סיכום ווימבלדון 2016

איזה טורניר מדהים היה לנו: משחקים מותחים, הדחות, הפתעות, פציעות וגם אכזבות. כמו כל שנה, טורניר הטניס היוקרתי בעולם סיפק לנו שבועיים מדהימים של אירועים מרגשים שלא השאיר את הצופים אדישים. אתמול, הסתיימה התחרות ואני כאן כדי לתקצר לכם את האירועים המעניינים ביותר.

האכזבות:
גמר הגברים היה משעמם וחד צדדי. יש כאלו שלא יסכימו איתי (בריטים בעיקר) אבל הגמר היה במעמד צד אחד, אנדי מארי. הוא שיחזר את ההישג שהשיג ב-2013 וזכה בווימבלדון שני בקריירה בגיל 30. יריבו בגמר היה ראוניץ׳, הקנדי היחיד שהשתתף בגמר ווימבלדון אי פעם. הוא הדיח את פדרר בחצי הגמר במותחן מדהים של 5 מערכות והגיע לגמר נגד כולם: נגד הפייבוריט, נגד הקהל, והוא לא עמד בלחץ. כל הטניס האיכותי שהוא הראה בחצי הגמר נעלם וכל זה למזלו של הבריטי שניצח ב-3 מערכות וקטף את התואר הנחשק ביותר בענף.
נובאק דג׳וקוביץ הודח בסיבוב השלישי נגד סאם קוורי ב-4 מערכות, מצד אחד מדהימות של סאם ומצד שני מחרידות של דג׳וקוביץ. כל מה שהמדורג 1 ניסה לעשות, לא הצליח לו, אפילו 2 הפסקות הגשם במהלך המשחק לא עזרו לו. ההגשות העוצמתיות של קוורי היוו בור עמוק מדי לסרבי שחלם להמשיך את דרכו לעבר הזכייה של כל 4 הגראנדים בשנה קלנדרית אחת, הישג שגם סרינה וויליאמס, אלופת הווימבלדון לא מצליחה להשיג.
גאברין מוגורוזה, הספרדיים הצעירה שזכתה ברולאן גארוס השנה, הודחה בסיבוב השני ליאנה קפלובה, השחקנית שעברה 3 סיבובי מוקדמות הגיעה כאנדרדוג ברור אבל הפתיעה וניצחה את המדורגת 2 בעולם 6:4 6:4 ועלתה לסיבוב השלישי בו היא הפסידה במערכה הקובעת בתוצאה 12:10. בשל זכייתה ברולאן גארוס ובשל ניצחונה על סרינה וויליאמס בגמר אותו טורניר, היא הייתה אחת מן הפייבוריטיות להגיע לגמר ואף לזכות בטורניר אליו היא הגיעה לגמר ב-2015.
ההפתעות:
ההפתעה הגדולה ביותר בשנים האחרונות הגיעה ממרקוס וויליס. אם לא קראתם עדיין, אמליץ לכם עכשיו לקרוא את אחד מסיפורי הסינדרלה הגדולים בענף הטניס בשנים האחרונות. הוא דורג 772 לפני התחרות ונאלץ לעבור 6 סיבובי מוקדמות כדי להגיע לסיבוב הראשון של הווימבלדון נגד רישארדאס ביראנקיס הלטבי המדורג 57. וויליס ביצע סנסציה ועבר את ביראנקיס בסוויפ של 3 מערכות לעבר הסיבוב השני בו הוא פגש את רוג'ר פדרר. ממליץ בחום לקרוא את הכתבה על מרקוס וויליס, או איך שחבריו קוראים לו, קארטמן
עוד הפתעה נעימה מאוד היא חזרתו של חואן מרטין דל פוטרו לאחר שנתיים שבהם היה מושבת מטניס עקב פציעות קשות. הוא הגיע לטורניר לסיבוב השלישי כאשר הוא עובר סיבוב קודם לכן את המדורג 5 בעולם, סטאניסלאס וורינקה. לצערי, הוא הודח בסיבוב השלישי נגד לוקאס פואה. דל פוטרו דורג 163 עקב אי השתתפותו בתחרויות ״לאחרונה״ ולמרות כל זאת הוא הצליח להגיע לסיבוב השלישי ולנצח בדרך את אלוף הרולאן גארוס לשעבר.
פציעות:
במהלך הטורניר, נפצע המדורג 6 בעולם קיי נישיקורי במהלך משחק נגד צ׳יליץ׳ בסיבוב הרביעי. בתוצאה 6:1 5:1 ליריבו, קיי החליט כי לא להמשיך את המשחק עקב כאבים חדים שהוא הרגיש החל מהסיבוב השני. גם רישארד גאסקה נפצע במהלך הסיבוב הרביעי בתחילת המשחק בינו לבין ג׳ו ווילפריד טסונגה. בתוצאה 4:2 לטסונגה, גאסקה פרש מהתחרות ונתן ליריבו את הכרטיס לרבע הגמר. גם בלינדה בנצ׳יץ׳ פרשה בסיבוב השני כאשר היא שיחקה נגד המדורגת 225 ג'וליה בוסרוף.
האירועים המעניינים:
סרינה וויליאמס זכתה בטורניר ובכך השוותה את כמות הזכיות בגראנדים של שטפי גראף האגדית, 22 זכיות. בעקבות זאת, היא זקוקה ל-2 זכיות נוספות על מנת להשוות את שיא הגראנד סלאמים בגדול ביותר בהיסטוריית הענף ששייך לשחקנית האוסטרלית מרגרט קורט. השאלה הנשאלת: האם יש לה מספיק כוח במצברים כדי לעשות זאת או שהמפלצת תיעצר ב-22?
כפי שכתבתי והתאכזבתי קודם, ראוניץ׳ הגיע לגמר וסיפק טניס לא טוב שגרם לו לאבד את המשחק ב-3 מערכות, אבל אני רוצה כעת להתרכז בחצי הגמר. למרות כי הקנדי הצעיר היה בפיגור של 2:1 במערכות נגד פדרר, הוא הצליח לחזור ולנצח את השחקן הטוב בהיסטוריה. הוא סיפק טניס שונה לגמרי מהטניס שסיפק בגמר, מהסיבה הפשוטה: הוא שיחק משוחרר. נראה כאליו בגמר הוא פחד מיריבו מהאי הבריטי. טוב נו, הוא עדיין צעיר ויש לו עוד שנים רבות של טניס, בהם אני מאמין שהוא יזכה בתארי גראנד סלאם רבים.
בנוסף, בשנה הבאה אנו יודעים כי ישנם תוכניות לבנות גג נפתח גם במגרש 1, כדי שיהיו 2 מגרשים מקורים במקום אחד. בנייה זו יכולה להביא להפחתה של עיכובים במהלך התחרות ולשטף משחק לוהט במקום שטף גשם קר ומעצבן.
זהו, הסתיים לו טורניר הווימבלדון, ואנו נאלץ לחכות לגראנד סלאם הבא שיתקיים בסוף אוגוסט בארה״ב, ה-US Open כמובן. אבל לא לדאוג, יש לנו אולימפיאדה על הפרק.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort