תמה ההגמוניה ובאה הישועה – לקראת המחזור ה-13 בליגת העל

כמה סמלי שמחזור הסיום של הסיבוב הראשון כולל בתוכו את משחק העונה. המפגש בין שתי הטוענות הראשיות לכתר. שתי הקבוצות שכולם עוצרים את הזמן מלכת על מנת לחזות בהן משחקות. הקרב האולטימטיבי שיתן לנו את התמונה המלאה לקראת הסיבוב השני, הפלייאוף, מי באמת הפייבוריטית, וכמובן שהקרב המרתק הזה עומד להתרחש בין שתי הקבוצות הטובות בליגה, המקום הראשון נגד המקום השני, מכבי תל אביב נגד…. בני יהודה? רגע, פיספסתי משהו?

לאן הלכה לאיבוד הפועל באר שבע האימתנית? מה עובר על משחק ההגנה של האלופה בשלוש השנים האחרונות? מיהו התקווה הגדולה של בני יהודה שעלול לגרום למכבי תל אביב לאבד את המומנטום המטורף שבו היא נמצאת? והשאלה הכי חשובה – מה מצפה לנו רגע לפני סגירת הסיבוב הראשון? רגע לפני המחזור ה-13, הנה כל מה שצריך לדעת.

ירדן שועה מלהטט (האתר הרשמי של בני יהודה)

הישועה בדרך היישר מירדן

בינואר 2016 הגיע לקבוצת נערים א' של בני יהודה ילד מופנם ושקט בן 16 ממכבי תל אביב. את הופעת הבכורה שלו באותה שנה הוא פתח בצורה חלומית, כשהבקיע שער מול הצהובים בדרך ל-1:2 מתוק. הכל היה מושלם בתחילת הדרך, אבל לא תמיד הכל הולך בצורה מושלמת, כמו ללא מעט כישרונות לא מלוטשים.

שועה התקשה לשמור על יציבות, כשבשכונה נעצו את זה באופיו המופנם שהקשה עליו לפרוץ קדימה ולהפוך לשחקן מוביל, שתולים בו ציפיות. בנוסף, נטען שהדבר נובע מכך שהוא פשוט לא מרוכז כל כולו בכדורגל. "בשיתוף פעולה עם המנהל המקצועי, משה הרשקו, לא ויתרנו עליו, ידענו שיש לנו חומר גלם טוב ששווה להשקיע בו", משה קוסטנטין, מאמן הנוער, נזכר באותה תקופה. "יום אחד לקחתי אותו לשיחה ואמרתי לו בצורה פשוטה: 'אני מהמר עליך'".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בעונת 2016/17 ההימור השתלם. למרות שבני יהודה נלחמה על ההישארות בנוער, שועה התעלה עם 12 שערים, שהצעידו את קבוצתו מהמקום הלפני אחרון עד למקום השישי ולחצי גמר גביע המדינה. על הדרך, הכתומים שברו שיא מועדון של 13 ניצחונות ברצף. באותה עונה ובגיל 17 בלבד, שועה ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של המועדון, כשעלה לשחק 13 דקות מול מ.ס אשדוד בליגה, ובמשחק הפלייאוף מול אותה אשדוד בחודש מאי, אז שיחק 45 דקות.

בתחילת העונה שעברה, שועה קיבל את הזימון המיוחל לקבוצה הבוגרת של יוסי אבוקסיס, אבל הקפיצה המוקדמת לא עשתה לו טוב. בצוות המקצועי ניהלו איתו שיחות והוא חזר לקבוצת הנוער, אבל נראה שלפחות בזמן ששהה שם, הראש שלו לא היה בה, אלא הרגיש בשל לשחק בבוגרת והתאכזב מכך שלא קיבל דקות.

אחרי שתיזז בין הנוער לבוגרים, הגיע הרגע של שועה. החלוץ עלה כמחליף לתשע דקות מול הפועל רעננה בינואר, ובמארס כבר נפרד לשלום מהנוער באופן סופי, כשהרגע הגדול שלו הגיע ב-0:5 הגדול על מכבי נתניה, אז כבש את שער הבכורה שלו. בזכות זאת, היה נדמה שבעונה הקרובה הוא כבר יקבל דקות משמעותיות.

גם במכבי ת"א זיהו את הפוטנציאל של שועה ורצו לצרפו לפני שהוא פורץ בגדול. בקיץ האחרון הנהלת הצהובים הביעה בו התעניינות וניסתה להחזיר אותו לקריית שלום תמורת 800 אלף שקלים, אבל בבני יהודה סירבו.

עד לרגע האחרון של העונה בבני יהודה חיפשו חלוץ זר שיתחרה עם שועה בחוד, אבל עליו זה לא השפיע. החלוץ הצעיר הבין שהוא קיבל הזדמנות, ולא התכוון לתת לה לחמוק לו מהידיים, כשלפני שבועיים חגג שער ליגה ראשון העונה, דווקא מול מכבי חיפה.

בבני יהודה לא הכניסו את היד עמוק לכיס בחלון ההעברות, אבל דווקא זה מה שפינה הרבה מקום לשחקני הבית לבלוט ולהתפתח, וכך קרה גם עם שועה הצעיר. החלוץ משלב פיזיות וטכניקה, משחק גב טוב וגם מסוכן כשמגיע עם הפנים, מה שהופך אותו למגוון ומאפשר לאבוקסיס הרבה אופציות בהתקפה. אחרי שנים בהן לא צמח בקבוצה מהשכונה כישרון בסדר גודל של נבחרת, שועה מאיים להפוך לדבר הגדול הבא.

ותראו לאן זה הוביל אותו. ירדן שועה ניצב בראש טבלת מלך השערים של ליגת העל, שבמאזנו 8 כיבושים ב-12 משחקים בלבד. ועוד מדובר בילד בן 19 וחצי. חבל שנכון לעכשיו הוא כנראה לא ישתתף במשחקי הנבחרת בשל עזיבתו המוקדמת מהשירות הצבאי, אך עדיין לא ניתן להתעלם מהעובדה הפשוטה – העתיד של בני יהודה וירדן שועה קשורים אחד בשני. שועה צריך את בני יהודה, בני יהודה צריכים את שועה. ובינתיים? זה עובד כמו קסם.

נכון, מכבי תל אביב קבוצה טובה יותר מבני יהודה. נכון, הקבוצה מהמרכז כנראה לא תעצור עד שתשיג את תואר האליפות אליו היא כל כך התגעגעה בשלוש השנים האחרונות. אבל אם לבני יהודה יש משהו לפנטז עליו במהלך העונה המדהימה שהם חווים, הדבר הזה הוא דרך ירדן שועה, אותו ילד שבגיל 16 ניצח את מכבי תל אביב, ומי יודע, אולי הוא גם יעשה את זה בגיל 19 וחצי.

מליקסון על הדשא (האתר הרשמי של מנהלת הליגה)

ההגמוניה מסתיימת בטעם מר

משחקי מחזור אמצע השבוע ככל הנראה נעלו סופית את מאבק האליפות, כי הפועל באר שבע היא פשוט קבוצה פחות טובה ממכבי תל אביב. נקודה.

מכבי ת"א ספגה 6 שערים בכל העונה עד כה, ב"ש ספגה 6 שערים בשלושה ימים. ההיסטוריה מוכיחה באופן כמעט מוחלט שקבוצות צמרת עם הגנה חזקה הן אלה שיקחו אליפות בסופו של דבר. לב"ש יש את ההתקפה המוכשרת ביותר בליגה, אבל זה לא מביא לה נצחונות. להיפך: זה בעיקר מביא לה כאב לב ותסכול גדולים.

בואו ננתח את השערים שספגה ב"ש מול הפועל חיפה ביום שלישי: השער הראשון נבע מכך שסאבו וקבהא ויתרו על הירידה להגנה, מה שאילץ את אלחמיד לצאת אל מרכז המגרש כשהוא מפקיר את האגף השמאלי. בשער השני השחקן הכי מוכשר של הפועל חיפה, גילי ורמוט, מצא עצמו בצד השמאלי של הרחבה. בן ביטון לא היה בסביבה, כך שמי שניסה לעצור את ורמוט היה מליקסון שמשחק הגנה זה לא הצד החזק שלו. משם הדרך לשער הייתה קלה.

בשער השלישי, בן ביטון איבד כדור באגף בתוך מחצית המגרש של ב"ש, סוג של רשלנות פושעת – וטאהא הגיב רע להטעיה של ורמוט. השער הרביעי היה כבר קומבינציה של טעויות. כששחקני ההגנה טועים ללא הפסקה והקישור מפקיר את ההגנה, גם ארבעה שערים בסמי עופר לא שווים שלוש נקודות.

ב"ש הפכה להיות קבוצה אבודה, החוסן המנטאלי אבד, יכולת ההרתעה איננה, משחק ההגנה לא קיים, ועל כל זה אחראי ברק בכר. המאמן הצעיר והמוכשר נתקל בפעם הראשונה בעונה רעה והוא לא מצליח למצוא פתרונות. מה שחמור יותר היא העובדה שאותם ליקויים ואותן טעויות חוזרות משחק אחרי משחק, מה שאומר שמידת ההשפעה של המאמן על השחקנים קטנה מאוד.

התקווה הגדולה של המועדון ככל הנראה היא חזרתם של מיגל ויטור ואורן ביטון. באר שבע צריכה להפיק לקחים משמעותיים מאוד מהעונה הזו, לנסות להבין מה השתבש, ולהילחם כרגע רק על מקום באירופה – כי זו הרמה בה הם נמצאים. להפיק לקחים, להתכונן לעונה הבאה, ולהחזיר את הרעב לשחקנים. כי בואו נודה באמת – באר שבע שבעה, ובאר שבע פינתה את הבמה לקבוצה הרעבה, המוכשרת והיעילה של איביץ'.

הימורים במשפט

מכבי חיפה נגד עירוני קריית שמונה (שבת, 16:00): 1:2 למכבי חיפה, קריית שמונה נמצאת בירידה תלולה מטה.

מ.ס. אשדוד נגד מכבי פתח תקווה (שבת, 18:00): 0:1 לפתח תקווה, היא קבוצה איכותית הרבה יותר.

הפועל באר שבע נגד בני סכנין (שבת, 18:15): 1:3 לבאר שבע, סכנין היא לא קבוצה קשה, אך באר שבע תספוג בוודאות.

בני יהודה נגד מכבי תל אביב (שבת, 20:30): 2:3 למכבי תל אביב, שועה וצ'יבוטה מול מכבי לבדם? לא נראה לי.

הפועל רעננה נגד הפועל חיפה (ראשון, 19:00): 0:2 להפועל חיפה, ההגמוניה מבאר שבע לא תעצור גם הפעם.

מכבי נתניה נגד הפועל חדרה (ראשון, 20:15): 0:1 להפועל חדרה, קסם הדקה השמונים עדיין לא התפוגג.

הפועל תל אביב נגד בית"ר ירושלים (שני, 21:00): 0:0 משעמם ואפור, תרגישו חופשי לדלג על המשחק.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. אחלה כתבה
    כל הכבוד לכותב !!!

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort