הצ'כים באים

שתי הנציגות היחידות שעוד נותרו לנו באירופה אחרי ההדחות של בית"ר י-ם והפועל ב"ש. הן מכבי ת"א במוקדמות ליגת האלופות ועירוני ק"ש במוקדמות הליגה האירופית. שתיהן נמצאות סיבוב אחד לפני הפלייאוף של העלייה לשלב הבתים של כל מסגרת ושתיהן הוגרלו מול יריבות מצ'כיה כאשר מכבי תפגוש היום (20:30 שידור ישיר בספורט 1) בבלומפילד את ויקטוריה פלזן. עירוני ק"ש תשחק מול סלובן ליברץ ביום חמישי.

בינתיים למי שלא מכיר את הקבוצות, את שחקניהם ואת נקודות החוזקה והתורפה שלהם מומלץ מאוד להמשיך לקרוא, אולי ככה תהיה תמונה קצת יותר ברורה לגבי הסיכוי של הישראליות לעבור שלב.

מכבי ת"א-ויקטוריה פלזן

פלזן מסתמכת ברובה על שחקנים מקומיים ובסגל הרחב שלה ניתן למצוא רק ארבעה זרים (שלושה סלובקים ובוסני אחד). רוב הסגל נמצא שם כבר הרבה שנים ביחד וחלקם גם נמצא בסגל הנבחרת ככה שרמת התיאום בין השחקנים גבוהה ביותר. מכשול נוסף איתו מכבי תיאלץ להתמודד הוא המהירות המסחררת של השחקנים מכיוון שמבחינת התקפים הם יכולים לעשות המון צרות לקרלוס גארסיה האיטי ומבחינה הגנתית לנטרל את הנשק העיקרי של מכבי, המהירות מהאגפים של טל בן חיים ודור מיכה. האלטרנטיבה היא לשחק דרך האמצע אבל צריך לשים לב לא להיתקל בדניאל קולאר, הפיטבול של הקבוצה.

מאמן: מירוסלאב קובק הגיע בפתיחת העונה שעברה וכבר בעונתו הראשונה סחף את פלזן לאליפות כאשר ניצח ב23 מתוך 30 מחזורי ליגה והשאיר מאחור את הפייבוריטית ספארטה פראג.

שחקנים בולטים: מאטוש קוזאצ'יק (שוער), וצלאב פרוצ'אזקה (בלם), יאן באראנק (בלם), דויד לימברסקי (מגן שמאלי), פרנטישק רייטורל (מגן ימני), דניאל קולאר (קשר), וצלאב פילאר (שחקן כנף), יאן הולנדה (חלוץ).

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
דויד לימברסקי ושחקני פלזן חוגגים, האם יחגגו גם מול מכבי? (צילום: יח"צ)
דויד לימברסקי ושחקני פלזן חוגגים, האם יחגגו גם מול מכבי? (צילום: יח"צ)

סיכוי לעבור: אם מכבי ת"א הייתה נראת בשיאה ההימור על הצלחת הצהובים היה גבוה יותר. ניתן לראות שהסגל של סלאבישה יוקאנוביץ' עדיין חורק על המגרש והעובדה שהמשחק הראשון בבית ממש לא עוזרת כי לתקן בחוץ מול אוהדים צ'כים משוגעים זאת משימה כמעט בלתי אפשרית. קודם כל ניצחון בבלומפילד הוא חובה כדי בכלל לפנטז על הגומלין (למרות שבמצב מסויים גם תיקו 0:0 הוא לא סוף העולם). בשורה התחתונה הסיכויים של מכבי להשאיר את הצ'כים מאחור הם כ-40%.

עירוני ק"ש-סלובן ליברץ

בניגוד לפלזן, ליברץ מתהדרת ב10 זרים בסגל שלה שמגיעים מכל מיני מדינות בעולם כאשר אחת האטראקציות היא אייזק סאקיי הגנאי. ליברץ סיימה את העונה האחרונה במקום ה-12 בליגה מתוך 16 קבוצות והייתה לא רחוקה מירידה סנסציונית אבל בגביע היא עשתה את שלה וניצחה בגמר את יריבת מכבי ת"א, פלזן האלופה ובכך הגיעה לאירופה.

מאמן: יינדריץ טרפיסובסקי. ליברץ החליפה לא פחות מחמישה מאמנים במהלך השנה האחרונה בעקבות התוצאות המזעזעות בליגה. דויד וורושקה, שהביא למועדון את הגביע, פוטר (בפעם השניה בשנה וחצי האחרונות) ובמקומו הגיע טרפיסובסקי הלא מנוסה.

שחקנים בולטים: ליברץ מסתמכת על המון שחקנים שמגיעים בהשאלות בגלל המצב הכלכלי הלא מזהיר של המועדון. שוערה תומש קובק בן ה-22 שמתנשא לגובה 1.98 בכלל מושאל מספרטה פראג כאשר גם אונדריי סווידיק הבלם והרולינג שאלה הקשר האלבני-נורבגי מגיעים בהשאלה מפראג. יירי פליישמן המגן השמאלי הוא שחקן הבית הכי בולט של המועדון ודזון דלארז' הקונגולזי  ויוזץ שוראל הם הכוח ההתקפי של המועדון. עוד חלוץ שכדאי לשים לב אליו הוא מארק באקוש שהגיע העונה מפלזן ויכול לעשות קצת צרות להגנת ק"ש.

דז'ון דלארז' הנשק העיקרי של ליברץ (צילום: יח"צ)
דז'ון דלארז' הנשק העיקרי של ליברץ (צילום: יח"צ)

סיכוי לעבור: למרות שגם קרית שמונה עשתה מתיחת פנים בסגל  הם בינתיים מראים יכולת סבירה. אמנם ההיסטוריה של ליברץ באירופה יותר גדולה משל הקריה אבל שחקניו של סאלח חסארמה תופסים את ליברץ במצב הכי פגיע שלה אחרי עונה מזעזעת ורכש שמסתמך על השאלות בלבד ולכן הסיכויים שלהם גדלים בהתאם. תוצאה טובה במשחק הראשון (בעיקר אם כיבוש שער) תוביל לכך שבארץ העבודה ככל הנראה תתבצע והקריה תעבור שלב. את הסיכויים של הנציגה הישראלית נעמיד על 65%.

אגב לליברץ יהיה אוהד מאוד מוכר ונלהב ביציע בגומלין, שוערה של הפועל חיפה פרמיסל קובאר שגדל במועדון וכמובן נשאר אוהד הדוק.

התמונה שקובאר העלה מיד בסיום ההגרלה (הוא במדי ליברץ) עם הכיתוב בצ'כית. "תתכוננו בקרית שמונה ואל תשכחו להביא בגד ים ומשקפי שמש, הגברים של ליברץ הולכים לשלוח אתכם לים".
התמונה שקובאר העלה מיד בסיום ההגרלה (הוא במדי ליברץ) עם הכיתוב בצ'כית. "תתכוננו בקרית שמונה ואל תשכחו להביא בגד ים ומשקפי שמש, הגברים של ליברץ הולכים לשלוח אתכם לים". (צילום: הפייסבוק האישי של פרמיסל קובאר)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort