דראפט ה-NFL מתקרב: הכירו את הרצים

ב-29 באפריל הולך להתקיים האירוע שכל חובב פוטבול מחכה לו מסיום העונה והוא כמובן, הדראפט. לכן החלטתי לעשות דירוג של חמשת הרצים הטובים ביותר במחזור הדראפט הקרוב בתוספת ניתוח של השחקנים.

אך לפני זה, מה זה בעצם אומר דראפט ב-NFL? הקבוצה שסיימה את העונה האחרונה עם המאזן הכי גרוע היא זו שבוחרת ראשונה שחקן מכללות שנרשם לדראפט וכן הלאה. לדוגמה קליבלנד בראונס, סיימה את עונת 2016 עם המאזן הכי גרוע בליגה (15-1)  ולכן היא תבחר ראשונה. יש שבעה סיבובי בחירה וכל אחת מהקבוצות תבחר שחקן אחד בכל סיבוב. ישנם מצבים שקבוצות עושות טרייד של שחקנים תמורת בחירות דראפט.

מחזור הדראפט הקרוב אמור להיות מחזור טוב במיוחד בעיקר בשל העומק הגדול של שחקנים טובים בכל עמדה. בעמדת הראנינג בק (הרץ) ניתן למצוא לא מעט שחקנים בעלי פוטנציאל גבוה שיכולים יום אחד למצוא את עצמם בתור הכוכבים של הליגה הטובה בעולם, ליגת ה-NFL.

הסבר קצר על עמדת הראנינג בק:  עומד מאחורי הקוורטרבק (המוסר) ותפקידו העיקרי הוא לקבל את הכדור בהעברה מהקוורטרבק ולרוץ איתו. במקרים אחרים הוא יכול גם לבצע חסימות, וגם לקבל את הכדור במסירה.

והנה, דירוג חמשת הרצים הטובים ביותר במחזור הדראפט הקרוב:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

5. דונטה  פורמן, טקסס, #33

פורמן מחזיק בנתונים גופניים מרשימים (1.85 מטר ו113 ק"ג). הוא רץ גדול. ובולט בעיקר בשל העוצמה המפחידה שלו והכוח המתפרץ שלו. הוא לא מתוחכם בכלל ואין הרבה חכמת משחק במשחק שלו אבל דבר אחד הוא עושה באופן קבוע ועושה באופן מדהים. פורמן הוא פשוט אייל ניגוח אנושי, הוא פשוט רץ דרך כולם. בעזרת העוצמה המפחידה שלו הוא נוטה לרוץ דרך החור שיוצר קו ההתקפה ולגבור על שחקני ההגנה בקרב פיזי עד שמפילים אותו שזאת משימה לא פשוטה בכלל. הוא מצטיין בשבירת תאקלים ודרושים מספר של שחקני הגנה פנויים על מנת להפיל אותו. פורמן גם זריז בהשוואה לגודלו והוא יודע כיצד לשנות את כיוון הריצה שלו בצורה טובה.

לפורמן יש מספר חסרונות שמחלישים אותו. הוא לא תופס טוב לכן הוא לא יהיה על המגרש בדאון שלישי, הוא מרבה לפאמבל (כ-7 בעונה האחרונה) והוא לא טוב בחסימה למרות שזה דבר שהוא יכול לעבוד עליו ואפילו להיות בו טוב בשל העוצמה הרבה שלו. לסיכום: אני מאמין כי הוא יכול להשתמש בעוצמה שלו גם ברמות הגבוהות של ה-NFL אך בשביל באמת להשתלב בקבוצה הוא חייב ללמוד לחסום כמו שצריך.

דונטה פורמן (Houston Chronicle)
דונטה פורמן (Houston Chronicle)

4. ג'וי מיקסון, אוקלהומה, #25

מיקסון הוא ללא ספק בכלל אחד הרצים  הכי מוכשרים שיש בדראפט הקרוב, הוא סיים את עונתו האחרונה בקולג'ים עם נתון משוגע של ממוצע של 6.8 יארד לנשיאה וזה שהוא עושה 1274 יארד ב-187 נשיאות בלבד והוסיף 538 ו-5 ט"ד בתפיסה. מה שהופך אותו לאיום כפול על ההגנות כשהוא יכול לשמש גם כרץ וגם כתופס. מיקסון שנחשב כרץ גדול גופנית (מתנשא לגובה של 1.85 מטר ושוקל כ-103 קילוגרמים) בולט בעיקר בשל היכולת שלו  לחפש ולחכות לחסימה הטובה ולחור המתאים יותר. הוא שילוב נפלא של כוח, זריזות ומהירות, בעיקר ביחס לגודלו. מיקסון הוא "'רקדן", הוא מחכה בסבלנות עד שהוא מוצא את החור המתאים בהגנה ורק אז הוא פורץ דרכו. בנוסף לזה שהוא אחד הרצים הכי טובים בריצה בין תאקלים במחזור הקרוב, גם יכולת התפיסה שלו מציבה אותו שני ברמתו בתחום זה מבין כל הרצים (היחיד שטוב ממנו להערכתי הוא מקאפרי שנגיע אליו בהמשך).

אז מה הבעיה של מיקסון? דבר שהפיל שחקני פוטבול מוכשרים הרבה יותר ממנו. בעיות מחוץ למגרש. ב-2014 בעונתו הראשונה במכללות הוא נכנס ערב אחד למסעדה שם הוא מתעמת עם אישה ומוריד אותה לרצפה עם אגרוף לפרצוף. הוא הושעה על ידי אוקלהומה לכל העונה וחזר לשחק רק ב-2015.  לסיכום: מיקסון הוא רץ מאוד מוכשר ואני מאמין שהקבוצה שתבחר להתמודד עם כאב הראש שמגיע איתו בסוף תהיה מרוצה. עם זאת, התקרית האלימה בה השתתף עשויה לפגוע מאוד וקבוצות הליגה לא ימהרו לבחור אותו בדראפט.

ג'וי מיקסון (Sporting News)
ג'וי מיקסון (Sporting News)

3. כריסטיאן מקארפי, סטאנפורד, #5

ללא ספק הרץ האהוב עליי במחזור הדראפט הקרוב. מה שיפה במקארפי זה עד כמה הוא רב גוני, מקאקפי הוא רץ מצויין, הרץ עם יכולות התפיסה הכי טובות המחזור הזה ללא ספק ובנוסף הוא גם מחזיר בעיטןת מדהים. מקארפי זריז ברמה חריגה, הוא משנה את כיוון הריצה שלו במהירות מפחידה בלי לאבד את קצב הריצה והוא יכול לעשות את זה מספר פעמים בזמן קצר. כמעט ובלתי אפשרי להפיל אותו כשיש לו מרחב בגלל רמת הזריזות שלו. במשחק התפיסה,  מקקאפריי רץ ראוטים מצויינים והוא לא מפיל כדורים כמעט ובכלל, והוא צפוי להיות בין הרצים עם יכולת התפיסה הכי גבוה בליגה.

החיסרון של מקארפי הוא משקלו הקטן (כ-92 ק"ג בלבד). ובכל זאת מקארפי הוא רץ מצויין שיכול לעזור לקבוצות הליגה בהרבה מאוד דברים בעזרת המשחק הרב גוני שלו. הוא צפוי להיבחר איפה שהוא בין סןף הסיבוב הראשון לתחילת הסיבוב השני.

כריסטיאן מקארפי (NUC Sports Football Magazine)
כריסטיאן מקארפי (NUC Sports Football Magazine)

2. דלבין קוק, אף.אס.יו, #4

מפוצץ בכישרון וביכולת, מגיע קוק להיות אחד השחקנים הכי מבטיחים בדראפט הקרוב בכל העמדות. קוק בולט בעיקר בשל חוכמת המשחק המשוגעת שלו. קוק רואה את המשחק באופן מושלם, יודע בדיוק מתי מתי להתחמק מהמגן, בדיוק מתי לשנות את כיוון הריצה שלו. הוא יודע לצאת ממסלול חסום באופן מושלם עם תנועה קלה לאחור והוא מומחה בשבירת תאקלים, הוא לא שובר תאקלים בעזרת כניסה חזקה במגן אלה בעזרת שינוי כיוון ברגע האחרון. קוק הוא בעל מבנה גוף מושלם לעמדת הראנינג בק (מתנשא לגובה של 1.80 מטר ושוקל כ-98 קילוגרמים). הוא גם תופס נחמד מאוד ויכול להיות על המגרש גם במהלכי מסירה.

לקוק יש מספר חסרונות ובינהם החוסר שלו בעוצמה ובעיית פאבלים, 6 פמבלים בעונה האחרונה אך אלה דברים שניתן לשפר ולעבוד עליהם. ובעיה נוספת היא שהוא בעייתי מחוץ למגרש. הוא הסתבך בלא מעט מקרים פליליים גם בק'ולג וגם בתיכון. לסיכום אגיד שלדעתי קוק הולך להצליח בכל קבוצה שתבחר אותו בשל היכולת שלו להוציא את המיטב גם במקרים קשים אבל יש מספר בעיות שהוא צריך לעבוד עליהן ובעיקר על התנהגות מחוץ למגרש ואז הוא יכול להיות ענק.

דלבין קוק (Jacksonville.com)
דלבין קוק
(Jacksonville)

1. לאונרד פורונט, אל.אס.יו, #7 

הרץ הכי טוב במחזור הדראפט הקרוב להערכתי ולפי מה שרבים אומרים אחד הרצים הכי טובים של הדראפט בעשור האחרון הוא לאונרד פורונט. הדבר הכל כך מדהים בפורונט הוא זה שיש לו גם עוצמה בצורה חריגה והוא גם מהיר בצורה חריגה. אם תראו סרטונים של הבחור ממשחקיו במכללות או בתיכון פשוט תראו מהלכים בהם הוא דורס את שחקני ההגנה עם העוצמה המפחידה שלו ורץ כל הדרך לטאצ'דאון בעזרת המהירות המדהימה שלו. ניתן ממש להשוות אותו לקרון רכבת, ענק ועצום ומגיע למהירויות מפחידות. הוא רץ זריז ומהיר ושובר תאקלים בקלות. הוא לא מרבה לשנות את מסלול הריצה שלו.

החיסרון של פורונט כמעט ולא קיים, יש לו בעיית פציעות קטנה ובנוסף הוא צריך מלפניו קו התקפה טוב שיפנה לו דרך. לסיכום: פורונט הוא רץ מדהים ואין ספק שמי שתקח אותו תזכה. עדיף בשבילו שקבוצה עם התקפה טובה תבחר אותו כי הוא נוטה להתקשה מול הגנות חזקות.

לאונרד פורונט (Bleacher Report)
לאונרד פורונט (Bleacher Report)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית