צילום: שאול גרינפלד

חצי גמר גביע המדינה: בית"ר ירושלים גברה על מכבי ת"א 3:1 ועלתה לגמר

הירושלמים נהנו משער של טרזיי תומא אבל יובאנוביץ' השווה. במחצית השניה פרד פריידי ואבישי כהן קבעו את התוצאה

אחרי שמכבי נתניה עלתה אמש לגמר גביע המדינה אחרי 3:1 על מ.ס. אשדוד בבלומפילד, מכבי תל-אביב ובית"ר ירושלים נפגשו הערב באצטדיון סמי עופר על הכרטיס השני.

שתי הקבוצות מצאו את עצמן "לא בכיוון" עם סיום העונה הסדירה, כשמכבי ת"א מתרחקת ממאבק האליפות והירושלמים מוצאים את עצמם בסופו של דבר בפלייאוף התחתון למרות ריצה נפלאה בסיבוב השני שנתנה תקוות לטופ-6.

יוסי אבוקסיס לא הפתיע יותר מדי ועלה עם מיגל סיבלה בין הקורות כשאבישי כהן, אוראל דגני, אורי דהן וגרגורי מורוזוב מגבים אותו בהגנה. הקפטן אופריק קריאף חזר ל-11 ועלה בקישור עם טרזיי תומא ותמיר עדי כש-"שלישיית הזהב" בחוד, הלא הם דנילו אספרייה, ירדן שועה ואיון ניקולאאסקו, חזרה לשתף פעולה.

אייטור קראנקה, מנגד, גם היה צפוי עם "11 הגאלה" שלו שכללו את דניאל פרץ בשער, אנדרה ז'ראלדש, דריק לוקאסן, אנריק סבוריט ואופיר דוידזדה בהגנה, דן גלזר, דור פרץ ודן ביטון בקישור, ופארפה גויאגון, ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' בחוד.

אחרי 9 דקות של משחק מכבי ת"א מצאה את הרשת כשאופיר דוידזדה העביר רוחב לג'ורג'ה יובאנוביץ' שכבש מקרוב, אבל הצהובים-כחולים חגגו מוקדם מדי, הקוון הניף דגל לנבדל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

כעבור מספר דקות המשחק נעצר בגלל שהקהל הבית"רי החל במופע פירוטכניקה מפואר ביציע הצפוני.

אחרי שהמשחק חודש, הוא גם תפס קצב משוגע. טרזיי תומא היה הראשון שאיים על השער של דניאל פרץ אבל דקה וקצת אחריו דנילו אספרייה גם אותת שהוא שם את הפציעה מאחוריו ומגיע חד למשחק הזה. גם למכבי ת"א היו הזדמנויות להבקיע, כדור חופשי של דן ביטון נעצר אצל מיגל סילבה. בדקה ה-32' הגיע השער הראשון במשחק. התקפה של מכבי ת"א הפכה למתפרצת של בית"ר כשאוראל דגני רץ עם בכדור חצי מגרש, מוסר לטרזיי תומא ששיחרר את הכדור ימינה לירדן שועה והתמקם ברחבה לקבל את המסירה החוזרת שכמובן הגיעה. כל מה שנותר לתומא זה להיות חד מול השער והוא עמד במשימה, 1:0 לבית"ר!

השער העיר את מכבי ת"א כששוב האיש הכי מסוכן של קראנקה במשחק הזה, דן ביטון, מאיים על שערו של מיגל סילבה, אבל השוער הפורטוגלי היה ערני וקלט. מנגד, הקצב הנפלא המשיך גם לכיוון השער השני, דנילו אספרייה הגיע למצב נהדר מול דניאל פרץ אבל נעצר פעמיים אצל שוערה של מכבי ת"א.

בדקה ה-43' של המשחק הגיע שער השוויון של מכבי ת"א. אופיר דוידזדה (שגם לו היה משחק מעולה) הפגין המון נחישות מו לגרגורי מורוזוב, גנב את הכדור, והעביר לג'ורג'ה יובאנוביץ' שבנגיעה שחרר את הכדור לרשת, העתק של השער הפסול, רק שהפעם כבר לא היה נבדל, 1:1.

בתוספת הזמן של המחצית הראשונה מכבי ת"א חטפה מכה רצינית כשערן זהבי נפצע במהלך מרדף אחרי כדור, גבי קניקובסקי נכנס במקום החלוץ הותיק. הקבוצות ירדו למחצית בשוויון 1 כשהן מפגינות יכולת נהדרת.

המחצית השניה נפתחה בצורה קצת מנומנמת ואחרי 20 דקות שני המאמנים ערכו חילופים. דן עזריה ופרד פריידי עלו במדי בית"ר במקומם של תמיר עדי ואיון ניקולאאסקו, במכבי ת"א יוריס ואן אוברים ושחר פיבן עלו במקום אנריק סבוריט ודן גלזר.

שתי הקבוצות ניסו למצוא את השער השני אבל לא היו מדויקות ליד השער והיה נראה שהמשחק הולך להארכה. אבל בדקה ה-89' הירושלמים מצאו את השער השני! נחישות של פרד פריידי הובילה לפריצה של החלוץ הניגרי לרחבה ובעיטה מדויקת שלו הכניעה את דניאל פרץ! 2:1 לבית"ר. מכבי ת"א חיפשה באופן נואש את השוויון וקראנקה הכניס את דור תורג'מן ואיילון אלמוג במקום אופיר דוידזדה ודן ביטון אבל בתוספת הזמן אבישי כהן שם את החותמת הסופית לעלייה של בית"ר לגמר עם שער שלישי במתפרצת אדירה!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort