לקראת המחזור ה-20 בבונדסליגה: לברקוזן חוזרת לקדמת הבמה

המחזור ה-20 בליגה הגרמנית עומד בפתח כאשר מוליכת הטבלה היא כמובן באיירן מינכן בפער אדיר של 16 נק' מסגנית המוליכה לברקוזן, אשר חזרה לצמרת הטבלה אחרי עונה וחצי לא יציבות. לאחרונה 31 נק', והיא נמצאת בשיוון נקודות מדהים עם שאלקה, לייפציג ובורוסיה מנשנגלאדבאך (מקומות 3, 4 ו-5 בהתאמה) כאשר במקום השישי בפער זעיר של נקודה בודדת מארבעת הקבוצות האלה נמצאת בורוסיה דורטמונד, אשר לא מצליחה לשמור על יציבות. תחתית הטבלה לוהטת כאשר לנועלת הטבלה פ.צ. קלן רצף של שלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות (!). למרות שלזו רק 12 נק', הישארות נראית כעת יותר ויותר ריאלית. מעל קלן נמצאת המבורג אשר החליפה מאמן לאחרונה. חובבי הליגה תוהים: האם החלפת המאמן תעזור לה להמשיך להחזיק בתואר "הקבוצה שמעולם לא ירדה ליגה"? נחיה ונראה.

המירוץ למקום השני תופס תאוצה (צמרת טבלת הבונדסליגה ערב פתיחת המחזור ה – 20, מתוך הטוויטר הרשמי של הבונדסליגה)

לברקוזן מלהיבה, אך לעת עתה אי אפשר לדבר על תואר

כנראה שהקבוצה הכי מעניינת בליגה כרגע היא באייר לברקוזן. הקבוצה, אשר גם עונה לכינוי Neverkusen בגלל מספר הפעמים הרב בהם פיספסה זכייה בתארים, מציגה כדורגל מעניין וסגל מצוין (בו מככב גם ליאון ביילי, הג'מייקני הצעיר שמהמם את הליגה עם המהירות האדירה שלו, זכה בתואר איש המחזור במחזור האחרון ונחשב לבאנקר בהרכב של מאמן הקבוצה הייקו הרליך) ויש האומרים שאולי העונות הקרובות יזכרו כעונות בהן לברקוזן זכתה סוף סוף בתארים. עם זאת, קשה להאמין שהקבוצה הזו או כל קבוצת בונדסליגה אשר טוענת לתואר תזכה בתארים כל עוד באיירן ממשיכה לשלוט ביד רמה בליגה. אל תבינו אותי לא נכון, לעניות דעתי זו לא אשמת באיירן:  אוהדי הקבוצות הגדולות האחרות (דורטמונד, שאלקה ולברקוזן), אשר נוטים להתלונן שהתחרות בבונדסליגה נעלמה בגלל הפרשים כלכליים צריכים להבין שהפער לא נוצר בגלל הכסף של באיירן (בעיקר בגלל העובדה שהיא לא מרבה להשתמש בו), אלא בגלל טעויות קשות של הנהלת הקבוצות האחרות (כמו למשל מכירת שחקנים רבים לבאיירן אשר תרמו לחיזוקה). הקבוצות האחרות בבונדסליגה לא עניות בכלל (הכנסותיהן של הקבוצות הגדולות האחרות נאמדות במאות מיליונים), הן פשוט צריכות ללמוד את שיטת באיירן, אשר מצליחה בעזרת ניהול נכון להתמודד בגאווה עם אריות היבשת בלי יותר מידי בזבוזי כסף מיותרים. כך או כך, לפחות התחרות במקומות שהם לא המקום הראשון נשמרת, ואפשר לראות זאת בצפיפות המדהימה בטבלת הליגה הגרמנית (כמובן בכל המקומות פרט למקום הראשון). כיף לצפות בבונדסליגה בימים אלה, ואין ספק שיהיה כיף אף יותר כאשר קבוצות אחרות יצטרפו למאבק האליפות. אבל נחזור לדבר על לברקוזן: הקבוצה צפויה לפגוש במחזור הקרוב את מיינץ (יום ראשון, 16:30) אשר ניצחה משחק ליגה במחזור הקודם לראשונה מאז המחזור ה-12. היא נמצאת במרחק 4 נק' בלבד מהקו האדום, ובטבלה שעברה כל כך הרבה שינויים לאורך העונה, אין ספק שבמיינץ צריכים לשים לב שהקבוצה לא תרד אל מתחת לקו האדום.

ליאון ביילי: הכוכב העולה של הליגה (הטוויטר הרשמי של הבונדסליגה)

איינטרכט פרנקפורט – בורוסיה מנשנגלאדבאך, יום שישי, 21:30

משחק צמרת – אמצע טבלה מלהיב יפתח את המחזור כאשר פרנקפורט שנמצאת במקום השביעי בשיוויון נקודות עם דורטמונד (מקום 6 עם 30 נק') תארח את מנשנגלאדבאך. שתי הקבוצות בפוזיציה מסוכנת: במידה ומנשנגלאדבאך מפסידה היא תוכל להידרדר עד למקום השביעי, ובמידה ופרנקפורט תפסיד היא יכולה לרדת מן המקום השביעי עד למקום העשירי. אבל (ויש אבל), במידה ואחת מהקבוצות מנצחת היא תוכל לעלות עד למקום השני. כן, הטבלה הצפופה בהחלט הופכת את משחקי השבוע למעניינים יותר ויותר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פ.צ. קלן – פ.צ. אאוגסבורג, יום שבת, 16:30

נועלת הטבלה קלן נחושה להינצל מירידת ליגה, והיא בהחלט יכולה לעשות זאת. האם קלן תצליח לשמור על רצף הניצחונות מול אאוגסבורג הקשוחה אשר נמצאת במקום השמיני? חלון ההעברות של האחרונה סוער כאשר בשבוע האחרון שני שחקנים עזבו אותה: שחקן הכנף אריק טומי (לו 6 שערי ליגה בעונה זו) עבר לשטוטגארט, וקוסטאס סטפלידיס אשר היה בורג חשוב בקבוצה בעונה שעברה עבר בהשאלה לסטוק סיטי מהליגה האנגלית עד לסוף העונה.

האם קלן תוכל להישאר בליגה? (שחקני קלן חוגגים, הטוויטר הרשמי של הבונדסליגה)

שטוטגארט – שאלקה, יום שבת, 16:30

שאלקה הנהדרת תתארח במרסדס – בנץ ארנה למשחק מרתק מול שטוטגארט, אשר נמצאת אי שם במקום ה – 14. שאלקה, אשר לא ניצחה בשני משחקי הליגה האחרונים שלה תרצה לחזור הביתה עם נקודות בכיס. מצד אחד כדי לשמור על מקומה הגבוה בטבלה (3) ומצד שני כדי להצליח לעקוף את לברקוזן אשר נמצאת במקום ה – 2 במידה וזו תפסיד. אין ספק שהמשחק מול שטוטגארט מהווה הזדמנות לעשות כן, לאור העובדה שהאחרונה ניצחה רק משחק ליגה אחד (משחק בית מול הרטה ברלין במחזור ה – 18) בשבעת המחזורים האחרונים.

בורוסיה דוטמונד – פרייבורג, יום שבת, 16:30

החניכים של פטר שטוגר ינסו להשיג ניצחון ראשון (בכל המסגרות פרט למשחקי ידידות) מאז הניצחון על הופנהיים במחזור ה-17 . אי אפשר לדבר על דורטמונד מבלי לדבר על סאגת אובאמיינג: השחקן ששמו נקשר לא מכבר בשמועות על מעבר לארסנל נופה מסגל הקבוצה בשני המשחקים האחרונים. האירוע האחרון שקשור לסוגייה התרחש בזמן משחק הליגה של דורטמונד, אשר שיחקה בחוץ מול הרטה ברלין, והסתיים בתוצאה תיקו 1.  אובאמיינג כאמור לא נסע עם הקבוצה לברלין, אך הוא דווקא לא בחר לנוח או לצפות במשחק של קבוצתו כמצופה משחקן במעמדו: במהלך המשחק תועד אובאמיינג משחק כדורגל עם חבריו באחד האולמות בעיר. לאוהדים נמאס מהזלזול של השחקן וגם מההתנהלות הכושלת של ההנהלה בנוגע לסוגייה. ישראלי אשר חובב כדורגל גרמני  סיפר למערכת כיצד הוא מרגיש: "הסגנון המגעיל שלו נמאס עליי! פעם המשפחה שלו ישנה במלון של הקבוצה, ופעם הוא הולך לשחק כדורגל במקום לשמור על פרופיל נמוך. שיעיפו אותו לכל הרוחות!"

אובאמיינג: מעורר מחלוקת (Independent)

באיירן מינכן – הופנהיים, יום שבת, 16:30

מוליכת הטבלה תארח את הופנהיים למשחק מסוג המשחקים שתוצאתם ידועה מראש. אפשר לחזות את התוצאה ע"פ המשחק הקודם של הקבוצה: גם ורדר ברמן אשר הציגה כדורגל מצויין במשחקה האחרון מול באיירן ונלחמה בכל הכוח, נכשלה להביס את המכונה הבווארית, וזו צפויה להמשיך את רצף הניצחונות שלה, המונה כבר 10 ניצחונות בכל המסגרות. עניין הטבלה הצפופה רלוונטי גם להופנהיים: במידה ותנצח תוכל לעלות (כמובן במידה ותוצאות המשחקים האחרים יהיו לטובתה) מן המקום ה-9 למקום ה-6.

לבא כבש בכל משחק בית של באיירן העונה… יכבוש גם מול הופנהיים? (הטוויטר הרשמי של הבונדסליגה)

שאר המשחקים:

ר.ב. לייפציג – המבורג, יום שבת , 16:30

ורדר ברמן – הרטה ברלין, יום שבת, 19:30

האנובר 96 – וולפסבורג, יום ראשון, 19:30

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (2)

  1. אבי שמריהו

    צודק ב – 100%! כאוהד שאלקה כבר הרבה שנים אני סולד מהשנאה של חלק מהאוהדים לבאיירן. היא לא מוצדקת! באיירן בעיני מייצגת את כל מה שאנחנו רוצים להעביר לעולם כעקרונות הליגה (שפיות, כדורגל טוב ומסורת שלא ניתן להחליף בכסף). האוהדים צריכים להפנות את השנאה שלהם לקבוצה שבאמת מחללת את הליגה… לייפציג כמובן.

  2. עידו עברי

    כתבה מעולה גרש! יאללה לברקוזן, בשביל חבר אנונימי

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort