האחרון היה במקום ושמר על שער נקי.

ולאחר בליץ נגדי, סוף סוף הגיע שער השוויון! פראטו, בהזדמנות השנייה שלו במשחק כבש גם הוא את השער החשוב בקריירה שלו, וקבע 1:1 בסופרקלאסיקו. החלוץ קיבל את הכדור לאחר מבצע אדיר של פרננדס שכלל דאבל פס עם פלאסיוס, ובעט מתוך הרחבה והכניע את אנדראדה. בדקה ה-70, המשחק היה חי כפי שלא היה עד אותה נקודה.

פראטו חוגג את שער השוויון (חשבון הטוויטר הרשמי של הקונמבול ליברטדורס)

בדקה ה-77 בוקה ג'וניורס קיבלה כדור חופשי של 2 מכות בתוך הרחבה לאחר עבירה של פינולה על נאנדס. שחקני בוקה התווכחו עם השופט לאחר שלא הבינו מדוע לא נשרק פנדל, ולאחר 3 דקות של וויכוחים, בדקה ה-80 פאבון שלח את הכדור היישר לחומה.

וללא הזדמנויות נוספות של 2 הקבוצות, המשחק הלך להארכה. ללא ספק הגמר הארוך בהיסטוריה. 

הארכה:

מחצית ראשונה:

והאירוע המעניין הראשון במחצית הראשונה הגיע לאחר 2 דקות. בדקה ה-92 בריס קיבל צהוב שני ואדום לאחר כניסה חזקה בפלאסיוס. בוקה איבדה את הקשר החשוב שלה ונשארה ב-10 שחקנים ל-27 הדקות האחרונות במשחק.

טעות גדולה של הקשר (חשבון הטוויטר הרשמי של הקונמבול ליברטדורס)

בדקה ה-99 קווינטרו ניסה את מזלו בבעיטה חזקה מחוץ לרחבה לאחר כדור קרן של ריבר. הקשר בעט גבוהה ורחוק מהשער. סוג של הזדמנות ראשונה בהארכה.

לא חלפו 2 דקות וקווינטרו שוב פעם בועט רחוק מהשער ואפילו גבוהה יותר מהפעם הקודמת. עוד הזדמנות שהלכה לריבר.

בדקה ה-103 מרטינז, החלוץ בן ה-18 של ריבר שנכנס רק 5 דקות קודם לכן, יכל לקנות את כל עולמו כאשר בעט כדור טוב שהגיע לעברו היישר מהרחבה, אך פספס במעט את המסגרת.

המחצית הראשונה של ההארכה הייתה בסימן של שליטה בלעדית של ריבר, שלא הפסיקה לנסות ליצור התקפות ולבעוט לעבר השער, במיוחד לאחר האדום המיותר של בריוס.

ככה זוכים בקופה ליברטדורס – עם קווינטרו אחד גדול. מהרגע הראשון שנכנס הוא שינה את המשחק, ועכשיו הוא קבע זאת עם הגול הכי גדול בקריירה שלו. לאחר התקפה נהדרת של ריבר, הקשר קיבל את הכדור ושלח פצצה מחוץ לרחבה, שאנדראדה לא יכל לעמוד לה. 2:1 פשוט פנטסטי לריבר פלייט, שבדרך לזכיה הרביעית שלה במפעל.

קווינטרו חוגג את השער הגדול בקריירה שלו (חשבון הטוויטר הרשמי של הקונמבול ליברטדורס ברזיל)

מחצית שנייה:

בדקה ה-110 מאיאדה כמעט וכבש שער עצמי כאשר נגח אחורה לארמאני, שאם לא חדות של השוער, מדובר היה ברגע האומלל ביותר במשחק.

בדקה ה-111 טבס נכנס דיי באיחור למשחק, בניסיון אחרון להשוות בשביל קבוצתו.

ולמרות 10 שחקנים, בוקה ג'וניורס לא אמרה נואש. 2 קרנות, שוער למעלה,הרמות ובעיטה לשער ניסו להכניע את ארמאני, אך השוער היה במקום יחד עם הגנת ריבר, ומנעו מבוכה גדולה מצדם.

בדקה ה-117 גאגו נפל כאשר שמר על אלבארס, החלוץ הצעיר המשיך ובעט לשער, אך אנדראדה היה במקום. הקשר יצא מהמשחק ולא יכל להמשיך, בוקה נשארה עם 9 שחקנים.

דקה אחת עברה ואנדראדה יצא במהלך חסר אונים וכמעט חטף שער אומלל, אך הגנת בוקה הייתה במקום כדי להוציא את הכדור מרגליו של פראטו.

בדקה ה-120 הזדמנות אדירה שהתפספסה לבוקה: חארה בעט בוולה מהרחבה חזק לשער, פגע בשחקן ריבר ובקורה(!) ויצא לקרן.

הקרן הורמה 3 פעמים לאחר שהופסקה פעמיים ע"י השופט, ארמאני הרחיק וריבר יצאה להתקפה מתפרצת.

בדקה ה-120 מרטינס רץ לעבר השער הריק, וכבש את ה-3:1 האדיר של ריבר ונתן לה באופן רשמי את הזכיה בקופה ליברטדורס!

המשחק האדיר הזה נגמר, ומבחינת יכולת משחק, כולנו מרוצים. 

משחקי המחזור ה-15 בליגה הארגנטינאית:

סן מרטין טוקומן – ניואל'ס אולד בויס 3:0 כבשו לזכות ניואל'ס: פידריזווסקי (55', 87'), רודריגז (90')

סן לורנצו – אסטודיאנטס 1:1 כבש לזכות סן לורנצו: בוטה (48', פ'), כבש לזכות אסטודיאנטס: פאבון (87', פ')

אוניון סנטה פה – באנפילד 1:0 כבש לזכות באנפילד: טורס (69')

דפנסה אי חוסטיסיה – קולון 0:3 כבשו לזכות חוסטיסיה: ריוס (3'), אליסדה (30'), טוגני (79')

לאנוס – טאיירס קורדובה 1:2 כבש לזכות לאנוס: ריבאס (26', 54'), כבש לזכות קורדובה: בוסטוס (13')

גודוי קרוז – אינדיפדיינטה 1:1 כבש לזכות קרוז: גונזלס (73'), כבש לזכות אינדיפינדיינטה: מסה (78')

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית