דראפט ה-NFL מתקרב: פרק 4 – הכירו את הקוורטרבקים

רגע לפני הדראפט הקרוב של ה-NFL שייערך ב-29 באפריל, החלטנו אנוכי ואורי בן נון לעושות לכם הכרות עם השחקנים שאמורים לאייש את המקומות הגבוהים בדראפט. אז אחרי שעברנו על הרציםשחקני קו ההגנה והסייפטים, היום תכירו את חמשת הקוורטרבקים המרשימים ביותר הניתנים להתגייס לקבוצות שונות בליגה הגדולה.

אך לפני זה, אם במקרה שכחתם או לא ידעתם, מה זה בעצם אומר דראפט ב-NFL? אז ככה, הקבוצה שסיימה את העונה האחרונה עם המאזן הכי גרוע היא זו שבוחרת ראשונה שחקן מכללות שנרשם לדראפט וכן הלאה. לדוגמה קליבלנד בראונס, סיימה את עונת 2016 עם המאזן הכי גרוע בליגה (1-15) ולכן היא תבחר ראשונה. יש שבעה סיבובי בחירה וכל אחת מהקבוצות תבחר שחקן אחד בכל סיבוב. ישנם מצבים שקבוצות עושות טרייד של שחקנים תמורת בחירות דראפט.

מחזור הדראפט הקרוב אמור להיות מחזור טוב במיוחד בעיקר בשל העומק הגדול של שחקנים טובים בכל עמדה. בעמדת הקוורטרבק ניצבים שחקנים שאינם בהכרך נראים כמו אגדות ממבט ראשון, אבל יכולים להבטיח לקבוצה שתבחר בהם עתיד טוב יותר בליגה הגדולה, ליגת ה-NFL.

הסבר קצר על עמדת הקוורטרבק: המוח של ההתקפה. ממנו עשרת השחקנים יודעים איזה מהלך מבצעים, ועליו לקדם את ההתקפה אל עבר האנדזון. הוא אמור להיות מדוייק מאוד בכדי לבצע מסירה טובה אל עבר אחד מחמשת שחקני התפיסה האפשריים על המגרש (חמישה המורכבים מערבוב של עד 2 רנינגבקים, מקסימום פולבק 1, עד 4 רסיברים ועד 2 טייטאנדים), הוא אמור להיות מהיר מספיק בכדי להתחמק מהשחקנים הרודפים אחריו בעוד הוא מאחורי קו תחילת המהלך, והוא בעל התפקיד הקריטי ביותר במשחק.

במחזור 2017 ניצבים להם קוורטרבקים המזכירים מאוד את אלו של מחזור 2014: הם אתלטיים מאוד, בעלי רוחק מסירה מרשים, וניהול משחק ממוקד. אך גם לא ניתן בוודאות לדעת איך להשוותם לשחקני הליגה כעת ואף אם כדאי לבחור מהם כבר בתחילת הסיבוב הראשון. ב2014 היו אלפים שהשוו בין בלייק בורטלס לג׳וני מנזיאל והעריכו מי מהם אמור להיות הטוב יותר. בסופה של עונת 2016-17 היה ניתן לראות ששניהם לא הביאו את קבוצותיהם להישיגים, ואף השניים שנבחרו מיד אחריהם בדראפט, טדי ברידג׳ווטר ודרק קאר, כבר השתתפו בפרובול אחד לפחות (יותר ממנזיאל ובורטלס). ולכן, הכל פתוח לחמישייה שאציג כעת, הנה דירוגם:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

5. ג׳וש דובס, טנסי, #11

כפי שציינתי לעיל, כמו ב-2014, השנה הדראפט תתמקד ב4 קוורטרבקים עיקריים. לכן בחירת הקוורטרבק שייתייצב כפותח לרשימת החמישיה החזקה יהיה חייב להיות אחד מיוחד ומטריף חושים. דובס הוא טאז מלוני טונס, נראה שהוא שתה משקה אנרגיה לפני כל מהלך שבו הוא פותח. ניצב מטר 91 ושוקל 95 קילוגרם, ונתוניו בקומביין (מבחינת אתלטיות) מרשימים ביותר. דובס הוא מוזר בסטטיסטיקות שהוא רושם, יש לו אחוזים מאוד טובים במסירות לטווח ארוך אבל את החטיפות שהוא רושם הם לטווח קצר, דבר זה מראה עליו כמהמר סדרתי וניתן לראות את זה מהלך אחר מהלך בקטעי ההתחמקות שלו מפני ההגנה. הוא מוסר לא רע בכלל, אך בחיפזון רב, דבר הגורם לרסיברים שסביבו לכדרר את הכדור באוויר המסכן את מצבם במשחק. אני רואה בדובס פוטנציאל עצום המזכיר לי את טיירוד טיילור במנטליות של קאם ניוטון, דובס יכול לצוד צ׳יטות עם המהירות שלו, להתחמק משוטרים בעת פריצה לבנק עם החלקלקיות שלו, ולהעביר דואר במהירות עם חוזק ידו ומהירות הזריקה המסחררת אותה השיג. למרות הכל, ישנם המון חששות לגביו: הילדותיות שלו יכולה לגמור לו את הקריירה מוקדם מאוד, הדיוק שלו מתחת לממוצע, ומסתכן המון בזמן שמחליט לרוץ כאשר אין למי למסור. אני משוכנע שבדראפט הקרוב לא נשמע את שמו נופל בסיבוב הראשון, אבל אני מצפה ממנו להיות קוורטרבק מחליף של קבוצה שתצטרך אדם כמוהו כאשר ייזדקן הקוורטרבק הפותח שלהם.

לסיכום: שחקן שמתלהב כל פעם מחדש לשחק בתפקיד הקשה בפוטבול, מהיר מאוד אך גם יהיר במידה, בעל פוטנציאל עצום אבל בחיאת שמישהו יוריד אותו מהעץ.

ג׳וש דובס (Gridiron Now)

4. דישון קייזר, נוטר דאם, #14

הסיפור של קייזר מרכיב הרבה מזל, ב-2015 הוא נאלץ להחליף בקבוצת המכללה שלו את הקוורטרבק המתחיל מאליק זאייר במהלך המשחק השני בעונה נגד וירג׳יניה. הוא הוביל את נוטר דאם לניצחון, ומאז, בזכות פציעתו של זאייר הבמה נהייתה כולה שלו. השחקן ניצב לגובה מטר 94 ומשקל 104 ק״ג, ונתוניו בקומביין לא מרשימים כמו דובס הפזיז, אבל קייזר רגוע יותר ומסוגל להקשות על הסקנדרי שמנגדו להגיע למסירות הארוכות אותם שולח לתופסיו. משקלו גדול יחסית ולכן קשה להפילו במהירות, אבל קל מאוד להבין את טקטיקת משחקו. קייזר לא יותר מדי יצירתי, ולא מראה משהו שונה וחדש שיכול למשוך קבוצות לבחור בו. אני כן מאמין שקייזר מאחורי קבוצה אסטרטגית יכול לשנות עצמו ולא להיות קבוע על סדרת מהלכיו, אבל זה יהיה מאוד תלוי בקבוצה שתקח אותו. אני נורא אוהב את ההימורים שלו על רסיברים שלא פנויים, וגם יש לו יכולת טובה מאוד לעלות על כאלו שנפתחים בקרבתו. קייזר יכול להיות קוורטרבק פותח באחת הקבוצות בליגה, דבר שיידרוש ממנו להיות יותר יצירתי ופחות לוותר ולתת להגנות את הסאק שהם רוצים לקבל. אני אישית פחות התחברתי לשחקן, אבל לא אתפלא אם ייפתח בעונה הרגילה הקרובה.

לסיכום: שחקן קשה להפלה, אסטרטג לא גדול במיוחד, ותרן, אבל מסוגל לברוח ולהפתיע, לא אסמוך עליו עדיין בכדי לתת לו להנהיג קבוצה כבר על שנתו הראשונה בליגה הגדולה.

דישון קייזר (Slap the Sign)

3. מיטש טרוביסקי, צפון קרולינה, #10

זה בהחלט מחשבה מטורפת להכניס את טרוביסקי למקום שלישי על אף הסטטיסטיקות המצויינות שלו, 30 טצ׳דאונים לעומת 6 חטיפות עם 68% השלמת מסירה ב2016. טרוביסקי הוא ללא ספק שחקן מרשים מבחינת הסטטיסטיקות, והוא גם היה מוכן להוכיח במהלך הקומביין שהוא גם אתלט לא קטן, כשרץ את ה40 יארד ב4.67 שניות. ניצב מטר 88 ו101 ק״ג, טרוביסקי הוא בחור חכם ושחקן עם הרבה סטייל, אבל הדאגות לגביו באים לא ממנו, אלא ממה שלא ידוע עליו. בצפון קרולינה, המערכת תחתה טרוביסקי שיחק נתנה לו חופש וזמן ממושך מאחורי קו ההתקפה, דבר שלא רואים לרוב אצל קייזר או דובס שצוינו לעיל. את המעמסה הגדולה הזאת של לחפש לאן לברוח בכדי להרחיק עצמו מאלו הרודפים אחריו לא היה ניתן לראות לרוב במשחקיו. ניתן לומר כי כרגע אם דאלאס קאובויס תתן לו לפתוח, לא תהיה לו בעיה לנהל את ההתקפה. אבל טרוביסקי שמצופה להבחר מבין הבחירות הראשונות, עלול למצוא עצמו תחת מתקפות לחץ רציניות כל עוד יש לו קו התקפה פחות רציני מהממוצע. בגלל שטרוביסקי שסטטיסטית מפציץ ומרשים סקאוטים, הוא יכול להבחר לקבוצה שלא תתן לו קו ראוי ובכך תמעיט לו בערכו. אני עדיין רואה את טרוביסקי כשחקן טוב וכמפתיע, אבל מצפה ממנו להערך למצבי לחץ. המהלכים הגדולים שלו במכללות כוללים המון מסירות ללא לחץ, אשמח אם גם ידע להוציא מהעז הזה מתוק.

לסיכום: חכם, מודע לסביבתו, מוכשר אבל מיסתורי, אין לדעת כיצד יתנהג כאשר שחקני הגנה יהוו לו כלחץ ממושך לאורך כל המשחק. אני מצפה ממנו לפתוח בקבוצה שתבחר בו, הציפיות ממנו גבוהות והוא מסוגל להפריך את טענותיי בעונתו הראשונה.

מיטש טרוביסקי (NFL Spin Zone)

2. פטריק מאהומס, טקסס טק, #5

מופתעים? גם אנחנו. מאהומס הוא הקוורטרבק האנדרייטד ביותר שראיתי במהלך הסיקור. לא מזמן, צולם סרטון שלו זורק כדור פוטבול ל-80 יארד ברוחק, זה מספיק בשביל להביא במהלך אחד לטאצ׳דאון בדרייב סדרתי. דבר זה לא העיף אותי מיד להחליט שהוא צריך להיות מדורג הרבה יותר גבוה מהמצופה, אלא גם הסטטיסטיקות המטורפות שלו: בשנתיים במכללת טקסס טק הוא מסר 93 טאצ׳דאונים לעומת 29 חטיפות, כל זה ל11,252 יארדים. לצערו הרב של מאהומס הניצב מטר 88 ו102 ק״ג, קבוצתו הביאה אותו למאזן של 13-16 או יותר נכון ׳מתחת לסביר׳. אני יכול להבין על מאהומס שהוא משחק בקבוצה קטנה יותר, ומתוך ה404 השחקנים הרשומים במערכתם של הNFL הוא היחיד שמגיע מהמכללה הזו. ישנה העדפה ייחודית מאוד של מאהומס על טרוביסקי, וזה קו ההתקפה של טרוביסקי שמחזיק אותו ומרגיע אותו. קשה לי לעקל את העובדה שמאהומס כנראה יחליק לסיבוב השני בדראפט. יש המשווים את מאהומס לג׳יי קאטלר, אני לא יכול להבין את פריטי ההשוואה. מאהומס נראה כמו הדרק קאר של הדראפט הנוכחי, אם מצופה שהוא יילקח בסיבוב השני, הוא גם עלול מאוד ליפול לידי קבוצה שתעדיף אותו על הספסל. ולדעתי, להושיב את מאהומס על הספסל כרגע מבלי לנסותו בכלל זה כמו לשים קרח על המצח כשיש לך חום, זה רק מרגיע אותך לזמן קצר מאוד. מאהומס זקוק לקבוצה מאתגרת עם תופסים בעלי ידי מלתעות. הוא יכול להיות אדם יצירתי מאוד, אך אם יהיה לו יותר סבלנות, הוא יוכל למצוא יותר חלונות פתוחים בהתקפה.

לסיכום: הנקודה הזוהרת היחידה במכללתו, מפתיע, מרשים, לא בולט לעין, אבל עדיין פזיז ובוסר לליגה הגדולה. אני מצפה ממנו לקחת צעד קדימה ולא רק להראות שהוא מוסר מפחיד עם פוטנציאל בחלל, אלא שיפתיע ושיוכל להוות חלק משמעותי בעשר השנים (או יותר) הבאות של קבוצתו.

פאטריק מאהומס (Youtube)

1. דישון ווטסון, קלמסון, #4

דישון ווטסון במהלך קריירת המכללות העמוסה שלו הגיע לשיא ולדבר הגדול ביותר שיכל להשיג וזה ניצחון באליפות המכללות (הכוללת) של ארה״ב. הניצחון בגמר על אלבמה המוכשרת הייתה רגע הישג עבור ווטסון וקלמסון בכללי שהשיגו אליפות מכללות ראשונה מזה 30 שנה. ווטסון הוא 188 סנטימטר ו100 ק״ג של ווינר אולטימטיבי. אין לו את קו ההגנה שטרוביסקי היה חי איתו, אבל היה לו את מייק וויליאמס שנמנה מבין הרסיברים המוכשרים ביותר לכיתת הדראפט הנוכחית. לדעתי ווטסון יכול להסתדר גם בלי העניין סביב וויליאמס אם כל הכבוד ליכולת תפיסתו המשוכללת של וויליאמס. ווטסון בא לקומביין השנה והוכיח שהוא אתלט מעולה, והביא תוצאות מרשימות בריצת ה40 יארד, ריצת הקונוסים, והקפיצות לגובה ולרוחק.  ווטסון לא טיפש בכלל, שהרי בחצי הגמר הוא הוביל את קלמסון לריסוק 31-0 על אוהיו סטייט, וידע בכל מהלך היכן נמצא הסייפטי האיימתי מאליק הוקר. אתר ה-NFL משווה את ווטסון למארכוס מאריוטה, ואני הפעם נוטה להסכים איתם. ווטסון יכול להביא קבוצה עם מעט כלים בהתקפה, ולהטריף את ההגנה האולטימטיבית של אלבמה, וזה מזכיר לי את הניצחון השנה של הטייטנס בראשות מאריוטה על הברונקוס בעלת ההגנה המפחידה ביותר בליגה. אני אשמח לראות אותו פותח בליגה ומזכיר לשחקנים שקוורטרבק זה מנהיגות לפני סטטיסטיקות.

לסיכום: ווינר, חכם, אתלט, בעל כח רצון רב, מסירותיו עלולות להחטף, אבל בסה״כ הוא יכול כבר בשנותיו הראשונים להוות כקפטן לקבוצה שתבחר בו.

דישון ווטסון (Youtube)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית