צילום: פיפ"א

מונדיאל 2023: לקראת שמינית הגמר

ניתוחי המפגשים שיהיו בשמינית, מה הסיכויים של האלופה להתקדם ומי יכולות להפתיע

אחרי ששלב הבתים של המונדיאל הגיע לסיומו וכל מפגשי שמינית הגמר נעולים, הגיע הזמן גם לנתח מה הסיכוי של כל אחת מהנבחרות להמשיך הלאה לכיוון רבע הגמר.

שוויץ-ספרד

את שלב הבתים שוויץ עברה ללא הפסד, וגם ללא ספיגת שער. 2-0 על הפיליפינים יחד עם צמד תוצאות תיקו 0-0 מול ניו זילנד ונורבגיה הספיקו לשוויצריות כדי לסיים בראש בית א'. אצל ספרד העניינים הפכפכים יותר כשהיא הייתה שותפה לשלוש תבוסות. את הראשונה היא הנחילה לקוסטה ריקה (3-0), את השניה (5-0) לזמביה ובשלישית היא זו שחטפה מיפן (4-0) במשחק בו על הנייר הייתה עדיפה. אם להשוות את הנבחרות אחת מול השניה, היתרון של ספרד בולט בהרבה, גם בין הקורות, גם בהגנה (שתי עמדות שעזרו לשוויץ לשמור על רשת נקייה עד כה) ובעיקר וקישור ובהתקפה.

רמונה בכמן חוגגת, שוויץ תפתיע את ספרד? (צילום: פיפ"א)

מפגשי עבר: שתי הנבחרות נפגשו 3 פעמים בעבר, פעמיים במסגרת בית 2 של מוקדמות יורו 2013, שם כל אחת מהן ניצחה את השניה במשחקים רבי-שערים (3-2 לספרד, 4-3 לשוויץ) ופעם נוספת במסגרת האלגראווה קאפ ב-2016, שם ידה של ספרד שוב הייתה על העליונה בתוצאה 2-0. הרבה זמן עבר מאז והנבחרות שונות מאוד כעת מבחינת סגנון משחק ורמת שחקניות אז בהחלט יש למה לצפות

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 70-30 לטובת ספרד

חולמות להגיע רחוק. שחקניות ספרד בפוזה אופיינית (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)
יפן-נורבגיה

יפן סיימה את שלב הבתים עם 11 שערי זכות ובלי לספוג שער חובה אחד כשהיא מביסה את ספרד 4-0 בדרך להישג הזה (5-0 מול זמביה ו2-0 מול קוסטה ריקה היו יתר התוצאות שלה). נורבגיה התקשתה מאוד בשני המחזורים הראשונים ואף הופתעה על ידי ניו זילנד שניצחה אותה 1-0. בהמשך הגיע תיקו 0-0 עם שוויץ וסכנה ממשית לא לעלות לשמינית הגמר כשיש המון רעשי רקע מסביב לגבי סכסוכים בתוך המחנה. כל זה הוזז הצידה לטובת 6-0 אדיר על הפיליפיניות מה שהקנה לנורבגיה את הכרטיס לשמינית הגמר אבל יהיה להן קשה מול היפניות המסודרות טקטית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
משדרות אחדות. שחקניות נורבגיה בתמונה קבוצתית (צילום: פיפ"א)

מפגשי עבר: שישה מפגשים נערכו בעבר בין שתי הנבחרות, אחד במסגרת אולימפיאדת בייג'ינג 2008 בו יפן רמסה את יריבתה 5-1, 4 במסגרת האלגראווה קאפ שם היפניות הסתקפו בתוצאות יותר סולידיות (1-0, 2-1 ו2-0, וגם ניצחון נורבגי 2-0) ועוד אחד, האחרון שברשימה, במסגרת משחק ידידות ב-2018 שהסתיים 4-1 לטובת היפניות. השליטה של ה-"נדשקו" נראת ברורה והמצב שבו נורבגיה נמצאת מבחינת מורל סגל השחקניות כנראה שלא נראה משהו שלא קורה בשגרה במפגש בין השניים.

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 70-30 לטובת יפן

יטיילו גם לרבע הגמר? שחקניות נבחרת יפן חוגגות בשלב הבתים (צילום: פיפ"א)
הולנד-דרום אפריקה

ההולנדיות נראו נהדר בבית המוות ואת השער היחיד שלהן עד כה ספגו בתיקו 1:1 מול אלופת העולם ארה"ב, אותה הן הקדימו בבתים. אולי ההתחלה הייתה מעט מגומגמת עם 1:0 קשה מול פורטוגל אבל האורנייה נעלו את שלב הבתים עם 7:0 חסר רחמים מול וייטנאם. דרום אפריקה הדהימה את איטליה ועלתה על חשבונה לשמינית הגמר למרות הפסד לשבדיה שהיה די צפוי ותיקו מול ארגנטינה והבניינה בנייה לא מתכוונות לוותר כל כך מהר למרות שכל הסיכויים נגדן.

הסיכויים נגדן. שחקניות דרום אפריקה באימון (צילום אתר רשמי)

מפגשי עבר: חמישה מפגשים נערכו בין הנבחרות בעבר, כולם במסגרת משחקי ידידות וכולם הסתיימו באותה התוצאה, ניצחון הולנדי. האחרון שבהם היה באפריל אשתקד ונגמר בתוצאה 5-1 שאינו מבשר טובות לנבחרת האפריקאית.

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 85-15 לטובת הולנד

יכולת מעולה בשלב הבתים, שחקניות הולנד חוגגות (צילום: פיפ"א)
שבדיה-ארה"ב

אלופת העולם הנוכחית הסתבכה בענק עקב העובדה שסיימה במקום השני בבית והוגרלה לשחק מול שבדיה החזקה שדילגה מעל שלב הבתים בהילוך ניוטרל. בזמן שהאמריקאיות סיימו ב-0:0 ו-1:1 עם פורטוגל והולנד בהתאמה וניצחו את וייטנאם עם 3:0 סולידי, שבדיה דרסה את בית ז' עם 5:0 על איטליה, 2:0 על ארגנטינה ו-2:1 מול דרום אפריקה. השבדיות נראו נהדר בכל צידי המגרש, מה שאי אפשר להגיד על האמריקאיות שחייבות להגביר קצב כדי לא לעוף הביתה כבר בשלב הזה.

מאזן מושלם בשלב הבתים. שחקניות נבחרת שבדיה חוגגות (צילום: ההתאחדות לכדורגל של שבדיה)

מפגשי עבר: לא פחות מ-20 משחקים נערכו בין הנבחרות בעבר כשארה"ב מנצחת 9 מהם, שבדיה 4 ועוד 7 מסתיימים בתיקו, יתרון מובהק לאמריקאיות אבל יש לשבדיה מה למכור. בפעם האחרונה שהן נפגשו זה היה במסגרת אולימפיאדת טוקיו לפני שנתיים ושם שבדיה נתנה 3:0 מהדהד לאלופת העולם המכהנת. במונדיאל הקודם בצרפת הן נפגשו בשלב הבתים וידן של האמריקאיות הייתה על העליונה (2:0) כך שהשבדיות יחפשו נקמה ספורטיבית.

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 55-45 לטובת שבדיה, כן אלופת העולם אנדרדוג אבל עדיין קשה ללכת נגדה לחלוטין.

ארה"ב וראפינו יודחו כבר בשמינית? (צילום: פיפ"א)
אנגליה-ניגריה

אנגליה סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם ונחישות חסרת פשרות וכנראה למרות כל החיסורים שלה בגלל פציעות, תלך רחוק מאוד בטורניר הזה. נצחונות 1-0 על דמנרק החזקה והאיטי העיקשת יחד עם קונצרט אדיר מול סין (6-1) העלו את נבחרת שלושת הלביאות מהמקום הראשון בבית כמובן. אצל ניגריה הסיפור שונה ומדהים יותר. אחרי 0-0 מעורר כבוד מול קנדה החזקה, הגיע ה-3:2 המטורף על אוסטרליה ואחריו 0-0 נוסף שקבע שה-"סופר פאלקונס" מסיימות גם הן את שלב הבתים ללא הפסד. הבדלי הרמות ברורים מאוד אך למרות הכל, לא הייתי מרשה לעצמי לזלזל בניגריות, גם אם אני אנגליה החזקה.

תדהים גם את אלופת אירופה? אסיסאט אושואלה הניגרת חוגגת שער (צילום: פיפ"א)

מפגשי עבר: אין. זה יהיה המשחק הראשון בהיסטוריה ביניהן.

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 85-15 לטובת אנגליה

הלביאות מחפשות זכייה בתואר הנכסף (צילום: ההתאחדות לכדורגל של אנגליה)
אוסטרליה-דנמרק

אוסטרליה אמנם הופתעה על ידי ניגריה (3-2), אבל חוץ מהמעידה הזו הציגה כדורגל נהדר שכלל ניצחון 4-0 מרשים מאוד מול קנדה, יחד עם 1-0 מול אירלנד. המטילדאס עלו מהמקום הראשון בבית ובכך נמנעו מלשחק מול אנגליה כבר בשמינית. במקום זה הן פוגשות את דנמרק שאמנם הפסידה לאנגליות 1-0 אבל השכילה לנצח את סין (1-0) והאיטי (2-0) כדי לסיים במקום השני בבית.

תדיח את המארחת? פרניל הארדר חוגגת (צילום: פיפ"א)

מפגשי עבר: ארבע מפגשים נערכו בין הנבחרות והמאזן הוא 2-1 לטובת דנמרק כשעוד משחק, היחיד שבאמת היה במסגרת רשמית (אלגראווה קאפ), הסתיים בתיקו. המפגש האחרון בין הנבחרות היה לפני פחות מ-8 חודשים, שם ידה של האוסטרליות הייתה על העליונה (3-1) הודות לצמד של קייטלין פורד. מה יקרה הפעם? נחיה ונראה.

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 60-40 לטובת אוסטרליה. גם בגלל טיפה יותר איכות מהדניות בחוד, אבל בעיקר בגלל הקהל הביתי.

יחגגו כל הדרך לרבע הגמר? האוסטרליות אחרי שער מול אירלנד (צילום: ההתאחדות לכדורגל של אוסטרליה)
קולומביה-ג'מייקה

מפגש אדיר בין שתי נבחרות שלא היו אמורות בכלל לעלות לנוקאאוט אז זה עוד יותר מפתיע שאחת מהן עשתה את זה מהמקום הראשון בבית. הקולומביאניות הדהימו את דרום קוריאה במשחק הפתיחה ואז סימנו עוד וי ענק על גרמניה החזקה במשחק השני מה שסימן עלייה כמעט מובטחת לנוקאאוט. הפסד במחזור הסיום של שלב הבתים, דווקא למי שעל הנייר נמושת הבית, מרוקו, לא באמת שינה משהו עבור הדרום אמריקאיות אבל העלה את מרוקו (אליה נגיע בהמשך) לשמינית הגמר. ג'מייקה בשמינית הגמר על חשבון ברזיל, לא פחות ולא יותר! ועדיין לא ספגה בשלב הבתים. בצד הכובש גם לא ראינו יכולת משכנעת אבל בסופו של דבר, העיקר התוצאה. 1:0 סולידי מאוד מול פנמה וצמד תוצאות תיקו מול צרפת וברזיל הספיקו לרגאיי גירלס לחולל סנסציה וכעת מותר להן לחלום גם על רבע הגמר.

התחנה הבאה: רבע גמר? שחקניות ג'מייקה חוגגות (צילום: פיפ"א)

מפגשי עבר: שני מפגשים נערכו בין הנבחרות לאורך ההיסטוריה כשכל אחת גוברת על השניה פעם אחת. הקרב הזה יכריע את המאזן ביניהן עד המפגש הבא.

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 60-40 לקולומביה

ההצלחה של קולומביה על הכתפיים שלה, לינדה קייסדו (צילום: פיפ"א)
צרפת-מרוקו

השחקניות של הרווה רנאר סיימו את הבית שלהן במקום הראשון למרות שמעדו מול ג'מייקה במחזור הפתיחה (0:0). ניצחון סופר-חשוב על ברזיל (2:1) ומשחק משוגע מול פנמה שנגמר בתוצאה 6:3 הראו את כל הצדדים של נבחרת צרפת. התקפית, מדובר בנבחרת סופר-מסוכנת עם קדידאטו דיאני הלוהטת בחוד. הגנתית, יש מה לשפר.

אחרי שבמשחק הפתיחה מרוקו חטפה 6:0 מגרמניה, אף אחד לא חשב שהיא תעלה לשמינית הגמר והגרמניות הן אלו שיישארו בחוץ. אבל צמד נצחונות בתוצאה 1:0 על דרום קוריאה וקולומביה חוללו סנסציה אדירה והצפון הפריקאיות ממשיכות לשמינית הגמר. ככל הנראה זהו המיס-מאץ' הגדול ביותר בשלב הנוקאאוט אבל לשחקניות של הרווה רנאר אין את הלוקסוס לזלזל באף נבחרת, אחרת הן ימצאו את עצמן בחוץ.

לא פחות ממדהים! שחקניות מרוקו חוגגות (צילום: פיפ"א)

מפגשי עבר: צרפת ומרוקו מעולם לא נפגשו אחת עם השניה

סיכוי עלייה לרבע הגמר: 90-10 לטובת צרפת

ביכולת שיא. קדידאטו דיאני חוגגת מול פנמה (צילום: ההתאחדות לכדורגל של צרפת)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort