פפ חוזר לברצלונה, לסטר בדרך להיסטוריה ושתי קבוצות שמנסות להישאר בחיים

אחרי פגרה של שלוש שבועות, ליגת האלופות תחזור השבוע למחזורה השלישי. כרגיל בשלב הבתים, לצד מפגשים חד-צדדיים של אריות אירופה מול קבוצות צנועות יותר, ישנם משחקים צמודים שיוכרעו בדקות הסיום או כאלה שבלי קשר לתוצאה לא ניתן להתעלם מהפיקנטריה הסובבת אותם. גם השבוע אציג בפניכם את המשחקים שלדעתי שווה לשים עליהם עין.

לסטר סיטי – פ.צ קופנהגן:

הבחירה הראשונה שלי וודאי תיחשב תמוהה. אמנם מדובר באלופת הפרמייר-ליג, אך עדיין לא מדובר במשחק שבו יתרוצצו על הדשא שחקנים שמרוויחים סכומי עתק או בקבוצות בעלות עבר אירופי עשיר. אך מבט חטוף בטבלת בית ז' יראה שהמשחק שייערך ביום ג' באצטדיון קינג פאוור יפגיש את שתי המוליכות של הבית.

פ.צ קופנהגן שהחזירה לעצמה אשתקד את צלחת האליפות אחרי שנתיים עקרות, ממשיכה את היכולת הנפלאה מהעונה שעברה, ומתחילת השנה טרם חוותה את טעם ההפסד. היא ניצבת ללא מתחרים בראש הטבלה בליגה הדנית. בליגת האלופות היא ממוקמת במקום השני בבית אחרי תיקו מפתיע מול פורטו בחוץ וניצחון מוחץ 0-4 על קלאב ברוז' הבלגית. קופנהגן שמעולם לא ניצחה קבוצה אנגלית במשחק חוץ, היא אחת מארבע קבוצות בלבד בהיסטוריה שהעפילו לליגת האלופות דרך מסלול האלופות ועברו את שלב הבתים, אולי זה סימן לבאות?

מנגד, לסטר מציגה השנה שתי קבוצות, זו של הליגה וזו של אירופה. הראשונה לא מזכירה כלל את הקבוצה שהדהימה את אנגליה בשנה שעברה. לסטר עם שני ניצחונות ליגה בלבד מתוך שמונה משחקים. במשחקים מול הגדולות, מלבד תיקו אפס מול ארסנל, לסטר הובסה 4:1 ע"י ליברפול ומנצ'סטר יונייטד ו-3:0 ע"י צ'לסי רק לפני יומיים. לסטר שבשנה שעברה ספגה פחות משער למשחק והבקיעה שני שערים בממוצע מציגה השנה סטטיסטיקה הפוכה. עם זאת, לסטר של אירופה עם מאה אחוזי הצלחה, ניצחון חוץ מוחץ מול ברוז' וניצחון ביתי על פורטו. לכאורה קשה להסביר את הדיסוננס בין שתי הלסטריות, אך בפועל ניתן להסביר זאת בהתחשב ברמה של הפרמייר-ליג. קלאב ברוז' ופורטו מודל 2016/17 לא ברמה של הקבוצות האנגליות, לכן לסטר שלא מציגה יכולה מזהירה מתחילת השנה מצליחה לגבור עליהן ומנגד לספוג תבוסות מול הקבוצות מהממלכה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שתי הקבוצות, שמעולם לא נפגשו האחת מול השנייה ינסו להמשיך במומנטום משני המחזורים הראשונים. בהנחה שפורטו תנצח את קלאב ברוז' ותחזור לתמונת העלייה, על שתי הקבוצות להילחם על כל נקודה כדי להבטיח השתתפות בשמינית הגמר. ניצחון ביתי של השועלים יקרב אותם לעמידה במשימה זו, ואולי אף להבטחת המקום הראשון. זו גם הזדמנות מצוינת לג'יימי ורדי שאכזב כמו כל נבחרת אנגליה ביורו האחרון לכבוש את שערו הראשון בזירה האירופית.

האם ורדי יצליח להבקיע את שערו הראשון בזירה האירופית? (the sun)
האם ורדי יצליח להבקיע את שערו הראשון בזירה האירופית? (the sun)

ברצלונה – מנצ'סטר סיטי:

ללא ספק המשחק המרכזי של המחזור השלישי, ולדעת רבים (כולל דעתי) גם המשחק המרכזי בשלב הבתים כולו. מפגש בין שתיים מהקבוצות הטובות בעולם. אך חשוב מכך, חזרתו של פפ גגוארדיולה לברצלונה. זו הפעם השנייה בלבד שבה יעמוד המאמן הספרדי המוערך על הקווים בקאמפ נואו כשהוא מאמן את יריבת הבלאוגרנה. בפעם הקודמת, בחצי גמר ליגת האלופות, הפסיד גווארדיולה עם קבוצתו באיירן מינכן בתוצאה 0-3.

אך, בלי קשר למפגש הפיקנטי בין המאמן לקבוצת נעוריו. בשנים האחרונות שתי הקבוצות נפגשו לשני דו-קרבים בשמינית גמר ליגת האלופות. בכל המפגשים ניצחה ברצלונה וסיימה את חלום ליגת האלופות של הסיטיזנס מוקדם מהצפוי. רק אשתקד כשהאנגלים לא שיחקו מול הקטאלונים, הם הצליחו לממש חלק מהפוטנציאל שלהם כשהגיעו לחצי הגמר.

כמו במפגשים האחרונים בהם, סביר כי עיתוי המפגש יכריע את תוצאתו. לו המפגש היה נערך לפני כחודש הסיכויים של מנצ'סטר סיטי היו גבוהים יותר. הקבוצה של גווארדיולה פתחה את העונה עם עשרה ניצחונות בכל המסגרות, אך מאז הם רשמו שתי תוצאות תיקו והפסד. מנגד, ברצלונה פתחה את הליגה בצורה לא טובה, אך התאוששה בשבועות האחרונות, מלבד ההפסד לסלטה ויגו בבאליידוס. שתי הקבוצות היו אמורות להעפיל בקלות מהבית, ועל פי המחזור הראשון נראה היה ששתיהן בדרך הנכונה. ברצלונה הביסה את סלטיק 0-7, והסיטיזנס הביסו את בורוסיה מנשנגלאדבך 0-4. אך במחזור השני ברצלונה נאלצה לבצע מהפך בדקות הסיום כדי לצאת עם שלוש הנקודות מגרמניה, ואילו סיטי איבדה שתי נקודות יקרות בתיקו 3-3 מול סלטיק. אמנם עדיין שתיהן צפויות לסיים במקומות הראשונות, כך שהקרב האמיתי ביניהן יהיה על מיקום בלבד, אך הפסד של סיטי ביום רביעי בתוספת ניצחון של אחת הקבוצות האחרות יפתח לחלוטין את המאבק על המקום השני.

מקווה לא לשחזר את המפגש הקודם בקמאפ נואו (dailymail)
מקווה לא לשחזר את המפגש הקודם בקמאפ נואו (dailymail)

דינמו קייב – בנפיקה ליסבון:

משחק שמפגיש שתי קבוצות שקיוו להיות במצב טוב יותר אחרי שני המחזורים הראשונים. שתיהן סיימו בתיקו מול בשיקטאש הטורקית והפסידו לנאפולי. כעת, הן ממוקמות בשני המקומות שלא מובילים לשלב הבא עם נקודה אחת בלבד מתוך שש אפשריות. שתי הקבוצות העפילו אשתקד משלב הבתים, ובנפיקה אף עלתה לרבע הגמר. כשנאפולי נראית בדרך הבטוחה לעלייה, בקרב בין האוקראינים, הפורטוגלים ואולי גם הטורקים כל נקודה חשובה.

היכולת של בנפיקה בזירה האירופית מפתיעה לרעה, נוכח פתיחת העונה המצוינת של העיטים בליגה הפורטוגלית, אותה היא מוליכה עם 19 נקודות מתוך 21. מנגד, דינמו קייב שבשנתיים האחרונות זכתה בתואר האליפות אחרי שליטה של שחטאר דונייצק בעשור החולף, פתחה את העונה המקומית בצליעה ומפגרת בשש נקודות אחרי היריבה המרה. האוקראינים תולים את יהבם בחלוץ הברזילאי ג'וניור מוראס שהבקיע כבר שישה שערים מתחילת העונה. ואילו אצל הפורטוגלים בהיעדר סקורר בולט, עשרה שחקנים כבר מצאו את הרשת.

ג'וניור מוראס - הכוכב החדש של האוקראינים (espn)
ג'וניור מוראס – הכוכב החדש של האוקראינים (espn)

לוח המשחקים המלא:

יום שלישי:

בית ה': צסק"א מוסקבה-מונאקו, לברקוזן-טוטנהאם.

בית ו': ספורטינג ליסבון-בורוסיה דורטמונד, ריאל מדריד-לגיה ורשה.

בית ז': לסטר-פ.צ קופנהגן, קלאב ברוז'-פורטו.

בית ח': דינמו זאגרב-סביליה, ליון-יובנטוס.

יום רביעי:

בית א': ארסנל-לודוגרץ, פאריס סן ז'רמן-באזל.

בית ב': נאפולי-בשיקטאש, דינמו קייב-בנפיקה.

בית ג': סלטיק-בורוסיה מנשנגלאדבך, ברצלונה-מנצ'סטר סיטי.

בית ד': פ.צ רוסטוב-אתלטיקו מדריד, באיירן מינכן-פ.ס.וו איינדהובן.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית