יוסיף בריבוע

ב 19 במארס 2016 אישרה פיפ"א כי יתאפשר חילוף רביעי במקרה של הארכה-כבר באולימפיאדת ריו הקרובה. מסתבר כי הניסוי
יימשך גם במונדיאל הנשים עד גיל 20 ובגביע העולם לקבוצות.
לפני כשבוע בלבד, בקונגרס הארגון שנערך בסלובקיה, צוין כי ההחלטה עשויה להתקבל ברוב קולות, ובכך- תקל על העומס של השחקנים ותשפר את הכדורגל העולמי על כל פנוי.

בואו נלך קצת אחורה בזמן לרגע היסטורי בליגת האלופות, זה קרה ב 27 באוגוסט 2014 .סטיוואה בוקרשט ולודוגורץ נפגשו בניהן לקרב מזרח אירופי סוער, על הכרטיס המיוחל לליגת האלופות הקרבה. המשחק, שנערך על אדמת בולגריה, הגיע להארכה (כמו הרבה משחקים הנערכים במסגרת זו) ולקבוצה הבולגרית לא נותרו עוד חילופים. לרוע מזלה, בדקה ה-118 שוערה, ולדיסלאב סטויאנוב הורחק. מי שהיה שם כדי לספק את אחד המקרים הנגזרים מההארכות הללו הוא קוסמין מוצי (33) בלם במקצועו, שנכנס לשער במקום השוער שהורחק. אגב, באותו הערב הוא עמד בין הקורות בדו קרב הפנדלים, הדף 2 מהם ואף הבקיע אחד בעצמו.

באותו הערב הרוויח מוצי, המחזיק ב11 הופעות בנבחרת רומניה, תהילה עולמית. המקרה סוקר בכל כלי התקשורת – אך היה ברור לכולם- לודוגורץ יכלה להסתבך פחות אם היה לה חילוף נוסף בקופה. בעבר, מקרים מהסוג הזה היו נחשבים למקרה חד פעמי ולשערוריות בעל שם עולמי. מסוג המשחקים הבלתי נשכחים שידובר עליהם עוד שנים רבות. אך כיום, עם העלייה ברמת הכדורגל הכלל עולמית, המפעלים הרבים בהן משתתפות הקבוצות ולוח הזמנים הצפוף של השחקנים- אין פלא שמקרים
מהסוג הזה קורים יותר ויותר, והפכו לשגרה של ממש בכדורגל העולמי בכלל ובאירופי בפרט.

העומס יירד, הרמה תעלה
זה כבר הוכח יותר מפעם אחת- שחקנים רבים, גם מהצמרת האירופית מתקשים לשחק כ -120 דקות ברציפות. בשנים האחרונות משחקים הנגררים להארכה מספקים תצוגה משעממת בדקות הסיום, וההארכה המשעממת פוגעת באטרקטיביות של הענף. רוב השחקנים מתעייפים כבר אחרי 90 דקות או מעט יותר, בגלל העומסים המוטלים עליהם וכך מציגים כדורגל ברמה טובה פחות ובנאלית יותר. חילוף רביעי יציע במקרים הללו ריענון על המגרש- לשחקנים ולצופים כאחד. הכנסת שחקנים חמים למשחק, המוכנים
לחרוש את הדשא בדקות הללו יהוו באנקר מעניין בנושא, וישימו סוף להארכות המשעממות שכבר הפכו מזמן למלחמת כושר מתישה.

יוריד את המוטיבציה בקרב השחקנים?
אך מנגד, יש כאלו שדווקא לא חושבים כך. בכיר בהתאחדות הכדורגל האיטלקית, שגם עליה לא יפסח החוק החדש, טען לאחרונה בכלי התקשורת כי האופציה תפגע במוטיבציה של השחקנים להיות בהרכב הפותח. הוא טען ששחקנים ידעו מראש כי הם צריכים להילחם פחות על מקומם ב-11 הפותחים, מה שיוריד משמעותית את רמת התחרותיות ואת האימונים הקשים של סגל הקבוצה. בכיר נוסף בכדורגל ההולנדי אף טען כי החוק החדש יבלום את העלייה החדה ברמת הכושר העולמית של הקבוצות.
הצעירים יעלו ויבואו אך זה מובן מאליו כי כף המאזניים מכריעה לטובת היתרונות שיש בחילוף הרביעי. החילוף הנוסף ייתן הזדמנות חסרת תקדים לצעירים, שיכולים לעלות רעננים מהספסל ולהכריע את המשחק בדקות הקריטיות הללו. החוק החדש יטפל במחלה העולמית בה צעירים זוכים למעט דקות, מחלה שהפכה כרונית בישראל, ותיתן הזדמנות לשחקנים נוספים בסגל להשתלב ולתרום לקבוצה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אין ספק שחוק החילוף הרביעי שנראה כי ייכנס בקרוב לכל מסגרות הכדורגל ובכל הנסיבות- היה צריך להגיע ממזמן. העלייה בכמות המשחקים ורמת הפציעות העולמית מהוות יחדיו נורת אזהרה אדומה לבכירים בפיפ"א העולמי- כי החילוף חייב להתקבל בזמן המיידי. חוק החילוף הרביעי בהארכה, יעניק חילוף ממוצע על כל חצי שעה של כדורגל, ירענן את אופי המשחק של ההארכות המשעממות, יישלב צעירים ויוריד מהעומס של שחקני הכדורגל שאותם נרצה לראות נפצעים פחות ומשחקים יותר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort