התותחן שהחליד: ארסן ונגר מהמנג'ר שעשה היסטוריה למנג'ר המושמץ בפריימר-ליג.

ארסן ונגר הגיע כרעם ביום בהיר לפריימר-ליג ב1996 לארסנל והתחיל שם את דרכו בקול תרועה גדול ,החל בדעיכה שלו ושל המועדון יחד בעשור האחרון מה שהוביל לקולות המחאה של הקהל נגדו בתקופה האחרונה שהם דורשים דבר אחד- די!.

ונגר התחיל את הקריירה בארסנל כמאמן אלמוני יחסית שהצליח עונה אחת כמאמן מונאקו וזכה עמה באליפות צרפת אך פוטר משם לאחר שסיים עונה במקום ה9 ומצא את עצמו כמנג'ר בכיר בפריימר-ליג לאחר שנה ביפן.

תחילת התנופה (Daily Mail)

כשארסן ונגר רק הגיע הקבוצה הציגה תחתיו כדורגל אטרקטיבי ושמח והוא הוביל את המועדון לדרך חדשה והפך אותה לאחת הקבוצות הדורסניות שהליגה הכירה. בעונת 03/04 הוא עשה היסטוריה כאשר הוא זכה באליפות אנגליה בלי להפסיד משחק ליגה אחד!

זה היה נראה חיבור מבטיח באותה תקופה (Goonersphere.com)

ארסנל נראתה על המסלול מאז שונגר הגיע ובעונת 05/06 הוא קיווה גם להירשם בדפי ההיסטוריה של המועדון ולהעניק לה תואר אירופאי ראשון בהיסטוריה (אם לא מחשיבים את גביע אירופה למחזיקות גביע שכן מדובר בטורניר אירופי שהתקיים רק בין מחזיקות גביע ולא אלופות וגם גביע ערי הירידים שכשמו הוא ללא קשר למיקום בטבלה הוא התקיים בין קבוצות של ערים שבהן היו ירידים וגם לפי אופ"א גביע זה לא מוכר כגביע מטעמם לכן ארסנל והצלחה באירופה זה לא משהו שצלח) בגמר מול ברצלונה בו ארסנל הייתה ב-10 שחקנים אך ירדה למחצית ביתרון של 1-0 משער של סול קמפבל אך בדקה ה-76 החל המהפך וברצלונה זכתה בגביע בניצחון 2-1, מאז אותו גמר חלה רק הדרדרות בהישגים וביכולת של ארסנל שכן מאז אותו גמר ועד היום ארסנל זכתה ב-3 גביעי ליגה ו-2 מגן הקהילה בלבד במשך 11 שנים!

אחד מרגעי הביזאר באותם השנים (uMAXit Football)

לאחר אותו גמר ארסנל כבר לא הייתה אותה קבוצה, מקבוצה אטרקטיבית, תוססת ומלאת תשוקה היא נהייתה אנמית וכוכביה עזבו אותה כדי לשחק באריות אירופה. הסיבה לשינוי הקיצוני הזה הוא ככל הנראה מדיניות מכירת השחקנים של ונגר. הרי ונגר היה מגלה כישרונות בזול, מטפח אותם ועושה מהם כוכבים ומוכר אותם בסכומים גבוהים לאריות אירופה שמצידן רק התחזקו וארסנל נשארה עם הבינוניות. ארסנל ספגה לא מעט השפלות כואבות בשנים האלו ולא פעם ולא פעמיים כבר היו קולות מהקהל לפטר אותו אך היה מדובר בקולות בלבד שכן אותם אוהדים שמרו אמונים ותקוות לאותו מנג'ר שהוביל אותם לאחת האליפויות המוחצות שהיו אך לצערם המדיניות השתנתה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אחת הסיבות שארסנל הוא מועדון גדול בלבד ולא מועדון ענק היא כנראה הנפילה לאחר אותו גמר בפריז נגד בארסה. ארסנל שנחשב למועדון גדול באנגליה מעולם לא זכה בתואר משמעותי בזירה האירופית והסגל של המעודון שהכיל בתוכו כוכבים כמו הנרי, פברגאס ודניס ברגקאמפ יצר כוכבים חדשים ומכר אותם (ואן פרסי ליונייטד, אלכס סונג נכון לא מדובר בכוכב גדול אבל היה שחקן מבטיח באותה תקופה ומכרו אותו לבארסה, את פברגאס מכרו גם כן לבארסה) ועוד המון שמות שאולי לא כולם גדולים אבל בהחלט משמעותיים.

אז למרות הכשלונות, המחאות והבינוניות המרגיזה למה ונגר עדיין במועדון אחרי 21 שנים ועוד האריכו לו את החוזה בשנתיים אתם שואלים?! הסיבה הכי טריוויאלית שיש=> כ-ס-ף. ארסנל נהייתה למועדון רווחי מאוד שקונה כשרונות בזול-> מפתח אותם-> ומוכר בסופו של דבר בהרבה מאוד כסף למתחרות. מה שהבעלים של ארסנל כנראה שכח זה שאם כל הכבוד לכסף ולרווחיות מועדון כדורגל הוא קודם כל מועדון כדורגל ולא עסק. להרוויח זה נחמד אבל כשהמנג'ר שלך כבר למעלה מעשר שנים לא פוגע והמועדון נהייה לשק חבטות באירופה ולמושא ללעג ברשתות החברתיות ובליגה (מקום 4 הידוע לשמצה) צריך לבוא שינוי. לאו דווקא שינוי שבו מפטרים מאמן אחרי כל משברון כמו במועדונים אחרים באירופה אבל אחרי עשר שנים שבהם הרכשים לא מדגדגים את הגדולות וכשלסטר סיטי זוכה באליפות ומגיעה לשלב גבוה ממך בליגת האלופות בשנה שאחרי עם תקציב נמוך בהרבה ועוד לעבור הדחה משפילה בסיכום 10-2 בשני משחקים המסקנה ברורה ונגר הוא לא האיש להצעיד את המועדון הזה הלאה וצריך להפסיק להתרפק על העבר הנעים ולפקוח עיניים אל העתיד כי הפער הוא עוד ניתן לגישור אם ארסנל רק תפקח את העיניים!

להם כבר נמאס (ESPN)

אז נכון ב-3 שנים האחרונות ארסנל פתחה מעט את הכיס עם דגש על מעט כשהיא רכשה את מסוט אוזיל הנהדר אלכסיס סאנצ'ס שהוא סטאר במועדון וממש לאחרונה גם את אלכסנדר לאקאזט הצרפתי המופלא. אך שמועות לגבי עזיבה של סאנצ'ס מפתיעות מישהו אחרי תווית הלוזר שנדבקה במועדון ובמנג'ר במיוחד? כנראה שלא ואם ארסנל לא רוצה לחזור עוד רוטינה של כוכב שעוזב היא צריכה קודם כל לשנות תפיסה ולהמשיך ברכישות חכמות וממוקדות כמו לאקאזט וקולאסינאץ' שנתן עונה אדירה בגרמניה והוא מגן שמאלי נהדר אך את הבחירה ליורש של ונגר צריך לעשות בקפידה ולא ליפול שוב, ונגר הרי לפי ניסיון העבר יאמן עד סוף עונת 18/19 ולאוהדים נמאס לראות את ה"לוזר" על הקווים שלשמוע אותו מתראיין אחריי תבוסה רק מראה עוד יותר את הבועה של ארסן שכן זמנו עבר ויורשו חייב להיות טקטיקן גדול, אישיות גדולה ומוטיבטור גדול(לדוגמה דייגו סימאונה) עם תכנית לטווח ארוך כי השינוי לא יגיע בעונה אחת וכנראה שגם לא בשתיים בגלל הרמה הגבוהה של הליגה האנגלית וליגת האלופות אך עם רכישות נכונות והאיש הנכון בראש הקודקוד ארסנל תוכל להפוך ממועדון גדול למועדון ענק ולהצטרף לאריות היבשת כי האוהדים צודקים עם מחאת "ונגר הביתה" כי הכדורגל הישן וה"אטרקטיבי" של ונגר איננו עוד והיום שולט הכדורגל המודרני, הטקטי והעשיר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort