צומת דרכים

על הפתיחה האיומה של בורוסיה דורטמונד בליגה ורגע לפני הקרב מול באיירן מינכן

אומרים שהטבלה לא משקרת. אם זה נכון מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך בורוסיה דורטמונד נמצאת במקום ה-15 מתוך 18 קבוצות כשהיא רק 2 נקודות מעל הקו האדום?
הרי בגביע היא דורסת  וגם בליגת האלופות בה היא נמצאת באותו בית עם ארסנל, גלאטסראיי ואנדרלכט הגרמנים עם 9  מתוך 9 ויותר מכך, טרם ספגו שער במפעל!

אז איך היכולת הטובה הזאת לא מקרינה גם לליגה? תשאלו את יורגן קלופ שאמר את זה הכי פשוט שיש "אין לנו מזל…אנחנו שולטים במשחק ועדיין לא מנצחים"

אז "לא מנצחים" זו הגדרה די עדינה על מה שעובר על הקבוצה בצהוב שחור. מתוך 5 משחקי בית הקבוצה ניצחה רק באחד,3-1 על פרייבורג. עוד אחד היא סיימה בתיקו 2-2 מול שטוטגרט ואת השאר היא הפסידה! שלא תהיה לכם טעות, ההפסדים לא באו מול באיירן, שאלקה או מנשנגלאדבך שבמקום השני, אלא ללברקוזן (שזה עוד קצת הגיוני) ,האנובר והמבורג, קבוצות שפעם היא הייתה אוכלת בלי מלח גם בבית וגם בחוץ. כן, ההפסדים היו מינימליים, 2-0 ללברקוזן, כפי שכבר אמרנו עוד הגיוני למרות שבבית דורטמונד אמורה לעשות תוצאה יותר טובה מזו. שני הפסדי בית האחרים היו 1-0 קטן ומעצבן בזמן שבדיוק איך שקלופ אמר הם שלטו במשחק ו"פשוט לא היה לנו מזל". לדעתי "לא היה מזל" מסתכם בנאיביות ובחוסר לחימה. שני דברים שמעולם לא היו לדורטמונד מאז שהמאמן המשוגע הזה נמצא אצלה על הקווים. תמיד החבורה בצהוב-שחור ידעה איך להתמודד עם כל מה שניצב מולה ותמיד נלחמה 90 דקות. העונה משהו השתבש שם והפסדי הבית האלה יוכיחו לכם כי אם יש קבוצה אחת בגרמניה שיש לה קהל מטורף שיוצר תחושת פחד אצל היריבות זו דורטמונד ואפילו זה לא עוזר העונה.

הקהל האדיר הזה לא רואה המון הצלחות העונה בליגה. אולי דווקא במשחק חוץ?(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
הקהל האדיר הזה לא רואה המון הצלחות העונה בליגה. אולי דווקא במשחק חוץ? (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

גם בחוץ המצב לא משהו. הפסד בדרבי מול היריבה המושבעת שאלקה עוד עלול להתקבל בהבנה בגלל איכות הקבוצה בכחול. אבל הפסדים לקלן ולמיינץ יחד עם ניצחון דחוק 3-2 באוגסבורג בו הם נזקקו להמון מזל  לשמור על התוצאה אחרי שכבר הובילו 3-0 עד הדקה ה-83 ואם לא החלטת שיפוט גבולית לגבי פסילת שער של אוגסבורג בטענת נבדל הם היו יוצאים גם משם ללא ניצחון. אז אחרי 9  מחזורים 2 נצחונות דחוקים תיקו אחד ו 6 הפסדים הם מגיעים ל"דר קלאסיקר" מול באיירן מינכן עם מורל נמוך (למרות ה3-0 על סנט פאולי בגביע ביום שלישי). למזלם הציפיות הן די נמוכות וכמו שכתוב בכותרת זוהי צומת דרכים בשבילם. תוצאה טובה תוכל לבנות מומנטום שבעזרתו הם יוכלו לטפס במעלה הטבלה לפחות למקום שיוביל לאירופה. הפסד עלול לדרדר אותם למאבקי תחתית עד סוף העונה.

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

היריבה של בורוסיה דורטמונד ב"דר קלאסיקר" היא הקבוצה הדורסת ממינכן. זו שניצבת בגאווה בראש הטבלה עדיין ללא הפסד וזו שבליגת האלופות נמצאת עם 9 מתוך 9 בבית המוות שם היא אמנם ספגה שער אחד אבל הוא הגיע מול רומא כשלוח התוצאות הראה כבר 5-0 בדרך ל-7-1 מהדהד בבירת איטליה.

בבית באיירן רק מנצחת.  כאשר את ברמן המסכנה היא הביסה 6-0 והיו עוד פעמיים 4-0 באליאנץ ארנה העונה בליגה. בחוץ היא קצת יותר מתקשה ושם יש לה רק ניצחון אחד ו-3 תוצאות תיקו אבל היא עדיין ללא הפסד. שחקני הרכש שלה עושים את העבודה כמו שצריך בעיקר צ'אבי אלונסו שמתחיל להיות בעל הבית במגרש כאשר גם רוברט לבנדובסקי (אליו נגיע בהמשך) קורע רשתות.

 

התוצאה המסתמנת באליאנץ ארינה די ברורה לכולם לנוכח היכולת של שתי הקבוצות אבל דווקא בגלל שדורטמונד עם הגב לקיר ודווקא בגלל שזה משחק כל כך גדול אני חושב שפה היא יכולה להתעורר ולחזור לעצמה אבל יהיה קשה מול המכונה של גווארדיולה.

רהל באיירן מוכן לעוד הצגה באצטדיון הביתי דורטמונד תנסה להפריע(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
קהל באיירן מוכן לעוד הצגה באצטדיון הביתי דורטמונד תנסה להפריע (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

 

האקסים:

מריו גצה עונה שעברה, רוברט לבנדובסקי העונה ואולי מרקו רויס בעונה הבאה. כל כוכב שעושה שמות במדי דורטמונד מיד מקושר עם מעבר באיירן מינכן בשנים האחרונות. זה התחיל עם פרידה מכוערת ממריו גצה שפשוט בפומבי דרש יותר כסף כדי להישאר בצהוב-שחור, המשיך עם פרידה אצילית מרוברט לבנדובסקי שכבר מתחילת העונה שעברה הודיע כי לא יחדש חוזה לא משנה מה יציעו לו אלא ילך לחפש אתגר חדש, בבאיירן. אך עד אז הוא כולו דורטמונד ולראיה היו שעריו מול באיירן בעונה שעברה. כרגע השמועה החדשה שצצה היא שבסוף העונה הנוכחית יצטרף אל מריו גצה חברו הטוב ביותר-מרקו רויס.

יחגגו מול קבוצתם לשעבר? גצה ולבנדובסקי.(מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)
יחגגו מול קבוצתם לשעבר? גצה ולבנדובסקי.(מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)

ראש בראש:

שני החברים הטובים גצה ורויס יעלו לכר הדשא באליאנץ ארנה כשהם מובילים את הקבוצות שלהם. קרב הראש בראש הזה יוכרע כנראה על ידי פפ גווארדיולה שברגע האחרון עלול שלא לפתוח עם גצה בהרכב אלא לשלב אותו מהספסל. על ההשוואה ביניהם אין יותר מדי מה לומר. שניהם שחקני קישור התקפי שיכולים מדי פעם להבריק גם בעמדת החלוץ, בעיקר רויס. גצה הוא אהוב העם הגרמני בעקבות שער הניצחון מול ארגנטינה בגמר המונדיאל. כנראה שאם אתה מביא תואר לאומה שלמה שוכחים לך די מהר את המעבר המתוקשר מדורטמונד לבאיירן. לדעתי רויס איכותי יותר מגצה אבל הבעיה היא השחקנים שלצידו. בעוד שגצה מוקף סופרסטארים עולמיים דוגמת רובן, אלונסו ולבנדובסקי. רויס מחליף מסירות עם אובמיאנג, מחיטאריאן ואימובילה שחקנים שהם טובים אבל קשה להכניס אותם לרשימת הטופ העולמי. יכול להיות שבהתמודדות של ראש בראש ידו של רויס תהיה על העליונה מול גצה אבל זה לא מבטיח שהוא יחייך חיוך ניצחון בסיום המשחק.

המועמד החדש להצתרף.מרקו רויס ינסה לסחוף את הצהובים שחורים בקרב הגדול(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
המועמד החדש להצטרף. מרקו רויס ינסה לסחוף את הצהובים שחורים בקרב הגדול (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

הפעם הראשונה שלי:

בעל הבית למרות שרק הגיע.הרבה יהיה תלוי ביכולת של אלונסו.מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)
בעל הבית למרות שרק הגיע. הרבה יהיה תלוי ביכולת של אלונסו. (מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)

כמה וכמה שחקנים יעלו להופעת בכורה ב"דר קלאסיקר" אך ברצוני להתמקד בשני שחקנים מכל קבוצה שיהיו גם שחקני מפתח להתמודדות הזו. לגבי היכולת ההתקפית של באיירן לא צריך לדבר וכנ"ל לגבי ההגנה החזקה של דורטמונד. ברצוני להתייחס דווקא הפוך.

צ'אבי אלונסו מגיע על תקן הגרזן החדש של פפ במגרש ונכון לעכשיו הוא עושה את העבודה בצורה נפלאה! יחד עם הפעולות ההגנתיות שלו אלונסו מספיק גם למצוא את חבריו בבישולים ואפילו לכבוש בכדור חופשי. אחוז דיוק המסירות שלו הוא הטוב בליגה ואם הוא ימשיך ככה מול דורטמונד אז הצהובים-שחורים יתקשו אפילו להגיע לאזור הרחבה מה שיסדר למנואל נוייר 90 דקות של שינה באליאנץ ארנה. מהדי בנעטיה הוא השחקן השני שברצוני לדבר עליו. הבלם המרוקאי שהגיע מרומא נכנס להרכב באיירן אבל יש שאומרים שזה רק בגלל הפציעה הקשה של חאבי מרטינז. בינתיים הוא עושה את העבודה ואפילו כבש שער בנגיחה אחרי קרן ויהיה מעניין לראות אותו מתמודד מול החלוצים המהירים של דורטמונד.

יצליח לעצור את חלוצי היריבה? בנעטיה.מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)
יצליח לעצור את חלוצי היריבה? בנעטיה. (מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)

2 מתוך אותם שלושת החלוצים המדוברים ישחקו בפעם הראשונה מול באיירן במדי דורטמונד.

 

אימובילה מכניע את טימו הורן.יצליח גם מול נוייר?(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
אימובילה מכניע את טימו הורן. יצליח גם מול נוייר?( מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

מדובר בצ'ירו אימובילה האיטלקי שמעולם לא פגש את באיירן ובאדריאן ראמוס הקולומביאני שאמנם פגש אותם במדי הרטה ברלין אבל לא נחל הצלחה רבה בניסיונות הכיבוש מול מנואל נוייר. כרגע עדיין לא ברור מי מהם יפתח, אולי רק אחד מהם לצד אובמיאנג אולי שניהם ביחד ואז חלוץ נבחרת גאבון ימצא את עצמו על הספסל אבל מה שברור הוא ששניהם נמצאים בתקופת כיבוש קשה ושמצופה מהם הרבה יותר ממה שהם מספקים עכשיו.

אדריאן ראמוס חוגג. האם הוא יכריע את הקרב?(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
אדריאן ראמוס חוגג. האם הוא יכריע את הקרב? (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

 

שחקני המפתח:

חוץ מכל אלא שצייתי עד עכשיו ישנם עוד מספיק שחקנים איכותיים שיעלו על המגרש ביום שבת.

מנואל נוייר נותן הצגות בשער ויהיה קשה מאוד לראות איזה כדור עובר את הענק הגרמני גם אם דורטמונד תעלה עם שלושת חלוציה ביחד.

בהצלחה להכניע אותו.נוייר חד גם באימון.מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)
בהצלחה להכניע אותו. נוייר חד גם באימון. (מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)

אריאן רובן. האיש ששבר לאוהדי דורטמונד את הלב עם שער בדקה ה-90 בגמר ליגת האלופות לפני שנה וחצי ממשיך לככב אצל פפ והרבה מאוד יהיה תלוי בו, מעניין איזה רובן יופיע ביום שבת. הקבוצתי שפפ מנסה לבנות או האגואיסט  שתמיד היה.

פייר-אמריק אובמיאנג. החלוץ הזריז של נבחרת גאבון אמור לעלות בהרכב ובצדק. המהירות המסחררת שלו עשויה להיות המפתח לתוצאה טובה באליאנץ ארנה כי עם כל הכבוד לראפיניה בצד ימין של הגנת באיירן, מספר 17 בצהוב-שחור יספק לרוץ חצי מגרש הלוך-חזור עד שהמגן הברזילאי בכלל יבין מה טס לו מול העיניים.

סילון צהוב-שחור. דורטמונד תוכל להיעזר במהירות של אובמיאנג בקרב הזה (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
סילון צהוב-שחור. דורטמונד תוכל להיעזר במהירות של אובמיאנג בקרב הזה (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

שינג'י קגאווה. היפני שפרץ לתודעה בקבוצה, עזב למנצ'סטר יונייטד, נכשל שם בגדול וחזר הביתה רוצה להוכיח שלמרות שמאז הגיע מחיטאריאן וגם שאהין חזר הביתה, עדיין אפשר לסמוך על היכולות שלו במרכז השדה. גם כאן לא ברור אם היפני בכלל יפתח בהרכב בגלל שמחיטריאן למרות העונה הנוראית של דורטמונד נראה טוב ויש גם עוד בחור אחד שצריך לקחת בחשבון.

חזר הביתה ושוב צריך להוכיח את עצמו. קגוואה.(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
חזר הביתה ושוב צריך להוכיח את עצמו. קגוואה.(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

אילקאי גונדוגאן. כפי שאמרתי עוד שם שצריך לקחת בחשבון הוא של הקשר הנהדר הזה שחוזר מפציעה קשה שלפניה הוא היה שחקן השנה בגרמניה עם מועמדות לריאל מדריד. הוא עדיין לא 100% באותו כושר שהיה לפני שנפצע אבל לאט לאט הוא מתחיל להראות סימנים של התאוששות ודווקא במשחק גדול כזה הוא יכול להיות איש המפתח.

כשהוא בריא ב100% הוא השחקן הטוב ביותר בליגה.גואנדוגאן(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
כשהוא בריא ב100% הוא השחקן הטוב ביותר בליגה.גואנדוגאן (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

 

 

התחזית:

בעשרת המפגשים האחרונים התוצאה היא כזו: 5 ניצחונות לבאיירן, 3 לדורטמונד ו-2 תוצאות תיקו. לעומת זאת חמשת המפגשים שהיו לפניהם כולם הסתיימו בניצחון צהוב אבל זה היה לפני שבאיירן התחילה לקנות את כוכבי דורטמונד אליה. מה יקרה הפעם? האקסים יכריעו או שהכוכב הבא של דורטמונד ינצח את המשחק ועל הדרך יסלול לעצמו הצעה מהענקית ממינכן.

שחקני דורטמונד חוגגים. יצליחו לחגוג גם מול באיירן?(מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)
שחקני דורטמונד חוגגים. יצליחו לחגוג גם מול באיירן? (מתוך האתר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

ההגיון אומר 3-1 באיירן אבל כפי שכבר ציינתי, דורטמונד יכולה להתעלות על עצמה במשחקים גדולים.

אני אלך עם הפסד מינימלי ומכובד של דורטמונד כי שוב באמת שקשה לי לראות אותם מפתיעים. 2-1 יישמע הכי הגיוני שיש.

זו התמונה שנראה בסוף הערב? שחקני באיירן בצילום הקבוע שלהם העונה(מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)
זו התמונה שנראה בסוף הערב? שחקני באיירן בצילום הקבוע שלהם העונה (מתוך האתר הרשמי של באיירן מינכן)

נתראה ביום שבת, שריקת הפתיחה היא ב19:30

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort