זה הזמן לומר סליחה

יום כיפור מאחורינו וכל אחד עשה את חשבון הנפש שלו, הבין איפה טעה, מה צריך לעשות כדי להשתפר ואיך ממשיכים האלה. גם בספורט העולמי ישנם מספר אנשים שעדיין יש ביניהם עניין לא פתור וסיום הסכסוך ביניהם בהחלט יכול לעזור להתקדמותם.

אלי גוטמן ואוהדי נבחרת ישראל

המאמן הלאמי לשעבר בהחלט חייב התנצלות מהקהל הישראלי. במוקדמות יורו 2016 הנבחרת הפגינה יכולת לא משכנעת, ניצחה רק 4 פעמים, מתוכם פעמיים מול אנדורה, ניצחון חוץ דחוק בקפריסין ונצחון בית על בוסניה מוכת הפציעות ובסך הכל סיימה בבית לא כך כל אימנתי במקום הרביעי המאכזב. בזמן שנערכה הגרלת הבתים אי אפשר היה לפספס את החיוך של גוטמן שאמר "אין מצב שיש 24 עולות ואני לא עושה את זה". אז רצונות לחוד, מציאות לחוד. עם הזימונים ההזויים שלו, המערך וההרכב הלא משכנע שנבחר להוביל את הקמפיין והזנחה מוחלטת של שחקנים שיכלו לתרום יותר, המאמן הלאומי לשעבר בהחלט צריך לומר סליחה על הכישלון שלו.

אלי גוטמן בעת הגרלת הבתים של מוקדמות היורו (צילום מסך יוטיוב)
אלי גוטמן בעת הגרלת הבתים של מוקדמות היורו (צילום מסך יוטיוב)

מבקרי כריסטיאנו רונאלדו מכריסטיאנו רונאלדו

מה כבר לא נאמר על הפורטוגלי? קריזיונר, פרימדונה, אגואיסט ועוד. כן, רונאלדו לא בדיוק השחקן המופתי והשקט שיש, הוא לא מפחד לומר את מה שחושב, הוא מתעצבן כשלא מוסרים לו, כשהוא מוחלף או כששחקן הגנה מוציא אותו משלוותו. זה לפעמים מסתיים בריבים ואף בכרטיסים צהובים/אדומים אבל יש להבין שרונאלדו הוא פשוט אמוציונלי מדי, ותמיד שואף לנצח לא משנה לאיזה מצב הוא נקלע. הוא מודע ליכולות שלו ויודע שעל המגרש, הוא תמיד יכול לעזור לקבוצה/נבחרת שלו. את הדוגמא הטובה ביותר ניתן היה לראות בגמר היורו האחרון. רונאלדו לא סיים את המשחק אבל לא בגלל רצון מאמנו. הוא נפצע, הבין שיותר אין לו מה לתרום מקצועית, ועבר להיות האוהד מספר אחד של הנבחרת ועוד על הקווים. הוא צעק, דרבן, התרוצץ על רגל אחת ומה לא ואת דמעות האושר שלו אחרי השער של אדר והנפת הגביע אי אפשר היה לפספס. אז כן, מבקריו בהחלט אמורים להתנצל בפניו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
רגע הפציעה של רונאלדו בגמר היורו האחרון, מאותו רגע הוא הפך לאוהד הכי קולני של הנבחרת בדרך לזכייה (אופ"א)
רגע הפציעה של רונאלדו בגמר היורו האחרון, מאותו רגע הוא הפך לאוהד הכי קולני של הנבחרת בדרך לזכייה (אופ"א)

מבקרי מסי ממסי

גם החייזר השני נתון תחת מתקפה חסרת תקדים מהתקשורת ואפילו אוהדי נבחרתו. מסי הוביל את הנבחרת לשלוש גמרים רצופים אך לא הצליח לזכות באף תואר. יש האומרים שלמדים הלאומיים הוא מגיע בפחות מוטיבציה מאשר ברצלונה וזה שקר, יש האומרים שהוא מפחד להיפצע כדי שזה לא ישפיע על מעמדו בבארסה וגם זה לא נכון. מסי עד עכשיו הופיע כמעט לכל משחק נבחרת כשהיה כשיר ואף כשהיה פצוע ניסה מספר פעמים להכשיר את עצמו. את שלושת הגמרים אי אפשר להפיל עליו שכן זה היה גונזאלו היגוואין בשלושתם שהחמיץ ממצב קורץ. גם חלוצה החדש של יובה לא אמור לשאת את כל העול עליו, קורה שתופסים יום רע. פשוט החלוץ הלוהט מצא לעצמו את הימים הכי לא נכונים להיות ב70% יכולת במקום 100%.

מסי חולף ליד גביע העולם ב2014, סחף את הנבחרת עד הגמר אבל קילקלו לו את התועניות (פיפ"א)
מסי חולף ליד גביע העולם ב2014, סחף את הנבחרת עד הגמר אבל קילקלו לו את התועניות (פיפ"א)

שחר פאר ודניז חזניוק, אחת מהשניה

הסכסוך האינפנטילי והדבילי הזה שיש בנבחרת הפדרציה חצה כל גבול ומי שנפגע ממנו זה בעצם כולם. פאר לא כיבדה את המוזמנת הצעירה לנבחרת, חזניוק לא נשארה חייבת ובסופו של דבר איגוד הטניס הלך עם הספורטאית הבכירה שלו ושם איקס על התקווה העתידית שלה. חזניוק מאז לא מצליחה להתקדם בגלל שלא נמצאת בנבחרת וקשה לה לצאת לתחרויות, פאר איבדה ממעמדה וירדה דרסטית בדירוג, נבחרת הפדרציה, שזקוקה להחייאה, כרגע סובלת מאי-הכללתה של טניסאית נפלאה לסגל ואם כל העניין סביבן ייפטר, כולם ירוויחו. אז יאללה מי מארגן סולחה?

פאר וחזניוק בנבחרת הפדרציה לפני הפרשה ביניהן (איגוד הטניס הישראלי)
פאר וחזניוק בנבחרת הפדרציה לפני הפרשה ביניהן (איגוד הטניס הישראלי)

אוהדי נבחרת ספרד מג'רארד פיקה

לפני כשבוע הודיע ג'רארד פיקה שאחרי מונדיאל 2018 הוא יפרוש מהמדים הלאומיים. ההחלטה נובעת מהעובדה שנמאס לבלם לחטוף ביקורת על כך שאינו נאמן לנבחרת בגלל דעות פוליטיות פרו-קטאלוניות. את הדעות שלו פיקה לא מסתיר ולא פעם היה בהפגנה פרו-קטאלונית אבל יחד עם כך הוא הצהיר גם שכשהוא בנבחרת הוא נותן שם 100% ומעבר. "אם לא הייתי רוצה לייצג את ספרד, לא הייתי עושה זאת, אין שום סיבה שאענה לזימון של מאמן לנבחרת אם איני מעוניין ללבוש את מדיה", אמר. פיקה חוטף שריקות בוז כמעט בכל מגרש ברחבי ספרד ויחד עם ביקורת במדיה החברתית ואפילו בעיתונים הגדולים לבלם פשוט נמאס. אמנם אחרי הודעתו חלק מהתקשורת התעשתה ואף ביקשה ממנו סליחה אבל עד שהקהל לא יפסיק להקניט אותו ככל הנראה החלטתו לפרוש אחרי 2018 תישאר בתוקף. הוא יהיה רק בן 31 ובעיקרון יוכל לתרום גם במונדיאל הבא ככה שחבל שהנבחרת תאבד את הבלם השני הטוב ביותר שלה אחרי ראמוס בגלל שטויות.

נותן 1005 ומעבר, פיקה יורדש לקבל טיפול באחד ממשחקי הנבחרת (אס)
נותן 100% ומעבר, פיקה יורדש לקבל טיפול באחד ממשחקי הנבחרת (אס)

הפרשנים באי הבריטי מויין רוני

בעוד 4 שערים ויין רוני יהפוך לגדול כובשי מנצ'סטר יונייטד כאשר הוא כבר הכובש המצטיין של הנבחרת. ועדיין חלוצה של יונייטד סופג אש לכל כיוון. יש הקוראים לשחרר אותו, יש הקוראים לספסל אותו ויש הקוראים לו להבין שתם עידן ועליו לפרוש. כן, רוני אינו אותו חלוץ חד כמו תער שהיה לפני שנתיים-שלוש. הוא אפילו מתופקד יותר ויותר בקישור בגלל שהחל לסבול מחוסר מחץ מול השער אבל מכאן ועד להודעות פרישה העניינים ממש רחוקים. אולי מקומו בין ה-11 לא אמור להיות מובטח, אולי כמה משחקים על הספסל ינערו אותו ויגרמו לו להיכנס לדרייב מטורף להחזיר לעצמו את חולצת ההרכב, מה שבטוח שהביקורת כלפיו חייבת או להיפסק או לפחות להיות קצת פחות נוקבת שכן מגיע לחלוץ הגדול הזה הרבה יותר כבוד ממה שהוא מקבל כעת.

בדרך להיות גדול כובשי מנצ'סטר יונייטד, אך לא זוכה לכבוד המגיע לו מהתקשורת. רוני (דיילי מייל)
בדרך להיות גדול כובשי מנצ'סטר יונייטד, אך לא זוכה לכבוד המגיע לו מהתקשורת. רוני (דיילי מייל)

מאורו איקארדי ממקסי לופס

מי לא מכיר את הסיפור של הנער הארגנטינאי שהגיע מברצלונה לסמפדוריה (איקארדי) ונלקח תחת חסותו של ארגנטינאי אחר שעשה את אותו מסלול אך היה יותר ותיק בסגל (לופס)?

מה שהתיל בתור תנאי התאקלמות נוח לחלוץ הצעיר הפך במהרה לרומן אסור בין אשתו של לופס לאיקארדי בן ה-20. במהרה האישה, וונדה נארה, עזבה את הבית ועברה לגור עם איקארדי יחד עם שלושת ילדיה המשותפים עם לופס. איקארדי אף הגדיל לעשות וקיעקע על גופו את דיוקוניהם של הילדים אותם הוא מגדל יחד עם הילד המשותף שיש לו ולנארה. אז אמנם את מה שנעשה אי אפשר להחזיר לאחור אבל אם לאיקארדי נשארה טיפת הגינות וכבוד הוא חייב לרדת על הברכיים ולבקש סליחה מלופס על מה שעשה לו.

איקראדי, לופז, האישה ש"עברה צד", וונדה נארה (סקיי ספורט איטליה)
איקראדי, לופז, האישה ש"עברה צד", וונדה נארה (סקיי ספורט איטליה)

הנהלת מכבי ת"א בכדורסל מאוהדיה

מכבי ת"א היא אימפריה הכדורסל הישראלי. מאז שאני זוכר את עצמי תמיד עלתה השאלה מי תסיים מקום שני בארץ כי המקום הראשון היה מובטח. אבל בעשר השנים האחרונות, הצהובים לקחו 5 אליפויות "בלבד" וגם בזירה האירופית נחלשו. סגל השחקנים והצוות המקצועי של מכבי כבר לא נראה כמו שהיה נראה פעם, ישנה ירידה מסויימת ברמה והתוצאות הן בהתאם. לכן לא ברור כיצד ישנה תעוזה מצד הנהלת המועדון להעלות את מחירי הכרטיסים והמנויים שלה כמעט כל שנה עוד ועוד. הרי למרות שיש למכבי ת"א קהל די נאמן של עוקבים, בסופו של דבר גם להם יימאס לשלם סכומי עתק על תצוגות לא משכנעות.

מכבי ת"א אמש מול אמפורי ארמאני (radula)
מכבי ת"א אמש מול אמפוריו ארמאני (radula)

גוקאן טורה מהאקאן צ'אלהאנוגלו ועומאר טופראק

הסיפור ההזוי של הסרט הטורקי הזה מתחיל בשנת 2013 בסיוום משחקה האחרון של טורקיה במוקדמות מונדיאל 2014 מול הולנד. טופראק וצ'להאנוגלו שיחקו יחד בבאייר לברקוזן ושהו באותו חדר בנבחרת וטורה שהיה בזמנו כוכב עתידי בפוטנציה בצ'לסי היה די קרוב אליהם. הבעיות החלו כאשר האקסית של טורה החלה לצאת עם חברו הטוב ביותר של טופראק. הקיצוני המוכשר, יחד עם חברו שזהותו לא ידועה, פרצו לחדרם של טופראק וצ'להאנוגלו ושם הבלגאן הרציני החל. החבר שלף אקדח ואיים עם טופראק שישכב על הרצפה ולא יזוז עד שהם מסיימים לדבר איתו, צ'להאנוגלו שניסה לדבר בהיגיון איתם חטף סטירה ונאמר לו שאם יתערב גם גורלו יהיה מר. לאחר כמה דקות של איומים ואזהרות מצד השניים לעברו של טופראק ש"ימליץ, לחברו לסגת ממערכת היחסים החדשה שלו הם עזבו את החדר והפרשייה הושתקה. אף אחד מלבד חברו של טורה, שלושת השחקנים ומאמן הנבחרת ידע מה שקרה שם באותו ערב עד שהגיע הזימון לקראת מוקדמות יורו 2016 למשחק מול צ'כיה. המאמן פתיח טרים החליט לזמן את טורה לאחר שנה שבה לא היה בסגל הנבחרת אך כאשר שלח זימונים למשרדי לברקוזן לטופראק וצ'להאנוגלו, הודיעו במועדון הגרמני שהשניים פצועים. המאמן הלאומי פירש זאת כהברזה בגלל הכללתו של טורה שכן פחות משבוע לאחר מכן הצמד פתח בהרכב לברקוזן בליגה ובזימונים הבאים החליט לזמן את טורה חרף יכולתו הלא טובה והשמיט את שני שחקני לברקוזן מהרשימה באקט שרצה להודיע "אני עומד מאחורי טורה ואתם לא תבריזו לי". בשורה התחתונה הטורקים התרסקו במוקדמות יורו 2016 וללא ספק הסיפור פגע בהם מאוד. רק לאחרונה שבו שלושתם השחקנים ביחד לסגל אם כי עדיין שורר נתק מולחט ביניהם. באחד המשחקים האחרונים צ'להאנוגלו בישל לטורה שער (שנפסל בטענת נבדל) אבל כדי למחוק לגמרי את האווירה העכורה צריך בהחלט לארגן סולחה בין המשולש הפראי הזה.

טורה, צ'להאנוגלו וטופראק אחרי שחזרו לסגל לאחרונה (allsports)
טורה, צ'להאנוגלו וטופראק אחרי שחזרו לסגל לאחרונה (allsports)

אוהדי הכדורגל בארץ משחקני הנבחרת הצעירה של ישראל

אחרי שנבחרת ישראל הפסידה 3:0 במושבה לפורטוגל, הרבה אוהדי כדורגל יצאו נגד שחקניו של אריק בנאדו. עד לאותו משחק הנבחרת ניצחה 3:0 את הונגריה, 4:0 את ליכטנשטיין והוציאה 1:1 מול אלבניה החזקה (משחק שהתברר אחר כך שהיה המוקש שהפריד בין עלייה לפלייאוף לבין הדחה שכן הפנדל שספגנו בדקה ה-84 גרם לאיבוד 2 נקודות יקרות). המשחקים הבאים כללו 0:0 עם הונגריה ו1:0 על יוון בחוץ אבל אפילו זה לא שכנע את הקהל לתמוך בבחורינו. "אכפת להם יותר מהתסרוקות שלהם ומלצאת לבילו בנמל תל-אביב, היו חלק מהביקורות שנשמעו כנגד שחקניו של בנאדו. המאמן עזב באמצע הקמפיין והוחלף על ידי מרקו בלבול שבארבעת המשחקים שבהם עמד על הקווים, הוציא 0:0 מכובד בחוץ מול פורטוגל, הנבחרת האירופאית אם לא העולמית הטובה ביותר בגילאים האלו, וקינח בשלושה נצחונות ביתיים בתוצאה 4:0 מול ליכטנשטיין, יוון ואלבניה. אז כן, אין מה לעשות, ישנם בנבחרת שחקנים שהמשמעת שלהם יותר רופפת (אלטמן וגוזלן הושעו מהמשחק מול ליכטנשטיין בגלל שחזרו מאוחר מבילוי אחרי המשחק מול פורטוגל) אבל שחקנים דוגמת לירן סרדל, דוד קלטינס, איאד חבשי, אורן ביטון, דור פרץ, נטע לביא, עידו דוידוב, מקס פלקושצ'נקו ומוטי ברשצקי, שנותנים 110% על המגרש ורחוקים מאור הזרקורים ומבילויים עד אמצע הלילה בהחלט אינם ראיום לביקורת שהופנתה כלפי שחקני הנבחרת. יש בהחלט להסיר את הכובע בפני השחקנים האלה שהפסידו בקמפיין הזה רק פעם אחת, מול פורטוגל האימנתית, כבשו 21 שערים וספגו רק 4. אם השחקנים האלו ימשיכו ביכולת הזו וגם ישחקו במסגרת המועדונים שלהם, ללא ספק שהם יהוו את השלד של הנבחרת הבוגרת בשנים הבאות (מישהו אמר יורו 2020?).

נחלמו עד הרגע האחרון ובכבוד, שחקני הנבחרת הצעירה (שאול גרינפלד)
נחלמו עד הרגע האחרון ובכבוד, שחקני הנבחרת הצעירה (שאול גרינפלד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית