אליפות היא לא מילה גסה, היא סוג של סטייה או ניתוק מהמציאות

עם כל הכבוד לניצחון המשמעותי של סכנין, בית"ר יותר הפסידה את המשחק הזה מאשר שסכנין ניצחה אותו.
מאז הניצחון החשוב על מכבי פתח תקווה במחזור השלישי, ניצחון שבו בית"ר הראתה המון אופי משהו חורק בבית״ר.
בשלושת המשחקים האחרונים בית״ר נראית זחוחה, מזלזלת ובעיקר נראית כאחת שבטוחה שתשיג את הניצחון ללא מאמץ. שלושה משחקים שבהם בית"ר יכלה לקחת את הניצחון בקלות אבל סיבכה את עצמה, אם זה השערים המיותרים שספגה נגד הפועל חיפה (מחזור הרביעי) שהתווספו להחמצות מזעזעות שיכלו לגמור את המשחק בזמן שבית"ר השכילה להוביל 3:2 אחרי שחזרה מפיגור פעמיים אחרי שני שערים מיותרים שספגה, אבל בית"ר החמיצה וסדרה של טעויות (קליימן, גולדברג) בדקה האחרונה של תוספת הזמן גרמו לאיבוד חשוב של 2 נקודות יקרות.
במשחק שלאחריו נגד ק"ש שוב חזר הניגון המוכר – בית״ר הובילה ושתי החלטות הזויות בהתקפה – שכטר שהעדיף לחפש את הפנדל במקום לכבוש את השני ועזרא שברוב "חוכמתו" מיהר להיכנס לנבדל טיפשי ובמקום להוליך 3:0 בדקה ה-20 שיגמור את המשחק בית"ר הובילה 1:0 שביר ונזיל, וכמובן שבמחצית השנייה הגיעה לה הטעות השבועית של קליימן ובמקום לנצח בית"ר נשארה עם נקודה אחת ועם הרבה תסכול.
אולי זה הלחץ מהציפיות כי בית"ר פתחה את העונה מצוין ובזמן ששאר הקבוצות הגדולות מקרטעות הזרקור הופנה לבית"ר כפייבוריטית לרוץ קדימה ,אבל אם משווים בין בית"ר של שלושת המחזורים הראשונים לשלושת המחזורים האחרונים קשה להאמין שמדובר באותה קבוצה, לדעתי המשתנה הוא אלי כהן, לא שאני שחושב  שהוא כל כך חסר מבחינה מקצועית אבל מקרה העזיבה שלו השפיע, בית"ר לראשונה יישרה קו עם מה שהתקשורת רצתה וציפתה וזה את ראשו של אלי כהן, מועדון שמכבד את עצמו לא מושפע מרצונות התקשורת ולראייה כשג'ורדי קרויף הגיע לראשונה למכבי הדבר הראשון שהוא עשה הוא להרחיק את התקשורת (בתקופה הזאת למועדון היה שקט והוא הצליח מאוד) , לדעתי אלי כהן לא אמר משהו כל כך חריג אלה הציג את המציאות כפי שהיא – הבאת שחקן ערבי לבית"ר תטלטל את הקבוצה וכל גורם שהאינטרס של בית"ר בראש מעייניו לא ייקח את הסיכון הזה, במיוחד אחרי מה שהוא עבר עם הבאת הצ'צ'נים לפני כ 4 שנים.

לאחר שני המפלות בשני המשחקים הקודמים בית"ר התייצבה למשחק נגד סכנין,  ועל פניו היא קיבלה את סכנין במצב אידיאלי – סכנין בהרכב מאוד חסר, המשחק התקיים בעכו ולא במגרש הביתי של סכנין ובנוסף סכנין לא כבשה שער כבר 3 משחקים , אבל בית"ר של המשחקים האחרונים הא סוג של סנטה קלאוס – מחלקת מתנות ללא אבחנה.
לא חוכמה גדולה לשפוט ולבקר שוער צעיר במשחק הראשון שלו העונה אבל סתיו שושן קיבל הזדמנות פז, הזדמנות שכל שוער מחליף חולם עליה – הייתה לו הזדמנות אמיתית לתקוע יתד בקבוצה בליגת העל והוא איכזב ובגדול .
השוער הראשון של בית"ר (בוריס קליימן) זייף בארבעת המשחקים האחרונים וירד לספסל ואמש סתיו שושן קיבל הזדמנות להראות ממה הוא עשוי, אם הוא יכול לשמש שוער ראשון בקבוצה גדולה ולצערי ולצערם של מאות אלפי אוהדי בית"ר הוא לא סיפק את הסחורה – הדיפה גרועה בדקות הראשונות (לרגלי החלוץ של סכנין)  ולאחר מכן כדור שעבר לו מתחת לידיים ושני שערים רשומים עליו , אפשר להגיד בוודאות שחוץ ממקרי פציעה הוא לא יראה הרכב השנה בליגה והוא יכול להאשים רק את עצמו.
בנוסף אליו אפשר לציין את חן עזרא שפשוט לא מספק את הסחורה מתחילת העונה וכשבוחנים את ההחלטות שלו ליד השער קשה שלא לתהות אם מדובר בחוסר קשר בין הגפיים למוח או סתם זלזול.
מי שראה את השער שהוא כבש היום בזווית אחורית ישים לב שהוא בכלל פיספס את הכדור ובקושי ליטף אותו.
אפשר להוסיף את ההחמצות של שאר השחקנים, בעיטת הפנדל המזלזלת של שכטר שאם הייתה נכנסת כנראה ביתר הייתה מנצחת את המשחק והכל היה נראה אחרת.
בלי קשר זועקת העובדה שחסר בעל בית במגרש ולדעתי כדאי להרכיב את יוסי בניון במקום עזרא  דבר שאומנם יצריך סידור מחדש של החלק הקדמי אבל זה יקנה סדר במשחק של בית"ר וללא ספק יותר תכליתיות, בניון שחקן יותר חכם מעזרא והרבה יותר יעיל ממנו, ולראייה בניון עולה כמחליף ובקושי משחק ויש לו כבר 2 שערים לעומת 1 של עזרא שבמשחק 90 דקות בכל משחק.
היחידי שניתן לציין בהקשר חיובי הוא פריירה , כבר כמה מחזורים שהוא מחזיק את הקישור האחורי ובנוסף לשער שכבש ובישול במשחקים הקודמים היום הוא הוסיף בישול נדיר לשער השוויון שלא הספיק כמובן .
לסיכום אם בית"ר רוצה לעשות את המעבר מקבוצה שרק מדגדגת את הצמרת לקבוצה שבאמת לוקחת תארים היא צריכה להפסיק עם הזילזול והנאיביות ולדעת לנצל מומנטום ומצבים ולגמור משחקים כמו בשלושת המשחקים האחרונים, סתם 7 נקודות שהלכו לאיבוד.
ושום מילה על המאמן החדש בן זקן, למרות חוסר הניסיון אי אפשר באמת לשפוט אותו.
נקווה שאחרי הפגרה נראה בית"ר אחרת – רעבה יותר ויעילה יותר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort