יורו 2016 – סיכום הסיבוב הראשון

מועמדות, כביכול "מועמדות", מעט הפתעות וגם מכות – את כל אלה סיפק לנו הסיבוב הראשון של היורו. מי שהביא מכות בווינר, הרי זה משובח. אבל כשיש כבר נבחרת על תנאי לעוף מהטורניר שכל כך חששו בו מטרור ובעצם שכחו קצת שיש גם אוהדים ו"אוהדים", הרי זה מסובך. אבל מעבר לדרמות שלא קשורות לכדורגל, ומעבר לאיום לא נעים מצד ארגוני טרור שגרם גם לממשל להעיר שצריך עירנות גבוהה, הרי שהיה לנו הרבה מאוד כדורגל משובח.

טורניר היורו לא מאכזב. יש משחקים רבים שמתעלים לרמה גבוהה, וגם אם אין הרבה שערים (ממוצע של פחות משני שערים למשחק, פחות משלושת הטורנירים האחרונים), יש מאבקים אמיתיים על המגרש. אין כמעט משחק שמנוצח בצורה חד משמעית. למעשה היו רק שלושה כאלה, זה של גרמניה וכמובן ההצהרת כוונות של איטליה על הכביכול מועמדת בלגיה, שהפתיעה, והפעם לרעה. בנוסף, הניצחון המאוד חד צדדי של הונגריה המפתיעה המרעננת של היורו על יריבה משכבר 41500 ימים (במלים אחרות, מאז 1902). בכל משחק ניתן היה לראות את ההשפעה של שחקנים, שחלקם לא היו הכוכבים הגדולים לפני תחילת הטורניר. בפורטוגל היה זה נאני שכבש בתיקו של פורטוגל עם איסלנד, ולבנדובסקי צפה בארקדיוש מיליק כובש את השער היחיד בניצחון של פולין על צפון אירלנד. והיו גם לא מעט קמבקים, גם של תיקו אחרי יתרון וגם של ניצחון אחרי תיקו, כבר החל מהמשחק הראשון. כל אלה מצביעים על משחקים צמודים וטורניר אטרקטיבי. בעיקר טורניר ששווה לצפות בו.

צרפת הוכיחה הרבה אופי כשחזרה משוויון לא פשוט במשחק הפתיחה מול רומניה אחרי מחצית ראשונה דלוחה ואיטית, והצליחה לנצח ממש בדקה ה-89 משער של פייט, עוד שחקן צרפתי שעולה למעמד כוכב בטורניר גדול. הנבחרת הראתה עצמה וחיוניות, ויכולת לשנות מערכים במהלך משחק. צרפת מראה שהיא אחת הפייבוריטיות, ולא רק בזכות הביתיות. במשחק הנוסף בבית א'  שוויץ מנצחת 0-1 את מיודעתנו אלבניה, שמשחקת ביורו ראשון בהיסטוריה. כרגע שתיהן מובילות את הבית, ויהיה מעניין לראות את המשחק ביניהן בסיבוב השלישי והאחרון של שלב הבתים.

דימיטרי פאייט, מסתמן להיות הכוכב של צרפת (צילום: UEFA)
דימיטרי פאייט, מסתמן להיות הכוכב של צרפת (צילום: UEFA)

המועמדת הבדויה אנגליה שוב מאכזבת. כבר 50 שנה שהאנגלים עושים את אותו דבר ומתחזים לפייבוריטים. כמובן שדברים יכולים להשתנות, והשיפוט הוא נכון לעכשיו לפי יכולת של משחק אחד. אבל במשחק הזה הפקירה אנגליה את המוצב לפלישה רוסית ממש דקה לפני שהכריזו עליה כעל קבוצה שמנצחת את משחק הפתיחה ומורידה מעצמה הרבה לחץ. לא פלא שהאוהדים שלה רצו לחזור לשנות השמונים, ולהרביץ. רוני קשר יצירתי? זה לא עבד במשחק הראשון של האנגלים. גם במשחק ההכנה מול פורטוגל ערב היורו, על אף הניצחון על נבחרת ללא כוכב ובעשרה שחקנים (פורטוגל ששיחקה ללא כריסטיאנו), היה חוסר בקשר יצירתי במרכז השדה. הציוות הקלוקל של סטארידג' בהרכב הפותח שיבש את הניסיונות של ורדי וקיין להגיע למצבי הבקעה.

שחקני ווילס חונקים את גארת' בייל מאהבה אחרי השער שלו (צילום: UEFA)
שחקני ווילס חונקים את גארת' בייל מאהבה אחרי השער שלו (צילום: UEFA)

אנגליה נבוכה בקלות, ולא נראית כרגע כמי שיכולה ללכת עד הסוף. אבל נראה מה יקרה במשחקים הקרובים. ווילס מצידה מנצחת ועושה צעד היסטורי ביורו. היא נראית טוב ובייל נראה כמנהיג אמיתי. סלובקיה עלתה כבר לעמדת יתרון מול הרוסים אחרי ה-2:1 ביניהן אמש וזה עוד בלי להזכיר את העונש  על תנאי של רוסיה מפיפ"א בעקבות התפרעות הקהל שלה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הקהל הרוסי פולש לאיזור הקהל האנגלי ומתחיל מהומה בסטאד ולודרום במארסיי במשחק ביניהן (צילום: UEFA)
הקהל הרוסי פולש לאיזור הקהל האנגלי ומתחיל מהומה בסטאד ולודרום במארסיי במשחק ביניהן (צילום: UEFA)

גרמניה ופולין הרשימו בבית ג', כשגרמניה משתקת את אוקראינה האומללה שנראתה אובדת עצות, ובפולין ניצחון דחוק הספיק כדי כנראה להבטיח עלייה מיורו שבו יותר קל לעלות מלא לעלות. ערך העלייה אמנם קטן, אבל עולה היכולת לעשות הפתעות, ובזה יש לטורניר הנוכחי יתרון מסוים על קודמיו. לא שיוון היא לא הפתעה, כן…

בבית ד' גברה קרואטיה  על טורקיה במשחק שהיה אחד הצמודים בסיבוב הראשון. קרואטיה שלטה הרבה מהזמן בכדור, אבל הטורקים הגיעו למספר הזדמנויות מסוכנות והיו חסרי מזל לא להבקיע את השוויון. איש המשחק היה מי שסחב את הנבחרת על הגב, ואולי גם השחקן המצטיין של המחזור. לוקה מודריץ' הבקיע שער יעף נהדר ממרחק גדול, והביא השראה לנבחרת שיש לה כמה כוכבים אדירים. הקרואטי של ריאל היה מעל כולם, והזכיר בכך את פייט, גואלם של הצרפתים. גם ספרד עשתה ספתח טוב וקשה עם שער של בלם, לנבחרת שיש לה בעיות בהתקפה. קשה להבין חלק מהזימונים, או יותר נכון חוסר הזימונים של דל בוסקה, אבל הי, הבן אדם זכה בכל תואר שזז. ניתן לו את הכבוד המגיע לו. גם נושא הניצחון מוטל בספק, זה לא אומר כלום. את מונדיאל 2010 פתחה ספרד עם הפסד לשוויץ המפתיעה, וסיימה אותו עם הגביע. לעומת זאת, את יורו 2004 פתחו בלה רוחה עם ניצחון, אך סיימו בהדחה כבר בשלב הבתים. אם היא מועמדת? נצטרך לראות את שני המשחקים שנותרו כדי לקבל רמזים מקדימים לפואנטה בלתי נמנעת.

ראמוס חוגג עם פיקה את השער המאוחר של ספרד (צילום: UEFA)
ראמוס חוגג עם פיקה את השער המאוחר של ספרד (צילום: UEFA)

איטליה היא ככל הנראה הנבחרת שהכי הרשימה, כשניצחה די בקלות את אוסף השחקנים של בלגיה. החבורה של מארק ווילמוץ הרבה במצמוץ, כי כל קשר בינה ובין נבחרת בין הטובות בעולם מקרית בהחלט. קשה להבין מה קורה עם הנבחרת שיש בה סוללת כוכבים מהמרשימות בתבל, בטח בעידן שבו ברזיל נראית כמו נערה נבוכה וביישנית. האים בלגיה יכולה לצאת מהבור של חוסר האחדות והקבוצתיות? מוטל בספק. אך לעומתה איטליה שיחקה בנחישות, כמי שיודעת את גודל המעמד. המחויבות של כל שחקן בסקוודרה אזורה הביאה לניצחון חד צדדי לחלוטין עם שני שערים נהדרים שהראו כי הדור הנוכחי של שחקני ארץ המגף לא פחות מוכשר מזה שזכה במונדיאל 10 שנים קודם לכן, וכשבופון הוא הקפטן כניראה שהשמיים הם הגבול. בבית ה' נפרדו אירלנד ושבדיה בתיקו כמו מוסכם מראש, למרות שלצד השוודי לא הושג בקלות. האיש והאגדה זלאטן איברהימוביץ' אמנם לא כבש אותו, אבל בישל באלגנטיות כדור רוחב לעבר לארסון, מה שנגמר בסופו של דבר בשער עצמי של קלארק. כך נוצר מצב משונה שבו אחת הפייבוריטיות להגיע לפחות לחצי הגמר נמצאת בתחתית בית ה' בסיום מחזור א'. אוי לבושה. אין ספק שאיטליה נהנית מחלק אחורי שמשחק יחד כבר כמה שנים טובות, אבל היא הפגינה עליונות גם בצד ההתקפי.

בונוצ'י וג'יאקריני באקסטאזה אחרי שהראשון בישל לשני את השער הראשון מול בלגיה. (צילום: UEFA)
בונוצ'י וג'יאקריני באקסטאזה אחרי שהראשון בישל לשני את השער הראשון מול בלגיה. (צילום: UEFA)

בית ו ראה את פורטוגל מבולבלת, כשכדורים פשוטים מול איסלנד הצנועה היו נראים מסובכים, מצבים קורצים היו נראים בלתי אפשריים לכיבוש ורונאלדו היה נראה קצת כמו נאני. במלים אחרות, מה שאמר שאיסלנד לא פראיירים – צדק. ותודה לך ווינר על 24% זוכים, בפעם המי יודע כמה.

בירקיר ביארנאסון האיסלנד  חוגג את שער השוויון מול פורטוגל (צילום: UEFA)
בירקיר ביארנאסון האיסלנד חוגג את שער השוויון מול פורטוגל (צילום: UEFA)

בצד השני המפלצת האוסטרו-הונגרית של המפגש הכי רווי בתולדות הכדורגל האירופי שכולל 137 מפגשים בין הקבוצות לא איכזב, אבל ההפתעה באה מהצד שלרוב ניצח בקרב ההיסטורי רווי הדמים הזה. הונגריה הפתיעה עם צמד שערים פנטסטי ללא מענה והראתה שהיא מסוכנת ורצינית בכוונותיה. מי יודע מה פורטוגל תפגוש במשחק המסכם ביניהן במחזור השלישי? רונאלדו צריך לחזור לעצמו ולהדריך את הנבחרת לניצחון במשחק הבא מול אוסטריה, משימה שבהחלט נראית אפשרית. זאת אם הסלסאו לא רוצים להסתבך עם לקראת מה שנראה כמו משחק על מקום ראשון במחזור האחרון.

זולטן שטיבר (הונגריה) חוגג את השער שלו מול אוסטריה. (צילום: UEFA)
זולטן שטיבר (הונגריה) חוגג את השער שלו מול אוסטריה. (צילום: UEFA)

אם כן, זה דירוג הנבחרות שלנו לסיכום המחזור הראשון:

5. ספרד – נו טוב, זכתה כבר בשני טורנירים ברצף, לא כזה חכמה. אבל לדעת לנצח במשחק מסובך – מצביע על אופי.

4. הונגריה – הנבחרת המפתיעה של קולר מצליחה לדחוק הצידה את יריבתה ההיסטורית ומחזקת את מעמדה בטורניר.

3. גרמניה – הנבחרת של יוגי לב מראה שהיא הגיעה מוכנה ומיומנת לטורניר. ולא כמו במקרה של פורטוגל שבה אמרו כי "הכל תלוי בנו", בגרמניה באים צנועים. "אם נשחק משחק נכון ופיזי נוכל לנצח", אמר טוני קרוס. בפשטות והיעילות שהגרמנים מציגים הם עשויים בהחלט ללכת עד הסוף ולהשוות את ההישג של ספרד וצרפת לפניה.

2. צרפת – אפשר היה לדרג כאן את המיינשאפט, אלמלא היה זה טורניר ביתי של צרפת. אחרי הקאמבק במשחק מסובך כשכל הלחץ על הכתפיים שלה, נראית צרפת כמועמדת סבירה פלוס להגיע לפחות לארבעת האחרונות.

1. איטליה – ללא ספק הנבחרת עם הניצחון הכי משמעותי עד כה

תוצאות מחזור מס' 1:

בית א': אלבניה-שוויץ 1:0, צרפת-רומניה 1:2. לחצו לסיקור בית א'

בית ב': ווילס-סלובקיה 1:2, אנגליה-רוסיה 1:1 לחצו לסיקור בית ב'

בית ג': פולין-צפון אירלנד 0:1, גרמניה-אוקראינה 0:2 לחצו לסיקור בית ג'

בית ד': טורקיה-קרואטיה 1:0, ספרד-צ'כיה 0:1 לחצו לסיקור בית ד'

בית ה': איטליה-בלגיה 0:2, אירלנד-שבדיה 1:1 לחצו לסיקור בית ה'

בית ו': פורטוגל-איסלנד 1:1, הונגריה-אוסטריה לחצו לסיקור בית ו'

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort