צילום: ההתאחדויות לכדורגל של ספרד ושבדיה

סגירת מעגל

ספרד ושבדיה נפגשות בחצי גמר המונדיאל 8 שנים אחרי גמר יורו הנערות בישראל

אני רוצה לפתוח את הטור הזה עם הודעה בפן האישי. המשחק בין ספרד לשבדיה יהיה סוג של סגירת מעגל עבורי מכיוון שהטורניר הראשון שיצא לי לחוות כעיתונאי היה יורו הנערות לפני 8 שנים בישראל כששתי הנבחרות הללו נפגשו בגמר. כעת, בחצי גמר המונדיאל, לא פחות מ-8 שחקניות שהיו בסגלים של שתי הנבחרות באותו אחר צהריים בנתניה ישחקו גם ב-"Eden Park" באוקלנד, ניו זילנד. מדובר בזצ'ירה מוסוביץ', נטלי ביורן (שהייתה הקפטנית של אותה נבחרת), פיליפה אנגלדאל, רבקה בלומקוויסט וסטינה בלקסטיניוס (כוכבת הטורניר) שמייצגות את שבדיה כשממול רוסיו גאלווז, מריונה קלדנטיי ואלבה רדונדו מספרד כשגם המאמן חורחה וילדה כמובן היה זה שהצעיד את אותה נבחרת ספרדית עד גיל 19 עד לגמר בנתניה.

שתיהן זכו ביורו בארץ, מוסוביץ' וביורן בפעולה הגנתית (צילום: ההתאחדות לכדורגל של שבדיה)

עוד 3 שחקניות ספרדיות יכלו להיות כאן (מריה קיניונס, אנדראה פלקון ונהיקארי גרסיה) אבל מסיבות כאלה ואחרות מצאו את עצמן מחוץ לסגל של וילדה, פלקון וקיניונס כחלק מהשחקניות שמחרימות את הנבחרת וגרסיה עקב החלטה שלו.

גם היא הייתה בנתניה. מריונה קלדנטיי חוגגת (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)

השם החם של אותו יורו נערות הייתה סטינה בלקסטניוס שסיימה כמלכת השערים של הטורניר עם 6, כולל 2 בניצחון על ספרד בגמר (3-1). כיום השבדית בת ה-27 חלק מהסוללה ההתקפית של ארסנל האנגלית כשלצידה שמות כמו ויויין מיידמה, אלסיה רוסו, קייטלין פורד, בת' מיד וחברתה לנבחרת לינה הורטיג. בצד הספרדי, מאלו שכן נמצאות במונדיאל, אלבה רדונדו היא השם הרציני ביותר שדרך על כר הדשא בנתניה לפני 8 שנים .החלוצה נמוכת הקומה של לבאנטה מעולם לא עזבה את הליגה הספרדית אבל זה נראה שהיא גם לא ממהרת לעשות זאת בזמן הקרוב, סוג של נישה מקומית שמתאימה לה, אגב עבור רדונדו העובדה שהמשחק יהיה ב-"Eden Park" היא בשורה משמחת שכן החלוצה הבקיעה את כל שלושת שעריה בטורניר הזה דווקא במגרש הזה, צמד מול זמביה ועוד שער מול שוויץ בשמינית הגמר.

שריד מאותה נבחרת נוער מלפני 8 שנים. אלבה רדונדו באימון המסכם (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)

אם לקחת את שתי הנבחרות כמכלול, ספרד על הנייר מצויידת בשחקנית הטובה בעולם נכון להיום, אלכסיה פוטייאס, אך היא מגיעה אחרי פציעה קשה שהגבילה את המעורבות שלה במכונה המשומנת של חורחה וילדה בטורניר הזה. מנגד, שבדיה מגיעה למשחק אחרי שהדיחה את אלופת העולם ארה"ב וגם את הכוח ההתקפי מיפן, עוד אלופת עולם לשעבר שסבלה לנחת רגליהן של החניכות של פטר גרהארדסון כשמי שדווקא מצטיינת בהבקעת שערים היא הבלמית אמנדה אילשטד עם 4 כאלה לאורך כל הטורניר, כולל משחק מול איטליה בו סיימה עם צמד.גם לשוערת זצ'ירה מוסוביץ' יש לא מעט קרדיט בעלייה של השבדיות לחצי הגמר, בעיקר בתצוגת השוערות האדירה מול ארה"ב בשמינית.

דווקא בארץ היא הייתה שוערת מחליפה. מסובויץ' באימון נבחרת שבדיה (צילום: ההתאחדות לכדורגל של שבדיה)

האם שבדיה תדיח גם את ספרד התוסספת בדרך לגמר או שחורחה וילדה ימשיך להתגבר על מחסור השחקניות שהחרימו את הנחברת ויראה לכולם שהוא מסתדר גם בלעדיהן? נגלה מחר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שחקנית המשנה הטובה בעולם. אלכסיה פוטייאס (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort