אתר רשמי)

מונדיאל נשים 2023: הכירו את הנבחרות של בית ז'

האירופאיות אמנם פייבוריטיות ברורות אבל ארגנטינה ודרום אפריקה לא באו כדי להעביר את הזמן. קצת חוסר ריכוז והן יעקצו כל יריבה שתעמוד מולן, הכירו את בית ז׳

שבדיה:

הנבחרות הסקנדינביות תמיד נתנו את הטון בכדורגל הנשים והליגה השבדית בין הטובות בעולם, מה שמייצר גם נבחרת דומיננטית מאוד שכרגע משלימה את הפודיום בדירוג העולמי של פיפ"א. אמנם ההכנה לטורניר הייתה קצת חורקת, אבל הצהובות-כחולות באות לתת טורניר ארוך ולא סתם לסמן וי על עלייה לנוקאאוט.

נבחרת שבדיה, (צילום אתר רשמי)

דירוג פיפ"א: 3

הישג שיא: סגנית אלופה

מאמן: פיטר גרהרדסון

קפטנית: קרוליין סגר

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שחקניות מרכזיות: זצ'ירה מוסוביץ', יונה אנדרסון, לינה סמברנט, מגדלנה אריקסון, נטלי ביורןאמנדה אלישטדט, קוסובארה אסלאני, פיליפה אנגלדל, קרוליין סגר, לינה הורטיג, סטינה בלקסטיינוס, פרידולינה רולפו

שווה מעקב: נטלי ביורן. קפטנית נבחרת הנערות ביורו שהיה כאן בארץ לפני 8 שנים, ביורן כעת משמשת כבורג די מרכזי בנבחרת הבוגרת, במדיה רשמה כבר יובל הופעות. השבדיות מוכרות בזכות כוח המחץ בהתקפה, אבל גם בזכות ההגנה הקשוחה שלהן וביורן אולי נראת קטנה ביחס לשחקניות הגנה אחרות, אבל שלא תטעו לרגע, מדובר בלוחמת חסרת פשרות שהרבה מההצלחה של שבדיה יהיה תלוי ביכולת שלה לסכל את התקפות היריבות.

לקראת הטורניר: השבדיות מגיעות למונדיאל אחר רצף משחקי הכנה הפכפך שכלל הפסד לדנמרק ותיקו רב שערים עם נורבגיה אב לגם 5:1 משכנע על הפיליפיניות. מה שבטוח, הן חייבות להגביר את היכולת אם הן רוצות ללכת רחוק בטורניר הזה, והן רוצות.

מטרות לטורניר: כנראה שהשבדיות יסתפקו בעלייה לשמינית הגמר בתור רף המינימום שלהן, ההגרלה זימנה להן מפגש לא פשוט בכלל בנוקאאוט גם אם הן יסיימו כראש בית, ארה"ב או הולנד יחכו להן. את ההולנדיות הן עוד אולי יצליחו להפתיע, אבל בשביל זה קודם כל צריך לסיים כאן במקום הראשון.

דרום אפריקה:

ה-"בנייאנה בנייאנה" מגיעות לטורניר השני בתולדותיהן וכמו בצרפת לפני 4 שנים, גם כאן אין הרבה ציפיות. כל דבר שאינו תבוסות על ימין ועל שמאל יתקבל בגדר הופעה מכובדת, לפחות עד שיצליחו לייצר דור שחקניות טוב יותר.

שחקניות דרום אפריקה באימון (צילום אתר רשמי)

דירוג פיפ"א: 54

הישג שיא: שלב הבתים

מאמנת: דזירה אליס

קפטנית: נוקו מטלו

שחקניות מרכזיות: נוקו מטלו, במבנאני מבאנה, תיסצו מקובלה, לינדה מותללו, רפילו ג'יין, נושולו צ'סאנה, תמבי קגטלנה, ג'רמיין סאופוסוואה

שווה מעקב: הילדה מגאיה. החלוצה של של סג'ונג הדרום קוריאנית תהיה הקלף הסודי (או אולי כב רלא כל כך סודי?) של אליס בטורניר הזה ותקווה להשפיע על היכולת של נבחרתה.

לקראת הטורניר: נורת האזהרה הגדולה ביותר שנדלקה בהכנות של הדרום אפריקאיות למונדיאל הייתה בדמות תבוסה בידי בוצוואנה 5:0 כשרוב הסגל הבכיר שבת ולא שיחק עקב בעיות עם ההתאחדות המקומית. אם זו הגישה שהן מביאות לטורניר, עדיף להישאר בבית כי זה ייגמר רע מאוד.

מטרות לטורניר: בבית שכזה, כל מה שנותר לקוות הוא לא לסיים אחרונות וגם זה מוטל בספק מכיוון שארגנטינה ללא ספק נבחרת חזקה יותר.

איטליה:

ה-"אזורה" מגיעות לטורניר עם המון תקווה להצלחה רצינית אבל המאבק על ראשות הבית יהיה מאוד לא פשוט מכיוון שעדיין מדובר בשבדיה. הנוקאאוט זימן להן מפגש לא נעים מול ארה"ב או הולנד מה שכנראה יסמן את סוף הדרך עבור הכחולות.

נבחרת איטליה באימון (צילום: אתר רשמי)

דירוג פיפ"א: 16

הישג שיא: רבע גמר

מאמנת: מילנה ברטוליני

קפטנית: כריסטיאנה ג'ירלי

שחקניות מרכזיות: לאורה ג'וליאני, אלנה לינארי, אליזה ברטולי, ליזה בואטין, ססיליה סלוואי, מנואלה ג'וליאנו, ולנטינה צ'רנויה, ברברה בוננסאה, ולנטינה ג'יאסינטי, כריסטיאנה ג'ירלי

שווה מעקב: ג'וליה דרגוני. לא כל יום נערה בת 16 מוזמנת למונדיאל ועוד לסגל של נבחרת טופ אירופאי. הקשרית המחוננת כבר עשתה את המעבר הגדול לאימפריה של ברצלונה אבל עדיין משתייכת לקבוצת המילואים של אלופת אירופה הטרייה. ברטוליני הבטיחה שהיא תצעיר את הנבחרת לקראת הטורניר, כעת נותר לראות האם דרגוני תהיה חלק מרכזי מהתהליך הזה כבר עכשיו.

לקראת הטורניר: האיטלקיות נראו בסדר במשחקי ההכנה לטורניר אבל אולי זה גם מה שמדאיג אותן, שזה היה רק בסדר ולא רמה מעבר כדי אולי איכשהו לקרוא תיגר על השבדיות לראשות הבית.

מטרות לטורניר: את הבית הן אמורות לעבור בהצלחה, שמינית גמר כבר יהיה סיפור אחר.

ארגנטינה:

"לה אלביסלסטה" רוצה להמשיך את הצמיחה של כדורגל הנשים במדינה שאת ניצוצותיו הראשונות ראינו במונדיאל הקודם.

דירוג פיפ"א: 28

הישג שיא: שלב הבתים

מאמן: חרמאן פורטנובה

קפטנית: ונינה קוראה

שחקניות מרכזיות: ונינה קוראה, אליאנה סטאבילה, חולייטה קרוס, אלדנה קומטי, סופיה בראון, מרים מיורגה, ונסה סנטנה, דלילה איפוליטו, פלורנסיה בונסגונדו, אסטפניה באניני

שווה מעקב: פאולינה גרמאליה. החלוצה בת ה-20 כבר בסגל יוסטון דאש האמריקאית, למרות שאת העונה האחרונה היא בילתה בהשאלה ברד בול ברגנטינו מברזיל. גרמאליה נראת מוכנה לקחת את המושכות בחוד ההתקפה של האלסביסלסטה ומי יודע, אולי זה מה שיעזור לנבחרתה לחולל סנסציה בבית הזה.

לקראת הטורניר: אחרי תבוסה 7:0 לספרד בסוף 2022, ארגנטינה לא הפסידה השנה במשחקים שכללו צמד נצחונות על המארחת ניו זילנד. אם למדוד את הנבחרת לפי הכושר הטוב ביותר שניתן להגיע אליו, ארגנטינה נמצאת במצב הכמעט טוב ביותר שאפשר להיות בו. לצערה היא בבית שממנו לעלות יהיה אפשרי רק בעזרת הפתעה בקנה מידה עולמי.

מטרות לטורניר: אז כמו שציינתי, להפתיע את שבדיה ואיטליה כנראה לא בא בחשבון. מקום שלישי ייחשב למטרה שהושגה.

תחזית דירוג הבית: 1-שבדיה, 2-איטליה, 3-ארגנטינה, 4-דרום אפריקה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort