שוב חוזר הניגון, האמנם?

אחרי העונה מהגרועות בהיסטוריה אם לא הגרועה שבהן מכבי ת"א בכדורסל מנסה לחזור לגדולתה אך בדרך מעניינת של החזרת אותם שחקנים שהובילו את המועדון בפעם האחרונה לזכייה באליפות אירופה ועם עוד כל מיני חיזוקים מסקרנים.

נראה שדברים לקראת העונה החדשה במכבי-סל מתחילים לזוז והסקת מסקנות מהעונה הרעה נעשו והמהפכה יוצאת לדרך. השלב הראשון במהפכה הוא ה"צעד אחורה" שלקחו הבעלים בכל הקשור להתערבות מקצועית במועדון ואכן הם הודיעו כי הם לא ישבו על הפרקט יותר אלא יעברו ליציע. כמובן שמדובר בתקדים היסטוריה כיוון שמאז ששמעון מזרחי נהיה הפנים של המועדון זו הפעם הראשונה שהוא לא ישב על הפרקט. הצעד הזה נעשה ככל הנראה מהביקורת הנוקבת של התקשורת בכל הקשור להתערבות ההנהלה בפן המקצועי ובסקנדלים שנערכו השנה בקבוצה החל מהחלפת 5 מאמנים בעונה ועד לפרשת סוני ווימס. המאמן החדש-ישן של הצהובים נבן ספאחיה הולך להיות הקודקוד בצוות האימון כאשר עוד 2 שמות מסקרנים לצידו כעוזרי מאמן הם גיא גודס שגם הוא חוזר למועדון הצהוב לאחר פיטוריו כמאמן ראשי ועבודתו כעוזר מאמן של דיוויד בלאט דאז. העוזר המאמן השני הוא טל בורשטיין שהיה הקפטן של הצהובים ואחד הישראלים הבכירים שלה מגיע לקדנציה ראשונה שלו בתחום האימון.

יחזיר עטרה ליושנה? טיוס (Alchetron)

בכל הנוגע לשחקנים מכבי מחזירה אליה את כוכבי העבר הפעילים שלה כלשצידם יהיו ישראלים מתאזרחים בעיקר מהליגה ואחד הישראלים הטובים בליגה בעונה החולפת והערבי הראשון במועדון כארם משעור. אלכס טיוס שהיה הסנטר של הצהובים בזכייה האחרונה ביורוליג חתם ונעשים מאמצים להחתים את טייריס רייס, אותו רכז שקלע את הסל המפורסם מול צסק"א אז בחצי הגמר וחתם קאמבק מרשים של מכבי כל הדרך אל הזכייה וגם שמו של קית' לנגפורד שהיה במכבי וככל הנראה ישוחרר מקאזאן עלה. ישנם הטוענים כי החתמת שחקנים שהיו כבר מכבי זו טעות כי את הגלגל כבר לא ניתן להחזיר לאחור ויש הטוענים מנגד כי חזרה על הצעדים של מכבי הגדולה והדורסנית שהייתה זו הדרך היחידה לחזור אל דרך המלך. לדעתי לנסות להחזיר את הגלגל לאחור זה לא באמת אפשרי לפחות לא בן רגע לחזור להיות קבוצה רלוונטית ביורוליג אך מכבי כן פועלת נכון עד עכשיו בכל הקשור להחתמת שחקנים שכן אלכס טיוס הוא סנטר מעולה בעל אזרחות ישראלית משמע בליגה הוא ישמש כקלף חזק, מעבר לכך השחקנים שהוחתמו עד כה (אלכס טיוס, כארם משעור, ג'ון דיברתולמאו, ג'ייק כהן ומייקל רול) כש-3 מתוכם מתאזרחים אחד ישראלי ואחד זר ניתן להבין כי מכבי מבינה שכדי לחזור ולתת מאבק לגדולות היורוליג צריך קודם כל לטרוף שוב את הליגה ובכל הכוח. ג'ון דיברתולמאו, הקלעי של מכבי חיפה בעונה החולפת והMVP של הליגה הוא שחקן בעל יכולת קליעה מרשימה וכשצריך הוא יודע לקחת את המשחק על הכתפיים שלו. ג'ייק כהן הסנטר של אשדוד/באר טוביה בעונה החולפת גם הוא מכביסט לשעבר שחוזר למועדון וכשחקן ספסל הכוח שלו יהיה משמעותי בליגה ומדובר בחיזוק טוב לעומק הסגל והרוטציה. מייקל רול הוא כביכול השחקן הפחות מוכר מכל רשימת ההחתמות אך מדובר בשחקן של בשיקטאש ונבחרת תוניסיה (שדרך אגב ממש לא אהבה בלשון המעטה את החתימה שלו בקבוצה מישראל) יכול להיות הפתעה נעימה בתור זר אך קשה לבנות עליו בתור שחקן מוביל. אחרון חביב הוא כארם משעור הישראלי של מכבי הרצליה שנתנה עונה מפתיעה מאוד בהובלתו של כארם כקפטן הקבוצה מדובר בשחקן שבדרך כלל משחק בעמדה מספר 4 (PF) בעל יכולות אתלטיות וחדירה מצוינת לצבע ויהיה הישראלי הבכיר של הקבוצה ככל הנראה.

קאמבק? רייס (צילום מסך יוטיוב)

לצד כל המחמאות והשבחים על הבנייה מחדש שנראית כהבטחה גדולה מכבי ביצעה ניקוי אורוות לטעמי מעט מוגזם ובעיקר של הישראלים שלה. גיא פניני קפטן קבוצה שכבר 8 שנים במועדון שוחרר וחתם בהפועל חולון. יוגב אוחיון שנחשב גם הוא לסמל צהוב לא פחות מפניני חתם ביריבה המושבעת הפועל ירושלים. גל מקל קיבל גם הוא הודעה לחפש קבוצה חדשה למרות שיש לו חוזה לעונה נוספת ועדיין לא מצא לעצמו קבוצה חדשה קיימת אפשרות שימשיך במועדון למרות אי שביעות רצונות של ספאחיה. אנדרו גאודלוק אחד הקלעים היותר טובים שהיו בליגה בעונה החולפת אך סבל מלא מעט פציעות במהלך העונה סגר אצל ארמאני מילאנו של פיאנג'יאני אקס ירושלים. סילבן לנדסברג וג'ו אלכסנדר קיבלו גם הם הודעות שהם לא בתוכניות המועדון. למה בעצם אני לא מתלהב מהשחרורים האלו למרות שיש לא מעט אוהדים במועדון הצהוב שממהרים לשמוח? אובדן המסורת (אוחיון ופניני) ומעבר לכך חיזוקן של היריבות בליגה וכן מדובר בחיזוק זה מאין ירייה ברגל של מכבי בעצמה ומעבר לכך השחרור של גאודלוק הוא לטעמי פזיז מדי כי כשהוא שיחק הוא היה טוב אז נכון שהקבוצה נכשלה מקצועית אך לא כל מי שלקח חלק בעונה הזאת צריך ללכת הביתה, לפחות לא מי שהיה טוב.

הערבי הראשון במכבי ת"א, משעור (דף הפייסבוק הרשמי של מכבי ת"א)

הדעות לגבי המהפכה במכבי חלוקות ואת התשובות כנראה שנדע רק בסוף העונה. מה שבטוח הרצון הוא אמיתי והתהליך הוא נכון אך יהיה הדרגתי והקהל יצטרך להיות סבלני ותומך בשביל שהמועדון שלו יחזור לגדולתו כי המחאות כבר נספגו בקרב ההנהלה וכעת הקהל צריך לעשות את מה שהוא נועד לא וזה לתמוך כי רק בשיתוף פעולה בין ההנהלה הצוות המקצועי השחקנים והקהל יהיה ניתן לקרוא תיגר על התארים הגדולים בזירה הבינלאומית והמקומית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort