5 התאונות הקשות בפורמולה 1

מרוצי מכוניות הן ענף הספורט המוטורי הנפוץ ביותר, והפורמולה 1 הוא הפופולרי ביותר בין מרוצי המכוניות, והענף מגלגל מידי עונה מילונים של יורו, מחסויות פרסומות וזכויות שידור. נהגי הפורמולה 1 הם הטובים ביותר שיש, והמהירויות שהם מגיעים הן בלתי נתפסות, אך גם טובי הנהגים לא יכולים להימנע לחלוטין מלחוות תאונה במהלך מירוץ, ובמרוצת השנים היו על מסלולי הפורמולה 1 לא מעט תאונות חלקן קשות ואף קטלניות ביותר, ומחלקן לא יצאו הנהגים בחיים. סקרתי עבורכם 5 מתוך התאומות היותר קשות שידע הענף בצירוף תמונות (חלקן קשות לצפייה), ואם מישהו מהקוראים ירצה להיות פעם נהג מירוצים, אחרי שיקרא את הכתבה ויראה את התמונות, נראה שהוא יחשוב שוב.

ג'ולס ביאנקי : ג'ולס ביאנקי היה נהג מירוצים צרפתי צעיר, שצעד בבטחה על המסלול המבטיח בדרך להיות אחד מנהגי המירוצים הגדולים בהסטוריה עד אותו יום נורא ב 5/10/2014 . באותו יום בהיותו בן 25 בלבד, התחרה ביאנקי במירוץ הפורמולה 1 של מסלול סוזוקה ביפן. המסלול היה רטוב וחלק מאד עקב תנאי מזג אוויר קשים ששררו במקום, וכללו גשמים חזקים ורוחות עזות. נהגים רבים התריעו על הסכנה הנשקפת להם בתנאים בו נערך המרוץ, והנהג הברזילאי פיליפה מאסה אף צעק על כך ברשת הקשר של התחרות. ונהג אחר, אדריאן סוטיל החליק במסלול ומכוניתו התרסקה בשוליים כתוצאה מהכביש החלק.

בהקפה ה- 43 של המירוץ איבד ביאנקי את השליטה על מכונית הפרארי שלו , ירד לשוליים ונכנס בעוצמה בטרקטור שסייע אותה עת בסילוק שאריות מכוניתו של סוטיל שהתרסקה בדיוק באותו מקום בהקפה הקודמת.

מעוצמת הפגיעה התרומם הטרקטור באוויר לגובה של כ 10 מטרים ונחת בעוצמה על מכוניתו של ביאנקי, כשהוא מועך אותה לחלוטין תחתיו, לא לפני שקשת ההגנה לראש של הפרארי של ביאנקי נתלשה ממקומה. ביאנקי נלכד בתוך הפרארי וחולץ ממנה אך בקושי, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעות ראש חמורות. ביאנקי הועבר תחילה לבית חולים ביפן, שם עבר סדרת ניתוחים בראשו, ומאוחר יותר הועבר לבית החולים בניס – צרפת שם התגוררה משפחתו. ביאנקי שכב בתרדמת כ-  9 חודשים וב 17/7/2015 הלך לעולמו .

שרידי מכוניתו של ביאנקי (מוטורספורט)
שרידי מכוניתו של ביאנקי (מוטורספורט)

ז'יל וילנב : ז'יל וילנב היה נהג מירוצים קנדי (מהחלק הצרפתי של קנדה), שנהג במכונית פרארי ובקבוצת פרארי אחרי שהחליף נהג אגדי אחר ניקי לאודה האוסטרי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קבוצת פרארי שחיפשה כל אותה עת להשביח ו"לגדל" דור של נהגים צעירים ומבטיחים החתימה לקבוצה את הנהג הצרפתי הצעיר דידייה פרוני כתלמיד ושותף לוילנב הותיק והמנוסה יותר. במשך הזמן נוצרה תחרות פנימית בין שני הנהגים, כשבאחת התחרויות הצליח פרוני להקדים את וילנב ולמנוע ממנו לקבל ניקוד בדירוג הנהגים, דבר שהכעיס מאד את וילנב, שגמל בלבו לנקום בפרוני, וההזמנות הגיע במרוץ הגראנד פרי של העיירה זולדר בבלגיה ב 8/5/1982 .

בסוף המרוץ כאשר לצרפתי הצעיר היה יתרון קל של 0.1 שניות על פני וילנב, לא הסכים הקנדי לוותר לחץ על דוושת הגז ונכנס לפנייה האחרונה של התחרות במהירות של 220 קמ"ש בניסיון להדביק את פרוני. הוא התנגש מאחור במכוניתו של יואכין מאס הגרמני, בעוצמה אדירה הועף באוויר לגובה של כמעט 100 מטר ביצע שתי סלטות באוויר ונחת עם ה"אף קדימה" על הקרקע מתרסק על האספלט, וילנב עצמו שהיה חגור במושב הנהג אך ללא הקסדה לראשו, הועף מהרכב למרחק של כ 50 מטר  והתרסק לתוך גדר ההפרדה. הוא חולץ מן ההריסות והועבר לבית חולים כשהוא מורדם ומונשם , שם נקבע כי הוא סובל מפגיעה קשה וסופנית בגב ובחוליות הצוואר. הוא נשאר מחובר למכונת ההנשמה, רק כדי לאפשר לאשתו להגיע להיפרד ממנו, ונותק ממנה בשעות הערב של אותו היום.

רגע התאונה של וילנב כפי שנקלט בעדשת המצלמה (sport NDTV)
רגע התאונה של וילנב כפי שנקלט בעדשת המצלמה (sport NDTV)

רולנד רצנברגר : רולנד רצנברגר הוא נהג מירוצים אוסטרי, שרק החל את דרכו בפורמולה 1 , למרות שהיה ותיק בענף מירוצי המכוניות אבל בפורמולות אחרות. בתחרות הקודמת,שנערכה ביפן הצליח להעפיל מהמקום ה 11 אך לא זכה במיקום מספיק שיעניק לו ניקוד אליפות. התחרות באימולה איטליה הייתה הזדמנות מצויינת עבורו אף על פי שהייתה התחרות השלישית שלו בסך הכל בפורמולה 1. רצנברגר נהג במירוץ הדירוג ובאחת ההקפות האחרונות ירד מהכביש ופגע עם הכנף בקיר הבטון שבשוליים, הוא הצליח לחזור לכביש עם כנף שבורה חלקית  והתעקש שלא להכנס לרחבת הטיפולים אך זה היה בעוכריו, שכן בסיבוב הבא הוא נכנס לעיקול חד במהירות מפלצתית של 310 קמ"ש, המהירות העצומה והכח האדיר שפעל על המכונית שברו את הכנף לגמרי והיא חדרה מתחת למכונית, ושיתקה לחלוטין את מערכת ההיגוי, רצנברגר התרסק לתוך הקיר ונותר בתוך תא הנהג כשהוא כבר ללא רוח חיים, לאחר שספג שבר בגולגולת.

ניקי לאודה : עוד נהג מירוצים אוסטרי שהיה מעורב בתאונה נוראית, אלא שבניגוד לרצנברגר, הוא נשאר בחיים ואף חזר להתחרות 6 שבועות בלבד אחרי התאונה .

התאונה אירעה במסלול נורבורגרינג בגראנד פרי של גרמניה, כשבהקפה השניה,איבד שליטה על הרכב (לפי הסברה כנראה עקב תקלה במתלה האחורי ברכבו) נתקל בעוצמה בקיר הבטיחות והוטח בחזרה אל המסלול , שם התנגשו בו שתי מכוניות נוספות. מכוניתו עלתה באש בעודו לכוד בפנים. לאודה חולץ מהרכב ע"י נהגים אחרים כשהוא סובל מכוויות קשות בראשו, בצווארו ובמקומות נוספים בגופו. וכן בנזק  לריאותיו עקב שאיפת עשן. הוא אושפז כשהוא בתרדמת, אך הצליח לשרוד וחזר להתחרות אחרי 6 שבועות בלבד, כשהוא מפספס שני מרוצים בלבד. הצלקות שנותרו בגופו  כתוצאה מאותה תאונה הפכו להיות סימן ההיכר שלו. באותה שנה זכה במקום השני ושנה לאחר מכן זכה באליפות.

יצא מזה בחיים אבל עם צלקות בכל הגוף - הפרארי שלח ניקי לאודה עולה באש (AoutoGuide)
יצא מזה בחיים אבל עם צלקות בכל הגוף – הפרארי שלח ניקי לאודה עולה באש (AoutoGuide)

איירטון סנה :  איירטון סנה הברזילאי, נחשב בעיני רבים לפני מותו וגם כיום – כמעט 23 שנים אחרי לאחד מנהגי המירוצים הגדולים בהסטוריה של הפורמולה 1.

לפני מותו כבר הספיק לזכות שלוש פעמים באליפות הפורמולה 1 והוא הגיע למסלול אימולה בסן מרינו – איטליה נחוש לזכות באליפות רביעית ולהשתוות ליריבו וחברו אלן פרוסט הצרפתי.

ביום הקודם כבר אירעו שתי תאונות קשות על אותו המסלול, באחת מהן נהרג הנהג האוסטרי רולנד רצנברגר, ובשניה נפצע הנהג הצעיר בן ארצו של סנה, רובנס ברקילו.

את המירוץ האחרון בחייו כבר הוביל סנה בפער ניכר ממיכאל שומאכר הגרמני, ואז בהקפה השביעית הוא נכנס לסיבוב טמבורלו המסוכן (שיש המכנים סיבוב המוות), במהירות של 307 קמ"ש איבד את השליטה על מכונית הוויליאמס שלו ובעודו "עף"  מן המסלול  הצליח לבלום מעט את הרכב אך נכנס בקיר הבטיחות, שלא היה מרופד בצמיגים במהירות 220 קמ"ש, כל החלק הימני של מכוניתו התרסק לחלוטין, המתלה הימני קדמי נשבר ויחד עם הגלגל יצא מן המקום, חדר את הקסדה שחבש ופגע בעוצמה בראשו של הברזילאי וגרם לו לנזק מוחי חמור מאד ומיידי שהביא למותו. הוא מת במקום, אך הובל לבית חולים רק כדי שמארגני התחרות לא יצטרכו להפסיק את המירוץ.

איירטון סנה מתרסק עם הרנו שלו אל הקיר (motorsport)
איירטון סנה מתרסק עם הוויליאמס שלו אל הקיר (motorsport)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית