(DAR(AW, הישראלי הראשון ב-WWE

הוא יליד ישראל ומתגורר בממלכה המאוחדת, בגיל 23 בלבד כבר זכה להילחם מול כמה מכוכבי העל של הענף וכיום הוא האלוף הנוכחי במשקל כבד בשני ארגוני היאבקות בריטיים בו זמנית. הכירו את נועם דר – האיש שעושה היסטוריה ויהיה הישראלי הראשון ב-WWE.

נועם דר נולד ב-28 ליולי 1993 בבאר יעקב והספיק לגור בבן שמן ולוד, לפני שמשפחתו עברה לאייר, סקוטלנד כשהיה רק בן 5 בעקבות הצעת עבודה שקיבל אביו בנמל המקומי. הוא לא זוכר הרבה מתקופתו בישראל, אך מספר שהמסורת היהודית נשמרה בביתו: ארוחות שישי, ציון החגים העבריים ודיבור בעברית הם דברים שלא זרים לו. הסקוטי-ישראלי אף חגג את בר המצווה שלו בירושלים ומשתדל לבקר מפעם לפעם בארץ.

נועם החל לצפות בהיאבקות לראשונה בגיל 10 ומאז התאהב בספורט הבידורי, המתאבק האהוב עליו היה אדי גררו. כשהיה בן 13, חברו שעסק בענף ביקש ממנו להיות שותפו לאימונים ומאז בעצם דר התחיל להתאמן בעצמו באופן מקצועי. כעבור שנתיים ערך את הופעת הבכורה שלו בסצנת ההיאבקות העצמאית בבריטניה כשהוא לוקח חלק
ב-BCW ו-PBW, שני ארגונים מקומיים בסקוטלנד. לאט לאט פיתח המתאבק הצעיר את כישוריו ובנה לעצמו מוניטין, תוך כדי זכייה במספר תארים ברחבי האי הבריטי ומ-2011 כבר שותף בקרבות בקאליבר גבוה. בין המתאבקים הבכירים מולם נילחם נועם דר מתקופה זו ואילך ניתן למצוא את אדי אדוארדס (אלוף עולם ב-ROH ואלוף ה-X Division
ב-TNA), פין באלור (בעל הכהונה הארוכה ביותר כאלוף NXT ואלוף ה-WWE האוניברסלי הראשון), AJ סטיילס (אלוף במשקל כבד ב-NJPW וב-TNA) ודרו גאלוויי (אלוף ביניבשתי ב-WWE ואלוף במשקל כבד ב-TNA). בנוסף דר השתתף בתכנית ריאליטי של TNA שמעניקה למנצח חוזה בארגון ולא זכה, אבל בזמן זה יצא לו להיאבק נגד אוסטין אריס (אלוף עולם ב-ROH ואלוף במשקל כבד ב-TNA).

styles dar pwe 2013
נועם דר מול AJ סטיילס במסגרת Pro Wrestling Elite בסקוטלנד ב-2013 (צילום מסך, ערוץ היוטיוב של PWE)

בינואר האחרון קיבל נועם פנייה מה-WWE להיות חלק מטורניר ה-Cruiserweight Classic שמתכננת החברה וקפץ על ההזדמנות, לא לפני שפספס את השיחה הראשונה מויליאם ריגל כי שיחק פיפ"א בפלייסטיישן (דר הוא חובב כדורגל מושבע ואוהד את גלאזגו ריינג'רס). ה-CWC זה טורניר בו משתתפים אך ורק מתאבקים במשקל קל המגיעים מ-16 מדינות שונות שמשודר בלעדית ב-WWE Network, הוא החל ב-23 ליוני ויסתיים ב-14 לספטמבר. במאי ניצח נועם בקרב מוקדמות שנערך בלונדון והעפיל סופית אל 32 האחרונים בתחרות היוקרתית. במקביל לטורניר זכה באליפות במשקל כבד בשני ארגונים שונים, PCW האנגלי ו-PWE הסקוטי וכיום הוא מחזיק בתארים אלה כאלוף הנוכחי. במסגרת טורניר ה-CWC דר צלח את שני הסיבובים הראשונים וכרגע הוא נמצא ברבע הגמר, שם מחכה לו זאק סייבר ג'וניור שנחשב לכוכב עולה בסצנת ההיאבקות העצמאית בבריטניה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

round2
הסקוטי-ישראלי במהלך קרבו בסיבוב השני של ה-CWC (האתר הרשמי של ה-WWE)

בראיון באנגליה ציין נועם שעבורו זה כבוד עצום לייצג את ישראל בקנה מידה כה גדול ושהוא לא חשב שתהיה לו אפשרות לעשות משהו כזה. כמו כן הוא לא מופתע שעדיין לא היה נציג ישראלי של הענף ברמה הבינלאומית, בגלל שקהילת ההיאבקות בארץ אינה מפותחת מספיק. דר מקווה שהחשיפה שלו תעזור להעצים את הפופולריות של ספורט זה במדינתנו ותסייע בקידום סצנת ההיאבקות המקומית.

לאחרונה נראה נועם בקהל בכמה מאירועי NXT, מה שהצית את הספקולציות לגבי החתמתו ב-WWE עד שלבסוף התבהר המצב: בפרק האחרון של RAW, תוכנית הדגל של ארגון ההיאבקות המפורסם בעולם, נודע שמחלקת קלי משקל תיכנס לשימוש החל מה-19 לספטמבר ובין הראשונים שאושרה השתתפותם היה נועם דר. צעד זה למעשה הופך רשמית את דר ליליד ישראל הראשון אי פעם שיזכה להיאבק באחת מהתוכניות המרכזיות של ה-WWE! זהו הישג חסר תקדים שלא נראה כמותו עד היום, כזה שמביא לנו המון גאווה ואנו נאחל לדר הרבה הצלחה בשלב המרגש הזה בקריירה שלו.

דר מוצג כאחד המתאבקים ב-Cruiserweight Division של RAW (האתר הרשמי של ה-WWE)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort