הקיסר האחרון – סיפורו של פדור אמיליאננקו

אחרי שבועות של צפייה בקרבות אני מציג לכם את הקריירה של לוחם ה-MMA הכי גדול שמעולם לא דרך באוקטגון של ה-UFC, הקיסר האחרון, פדור אמיליאננקו.

פדור הגיע מרקע של ג'ודו (חגורה שחורה) וסמבו (גראנדמאסטר) וההשתתפות שלו בתחרויות של שתי אומנויות הלחימה הביאו אותו לקדמת הבמה הציבורית, אבל כדי להיות ספציפיים הזכייה שלו במדלית הזהב באליפות אירופה בסמבו קרבי (100+ קילו) הציתה את כל ההייפ.

תחילת המסע – רינגס

בשנת 2000 ארגון רינגס שם על פדור את היד ופדור עשה את הבכורה שלו במחלקה הרוסית של הארגון אבל מהר מאוד טיפס בסולם. בסוף שנת 2000 פדור השתתף בטורניר "מלך המלכים של הארגון" וניצח את הסיבוב הראשון של הטורניר בקרב עקוב מדם, אבל בסיבוב השני פדור הפסיד תוך 17 שניות בלבד, זאת בעקבות עצירת שופט בגלל חתך שנוצר בקרב הקודם אבל נפתח עקב מרפק מיריבו. אחרי ההפסד השערורייתי הזה פדור לא התפרק ותוך 4 חודשים נכנס לטורניר על האליפות משקל כבד וניצח את הטורניר. אחרי הטורניר פדור עשה טורניר אחרון בחברה וגם אותו הוא ניצח.

צ'אמפ צ'אמפ עוד מלפני שזה היה פופולרי (MMA Fury)

עלייתו של הקיסר – פרייד

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ב-2002 פדור עשה את הבכורה שלו בפרייד ותוך שלוש קרבות בלבד עלה להלחם מול האלוף הבלתי מעורער של פרייד במשקל כבד, אנטוניו נוגיירה. נוגיירה הפסיד לאמיליאננקו בקרב מעולה שבמהלכו אמיליאננקו שמר על נוגיירה ברצפה וריטש אותו עם מכות שאם היו ממשיכות אפילו 10 שניות מעבר לצלצול הפעמון, היו משכיבות את נוגיירה לישון. לאחר הקרב התחילה להבנות סביב פדור הילה והוא מתחיל להיות שם דבר ביפן ואחרי עוד כמה ניצחונות הוא נהיה כל כך גדול שינוקי הזמין אותו לחלטר ולהלחם מול אחד הדמויות הכי גדולים בהיאבקות היפנית באותה תקופה, יוג'י נאגאטה. פדור הביס את נגאטה בסיבוב הראשון.

ב-2004 פדור התחיל את הגרנד פרי במשקל כבד של פרייד בקרב מול אחד הוטרנים של ה-MMA והאלוף הראשון של ה-UFC במשקל כבד, מארק קולמן (הוא גם אותו אחד שהביא ל-MMA את השיטה של גראונד אנד פאונד שפדור מתבסס עלייה). מארק עושה לפדור צרות אבל פדור מצליח משום מקום לעשות על קולמן נעילת בריח ולנצח את הקרב הזה.

לאחר מכן פדור נלחם מול קלווין רנדלמן שהתחיל להשיג רפרטואר אחרי נוקאאוט למירקו קרו קופ. רנדלמן עושה לפדור חיים קשים ומסתער עליו בקרקע וכשפדור מנסה לעמוד, רנדלמן עושה לפדור סופלקס שנגמר בפיילדרייבר שבקלות יכל להרוג את פדור, אבל זה לא הזיז לפדור והוא מהר מאוד סובב את הגלגל ועבר לסייד קונטרול דומיננטי וניצח עם הקימורה לוק.

בחצי הגמר של הטורניר הוא פגש את נאויה אוגוואה, לשעבר אלוף ה-NWA ואחד הסטארים הבולטים של NJPW בעבר ובמקרה גם לוחם MMA בלתי מנוצח, עד שהוא פגש את פדור ונכנע לארמבר הקטלני שלו תוך פחות מדקה.

בגמר הוא פגש את נוגיירה לקרב חוזר אבל הקרב נגמר ב-NC בעקבות נגיחה בטעות שפתחה לפדור את המצח. הגמר של הטורניר עבר להמשך השנה והוא גם היה קרב על התואר. בקרב החוזר פדור ניצח עוד פעם בהחלטה בלתי מעורערת אחרי שהוא כיסח לנוגיירה את הצורה על הקרקע. אחרי הקרב השניים התחבקו וכך נגמרה היריבות האפית אך גם ספורטיבית של השניים.

פדור ניצח לאחר מכן את מירקו קרו-קופ, קולמן בקרב חוזר ואת מארק האנט בהגנה האחרונה על התואר של פרייד במשקל כבד לפני פירוק החברה ומכירתה ל-UFC. ה-UFC שמו את ידיהם על כל הכוכבים של החברה מלבד פדור שהסכים לחתום רק בתנאי שה-UFC יעשו אירוע משותף עם הארגון שלו – M1, ה-UFC היו מוכנים לשלם כל מחיר אבל לא היו מוכנים לעשות קולבוריישן ולכן הוא לא עבר ל-UFC.

האלוף הבלתי מעורער (MMA Weekly)

מפלה – סטרייקפורס / בלאטור

אחרי המכירה של פרייד פדור הצטרף לארגון סטרייקפורס וחטף שם שלושה הפסדים מבישים ברצף. הראשון בהכנעה נגד פבריסיו וורדום בסיבוב הראשון, השני בהחלטת רופא בסוף הסיבוב השני מול אנטוניו סילבה והשלישי בנוקאאוט טכני נגד דן הנדרסון בסיבוב הראשון. פדור החליט להתקפל ולחזור לארגון שלו M-1 כדי לקדם אותו, הלך גם לקרב כסף בארגון RIZIN ופרש זמנית מ-MMA אבל הוא חזר לקדמת הבמה בבאלטור. קרב הבכורה שלו בבלאטור נגמר בהפסד משפיל מול מאט מטריון בנוקאאוט עצבני בסיבוב הראשון. לאחר מכן פדור הצטרף לטורניר הגראנד פרי במשקל כבד שנועד להכתיר אלוף למחלקת המשקל הכבד של בלאטור. ברבע הגמר של הטורניר פדור הביס את פרנק מיר בסיבוב הראשון עם נוקאאוט טכני, בחצי הגמר פדור גמר גם את צ'ל סונן אבל בגמר הוא חטף השפלה כשהפסיד לריאן בייד תוך 35 שניות בלבד ומוטט סופית את השלטון של הקיסר האחרון, פדור אמיליאננקו.

נפילתו של פדור (MMA Junkie)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. קודם כל כל הכבוד על הכתבה, אבל חסרים שלבים בקריירה של פדור כמו הקרבות בארגון האפליקשן
    בנוסף הייתי נותן קצת יותר רקע עליו, הוא אגדה

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort