מעבדות לחירות: סיפורו של אהרון שוינפלד

אחד הסיפורים המעניינים של העונה הנוכחית הוא אהרון שוינפלד. לחלוץ היהודי-אמריקאי שהגיע לישראל בעונה שעברה, לא לקח יותר מדי זמן לכבוש את ליגת העל שלנו. הוא נחת בישראל כשהצטרף בינואר 2016 למכבי נתניה, אך לאחר שני משחקים אצל היהלומים, עבר להפועל תל אביב המסובכת בתחתית. 8 שערים במדים האדומים, כולל שער בדרבי, הפכו את החלוץ לשחקן המשמעותי ביותר במסע ההיחלצות וקרבות ההישרדות אותם עברה הקבוצה של אלי גוטמן בהצלחה.

 

שוינפלד אחרי השער מול מכבי בדרבי (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

אבל, מכאן ואילך הסיפור של שוינפלד רק הלך והסתבך לו. בחלון ההעברות של הקיץ החלוץ הפך לסחורה מבוקשת בקרב קבוצות הצמרת של ליגת העל, כשאחת המועמדות לקלוט אותו הייתה לא אחרת מאשר היריבה העירונית – מכבי תל אביב. המנהל המקצועי של הצהובים, ג׳ורדי קרויף, היה להוט להחתים את החלוץ גבה הקומה, שמצידו גם הראה נכונות לחצות את הכביש ולעבור לסגנית האלופה.

האדומים, שבתחילת העונה שאפו להיות קבוצת צמרת, לא היו מוכנים לשמוע על מעבר של החלוץ, תמורת כל סכום שהוא. המאמן אלי גוטמן דיבר לליבו של שוינפלד, שהשתכנע ונשאר בסופו של דבר בהפועל תל אביב. אלא שאת מה שקרה בהמשך, אף אחד לא יכול היה לחזות.

הקבוצה שהחתימה לא מעט שחקני רכש בקיץ, פתחה רע מאוד את העונה, כולל הפסד 0-5 בדרבי, נכנסה לחובות עצומים, חובות בעיקר משנים עברו, שהצטברו וגדלו למימדי ענק. החובות הגדילו עוד יותר את הגרעון הגדול שהמועדון היה נמצא בו, ומשכורות החלו להתעכב, מה שגרם לאי שקט בכל המועדון, ובפרט בגזרת השחקנים. אחד מהשחקנים שהתרעמו על עיכוב המשכורות, היה החלוץ האמריקאי שהגדיל לעשות, והחליט לפנות למוסד לבוררות, ולהגיש תביעה כנגד הפועל תל אביב בגין אי תשלום משכורתו. בעקבות התביעה, שוינפלד הוצא מהרכב הקבוצה, המאמן דאז גיא לוזון החליט לא לשתף אותו בטענה שהוא לא מחויב למועדון כמו שאר השחקנים (חלקם ויתרו על כספים), והחלוץ למעשה הפך לסוג של מנודה.

שוינפלד בפוזה אופיינית בתחילת העונה (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

שוינפלד עבר תקופה קשה כאשר מיעט לקבל דקות משחק והיה מחוץ לעניינים למשך תקופה לא קצרה. מהר מאוד הוא הביע את רצונו לעזוב את הפועל תל אביב, שמצידה לא הייתה מוכנה לשמוע על שחרורו בחינם, למרות שתנאים בחוזה שלו הופרו. בסופו של דבר בבוררות נקבע כי החלוץ לא ישוחרר בחינם מהפועל תל אביב. למזלו של החלוץ, בעקבות המצב הפיננסי הקטסטרופלי שלה, הפועל רצתה למכור אותו לכל המרבה במחיר, וכמובן שכאן מכבי תל אביב נכנסה לתמונה. קרויף רדף אחרי החלוץ במשך כל חלון ההעברות של ינואר ובסופו של דבר גם הצליח לרכוש אותו על סף סגירת החלון תמורת 800 אלף יורו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שוינפלד עצמו כמובן היה מאושר לעבור לצהובים אחרי הסאגה המתישה בהפועל, ולאחר החתימה על החוזה סיפר בראיון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב על כל התקופה הקשה שעבר בישראל: "כשהגעתי לפני שנה למכבי נתניה חיכיתי שלושה שבועות כדי לקבל את האזרחות שלי, באותו הזמן ההחלטה הטובה ביותר למועדון ולי הייתה למכור אותי. אחר כך בהפועל ת"א היו המון אירועים מחוץ למגרש שגרמו לי לא להתרכז בכדורגל. זה היה קשה"

על התחושה אחרי המעבר לצהובים אמר: "מכבי הוא מועדון גדול מאוד מבחינה היסטורית. בכל משחק אתה חייב לנצח, זו רמה אחרת וההרגשה להיות כאן היא מצוינת. קיבלו אותי בצורה חמה מאוד. זו קבוצה שיש לה מוניטין באירופה וזוכה לכבוד. כרגע אני מתמקד בלנסות ולזכות בכמה שיותר אליפויות ולא מסתכל יותר מדי קדימה".

שוינפלד מוצג במדי מכבי (עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת"א)

שוינפלד יצא מעבדות בהפועל, לחירות במכבי תל אביב. הוא יצא לדרך חדשה במועדון הכי מצליח בישראל בשנים האחרונות, ולאט לאט השתלב בקבוצה והתרגל למעמדו החדש, כחלוץ מחליף. הוא לא חשש מהאתגר כשאמר: "אני מכבד את וידאר קיארטנסון, מאז שהגיע לליגה הוא עושה דברים מדהימים, מצליח להגיע להמון מצבים ברחבה. אני מצפה לעבוד איתו וללמוד ממנו. אם נשחק ביחד בחוד זה יהיה מדהים".

כבר במשחק העונה מול הפועל באר שבע בנתניה שוינפלד נכנס כמחליף וגילה המון מחויבות ורצון להוכיח שהוא שייך לרמה. במשחק הראשון של הפלייאוף העליון, מול בני סכנין, הוא כבר נכנס לשורה הסטטיסטית כאשר בישל את השער השלישי במשחק לרובן מיקאל. ככל שעבר הזמן שוינפלד נראה יותר ויותר טוב במדים הצהובים והבחירה שלו בסגנית האלופה התבררה כמוצלחת והרגישה כל כך טבעית. החלוץ מתאים כמו כפפה ליד לסגנון הלוחץ של הצהובים בזכות הריצה הבלתי פוסקת שלו והלחץ על הגנת היריבה, ונראה כשחקן המתאים ביותר לשמש כאיש מטרה עבור ההגבהות של אלי דסה, דור מיכה וטל בן חיים.

השתלב מהר במכבי. שוינפלד חוגג עם החברים החדשים (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

במשחק חצי גמר הגביע מול בית"ר ירושלים החלוץ כבר פתח בהרכב וגם הבקיע שער בכורה נהדר מבישול יוצא מהכלל של שרן ייני. שער שהראה בדיוק למה ג׳ורדי קרויף הביא את החלוץ. שער של חלוץ מטרה קלאסי, עם משחק ראש משובח, פיזיות ותנועה חכמה. שוינפלד גם הראה במשחק הזה את שאר הרפרטואר שלו. הוא אמנם חלוץ גדול פיזית אבל גם מאוד מהיר וטכני עם הכדור. במחצית השניה, במצב של 0-2 למכבי, הוא סידר מצב מעולה לדור מיכה שאיכשהו הצליח להחמיץ. בסופו של דבר מכבי ניצחה 1-2 את בית"ר ועלתה לגמר הגביע, והחלוץ היה אחד מהמצטיינים במשחק, עם שער קריטי שנתן לו הרבה נקודות זכות אצל וידיגל וג׳ורדי. כעת נותר רק לקוות שהחלוץ ימשיך ביכולת הזאת ביד חזקה ובזרוע (יותר נכון רגל) נטויה.

שוינפלד חוגג את שער הבכורה שלו במכבי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (5)

  1. הוא לא טכני. הוא כן חזק ומהיר, מאוד אפילו. אבל המגבלה הטכנית הופכת אותו לשחקן שחי על מוסר עבודה בלבד. כשזה ייגמר, לא יישאר כלום. חלוץ סביר פלוס לליגה שלנו

    • אלעד בהר

      יש לו טכניקה מאוד מפתיעה ביחס לגודל שלו.
      ניתן היה לראות זאת במשחקים מול בני סכנין ובית"ר ירושלים.

  2. קודם כל הוא כבש את השער האחרון חצי עם הכתף חצי עם הגב. דבר שני הוא נראה כמו דולף לנדגרן.

  3. חוץ מסקירה היסטורית לא ממש הבנתי מה המטרה בטור.
    כמו כן, זה לא שפתאום אחרי שנה בינונית בהפועל מכבי רצו לקנות אותו, מכבי רצו אותו מרגע שהגיע לארץ, אבל השחקן החליט לחתום בנתניה כי ידע שלא יקבל דקות כשיש למכבי את זהבי. משזה עזב, הוא עשה הכל כדי להיפטר מהחוזה בהפועל.

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית