לא מנוצל

ליד הביטוי "אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים" יש תמונה של הדטריוט ליונס. זהו פשוט פשע כמה כישרונות היסטוריים הם בזבזו, כאשר אחד מהניכרים שבהם הוא קלווין ג'ונסון. סקירה חגיגית לכבוד שבוע היום הולדת של "מגה-טרון". 

קלווין ג'ונסון ג'וניור נולד ב-29 לספטמבר שנת 1985 בניונן, ג'ורג'יה. קלווין תמיד היה באחוזון העליון מבחינת גובה, כבר בחטיבת הביניים הוא התנשא לגובה של 1.82 מטר, 7 סנטימטרים יותר מהמבוגר האמריקאי הממוצע. בכיתה י הוא כבר נשק ל-2 מטר, מה שסייע לו לשלוט בשני ענפים, פוטבול ובייסבול. הוא היה הרסיבר הכוכב של נבחרת התיכון שלו ובשנתיים האחרונות שלו הוא שם 18 ט"ד על הלוח. התיכון לאחר מכן הפריש את מספר הגופיה שלו, 81. כמובן שהסקאוטים הזילו ריר על קלווין, קבוצות מכל רחבי האומה רצו להניח את ידיהם על התופס הנפיל. "מגה-טרון" החליט שהוא נשאר בסטייט הולדתו והצטרף לשורות ג'ורג'יה טק, שם היה כל מה שציפו ממנו ויותר. "אנדרה 3000", הסולן של חבורת הראפ הכי מפורסמת שהגיעה מג'ורג'יה: "אאוטקאסט", תיאר באופן מושלם, שלא בכוונה, את קלווין ג'ונסון בשיר הנושא של האלבום ATLiens"": "He's cooler than a polar bear's toe-nail". קלווין היה בדיוק זה: "קול" בהיבט של קרות הרוח שלו, המוח הקריר שלו שנתן לו להחליט החלטות מושכלות ולבצע את המהלך החכם על כר הדשא וגם בהיבט שהוא היה האיש הכי מגניב על המגרש כל פעם שהכניס חמצן לראותיו באצטדיון של ה"ילו-ג'אקטס". עקומת העלייה שלו בקולג' הייתה ניכרת: בין העונה הראשונה לשנייה הוא ניקה הרבה מהמשחק שלו והמשיך לעבוד קשה על עצמו ועל הגוף שלו. זה פחות ניכר בשורות הסטטיסטיות, בניגוד לשינוי בין העונה השנייה לשלישית. בעונה השלישית ג'ונסון שם יותר כדורים באנדזון ממשחקים בהם שיחק, צבר את הכי הרבה תפיסות, הכי הרבה יארדים באוויר וט"ד בתפיסה. הוא גם מוצב עד היום בטופ 10 בסה"כ ט"ד בתפיסה ב-ACC למרות שוויתר על עונת הסניור שלו. באותה עונת 2006 אגדית הוא זכה במספר דו ספרתי של פרסים אינדיבידואלים מהדרגה הגבוהה ביותר כאדר גולת הכותרת הפרס הפרס על שם פול וורפילד הרסיבר האגדי של המיאמי דולפינס.

"סיג'יי" הכריז לדראפט 2007, בו נבחר בבחירה השנייה על ידי הדטריוט ליונס ובכך הפך לרסיבר החמישי בלבד בהיסטוריה שנבחר באחת משתי הבחירות הראשונות (רק צ'ארלס רוג'רס, קישון ג'ונסון, אירווינג פרייאר ולאם ג'ונס נכנסו לרשימה זו לפני קלווין). הבחירה הראשונה בדראפט הזה היה ג'מארקוס ראסל הידוע לשמצה על ידי הריידרס. חלק מהאנשים בתוך הארגון באוקלנד רצו לבחור את קלווין, אך בגלל הצורך האדיר בקוורטרבק הריידרס וויתרו עליו. קלווין, כמו שעשה כל חייו, הוכיח את עצמו בעזרת המעשים על המגרש, בלי דיבורים מיותרים כמו טרל אוונס, בלי חגיגות מופרזות כמו רנדי מוס, שחקן צווארון כחול קלאסי. לאחר בחירתו, הליונס מיהרו להחתים את קלווין לחוזה ארוך טווח. ג'ונסון ננעל לשש שנים בעיר המכוניות עם חוזה שהפך אותו לשחקן הליונס המורווח בהיסטוריה בכסף מובטח (עד שמת'יו סטאפורד ונדמקונג סו עקפו אותו) והרסיבר המורווח ביותר בליגה בכסף מובטח.

לפני עונת הרוקי שלו שוב הורעפו עליו ציפיות קשוחות במיוחד אך הוא פשוט רמס אותם והכריח את כולם להעלות את הרף שלהם.  ג'ונסון תפס ט"ד במשחק הראשון בליגה של המקצוענים בניצחון מול הריידרס, שבועות סופרים לאחר מכן הוא גם הגיע לאנדזון ממהלך ריצה מול הבאקנירס. מהלך ג'ט סוויפ שרואים היום בעיקר משחקנים קטנים וזריזים כמו טייריק היל וג'אקים גראנט. זה רק מוכיח כמו לא אנושי הוא היה, וזה בדיוק למה הכינוי "מגה-טרון" התאים לו כמו כפפה לתא הכפפות. בעונתו השנייה, הליונס לא ניצחו אף משחק וחמישה קווטרבקים שונים פתחו בראש הקסדה. אף על פי כן, קלווין המשיך להעמיד מספרים פנטסטיים שהציבו אותו בין הרסיברים הטובים בליגה. זו גם הייתה בה הגנות הבינו לשים עליו שחקן אחד זה כמו להתחרות באילון מאסק עם הר געש מעיסת נייר של יריד מדע: מיותר, טיפשי ובעיקר מזלזל. הליונס כמובן קיבלו את הבחירה הראשונה בדראפט ובחרו את הקווטרבק מג'ורג'יה, מת'יו סטאפורד. ההנהלה בארגון גם החליטה להביא פרסונל חדש לקווים, רוד מרינלי וסקוט לינהן היו האנשים המרכזיים שהובילו מהפכה אוטואימונית. כמובן שלמרות כל הדברים שבעוכריו, "מגה-טרון" נתן את התפוקה הנהדרת שלו. חברו לקבוצה ולחוליית הרסיברים, נייט בורלסון, סיפר סיפור מדהים שהוא פשוט מסכם את כל מהותו של "סיג'יי": במחנה האימונים של קדם העונה העוקבת, כל התופסים עשו "מיני קומביין" במתחם האימונים. לאחר כמה תחנות, הם הגיעו לתחנת "דחיקת המשקולת". רוב התופסים עשו בין 7-12 עליות, קלווין עשה 20 מבלי להתאמץ בכלל. בורלסון המבולבל הלך לצד ושאל את ג'ונסון למה הוא לא עשה יותר כשברור שהיה לו כוח, קלווין פשוט התפלא שבורלסון שם לב לכך ומשך את כתפיו. סיפור זה מלמד על הענווה והצניעות של הבן הגדול הזה, תרתי משמע.

בעונת הסדירה של 2010 התרחש המהלך המפורסם ביותר שלו: קלווין תפס מסירת לייזר מסטאפורד ושם את הכדור באנדזון כחצי דקה לסיום כמה שנראה כמו הט"ד המנצח. לבסוף השופטים הפכו את ההחלטה הגבולית שלו וביטלו את הנקודות של הליונס. המהלך הזה יוצר קונטרברסיה עד היום. ג'ונסון התנער מהר מאוד מהמהלך הזה ונתן עוד עונה סולידית ביותר. שתי העונות שבאה אחריה היו פסגת הקריירה של "מגה-טרון".ב-2011 הוא צבר יותר מ-1600 יארד באווירבנוסף ל-16 ט"ד, זו גם הייתה העונה בה העמיד אחוזי תפיסה גבוהים מ-60% בפעם הראשונה והאחרונה בקריירה שלו. בשבוע 4 נגד הקאובויז ג'ונסון היה המרכיב העיקרי בקאמבק של 24 נקודות כאשר תפס 2 ט"ד ברבע הרביעי, כולל אחד מעל שלושה שחקני הגנה אומללים. העונה המצוינת של הליונס המשיכה, סנטה סוף סוף החליט להביא מתנה לילד הטוב שלו כשהכחולים נעלו את עצמם בשבוע 16 משחק ערב חג המולד מול הצ'ארג'רס.  לדאבונם, ההפסד בשבוע האחרון מול היריבה המרה מגרין ביי שם אותם במצב קשה מול במשחק הפלייאוף הראשון שלהם במילניום: נגד הסיינטס ב"סופרדום". למרות הופעה הירואית ושוברת שיאים של ג'ונסון שכללה 2 ט"ד ו-211 יארד באוויר, הליונס נאלצו לראות את המשך הפלייאוף מהספה הביתית. ב-2012 ג'ונסון נבחר להיות הפנים של משחק ה"מאדן" השנתי, חתם על חוזה עתק ששם אותו שוב בפסגת המרוויחים בליגה והיה רחוק 36 יארד בלבד כדי להגיע לאלפיים, שיא שנשמר לו עד היום.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בשנותיו האחרונות בליגה הוא חוה נפילות קלות בסטטיסטיקה וניכר כי הגוף פשוט וויתר לפני המוח. קלווין רצה לפורש דווקא בסוף שנת 2014 אך שוכנע על ידי אביו לחזור לעונה אחרונה. הוא הודיע על פרישתו במרץ 2016. קלווין התחתן חודשים ספורים לאחר פרישתו, לאחר מכן הלך להשתתף ברוקדים עם כוכבים שם סיים במקום השלישי והמכובד. כיום הוא יועץ לאתלטים צעירים ומנהל את העמותה על שמו.

לסיכום, ארצה לאחל מזל טוב לקלווין לרגל יום הולדתו בתקווה שימשיך את העשייה הטובה והחשובה שלו מחוץ לעולם הפוטבול!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort