(צילום: ההתאחדות הניוזילנדית)

מונדיאל נשים 2023: הכירו את הנבחרות של בית א'

בית א' של מונדאיל 2023 מביא איתו את ניו זילנד, נורבגיה, הפיליפינים ושוויץ כששתי האירופאיות אמורות לעלות ממנו. המארחת תנסה לתת פייט, הפיליפיניות ינסו לא להתבזות

 

ניו זילנד:

ה-"פוטבול פרנס" מגיעות למונדיאל השישי שלהן, הפעם בלי צורך להתעסק במוקדמות מפרכות כחלק מצמד המארחות של התחרות.

דירוג פיפ"א: 26

הישג שיא: שלב בתים

מאמנת: ייטקה קלימקובה

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קפטנית: אלי ריילי

שחקניות מרכזיות: ארין ניילר, סי ג'יי בוט, אלי ריילי, ריה פרסיבל, אנאלי לונגו, אוליביה צ'אנס, בטסי האסט, האנה ווילקינסון

שווה מעקב: מילי קלג. החלוצה בת ה-17 בלבד הצטיינה באליפויות העולם עד גיל 17 ועד גיל 20 וכבר מושכת את עינם של מועדונים רבים באירופה. כרגע היא בוולינגטון פניקס הביתית, אבל טורניר טוב בהחלט יכול להזניק את הקריירה שלה קדימה מהר מאוד.

לקראת הטורניר: ההכנות של המארחת הפחות נוצצת לא היו במיטבן בלשון המעטה כשניו זילנד מנצחת רק משחק אחד מתוך 14 האחרונים וסופגת לא פחות מ-35 שערים, לא בדיוק ההכנה האידיאלית לבית שכולל את נורבגיה החזקה ושוויץ השאפתנית.

מטרות לטורניר: עם הכנה כל כך לקויה ועם לא מעט שחקניות מפתח שלא בכושר משחק אידיאלי עקב חזרות מפציעות, ה-"פוטבול פרנס" יקוו לפחות לצלוח את שלב הבתים, משימה לא פשוטה בכלל בהתחשב בעובדה ששתי הנבחרות האירופאיות של הבית משמעותית יותר טובות מהן. להפתיע את נוברגיה הוא על גבול הבלתי אפשרי, לצאת ראש עם שוויץ על המקום השני? משימה קשה מאוד בפני עצמה.

נורבגיה:

ה-"גרסהופנה" מגיעות לטורניר עם אנרגיות חיוביות, בעיקר אחרי חזרתה של אדה הגרברג לסגל אחרי סאגה ממושכת בנושא זכויות שוות לכדוקלניות הנבחרת לעמות הכדורגלנים.

דירוג פיפ"א: 12

הישג שיא: זכייה (1995)

מאמנת: הגה ריסה

קפטנית: מארן מיילדה

שחקניות מרכזיות: טווה האנסן, מארן מיילדה, אינגריד אנגן, קרולין הנסן, גורו רייטן, אמילי האאווי, פרידה מאנום, אדה הגרברג

שחקניות נבחרת נורווגיה חוגגות ביורו האחרון (Photo by Steve Bardens – UEFA:UEFA via Getty Images)

שווה מעקב: סופי האוג. החלוצה בת ה-24 של רומא האיטלקית מגיעה לנבחרת יחד עם אמילי האאווי אחרי זכייה מרשימה באליפות איטליה. אמנם יהיה קשה להתחרות על מקום בהרכב כשאדה הגרברג בסגל, אבל האוג בהחלט יכולה להיות הקלף של הנורבגיות מהספסל.

לקראת הטורניר: הנורבגיות מגיעות למונדיאל עם המון רצון להוכיח שהן לא one trick pony ומציגות סגל נהדר. החיסרון? יציגות בין הקורות והעובדה שהכוכבות הגדולות אדה הגרברג וקרולין הנסן נאלצו להיעדר תקופה ממושכת ממדי הנבחרת, הגרברג בגלל פציעה שבלמה את הקאמבק שלה למדים הלאומיים אחרי הפרשיה הזמנית שלה והנסן עקס שחיקה ורצון להתרכז בקריירת המועדונים שלה.

מטרות לטורניר: עקרונית הנורבגיות הן הפייבוריטיות לסיים ראש בית בבית א' אבל ההגרלה זימנה להן יריבה קשה מאוד בשלב שמינית הגמר שלא בטוח שהן יצלחו גם אם יפגשו את הסגנית של אותה בית. מדובר בבית ג' שבו ספרד ויפן ינסו להימנע ממפגש עם הלוחמות מצפון אירופה.

הפיליפינים:

ה-"פיליפינאס" מגיעות למונדיאל ראשון שלהן וינסו לגרד נקודות היסטוריות בטורניר. הרבה ציפיות אין, אבל אולי דווקא כשאין גרם של לחץ, דברים טובים יקרו.

שחקניות נבחרת הפיליפנים חוגגות (צילום: ההתאחדות הפיליפינית)

דירוג פיפ"א: 46

הישג שיא: הופעת בכורה בטורניר המונדיאל

מאמן: אלן סטייצ'יץ'

קפטנית: טהנאי אניס

שחקניות מרכזיות: ג'סיקה קווארט, סופיה הריסון, דומיניק רנדל, ריינה בונטה, טהנאי אניס, קווינלי קסאדה, סרינה בולדן, קטרינה גווילו

שווה מעקב: מאליה סזאר. שחקנית ההגנה בת ה-19 כבר רושמת לזכותה 31 הופעות נבחרת ותנסה לרשום לפחות מבחינה אישית טורניר מוצלח. המשימה שלה תהיה לא פשוטה בכלל מכיוון שיתמודדו מולה חלק מהחלוצות הטובות בעולם!

לקראת הטורניר: ה-"פיליפינאס" כוח עולה בכדורגל הנשים האסיאטי אבל עדיין מדובר בנבחרת שלפחות על הנייר לא אמורה להציק ליתר הנבחרות בבית. כדי בכל זאת לצמצם את פערי הרמות המאמן אלן סטייצ'יץ' ערך משחקי הכנה מול נבחרות אירופאיות ובהתאחדות המקומית גם רשמו את הנבחרת לטורנירי הכנה שהן היו קבוצות הרבה יותר חזקות. זה אמנם הסתיים בהפסדים די צפוים אבל הפיליפיניות נוצחו בידי ווילס וסקוטלנד על חודו של שער אחד בלבד, משהו שאפשר לזקוף לזכות אותה התקדמות של הכדורגל במדינה.

מטרות לטורניר: בלי לנסות להחדיר ציפיות מוגזמות, הפיליפיניות אמורות לסיים את הבית הזה במקום האחרון. מה שכן יכול להיות מטרה לטורניר היא קודם כל שער היסטורי בתחרות, ואולי אפילו איזו נקודה מפתיעה מול המארחת.

שוויץ:

"לה נאטי" עם הופעה שניה בגביע העולם לכדורגל נשים כשאת הופעת הבכורה בטורניר זוכרים שם די לטובה. מבית שכולל את נורבגיה יהיה קשה לעלות ממקום ראשון, אבל בכל זאת יהיה כאן מאמץ לנסות לפחות לשחזר את ההישג שיא בהצלחה ואולי אף להפתיע ולהשיג יותר מזה.

שחקניות נבחרת שוויץ ביורו האחרון (Photo by Alex Livesey – UEFA/UEFA via Getty Images)

דירוג פיפ"א: 20

הישג שיא: שמינית גמר

מאמנת: אינקה גרינגס

קפטנית: ליה וולטי

שחקניות מרכזיות: נואל מריץ, אסאוסה אייגבוגון, ג'רלדין רוטלר, ליה וולטי, אנה מריה צ'רנגורצ'ביץ', רמונה בכמן, אלישה להמן

שווה מעקב: סריינה פיובל. הספוטלייט היה אמור להיות על אימאן בניי בת ה-16 אבל השחקנית הצעירה סבלה מביש מזל חמור וקרעה את הרצועה הצולבת יום אחרי פרסום הסגלים הסופיים. עם היעדרותה של בניי, הפוקוס עובר כעת על סריינה פיובל בת ה-23 שעתידה להיות תגלית הטורניר של השוויצריות במונדיאל. פיובל מגיעה אחרי עונה נהדרת שכללה אליפות עם ציריך המקומית ותנסה להיות חלק מהצוות המסייע של אלישה להמן, רמונה בכמן ואנה מריה צ'רנגורצ'יץ'.

לקראת הטורניר: משחקי הידידות האחרונים של שוויץ הראו חוסר מחץ מול השער וזה משהו שהמאמנת אינקה גרינגס תהיה חייבת לשפר אם היא רוצה סיכוי כלשהו לדגדג את הנורבגיות במאבק על ראשות הבית. קצת חוסר תשומת לב ושוויץ עשויה למצוא את עצמה במאבק לא רצוי מול ניו זילנד על המקום השני, בזמן שהמארחת תהנה לגל של תמיכה מהקהל המקומי.

מטרות לטורניר: שחזור ההופעה היחידה שלהן במונדיאל היא מטרה ברת-השגה שכן שוויץ בהחלט נראת כמו הנבחרת השניה בטיבה בבית ואמורה לעלות לשמינית הגמר. הבעיה מתחילה בנוקאאוט כי יפן/ספרד אורבות מעבר לפינה.

תחזית דירוג הבית: 1-נורבגיה, 2-שוויץ, 3-ניו זילנד, 4-הפיליפינים

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort