חולמים בספרדית – חלק א': שוערים

"דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת", כך נכתב בספר קהלת. בעת האחרונה נפרדנו ממספר כדורגלנים גדולים, ביניהם קרלס פויול, ג'נארו גאטוזו, דייוויד בקהאם, פרנק למפארד, תיירי הנרי, ראול, ועוד רבים וטובים. כעת, הגיע הזמן להכיר את הדור הבא של הכדורגל הספרדי. ספרד היא מעצמת ספורט, והליגה הספרדית היא אחת הליגות הטובות בעולם, יש גם כאלה הסבורים שהיא הטובה ביותר. ב"לה ליגה" ומחוצה לה מסתובבים לא מעט שחקנים ספרדים מחוננים, שעוד לא עברו את גיל 23 ובשנים האחרונות פרצו לתודעה למעשה, וזה הזמן לבחון את מצבם של אותם שחקנים, מהאלמוניים ביותר שרק עכברי כדורגל מכירים ועד הכוכבים הגדולים ששמם שגור בפיהם של כל אוהד ממוצע.

בפרק הראשון ניתן את הכבוד לאנשים שעוצרים במו ידיהם כדורים במהירויות אדירות, מזנקים לכל עבר, ומצילים את קבוצתם גם במחיר של פציעות כואבות.

לפניכם 10 השוערים המבטיחים ביותר של הכדורגל הספרדי:

סרחיו ריקו, 23, סביליה:

השוער הצעיר של הקבוצה מחבל אנדלוסיה נמצא בעיצומה של התקדמות מטאורית בשנתיים האחרונות. ריקו תפס את המקום בין הקורות של סביליה לאחר עזיבתו של בטו, השוער הפורטוגלי שהיה מצוין, ומאז לא יצא מההרכב. הוא ניחן ביכולת אתלטית גבוהה, רפלקסים נהדרים ומשחק גובה משובח, בין היתר בזכות גובהו – 1.95 מ'. הוא שולט ברחבה בצורה אבסולוטית, בנוי מצוין, ומגיב נהדר כמעט לכל כדור שנבעט לעברו. המשחקים הטובים ביותר שלו היו מול קבוצות גדולות – הצטיין בעיקר נגד ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד. ההצלה הכי זכורה שלו היא מהעונה שעברה במשחק הבית מול בילבאו. באופן כללי סרחיו ריקו בתקופה מצוינת, ואם ימשיך ככה, יוכל אפילו לאיים על דויד דה חאה בקרב על אפודת השוער הראשון בנבחרת ספרד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

https://youtu.be/4clpK34TZA8

פאו לופז, 22, טוטנהאם:

השוער המוכשר הזה שגדל בחירונה ואספניול, וכעת מושאל לטוטנהאם, קצת נעצר בעונות האחרונות. בעונה שעברה נחשפנו לכישרון שלו בפעם הראשונה, כאשר היה מצוין במדי אספניול וסיפק הצלות יפות מדי מחזור. הוא הספיק גם לריב עם לאו מסי בדרבי מול ברצלונה – בזמן שמסי שכב על הדשא, לופז דרך עליו "בטעות" וגרם למהומה גדולה. בצד המקצועי, אין מילים רעות על הבחור, ללופז יש אינסטינקטים נהדרים, אחד על אחד מצוין ומיקום טוב. לא ברור למה בחר באופציה של טוטנהאם, מאחר והשוער הראשון בקבוצה הוא הוגו לוריס ולפאו אין סיכוי לקבל דקות משחק משמעותיות שם. לופז יעשה נכון אם יחזור לספרד, לקבוצה בה יקבל את חולצת ההרכב.

רובן בלאנקו, 21, סלטה ויגו: 

אחד השוערים המוכשרים ביותר שצמחו בסלטה ויגו בשנים האחרונות. בלאנקו משחק העונה בעיקר בליגה האירופית, ומציג יכולת טובה מאוד. בליגה יש לו 11 הופעות, לא מעט בהתחשב בעובדה שיש לסלטה ויגו שוער בכיר בדמותו של סרחיו אלבארז. לזכותו של בלאנקו ייאמר שהוא מתמודד יפה על עמדת השוער הראשון בסלטה, ומציג יכולת טובה במשחקים בהם הוא פותח בהרכב. הוא מצטיין בעיקר על קו השער ובאחד על אחד, בכל מה שקשור למשחק גובה הוא פחות טוב, אבל בלאנקו עוד צעיר מאוד ויכול לשפר את האספקטים בהם הוא חלש. אם ימשיך לצבור דקות, הוא יהפוך לכל הפחות לשוער ליגה מצוין בספרד.

אדריאן אורטולה, 23, דפורטיבו אלאבס: 

השוער שנמצא במצב הכי פחות טוב מבין כל הרשימה. אדריאן אורטולה גדל בויאריאל, עבר בכל נבחרות הנוער של ספרד, ואף כיכב בברצלונה ב' בעונת 2015/16, אך מאז ממעט לשחק. הוא עדיין שייך לבלאוגרנה אך הושאל לאלאבס בתחילת העונה, שם הוא כמעט ולא קיבל הזדמנויות להראות את הכישרון שלו (הופעה אחת בלבד), בין היתר בגלל האמון שנתנו בפרננדו פאצ'קו, השוער הראשון של הקבוצה. אורטולה צריך לחשב מסלול מחדש כדי להחיות את הקריירה שלו, ועדיף לו לעבור לקבוצה בה יאמינו בו ויתנו לו צ'אנס אמיתי.

אנדרה מוריירה, 21, אתלטיקו מדריד:

השוער הזה הוא אחד מהמוכשרים ביותר שגדלו בפורטוגל בעשור האחרון. הוא כיכב בגיל 17 בלבד בליגה השניה בפורטוגל, ומהר מאוד קיבל את אור הזרקורים. אתלטיקו לא היססה ומיהרה לרכוש אותו בקיץ 2014, והשאילה אותו בחזרה לליגה הפורטוגלית, לקבוצת מוריירנסה. מוריירה כמעט ולא שיחק שם, ובעונה שעברה הושאל לקבוצה שנתנה לו את הבמה. הפעם הוא עבר למדיירה, שם קיבל את חולצת ההרכב 19 פעמים, והציג יכולת טובה. הוא מצטיין בעיקר במשחק גובה ואחד על אחד, בעל רפלקסים נהדרים ושליטה מוחלטת ברחבה. הוא צריך לעבוד על המיקום שלו, ובשביל זה הוא חייב לעבור לקבוצה שתתמוך בו ותתן לו את אפודת השוער הראשון.

קפה אריסאבלאגה, 22, אתלטיק בילבאו:

השוער הבסקי שגדל בבילבאו כמובן, הוא אחד המוכשרים ביותר שצמחו במחלקת הנוער של המועדון בשנים האחרונות, ובספרד בכלל. בשנים 2012-2015 הוא שיחק בעיקר בבילבאו אתלטיק, קבוצת הבת של המועדון, שם צבר ניסיון. בקיץ 2015 הושאל לפונפראדינה מהליגה השניה בספרד והציג יכולת יציבה. בעונה שעברה כבר הושאל לויאדוליד, קבוצה יותר בכירה, שם היה שוער ראשון והראה הרבה ניצוצות. בתחילת העונה השוער הצעיר קיבל הודעה כי הוא חלק מהסגל הראשון של אתלטיק בילבאו, "הגשמת חלום" עבורו, כך אמר לאתר הרשמי של בילבאו. הוא שיחק העונה בליגה לא פחות מ-1836 דקות, שמר 8 פעמים על שער נקי, והוא אחד השוערים המוערכים בספרד. הוא גם קיבל זימון בכורה לנבחרת ספרד, ובבילבאו מקווים שימשיך ככה ובבוא היום יתפוס את מקומו של גורקה איראיסוס המזדקן.

לוקה זידאן, 18, ריאל מדריד:

הגענו לשם הכי פיקנטי ברשימה. לוקה זידאן הוא הבן של זינדין זידאן כמובן, כוכב ריאל מדריד לשעבר, והוא אחד השוערים המוכשרים שגדלו במחלקת הנוער של הבלאנקוס בשנים האחרונות. השוער הצעיר משחק העונה באופן קבוע בקסטיליה, ריאל מדריד ב'. יש שיגידו שזה בגלל הייחוס המשפחתי, אבל העובדות הן שלילד יש כישרון, ובכמויות. לשוער הצעיר יש אינסטינקטים חייתיים, ואחד על אחד מצוין, הוא אמנם לא גבוה במיוחד, רק 1.82 מ' אבל הוא מפצה על כך בזריזות שיש למעט מאוד שוערים. זידאן מתקדם באופן הדרגתי בעונות האחרונות וכבר הספיק לשחק בנבחרות הנוער של צרפת. אם ימשיך לשחק באופן קבוע, הוא גם יממש את הפוטנציאל הגדול שטמון בו.

אונאי סימון, 19, אתלטיק בילבאו:

עוד שוער בסקי שנכנס לרשימה. סימון הצעיר גדל במחלקת הנוער של בילבאו והרשים כבר מגילאים צעירים. הוא כבר זומן לנבחרות הנוער של ספרד, והעונה משחק בשורות בילבאו אתלטיק. יש לו מאזן של 13 שערים נקיים העונה והוא ניחן בעיקר באיסטינקטים מעולים, די מפתיע בהתחשב בגובהו – 1.89 מ'. החוזה הנוכחי שלו בבילבאו יסתיים בסוף העונה הבאה וכדאי לקבוצה הבסקית להאריך את חוזהו, אחרת ייחטף על ידי קבוצה אחרת מהלה ליגה.

סימון במדי נבחרת ספרד (La Liga Santander)

חואן סוריאנו, 19, סביליה:

השוער אולי הכי חסר ניסיון ברשימה, אבל אין הדבר מעיד על היכולת שלו. חואן סוריאנו הוא מהשוערים המוכשרים ביותר שצמחו במחלקת הנוער של סביליה. לרוע מזלו, הוא נולד באותו דור של סרחיו ריקו ויהיה לו מאוד קשה להשתלב בקבוצה הבוגרת של המועדון. סוריאנו יעשה טוב לקריירה שלו אם יעבור לקבוצה אחרת, אולי אפילו לליגה השניה, שם יקבל הזדמנות אמיתית בין הקורות ויהיה שוער ראשון.

סוריאנו, מימין, יחד עם ריקו וסוריה באימון (La Liga Santander)

איניאקי פניה, 18, ברצלונה: 

השוער המדובר ביותר בספרד בשנים האחרונות, ולפי כל הסקאוטים גם כנראה המוכשר ביותר. איניאקי פניה בן ה-18 בלבד הוא מהשוערים הכי מוכשרים שצמחו באקדמיה של הקטאלונים – "לה מאסיה". כל ספרד כבר מדברת על הכישרון הצעיר שמראה יכולות פנומנליות בין הקורות בכל פעם שמקבל הזדמנות בנוער של ברצלונה. הוא הספיק גם לשחק בליגת האלופות לנוער ולפי כל אנשי המקצוע בתחום, מדובר בשוער הטוב ביותר לגילו. נקווה בשבילו שימשיך להשתלב בהדרגה ולקבל הזדמנויות, מכיוון שכל עולם הכדורגל ובמיוחד אוהדי בארסה מחכים לראות את הילד בפעולה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort