צילום: JSPORT

עונש כבד לז'וסוואה: הרחקה מארבעה משחקים בפועל

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פרסם הבוקר את החלטתו בעניין העונש לשחק הפועל ב״ש ז'וסוואה שירק על אבי ריקן שחקנה של מכבי ת״א במשחק בתחילת השבוע והרחיקו מארבעה משחקים בפועל.

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פרסם הבוקר את החלטתו בעניין העונש לשחק הפועל ב״ש ז'וסוואה שירק על אבי ריקן שחקנה של מכבי ת״א במשחק בתחילת השבוע והרחיקו מארבעה משחקים בפועל.

אמש בדיון שנערך בבית הדין של ההתאחדות אמר שחקנה של מכבי ת״א אבי ריקן: ״היה כדור חוץ שלנו הייתה לי שיחה קצרה עם שחקן ב"ש רמזי ספורי, לפתע הרגשתי יריקה בצוואר והפניתי את מבטי וראיתי שזה הנאשם שיושב פה. ניגשתי לשופט שייבחן את הדברים ומיד אחר כך הייתי נסער והמשחק הסתיים״

״הסרטון מדבר בעד עצמו. פעולת השפתיים של הנאשם נראית כמי שמבצע פעולת יריקה, דווקא העבודה שאבי ריקן לא ראה את פניו של השחקן בעת ביצוע פעולת השפתיים והגיב אינסטינקטיבית, מחזקת את העובדה כי הוא נפגע ממשהו שככל הנראה הינה טיפת רוק. אני לא חושב שעדותו נסתרה. זו מילה כנגד מילה לכאורה אבל לא חושב שמי שעושה רק "טפו" צריך להסתיר עם היד את הפנים והוא לא ניגב זיעה. והעובדה שהיה ביניהם התנגשות קודמת כולל דחיפה של אבי ריקן מעידה כי אכן היה בין השחקנים עימות ואני סבור כי על פי הסרטון והראיות הנסיבתיות יש להרשיע את הנאשם. אין צורך לראות רוק באוויר כדי לקבוע אם מדובר ברוק בכמות גדולה מספיק כמות קטנה בלבד. שני דברים משמעותיים פעולת השפתיים של השחקן ותגובה אינסטינקטיבית של השחקן שנפגע שהיה עם הגב אליו מוכיחים כי אכן אירע האירוע.״ כך אמר תובע ההתאחדות עו״ד ניר רשף.

עו״ד של ז'וסוואה אמר:

״מדובר פה בהעמדה לדין לא על אירוע אלא על מוניטין שיצרו לשחקן. יש פה קמפיין בלתי פוסק שמדובר בשחקן שכאילו הוא פרא אדם. השחקן לא עמד לדין פעם אחת בישראל וזו שנה שנייה שלו. הוגש פה כתב אישום שתובע ההתאחדות כותב בו "תנועת יריקה" ולא נראתה יריקה בפועל, אם היה רואה יריקה היה כותב בכתב האישום הייתה יריקה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בפועל על תנועת שפתיים עמד הנאשם לדין, ואין להעמיד על כך לדין. 8 מצלמות לא ראו יריקה. גם במצלמה תשיעית לא רואים יריקה, שום יריקה, אפילו לא טיפה, אישר בפנינו אבי ריקן שהוא לא ראה את היריקה , לטענתי כי היא לא הייתה, הוא רק שמע את הקול ואז הוא עשה תנועה כאילו ירו בו ותפס את הראש, ואז הוא הלך לשופט והראה שירקו לו על הצוואר, הוא רצה שירחיקו את הנאשם, וזה אבי ריקן הפרובוקטור, הוא שור מועד.

אמר הנאשם – אם היה יורק היה עומד ומודה ואנחנו כהפועל ב"ש היינו פועלים כמו במקרה של אליניב ברדה מהיום בו הודנו והתנצלנו. גירסת השחקן מתיישבת עם התמונות. אם היה בטוח התובע הוא לא היה מזמן את אבי ריקן אם הוא היה רואה יריקה. אותו שחקן אמר שהוא בעצמו לא ראה את היריקה אלא הרגיש. אז אף אחד לא ראה את היריקה , שופטי משחק, VAR , מצלמות, אף אחד לא ראה. זה היה תקדים עולמי , על סמך אפס ראיות על תנועת שפתיים.

שחקנים עושים תנועות זה חלק מהמשחק, לא כולן אסטטיות , והן לא פחות חמורות מקולות של יריקה.

אני חושב שמשקל העדות של ריקן ,צריך להיות אפס. יש לו אינטרס לפגוע בהפועל ב"ש ולא סוד שהנאשם הוא השחקן הטוב ביותר של ב"ש. אבי ריקן נכנס כמחליף כך שלא היה דם רע ביניהם קודם לכן. זו פרובוקציה של השחקן וזה מביש. לסיכום כולם בדקו אין טוב ממראה עיניים וכל מי שהסתכל על האירוע הזה לא יכול להגיד שראה בו יריקה או רוק פוגע באבי ריקן, אף אחד. די בכך על מנת לזכות את הנאשם.״

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית