אוסקר גארסיה, חוסר הצלחה או קבלת החלטות לא נכונה?

"אוסקר גארסיה וצוות האימון שלו לא יאמנו את סלטה ויגו יותר". כך החלה הודעת המועדכון בתחילת החודש, "המועדון מכיר תודה כנה למאמן הקטאלני ולצוותו, על העבודה, המקצועיות והמאמץ שהם הראו בתקופה שלהם בסלטה, בעונת 2019-20 המסובכת. אנחנו מאחלים לגארסיה ולעוזריו הרבה הצלחה בעתיד, מקצועית ואישית".

אמנם אנחנו כמעט חודש מאז ההודעה הזאת, אך הכישלון כמאמן בספרד העלה תהיות. אולי אוסקר גארסיה לא מאמן כזה מוצלח כמו שרוצים לזכור אותו בישראל? בדקתי קצת והגעתי למסקנה שהקריירה שלו מאופיינת בעיקר בחוסר מזל, אבל גם בקבלת החלטות שיכולה להצטייר כהרמת ידיים מצידו.

כמאמן סלטה – 8 ניצחונות בלבד. (טוויטר סלטה ויגו)

למאמן הספרדי יש אליפות בישראל ושתי זכיות רצופות בדאבל באוסטריה עם רד בול זלצבורג. אך שאר הקריירה שלו מלווה בחוסר הצלחה ובעיקר בחוסר יציבות. כן, היו הרבה גורמים בדרך שהשפיעו, הפריעו ותרמו לחוסר היציבות הזה. נפשיים, בריאותיים, מקצועיים. בסופו של דבר, בליגות בהן לא אימן בקבוצה שהיו לה אמצעים לשלוט בליגה גם בלעדיו, אוסקר גארסיה לא הצליח להרים את הקבוצות שלו למקומות שהיה מצופה ממנו אחרי ההצלחות שהביא עימו לפני כן.

אם מסתכלים על נתונים סטטיסטיים, הקטלאני מחזיק מאזן חיובי: 234 משחקים כמאמן ראשי, 119 ניצחונות, 61 תוצאות תיקו, 54 הפסדים, מאזן שערים 382:221. מאזן טוב לכל הדעות, אך הנתונים החיובים, שוב, מתרכזים בעיקר ב-3 עונות, בהן זכה בתארים עם קבוצות חזקות. בעונה וקצת כמאמן סלטה ויגו, השיג 8 ניצחונות בלבד.

מוצג בווטפורד. לא תקופה שירצה לזכור. (טוויטר ווטפורד)

מה שמאפיין בעיקר את הקריירה של גארסיה עד כה, היא ההחלטה לעזוב בעצמו כשהבין או החליט שהוא לא יכול לעשות שינוי. דווקא העזיבה האחרונה הגיעה מכיוון ההנהלה, ועוד 3 חודשים אחרי שחתם על הארכת חוזה במועדון מגאליסיה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אם נלך קצת אחורה, אחרי האליפות עם מכבי ת"א, קיבל לידיו המאמן את הזכות לאמן את ברייטון, אז בצ'מפיונשיפ, ולנסות לעשות איתה את ההיסטוריה שהגיעה מאוחר יותר, לעלות לפריימרליג. לשחפים הייתה עונה לא רעה, אבל אחרי תבוסה בפלייאוף לדרבי קאונטי, 4-1, והפסד 6-2 בסיכום שני משחקים, החליט גארסיה שהוא עוזב. "נהניתי בזמן שלי עם המועדון אבל, ולמרות שאין לי תכניות מידיות לעתיד שלי, החלטתי לעזוב", הודיע גארסיה. "אני מאוד גאה בעונה שעברנו. הצ'מפיונשיפ היא ליגה מאוד קשה ותחרותית, אבל המאזן שלנו העונה היה טוב. אני מאחל לברייטון את כל ההצלחה בעתיד".

בהתחלה נראה שהוא באמת לוקח את הזמן להחליט על דרכו, אך מהר מאוד חזר לישראל, לקדנציה שנייה במכבי ת"א, אותה סיים מהר מאוד. כמה מהר? פחות מחודשיים הספיק להעביר בקרית שלום לפני שחזר לאנגליה, אל ווטפורד, שגם אותה מיהר לעזוב, אך הפעם מסיבות בריאותיות. 27 יום היה גארסיה מאמנה של ווטפורד, כאשר שבועיים מתוכם אושפז בבית חולים, בעקבות כאבים בחזה. "המצב הבריאותי של אוסקר כבר לא מהווה דאגה, אבל הוא צריך עוד זמן כדי לנוח ולכן החליט שהדבר הטוב ביותר עבור המועדון יהיה לעזוב". מנכ"ל המועדון, סקוט דאקסברי, אמר: "אנחנו מעריכים את הכנות של אוסקר, שהעמיד את טובת הקבוצה בראש סדר העדיפויות ומאחלים לו כל טוב".

המצב הבריאותי הוביל את הקטאלני לקחת הפסקה של שנה וחודשיים, לפני שחתם כמאמן רד בול זלצבורג, שם זכה שנתיים רצוף בדאבל מקומי, הצלחה שסידרה לו חוזה יוקרתי בצרפת, בסט. אטיין. ההתחלה בצרפת הייתה טובה, אך חמישה חודשים לתוך העונה, כשהקבוצה במקום השישי, הגיעה השפלה בדרבי נגד ליון, 5-0, השפלה שכנראה הייתה יותר מדי עבור גארסיה, שהודיע שהוא עוזב את המועדון. הוא כנראה רצה להסתלק כל כך, שלפי המועדון הצרפתי, אפילו לא ביקש פיצוי בגין העזיבה. בצרפת היו מופתעים, אך קיבלו את בקשתו.

בינואר 2018 הגיע ליוון, לאולימפיאקוס. ביוון חיכתה לו חוויה, ולא במובן הטוב. גארסיה הגיע למועדון שרצה לזכות בתואר שמיני רצוף, אך באותה עונה היה המאמן השלישי שתופס פיקוד על הקווים, וגם הוא לא הצליח להרים את הענקים מפיראוס לעבר הזכייה בתואר. 4 מחזורים לסיום העונה, אחרי תיקו שהשאיר אותם במרחק 9 נקודות ממקום ראשון, החליט הבעלים של הקבוצה לקנוס את כל שחקני הסגל ב-400 אלף אירו ולזמן שחקני נוער לסיים את העונה במקומם. מיד לאחר מכן הודיע גארסיה שהוא עוזב. "החלטתי, יחד עם הסכמת המועדון, לסיים את דרכנו המשותפת ולתת למועדון את הזמן להתכונן לעונה הבאה". 3 חודשים בלבד הספיקו לו על הקווים.
אחרי החוויה הזאת, החליט גארסיה לקחת פסק זמן ועד שהגיעה ההצעה מסלטה ויגו, שימש בעיקר כפרשן במשחקי ברצלונה.

מוצג באולימפיאקוס. (טוויטר אולימפיאקוס)

בעונה שעברה סלטה שרדה בליגה ממש בקושי, במחזור האחרון ועם הרבה מזל. פתיחת העונה הלא טובה הובילה את ראשי המועדון לשחרר את אוסקר גארסיה, כנראה שהחליטו שהוא לא האיש המתאים להוציא אותם מהבוץ.

בשורה התחתונה, כשלגארסיה היו את הכלים להצליח, הוא גם עשה זאת. אך במקומות בהם היה צריך קצת יותר להרים את העגלה, פחות הצליח. לצד קבלת החלטות שנויה במחלוקת, גארסיה כנראה צריך קרקע יותר פורייה על מנת להשיג יבול יותר מוצלח ולהגיע להישגים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort