משפחות המלוכה

שמדברים על משפחות המלוכה, מיד חושבים על אנגליה או ספרד. שמדברים איתי על משפחות המלוכה אני חושב ישר על הwwe.

עסק ההאבקות הבידורית ידע שנים רבות של משפחות מתאבקים שלאט הפכו לשם דבר בתעשייה ולכן אני פה בכדי לפשט את הדברים, להסביר ולתת קצת על קצה המזלג על העסק אז אנא קחו אותי עם קצת קורטוב של מלח כמו שאמר אהוד יערי.

המשפחה הראשונה שאני רוצה לדבר עליה, וכמובן אחת מהמשפחות הידועות ביותר בתעשייה היא משפחת אנואי. כמובן העסק התחיל עם טוביה אנואי יחד עם הצ'יף הגדול פיטר מאיוויה שהביאו לעולם את רוקי ג'ונסון המתאבק האגדתי שהמשיך את השושלת המשפחתית של מתאבקים מהאי סמואה האמריקנית. אל נטעה שפה לא נגמרה השושלת ברבות השנים למשפחה זו נוספו דודים ודודנים מדרגה ראשונה ושנייה ושלישית ואף רביעית שידועים בעולם האבקות כאגדות בשם עצמם אנשים כמו אפא וסיקה (הווילד סאמואנס), אומאגה, יוקוזונה (כן הוא לא יפני), דווין "דה רוק" ג'ונסון ג'וניר פאטו (רקיישי) ושתי בניו ג'יימי וג'יי אוסו, בני דודם רומן ריינס ובת דודתם נייה ג'קס ונעמי (שנשואה לג'ימי אוסו).

משפחת אנוי המורחבת מתוך youtube.com
משפחת אנואי המורחבת (צילום מסך יוטיוב)

הייתי יכול להמשיך לדבר על המשפחה הענפה הזו אך אני לא אייסר אותכם בעלילות אני רק אומר שישנו עתיד מזהיר למשפחה הגדולה הזו שעושה חיל בעסק וישנם עוד דורות עתיד שעושים דברים מופלאים הן באינדיז והן בחברות הגדולות מחוץ ובתוך הזירה.

המשפחה השנייה שאני רוצה לדבר עליה היא פחות ידועה חוץ מחבר אחד שהיה חלק בלתי נפרד מארבעת הפרשים הידועה ארן אנדרסון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
משפחת אנדרסון מתוך http://www.midatlanticwrestling.net/
משפחת אנדרסון (Mid Atlantic Wrestling)

משפחה זו פעלה בתקופת הטריטוריות הידועה במיניסוטה וגם היא עשתה חיל בענף. מתאבקים כמו ג'ין, אולי, לארס וכמובן ארן היו שם דבר בהאבקות המקצוענית. בזמן  הטריטוריה משפחה זו שלטה ביד רמה בענף ואף זכתה במספר אליפויות דבר שהקנה לה כרטיס ישירות לwwf/e כאשר ארן אנדרסון הקים יחד עם נער הטבע רייק פלייר ורוברט רוד את הסטייבל הידוע ארבעת הפרשים שגם היא שלטה בענף ביד רמה.

ברבות השנים ארבעת הפרשים ובניהם אנדרסון נכנסו להיכל התהילה של הwwe, עוד בן משפחה ידוע שהיה חלק ממשפחה הידועה הזו הוא סטיב ג'יימס אנדרסון שברבות השנים לקח את שם אביו המאמץ אוסטין והפך לאגדה הידועה סטון קולד סטיב אוסטין. גם הוא חלק בלתי נפרד ממשפחת המלוכה הזו שנכנס להיכל התהילה של הwwe .

המשפחה הבאה שאני רוצה לדבר עליה גם היא אחת מהמשפחות הידועות. וכמו משפחת אנואי גם משפחה זו שלטה בענף במשך שנים רבות. אני מדבר על משפחת הארט שהידועים בהם היו דיווי בוי סמית', אוון ובראט הארט, וכמובן ג'ים דה אינוויל ניידהרט.

משפחת הארט מתוך http://aminoapps.com/
משפחת הארט (Aminoapps)

שורשיה של משפחה זו החלו בקלגרי צפון קנדה לסטו הארט במקום שנקרא המבוך של הארט הידוע לשמצה. היה זה המרתף שבו כל מי שרצה להיות מתאבק מקצועי היה צריך לעבור דרך ידיו של סטו הארט ובכך להפוך לאגדה חייה.

ברבות השנים משפחה זו ידעה עליות ומורדות כאשר בראט היטמן הארט הפסיד בקרב הידוע נגד שון מייקלס במונטריאול סקרוג'וב שבו ווינס מקמהן בגד בו. כמובן הוא נפצע מספר פעמים חזר לזירה פרש ושוב חזר ובסופו של דבר גם הוא זכה להיכנס להיכל התהילה של ה-wwe.

האיש השני במשפחה הוא כמובן אח שלו אוון הארט שהיה האח הצעיר יותר, גם הוא היה מתאבק מצוין שהנחיל מספר הפסדים ליריבים גדולים ממנו. זכה בחגורת אליפות ואף החליף גימיק בתור הבלו בלייזר שם מצא את מותו כאשר הרתמה שאליה היה מחובר התנתקה והוא נפל מגובה של 24 מטר, דבר שלא יישכח לעולם.

עוד בן משפחה ידוע הוא דייוי בוי סמית'. האיש הגיע ממנצ'סטר אנגליה היה שם דבר במשפחה ויחד עם בן דודו ג'יימי האנוויל ניידהרט הפכו את משפחת הארט להארט פאונדיישן וביחד הם זכו במספר חגורת אליפות הזוגות עד לפרישתו של דיווי בוי סמית' שמת לאחר מכן מהתקף לב ב-2002.

בן אחרון למשפחה הזו הוא ג'יימי האנוויל ניידהרט, האיש והכוח מאחורי המשפחה הזו. ג'יימי היה כוח עולה בwwe האיש שימש כמעיין אוכף חוק שהיה אחראי לאבטחת המשפחה ובד ובבד גם זכה במספר אליפויות כמו אליפות עולם וכו'.

בד בבד האיש הסתבך מספר פעמים עם החוק, סבל מאלכוהוליזם ופשיטת רגל שמהם יצא והמשיך בעשייה ממושכת בענף, בשנת 2010 יחד עם ברט הוא נכנס להיכל התהילה של הwwe. בתו היא נטליה ניידהארט שממשיכה את המסורת הנפלאה הזו.

המשפחה הבאה שאני רוצה לכתוב עליה היא משפחת גררו הידועה, אדי וצ'אבו גררו, שני הבני דודים שהגיעו גם הם ממשפחה ענפה של לוצ'דורים (מתאבקים ממקסיקו) שעשו גם הם חיל בענף, זכייה אחר זכייה בחגורות אליפות, כבדה זוגות וכו'.

משפחת גוררו מתוך וויקיפדיה
משפחת גררו (יוטיוב)

המשפחה הייתה ידועה בסגמנטים (קטעים ) המשעשעים שלהם עם קורט אנגל ואחרים. הסיסמא הידועה שלהם אנחנו משקרים, גונבים ומרמים ובכך לקבל את אהדת הקהל. אדי שזכה בחגורת האליפות שלו עשה גם הוא חיל בענף, רבים זוכרים את היריבות שלו עם  ריי מסטריו וכמובן אישתו ויקי.

לאחר מותו המפתיע בשנת 2005 כולם חשבו שהכל נגמר אך פה נבעה טעות כי הבת שלו רקל דיאז (שאול גררו) שהתארסה למתאבק הידוע אדיין אינגליש מהוודווילינס.

עוד משפחה ידועה בענף היא משפחת ואן אריק. קארי פריץ, קווין, כריס ,מייק ודיוויד היו המשפחה האהובה מכולם.

שורשיה של משפחה זו החלו בטקסס כאשר האבא היה שחקן פוטבול מקצועי שפרש ועבר להיאבקות והביא לעולם את בניו. ברבות השנים הוא הכניס אותם לענף ההאבקות. שם הם נחלו הצלחות רבות וזכיות בחגורות אליפות שונות.

משפחת וואן אריק מתוך אתר http://www.dmagazine.com/
משפחת ואן אריק (ויקיפדיה)

 

למרבה הטרגדיה משפחה זו גם סבלה מהמוות שהכה בה שוב ושוב אם אלו היו סמים, התקפי לב, סרטן או התאבדות . היחיד ששרד את הטרגדיות המשפחתיות וזכה להאריך שנים וגם לקבל מקום בהיכל התהילה של הwwe בשנת 2009 הוא קווין וון אריק.

משפחת וון אריק הייתה המשפחה האהובה ביותר בענף הן בארצות הברית והן בעולם במיוחד פה בישראל כאשר קווין הגיע לארץ לביקור וזכה לאהדה ואהבה רבה מאוהדי האבקות כאן.

המשפחה האחרונה ובאמת זכתה לתואר משפחת המלוכה הידועה היא משפחת מקמהן ששלטה בענף שולטת ועוד תשלוט עוד שנים רבות כנראה. הכל התחיל באב ווינסט מקמהן האיש והאגדה שהחל את קידום ענף ההאבקות בטריטוריות ולאט לאט רכש אותן.

משפחת מקמהן מתוך www.pinterest.com
משפחת מקמהן (pinterest)

 

את העסק הוא הוריש לבן שלו ווינסט קנדי מקמן הבן שלקח את הענף שהיה בירידה משמעותית החל באמצע וסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. מלחמת יום שני הידועה עם wcw וטד טרנר וכמובן כל ה-attitude era שהנחילה מכה אנושה לטד טרנר ובכך גרם לו למכור את הwcw לווינסט.

שתי ילדיו שין (שין או מאק) וסטפני מקמהן גם הם עושים חיל בענף ביחד וכל אחד לחוד כאשר שbי הברנדים סמאקדאון וראו נפרדו כישות עצמאית והפכו ליושבי הראש של הברנדים שלכול אחד יש מנהל כללי.

אירוע שזכור לי היה שראו לפני החלוקה שין אמר משהו מדם ליבו שכנראה לא היה בתסריט אבל היה חייב להיות מצוין "אני אדאג שהענף האהוב הזה ימשיך עוד בדור הרביעי החמישי השישי והשביעי". למישהו שאוהב את הענף הזה כמוני אני חייב לתמוך בדברים הללו כי אני אוהב את הענף הזה מאוד.

פה אני אסיים את דברי ואומר שישנם עוד משפחות רבות וטובות שהגיעו לענף הזה אך לפי דעתי אלה המשפחות ששלטו בענף שולטים בענף וכנראה ישלטו בענף לעוד שנים רבות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. צ'אבו אחיין של אדי גאררו

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort