צילום: פיפ"א

מונדיאל 2023: סדר עולמי חדש

לראשונה מאז 2011, תהיה אלופת עולם שמעולם לא זכתה בתואר עד כה

לא מעט דברים אפשר לציין לגבי מונדיאל 2023. השעות המוזרות לצופה הממוצע, החדשנות לגבי מערכת הכריזה של השופטות אחרי החלטות ואר, הטקסים המקסימים בפתיחת המשחקים שמכניסים אותך לתרבות הפולינזית והאבוריגנית של המקומיים ועוד המון מסביב, אך אם נתרכז בכדורגל בלבד, נפל עם ההדחה של יפן בידי שבדיה נפל דבר בכדורגל הנשים. לראשונה מאז 2011, אז יפן זכתה בתואר היחיד שלה בטורניר, תהיה לנו שוב אלופת עולם חדשה לגמרי.

האלופה נוכחית תיפרד מהתואר. אלכס מורגן וארה"ב לא הרשימו השנה (צילום: פיפ"א)

מאז שטורניר מונדיאל הנשים קיים (1991), רק 4 נבחרות זכו להניף את הגביע הנכסף. ארה"ב הייתה הראשונה והאחרונה שעשתה זאת כשבין לבין הן הניפו אותו עוד פעמיים, נורבגיה זכתה בטורניר השני שהתקיים, גרמניה זכתבה בשניים ברצף ב-2003 ו-2007 וכאמור יפן שכתבה ב-2011 כדי לייצר רצף מטורף של 16 שנים שארה"ב חיכתה בין הזכייה השני לשלישית שלה. ומה קורה עם אותן אלופות עבר ב-2023? החל מהיום כולן יראו את המשך הטורניר מהבית.

האירופאית האחרונה שזכתה בתואר, גרמניה, הודחה כבר בשלב הבתים בבית שהייתה אמור לעבור אותו ללא בעיות כשקולומביה ומרוקו מקדימות אותה.

הדחה כבר בשלב הבתים. אלכסנדרה פופ וגרמניה מתקשות (צילום: פיפ"א)

האירופאית הנוספת, נורבגיה, בקושי צלחה את שלב הבתים ועפה בשמינית הגמר אחרי שנכנעה ליפן. האלופה המכהנת ושיאנית הזכיות, ארה"ב, שעל הנייר הייתה גם פייבוריטית להניף את התואר בטורניר הנוכחי, גם התקשתה מאוד בשלב הבתים ואם לא קורה פורטוגלית במשחק ביניהן, גם הייתה עפה לפני שלבי הנוקאאוט. ההדחה הגיעה בשמינית הגמר הודות לדו-קרב פנדלים סופר-מותח מול שבדיה עם פנדל ניצחון שעובר ב-2 מילימטר את קו השער. שבדיה גם הייתה זו ששלחה הביתה את אלופת העולם לשעבר היחידה שעוד נותרה בתחרות, יפן, וזה קרה בשלב רבע הגמר.

נורבגיה ויפן יראו את המשך הטורניר מהבית (צילום: פיפ"א)

אז מי תהנה מההפקר?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אבכן נכון לכתיבת שורות אלו, נותרו 6 נבחרות בטורניר. קוטלת האלופות לשעבר שבדיה וספרד שכבר שריינו מקום בחצי הגמר ויפגשו אחת את השניה ביום שלישי על הכרטיס לגמר הגדול. וארבעת הנבחרות שעדיין לא שיחקו ברבע הגמר וישלימו את משחקיהן מחר (שבת): אחת המארחות – אוסטרליה, צרפת, אנגליה וקולומביה.

חוגגות כל הדרך לחצי הגמר. שחקניות נבחרת שבדיה אחרי הפנדל של אנגלדל מול יפן (צילום: פיפ"א)

על הנייר, הצד שבו תרם שוחקו משחקי רבע הגמר הוא "הקל" יותר, שם אנגליה מסומנת כפייבוריטית להגיע לגמר ואף לזכות בטורניר. ההתנגדות הגדולה ביותר שצפויה לה תגיע ככל הנראה מכיוון צרפת, שנראת כאילו החיו אותה מחדש תחת שרביטו של הרווה רנאר הנפלא.

יכולות ללכת עד הסוף? שחקניות צרפת חוגגות העפלה לרבע הגמר (צילום: פיפ"א)

במידה וצרפת תופתע, זה יהיה על ידי המארחת אוסטרליה שלא מומלץ שאף נבחרת לזלזל בה. בעיקר כשהיא הגיעה עד קבע  הגמר עם סם קר בתפקיד משני בלבד עקב פציעה.

הקהל הביתי ידחוף את המארחת קדימה? (צילום: פיפ"א)

קולומביה עשתה מעל ומעבר עם העלייה שלה לרבע ולא צפויה באמת להוות מכשול אמיתי, אבל בטורניר כה משוגע, אפילו בהן אסור לזלזל.

אסור לזלזל בקולומביה (צילום: פיפ"א)

ומה בצד השני? שם כאמור ספרד ושבדיה כבר עלו לחצי הגמר ויתמודדו אחת מול השניה. השחקניות של חורחה וילדה מציגות כדורגל נהדר לאורך כל הטורניר וגם בתבוסה 4-0 ליפן נראו טוב מאוד, פשוט נתפסו לר מוכנות בהתקפות מעבר ואז יצאו קדימה בצורה מופקרת הגנתית כדי לנסות לשנות את התוצאה. לראייה, הן עדיין בטורניר בזמן שהיפניות התקפלו הביתה.

ממשיכות לחצי הגמר. שחקניות ספרד חוגגות (צילום: פיפ"א)

שבדיה אמנם לא הייתה צריכה יכולת מרשימה מדי כדי לגבור על יתר הנבחרות בשלב הבתים וסיימה את הבית במאזן מושלם בהילוך שני אבל כאמור הדיחה בשלבי הנוקאאוט את ארה"ב ויפן שעל הנייר עדיפות עליה. יחסי הכוחות השתנו וכעת שבדיה מסומנת בתור זו שאולי תלך עד הסוף עקב היעילות שלה.

קוטלת הענקיות. שבדיה מציגה טורניר נהדר! (צילום: פיפ"א)

רק פעמיים בהיסטוריה של הטורניר היה לנו גמר כל-אירופאי (1995 ו-2003) כאשר בלא פחות מ-4 טורנירים אחרים לא הייתה אפילו נבחרת אירופאית אחת בגמר. אחרי משחקי רבע הגמר של מחר, בהתחשב בעובדה שגם צרפת, ובעיקר אנגליה, פייבוריטיות מול היריבות שלהן, יכול להיות לנו חצי-גמר כל אירופאי שכמובן יוליד גמר ואלופה מיבשת אירופה. מי זו תהיה? נצטרך לחכות עוד קצת יותר משבוע כדי לגלות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort