עקשנות זה שם המשחק

ליברפול פותחת עונה עם יורגן קלופ בפעם השנייה או אם תרצו- נכנסת לשלב ב' בתוכנית של הגרמני העקשן. כמובן שעקשנות היא אחת התכונות הכי חשובות במאמן הרדס אבל היא גם יכולה להיות זאת שתפגע בתהליך שהוא עושה עם הקבוצה מכיוון שנכון לעכשיו זה נראה שבשביל להגיע לשלב ב' בתוכנית-יורגן צריך שתהיה לו תוכנית ב'. על קיבעון מוגזם של מאמן ליברפול במגרש ומחוץ אליו.

מקובע מדי (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

אחרי עונה וחצי בליברפול אפשר להגיד שיורגן קלופ בינתיים עומד בציפיות שהיו כלפיו, הוא הביא את הכדורגל היפה והשוטף שלו לאנפילד, גיבש הרכב שמבחינת שחקנים אומנם לא נמצא בטופ של הטופ אך כמכלול יכול ביום נתון להביט לכל קבוצה באירופה בלבן של העיניים והכי חשוב: החזיר את האמונה בקבוצה לליבם של האוהדים.
אך לצד הרבה רגעים יפים במרסייסד היו גם כמה רגעים שיורגן יעדיף לשכוח: איבודי נקודות מיותרים לקבוצות עם רגל וחצי בצ'מפיונשיפ וחוסר יציבות מוגזם בין משחק למשחק הן רק חלק מהבעיות שהתמודד איתן קלופ וכמובן שגם לו, או ליתר דיוק-לעקשנות שלו, יש חלק לא קטן בהן.

עקשנות במגרש

הרבה נקודות איבד השנה יורגן על כך שהגיע למשחק עם תוכנית מסוימת וכשהיא לא עבדה הוא נותר אובד עצות, קלופ הוא מהמאמנים עם הכי הרבה ביטחון עצמי בעולם, הוא מגיע מוכן לכל משחק בידיעה מה צריך לעשות ולרוב זה גם עובד לו ועובדה: הוא הצליח להוביל קבוצה עם סגל ששווה בערך מקום שישי למקום הרביעי, אבל וזה אבל גדול, בפעמים שהתוכנית לא מצליחה לו אין לו הרבה מה להציע, הוא נראה מבולבל ומנסה בכוח להמשיך בשיטה שלא עובדת (באותו משחק ספציפי) ועל אותו חוסר מוכנות מגיעים רוב איבודי הנקודות של קבוצתו (בייחוד נגד הקבוצות הקטנות יותר שכנראה אליהן רמת ההכנה היא נמוכה יותר), שבסופו של דבר מכריעים איך תסתיים העונה.

עקשנות בחלון ההעברות

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בתחילת החלון הגיש קלופ להנהלת הקבוצה את רשימת השחקנים שרוצה לראות באנפילד בעונה הבאה, כשהשמות העיקריים הם מוחמד סאלח, וירג'יל ואן דייק ונאבי קייטה.
התגלגלות האירועים עם מוחמד סאלח:
קלופ רצה את מוחמד סאלח ולמרות שרומא ביקשה מחיר גבוה עבורו ויש שיגידו גבוה מדי הוא התעקש והצליח להשיג את המצרי ולצרף אותו לליברפול כרכש השני הכי גבוה בהיסטוריית המועדון (כנראה יהפוך לראשון אחרי בונוסים כאלה ואחרים), עד כאן הכל בסדר ולפי משחקי ההכנה אפשר להגיד שההתעקשות של קלופ הייתה מוצדקת מאחר ובכל משחק רואים את השילוב הקטלני עם שחקני ההתקפה בכלל ועם קוטיניו בפרט ועושה רושם שזאת הולכת להיות החתמה מוצלחת.

הרכש הראשון נראה טוב בהכנה לעונה(דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

עם וירג'יל ואן דייק:
לא תמיד יש אפשרות להשיג את כל השחקנים שרוצים, וירג'יל ואן דייק, בלמה של סאות'המפטון רוצה לשחק באנפילד, יורגן קלופ רוצה אותו בהרכב שנה הבאה וכבר היה סיכום בין הקבוצה לשחקן אך אז התערבה הנהלת "הקדושים" ומנעה את המעבר לפחות כרגע, הנהלת ליברפול הוציאה הודעה רשמית שסיימה את ההתעניינות בשחקן אך לאחרונה חוזרים הדיווחים על המעבר האפשרי.
אם יצליח קלופ לשים את ידו על ואן דייק זאת תהיה הצלחה גדולה עבורו אך מה יקרה אם בסיום הסאגה המייאשת הזו המעבר לא יתבצע? אותה בעיה של המאמן תחזור על עצמה שוב בצורה שונה: אין תוכנית ב', אף בלם ראוי לא יגיע תוך זמן קצר אם בכלל יגיע, ליברפול אפילו לא מנסה אסטרטגיה של להראות "כאילו" היא מתעניינת בבלם ראוי מכיוון שהיא יודעת שזה יהיה בזבוז זמן כי כולם יודעים שואן דייק הוא הבלם היחיד שיורגן רוצה לחזק בעזרתו את הסגל לקראת העונה הבאה, וזאת בעיה, כי ההגנה של קלופ הייתה החלק הבעייתי ביותר בעונה החולפת ואם לא תתחזק באופן רציני אין לאוהדים סיבה לשאוף להתקדמות.

מה תעשה ליברפול אם לא תצליח להביא את ואן דייק? (דף הפייסבוק הרשמי של סאות'המפטון)

נאבי קייטה:
קשה לתאר במילים כמה שקלופ רוצה לראות את קייטה בליברפול בעונה הבאה ואפשר להבין מקייטה כמה שהוא רוצה לשחק במדי הרדס אבל יש רק בעיה אחת: לייפציג לא מעוניינת למכור בשום מחיר, ליברפול כבר הגישה הצעה רשמית על סך 70 מיליון ליש"ט על הקשר המוכשר אבל עושה רושם שזה פשוט לא מעניין את לייפציג המנוהלת בידי רד בול, שכידוע כסף לא חסר לה.
בקיץ הבא יהיה לנאבי קייטה בחוזה סעיף שחרור על סך 48 מיליון ליש"ט אבל ליברפול יודעת שאחרי עוד עונה כזאת של הקשר הנהדר היא לא תהיה היחידה שתרצה אותו וזאת הסיבה להתעקשות עליו עכשיו אבל שוב, קייטה הוא לא הקשר היחיד בעולם שמספיק טוב להרכב ליברפול, זה נורמלי שלמאמן יהיה שחקן שהוא מעדיף שיבוא אבל זה לא נורמלי שאנחנו לא רואים אף שמועה רצינית על העברה של קשר אחר ועושה רושם שגם במקרה הזה, אין לקלופ תוכנית ב', ואם לא יגיע קשר נוסף לסגל ברמה, הקישור הנוכחי לא יעמוד בעומס ויקרוס.

הקישור הנוכחי לא יעמוד בלחץ בלי חיזוק (דף הפייסבוק הרשמי של ר.ב לייפציג)

העונה חניכיו של קלופ הולכים לשחק בשני מפעלים ואם לא תקרה סנסציה המפעל השני יהיה ליגת האלופות מה שאומר שאם בעונה שעברה שבה לא השתתפה ליברפול במפעל אירופאי היא סבלה מסגל חסר ברוב המשחקים, היא חייבת לעבות את הסגל לקראת העומס הרב שצפוי לה בעונת 2017/18 מפני שאם זה לא יקרה, היא פשוט תיכשל בשני המפעלים ותביא לעונה מאכזבת נוספת, וכאלה עונות לא חסרות לה.
במידה וליברפול תסיים את הקיץ הזה רק עם ההחתמות של סאלח, רוברטסון וסולנקה אפשר להגיד שהיא נכשלה בו, חלון ההעברות הנוכחי הוא החשוב והגורלי ביותר בעידן קלופ ואם לא יחזק את הקבוצה כמו שצריך הוא ייפול יחד אתה למטה, שכן יונייטד, צ'לסי, סיטי, ארסנל ואפילו אברטון לא חסכו הקיץ על רכש, התחזקו ומתחזקות בכל העמדות הנחוצות והביאו שמות נוצצים לקבוצותיהן, בעוד ליברפול ממשיכה לרדוף בעקשנות אחרי שני שחקנים שאף אחד לא מבטיח שיגיעו, בלי אף רעיון למה שיעשו אם לא יצליחו להשיגם וכאן נכנס המבחן הגדול ביותר של יורגן קלופ בקדנציה שלו במרסייסד- להכין פלאן בי, גם בחלון ההעברות וגם במשחקים, להוריד קצת את רמת העקשנות ולפתוח את העיניים לאופציות נוספות מלבד הדרך הקבועה שלו, כי מבחינתי מדובר באחד המאמנים הטובים בעולם אם לא הטוב שבהם, ואם ידע לעשות את זה שום דבר לא יעצור את ליברפול המחודשת בדרך להצלחה.

לא ייעצר בדרך להצלחה אם רק יסתכל גם לצדדים (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (2)

  1. כתבה יפה מאוד נהניתי לקרוא.
    מסכים שקלופ עקשן ולמרות כל היתרונות שלו אני גם מתייאש במשחקים נגד הקטנות-בינוניות שפעם אחר פעם ניתן לראות אותו שטנצ של הפקרות בהגנה כדי לתקוף ואז נכנסים לפיגור ולפאניקה והקבוצה מנגד סוגרת ואין פתרון לבונקר. על פי סולנקה וסלאח ( וגם דני אינגס שחוזר) אמורים להיו העונה כלים נוספים בהתקפה אבל הבעיה שלי היא שאין חלוץ טבעי מוכח. סטארידג' אדיר אבל נפצע המון ולכן יש את פירמינו אוריגי ואינגס. פירמינו מבחינתי שחקן נהדר אך לא חלוץ טבעי ברמה של אגוארו קוסטה לוקאקו וכו. אוריגי עדיין צעיר מידי ולא תמיד מקבל מספיק הזדמנויות למרות שמוכיח את עצמו בהמון הזדמנויות ואינגס סימן שאלה. הייתי מצפה להנחית חלוץ מטרה כמו אובמיאנג למשל גם על מנת לייצר הרתעה מסויימת. רק לחשוב על הקצב המסחרר שיכל להתווסף לקבוצה שכבר מסחררת.

    בנוסף כמה שמיניולה נתן חצי עונה שנייה טובה לטעמי הוא עדיין לא וורלד קלאס וכבר נכווינו בעבר מטעויות שלו. קחו לדוגמא את דה חאה שגם לו היתה הגנה חלשה כבר כמה עונות והוא סוגר את השער עונה אחר עונה. טעות לדעתי שלא לקחנו את ג'ו הארט במחיר מצחיק, לטעמי עדיין שוער שבקבוצה כמו ליברפול שתפורה עליו יכול להיות שווה 10 נקודות פלוס ( רק להיזכר מה עשה נגדנו שהיה בסיטי…) וגם מי שלא מסכים שהארט הוא הראוי יש עוד כמה שוערים שמתאימים.

    כמובן שהגנה זה שם המשחק ורק לראות את סיטי בונה לה הגנה חזקה וצעירה גורם לי לגרד את הגוף בעצבים. מלבד מאטיפ שמבחינתי הוא באנקר אף אחד אחר לא ראוי לפתוח ב-11 בקבוצה שרוצה להתמודד בליגה החזקה בעולם.

    דווקא הקישור די יציב לטעמי ודינאמי מאוד עם ג'אן הנדו וויני שכל אחד מהם ככל הנראה עוד ישפר את המשחק שלו מעבר למה שראינו עד כה בתוספת הטורבו ההתקפי של לאלאנה מאנה סלאח קוטיניו ופירמינו.

    אחחח.. ליברפול. אומרים חכם יודע לא לעשות טעויות, פיקח עושה טעות ולומד ממנה.
    אני מאוד מקווה שלא נצא טיפשים..:(

  2. אני תמיד מאמין שליברפול עושה שטיות והיא יכולה לחזור לטופ באנגליה ולזכות בכל התארים .

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort