מניה בירידה: האם אדריאן בנקס יחזור לעצמו ?

הגארד האמריקני הנשוי לישראלית חתם בקיץ האחרון ב-הפועל ת"א בקול תרועה רמה. שברקע תהליך האזרוח שלו וההשקעה הכספית של חמיו המיליארדר במועדון . עד כה ה-"שידך" הספורטיבי נתקל בכמה מהמורות בדרך. האם בנקס ייקח את  יכולותיו ואת קבוצתו צעד קדימה ?.

 

אדריאן בנקס (קרדיט: האתר הרשמי הפועל ת"א כדורסל.
אדריאן בנקס (קרדיט: האתר הרשמי הפועל ת"א כדורסל)

בקיץ האחרון נפל דבר בהפועל ת"א. קברניטי המועדון, שנבחרו בהליך דמוקרטי על ידי חברי העמותה, בהנהגת היו"ר רמי כהן החליטו שהשנה הזו הגיע זמנה של קבוצת האוהדים שקמה לתחיה כעוף החול לקחת עוד צעד קדימה, המטרה ברורה: פיינל פור וצפונה משם. למשימה נבחר שועל קרבות ותיק. אפי בירנבויים מונה למנהל המקצועי, תפקיד שלא אויש מאז פטירתו הטרגית של אורי שלף ז"ל. אפי לצד שרון אברהמי המאמן בנו סגל שמבוסס על הבסיס הישראלי הוותיק בדמותם של מתן נאור ורביב לימונד לצד צעירים מוכשרים כדוגמת תמיר בלאט, צוף בן משה ותומר גינת. בנוסף אליהם אלנדו טאקר, ריצ'ארד האוול ודארל ווליאמס הגיעו על תקן זרים עם קבלות .

אך אין ספק שההחתמה המעניינת ביותר בשורות המועדון הייתה זו של אדריאן בנקס. השחקן ששיחק בהצלחה רבה בישראל ובאיטליה, ואף סיים כסגן מלך הסלים אשתקד בליגה האיטלקית, הונחת במטרה להיות המוציא לפועל העיקרי לצדו של רביב. ב-הפועל הבינו שמדובר בהזדמנות חד פעמית והחליטו לעשות הכל על מנת להחתימו. בריון אלן, גארד שחתם במועדון מעט לפני שאופציית הבאתו של בנקס הפכה לרלוונטית, שוחרר מהמועדון, על מנת שאדריאן ילבש אדום

.
בשביל אדריאן בנקס ישראל היא קודם כל בית שני. בנוסף לשהות המוצלחת שלו בארץ הקודש בשנים קודמות, אשתו של אדריאן , רייצ'ל היא ישראלית. אביה של רייצ'ל הוא דיוויד קולברן איש עסקים יהודי-אמריקאי שבעבר היה הבעלים של ברק נתניה (הקבוצה בה אדריאן עשה חיל. מאז נעלמה הקבוצה לצערנו מנוף הכדורסל הישראלי בדומה ליותר מידי קבוצות בענף). קולברן, חובב כדורסל ופרויקטים חברתיים אף תרם סכום נכבד  להפועל ת"א  לאחר החתימה של חותנו . בנוסף אדריאן החל בתהליך אזרוח, דבר שיכול להקל מאוד על הרוטציה של אברהמי עקב "החוק הרוסי". על פניו נראה שהזיווג בין הצדדים צפוי היה להיות מהמרתקים בליגה.
אנו נמצאים לאחר חמישה מחזורים בליגת "ווינר-סל" והפועל ת"א עומדת על מאזן של שלושה ניצחונות לעומת שני הפסדים . אך לפחות כרגע נראה שבעוד יתר השחקנים הזרים התחברו למועדון ולקהל האדיר שמתלווה אליו , אדריאן נראה מעט כבוי. השחקן מתקשה לקלוע זריקות שבעבר היו נכנסות לו בקלות, ובנוסף לחולשה הגנתית. שפת הגוף שלו מראה חוסר שביעות רצון . וגם התבטאויותיו נתנו תוקף לסיטואציה. לאחר הדרבי הראשון לעונה זו, בו אדריאן היה חלש, סיים את הערב באחוזים רעים ולא הצליח להתמודד עם הזריזות של אנדרו גאודלוק , הואשם השחקן בחוסר מחויבות על ידי התקשורת וחלק מהאוהדים.
הקרע גדל בהמשך השבוע לאחר שאדריאן התבטא בתקשורת על יכולת קבוצתו. "שיחקנו הגנה של ילדים." אמר הגארד, למרות שכאמור רוב האשמות על הפקרות הגנתית הופנו כלפיו, אדריאן הוסיף לאווירה השלילית שפרסם פוסט ברשת החברתית שבו הוא מביע חוסר שביעות רצון מכך שהמועדון לא מאשר לו ללכת ולצפות במשחק היורוליג של היריבה העירונית השנואה כל כך על ידי האוהדים, אדריאן מחק את הפרסום אך הנזק כבר נעשה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
נראה מעט כבוי (הפייסבוק הרשמי הפועל ת"א כדורסל, צילום יותם באר"ס ורון גורביץ'.)
נראה מעט כבוי (הפייסבוק הרשמי הפועל ת"א כדורסל, צילום יותם באר"ס ורון גורביץ')

במשחק נגד הרצליה הדקות של אדריאן צומצמו משמעותית, לאו דווקא כאיזו סדנת חינוך מכוון ששרון אברהמי בשונה ממאמנים ישראלים רבים ידוע כאחד שנותן לשחקנים "ספייס" ולבטא את יכולתם האישית ולא פועל כרס"ר מעל ראשם, כראיה נייט רובינסון בעונה שעברה. כפי שנראה מדובר בבניה מבוקרת של הביטחון הפגוע של בנקס, לקראת שילובו מחדש באופן הדרגתי כשחקן חשוב. עוד שאלה שצריכה להישאל היא האם אדריאן הוא בכלל שחקן שמתאים לשחק לצדו של רביב לימונד מכון ששניהם אינם "רכזים טהורים", כפי שאהב ארז אדלשטיין לומר בעבר, אלא יותר שוטינג גארד בהווייתם. עכשיו שרביב חוזר מפציעה ואדריאן מנסה לנער מעליו את פתיחת העונה הרעה יהיה מסקרן לראות איך השניים יעבדו ביחד.

יתחבר למועדון ולקהל ? (הפייסבוק הרשמי הפועל ת"א. צילום: יותם באר"ס ורון גורביץ'.)
יתחבר למועדון ולקהל ? (הפייסבוק הרשמי הפועל ת"א. צילום: יותם באר"ס ורון גורביץ')

 

ניכר הרצון בקרב הצוות המקצועי של הפועל שהזיווג יצליח והם אינם מתכוונים לוותר כל כך מהר. המטרה כמובן היא שאדריאן ייקח את המושכות, יתחבר לאווירה הכול כך מיוחדת שקיימת במועדון הזה ויחזור להיות הסקורר הזכור כל כך מנתניה. הקהל האדום עוד זוכר איך אדריאן כמעט לבדו מנע מקבוצתם, אז עדיין קבוצה בליגה לאומית, הגעה סנסציונית לגמר הגביע. בנקס לא התרגש ממשחק מצוין של האדומים לאורך שלושה וחצי רבעים, לא מהעובדה שהאדומים הדיחו שתי קבוצות מליגת העל בדרך למעמד היוקרתי. 29 נקודות היו לו באותו משחק, כולל שלשה שקבעה שיווין דקה לסיום וזריקת עונשין שהכריעה את המעמד.
רק ימים יגידו האם אדריאן יצליח להפוך לחתיכה החסרה בפאזל של אפי ואברהמי. הדרך מתחילה באולם באשקלון שם תתארח הפועל ביום שני נגד מכבי קריית גת (20:15), האדומים יקוו לנצח ולהמשיך את העונה בצורה חיובית, אך לא פחות חשוב יקוו בקבוצה שאדריאן בנקס יצליח להרים את עצמו בחזרה ולהביא את יכולותיו לידי ביטוי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. מעולה. חידשתם לי המון. מקווה שיצליח להם.

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort