תקווה לעתיד? הופ סולו השוערת שהייתה הפנים של הכדורגל נשים האמריקאי חוגגת 37 קיצים

הופ סולו שוערת נבחרת ארה"ב בעל האופי הבעייתי שנחשבת לספורטאית הכי יפה בכדורגל ומושכת הרבה כותרות ותשומת לב כבר בת 37 והשאלה הגדולה היא האם היא תמשיך בעולם הספורט ותדע למנף את עצמה כדמות חיובית ומודל לחיקוי להרבה נערות צעירות או שמא תלך לכיוון אחר לגמרי בחיים שלה?

הופ סולו חוותה ילדות לא פשוטה כשגדלה עם אבא שנלחם במלחמת וויטנאם הוריה התגרשו בעוד אביה נכנס לכלא בגין מעילה, היא במשך תקופה הומלס ואף חטף אותה ואחיה מאימם למשך כמה ימים אירוע שלאחריו לא ראתה אותו 10 שנים אך סולו טענה כי לאביה הייתה השפעה מרכזית על חייה ובצדק כי הוא זה שלימד אותה לשחק כדורגל בגיל צעיר, עוד היא מספרת:"הבית שלנו היה כאוס מוחלט. צעקות, ריבים וניסיונות לפגוע אחד בשני" לא פשוט…

סולו החלה לשחק כדורגל בקבוצת "Three Rivers" באזור מגוריה, ריצ'לנד. כשהייתה בתיכון, שיחקה כחלוצה והובילה את קבוצתה לשלוש אליפויות ליגה רצופות (1996-1998) ולזכייה באליפות המדינה בשנתה האחרונה, תוך כדי שהיא כובשת 109 שערים.

כשהחלה לשחק בנבחרת של אוניברסיטת וושינגטון, שינתה את תפקידה ועברה לעמדת השוער. בתקופת לימודיה, נבחרה סולו שלוש פעמים לנבחרת "התאחדות מאמני הכדורגל של צפון אמריקה" וארבע פעמים לנבחרת ה-Pac-12התאחדות ספורט של תריסר אוניברסיטאות מובילות.

בשנת 2000 זומנה סולו בפעם הראשונה לנבחרת ארצות הברית, לאחר ששיחקה קודם לכן בנבחרת הצעירה. את הופעת הבכורה שלה ערכה ב-5 באפריל 2000 במשחק נגד נבחרת איסלנד, במשחק שהתקיים בצפון קרוליינה. לטורניר הכדורגל של המשחקים האולימפיים ב-2004 זומנה סולו, אבל רק בתור שוערת מחליפה לבריאנה סקארי. שנה לאחר מכן, כבר תפסה את מעמדה והפכה לשוערת הראשונה של הנבחרת, תוך שהיא מדיחה את סקארי בת ה-34. בשנים אלו היא קבעה שיא של 1,054 דקות ללא ספיגה – שיא שהופסק בניצחון 1-4 על צרפת בגביע אלגארבה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

עם סיום לימודיה, הוזמנה סולו לקבוצת ה-WUSA פילדלפיה צ'ארג', אולם הליגה פורקה וסולו עברה לשחק בשוודיה. סולו שיחקה 19 משחקי ליגה בשביל קבוצת גטבורג מליגת העל השוודית ובשנת 2005 עברה לשחק במועדון הפאר בכדורגל נשים אולימפיק ליון מהליגה הצרפתית אך היא מעטה לקבל שם קרדיט וב4 שנים שם היא שיחקה 7 משחקים בלבד.

לגביע העולם ב-2007 הגיעה סולו כשוערת הבכירה של הנבחרת. בשלב הבתים וברבע הגמר, הצדיקה סולו את מעמדה, כשספגה רק שני שערים בארבעה משחקים ושמרה בשלושה מהם על שער נקי. למרות זאת, בחצי הגמר נגד ברזיל, העדיף המאמן גרג ריאן את בריאנה סקארי, השוערת הוותיקה שלא שיחקה שלושה חודשים, רק משום שהיה לה עבר טוב נגד הברזילאיות האמריקאיות הפסידו 0-4, ורצף של 51 משחקים ללא הפסד נקטע. בראיון ספונטני שנערך אחרי חצי הגמר נשמעה סולו מאוכזבת מאוד מהחלטת המאמן : "זו הייתה החלטה שגויה של המאמן, כל מי שמבין כדורגל יודע את זה. אין לי ספק שהייתי עוצרת את הכדורים האלה. אנחנו לא ב-2004, אלא ב-2007 וזה לא משנה מה מישהי עשתה לפני שלוש שנים במשחק על מדליית זהב. אתה לא יכול לחיות את העבר" כבר הזכרתי את האופי הבעייתי שלה? ראיון זה גרם לכעס רב כנגד סולו, למרות שיום למחרת התנצלה בפני סקארי וטענה שהראיון לא היה נגדה אלא נגד החלטת המאמן, גרג ריאן. יומיים לאחר מכן, החליט ריאן לספסל את סולו ולא לשתף אותה במשחק על המקום השלישי נגד נורווגיה. קפטנית הנבחרת, קריסטין לילי, הבהירה שההחלטה להשעות את סולו הוחלטה והוסכמה על ידי כל הקבוצה.
סולו נכללה בסגל הנבחרת המורחב לסדרת המשחקים נגד נבחרת מקסיקו שנערכו זמן קצר לאחר גביע העולם. למרות פנייה של שחקניות הנבחרת לפדרציית הכדורגל של ארצות הברית בטענה שמגיע לסולו לשחק, היא לא זכתה להשתתף באף אחד משלושת המשחקים. המשחק השלישי נגד מקסיקו שנערך ב-20 באוקטובר, היה משחקה האחרון של הנבחרת ב-2007, כשבסוף השנה, ריאן עזב את תפקיד המאמן ובמקומו מונתה פיה סונדהאגה השוודית.

עברה הרבה בחיים שלה(Mashable)

ב-23 ביוני 2008, פורסם סגל הנבחרת למשחקים האולימפיים בבייג'ינג, וסולו סומנה כשוערת הפותחת. בריאנה סקארי השוערת הוותיקה, לא זומנה לסגל ונראה היה כי שום דבר כבר לא יוכל להדיח את סולו מההרכב הראשון. ב-21 באוגוסט, נערך גמר הטורניר, בשיחזור של חצי גמר המונדיאל משנה לפני כן – ארצות הברית נגד ברזיל. הפעם, ידן של האמריקאיות הייתה על העליונה וניצחון קטן של 0-1 בהארכה, הביא את מדליית הזהב לארצות הברית. אחרי המשחק, גרפה סולו את רוב השבחים – אחרי שעצרה שוב ושוב את ההתקפה הברזילאית בראשות השחקנית הטובה בעולם דאז, מרטה.

ב-16 בספטמבר 2008 נבחרה סולו לשחק בקבוצת סנט לואיס אתלטיקה מה-WPS – ליגת הכדורגל האמריקאית החדשה שתוכננה לקום באפריל 2009. למרות פתיחת עונה חלשה, שבה ספגה סולו שישה שערים בארבעה משחקים, השתפרה וב-13 המשחקים הבאים ספגה רק שמונה שערים. בסיום השנה, נבחרה כשוערת העונה בליגה.

במאי 2010 קבוצת סנט לואיס התפרקה וסולו חתמה בקבוצת אטלנטה ביט, גם היא מליגת ה-WPS . במהלך העונה, שתי התבטאויות של סולו ברשת הטוויטר גרמו לרעש תקשורתי ולביקורת נגד סולו; אחרי משחק חוץ של קבוצתה נגד בוסטון בריקרס, האשימה סולו את הקהל המקומי בגזענות וסירבה לחתום לאוהדים. באותו ערב היא צייצה: "שיש לבוסטון קומץ אוהדים שלא נותן כבוד לקבוצה ולליגה". שתי הקבוצות פירסמו הודעה משותפת שבה נכתב שלא הייתה התארגנות של קריאות גזעניות, ושסולו הייתה צריכה להפנות את טענותיה כלפי האחראים ולא לפרסם ברשת החברתית את דעותיה. ההתבטאות השנייה של סולו הייתה נגד הנהלת ושופטי הליגה, כשאמרה שהמשחק נגד וושינגטון היה מכור, בטענה שהנהלת הליגה רצתה שזו תעלה לפלייאוף ולא אטלנטה סולו נקנסה על ידי קבוצתה ב-2,500 דולר והורחקה ממשחק אחד , כשבסוף העונה החליטו שני הצדדים להיפרד. בסיום העונה, נאלצה לעבור ניתוח קשה בכתף – ממנו התאוששה בצורה טובה ומהירה, בניגוד לדעת הרופאים שטענו שלא תוכל לשחק בגביע העולם.

המון עליות ומורדות אך מקצועית אין עליה עוררין(ESPN)

לפני עונת 2011 עזבה סולו את אטלנטה וחתמה בקבוצת מג'יק-ג'ק מפלורידה. קבוצתה של סולו סיימה את העונה במקום השלישי.

למרות שהחמיצה את רוב שלב המוקדמות עקב הפציעה בכתף, זומנה סולו לסגל הנבחרת לגביע העולם ב-2011 שנערך בגרמניה. אחרי ששמרה על שער נקי בשני המשחקים הראשונים נגד צפון קוריאה וקולומביה, ספגה סולו שני שערים בהפסד לשוודיה – הפסד שגרם לארצות הברית לסיים במקום השני בבית המוקדם, ולפגוש את יריבתם המרה, ברזיל, ברבע הגמר. המשחק בין השתיים נשלח לדו-קרב בעיטות הכרעה, לאחר שאבי וומבאך האמריקאית כבשה שער שוויון בדקה האחרונה של ההארכה. במהלך דו-קרב הפנדלים, עצרה סולו את הפנדל השלישי של הברזילאיות והעלתה את ארצות הברית לחצי הגמר נגד צרפת. אחרי המשחק, סולו שיבחה את חברותיה לנבחרת ואמרה לתקשורת ש"למרות שהיינו עם שחקנית אחת פחות ובפיגור של שער אחד בהארכה, הרגשנו שמשהו הולך לקרות". בניצחון 1-3 על צרפת בחצי הגמר, הפכה סולו לשוערת השנייה בהיסטוריה שמגיעה למאה הופעות בינלאומיות (אחרי חברתה לנבחרת, בריאנה סקארי).
במשחק הגמר, פגשו האמריקאיות את נבחרת יפן המפתיעה. למרות שפעמיים הובילו ביתרון של שער, לא הצליחו האמריקאיות לשמור על התוצאה ובסופו של דבר, הפסידו ליפן 1-3 בדו-קרב פנדלים. למרות ההפסד, הפגינה סולו הערכה רבה כלפי הנבחרת היפנית ובירכה אותם. בטקס הסיום של הטורניר, זכתה סולו בפרס כפפת הזהב (השוערת המצטיינת) ובכדור הארד (השחקנית השלישית בטיבה במונדיאל). כמו כן, היא נכנסה להרכב מצטייני הטורניר. לאחר גביע העולם ב-2011, ובעיקר לאחר משחקה המצוין נגד ברזיל ברבע הגמר, הפכה סולו בין לילה לכוכבת אמריקאית ואף לסמל מין. חודשיים לאחר מכן, הוזמנה סולו להשתתף בתוכנית הריאליטי, רוקדים עם כוכבים וסיימה במקום הרביעי. באוקטובר 2011, הופיעה בעירום על שער המגזין ESPN, במהדורה שנתית שאת כולה מעטרים ספורטאים מובילים ללא בגדים.

בפברואר 2012 חתמה סולו בשורות סיאטל סאונדרס נשים יחד עם חברותיה לנבחרת ארה"ב אלכס מורגן, מייגן ראפינו וסידני לרוקס אך בעקבות ההכנות לאולימפיאדת לונדון 2012 הופ ערכה 3 הופעות בלבד במועדון באותה שנה. סולו זכתה עם נבחרת ארצות הברית במדליית זהב שנייה ברציפות באולימפיאדת לונדון.

באותה שנה נישאה השוערת לשחקן הפוטבול המפוקפק לשעבר ג'רמי סטיבנס אשר לא מעט תאקלים איתו עוררו סערות תקשורתיות כמו לדוגמה ביום חתונתם שפרצה קטטה בין בני הזוג אשר פצעה את הופ סולו ועד לפרשת התקיפה של הופ סולו את אחותה למחצה ואחיינה.

לא תוספת חיובית לרזומה-הופ סולו ובעלה ג'רמי סטיבנס(ESPN)

 ב2013 חתמה הופ סולו בשורות סיאטל ריג'ן אך מעטה לשחק בעקבות פציעה בכתף. ב2014 סולו שברה את שיא השמירה על שער נקי במדי הנבחרת שיא שהיה שייך לשוערת שקדמה לה בריאנה סקארי.

ב2015 סולו הורחקה ל30 יום מהנבחרת בעקבות תקרית במחנה האימון, על התקרית לא נמסרו פרטים. בהמשך השנה זכתה עם הנבחרת בטורניר גביע העולם בכדורגל שהתקיים בקנדה בו היא שיחקה בכל הדקות האפשריות(630 במספר) כשהיה לה שיא של 540 דקות ללא ספיגה בטורניר(השני במספר בכל גביעי העולם לנשים) והיא זכתה בכפפת הזהב של הטורניר.

ביולי 2016 סולו השיגה הישג מרשים בדמות המשחק ה100 שלה שבו היא שומרת על שער נקי בנבחרת במשחק נגד דרום אפריקה מה שעשה אותה לשוערת הראשונה בהיסטוריה עם הישג כזה. באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו (2016) הודחה נבחרת ארצות הברית בשלב רבע הגמר על ידי נבחרת שוודיה. לאחר המשחק כינתה את שחקניות שוודיה "חבורת פחדניות". בתגובה השעתה התאחדות הכדורגל האמריקאית את סולו לחצי שנה.

על אף שהופ סולו לא פרשה בהודעה רשמית נוצר הרושם כי הפרישו אותה שכן הקריירה שלה נעצרה ושמה שנקשר בלא מעט פרשיות לא חיוביות לא ניתן לספור על שתי ידיים אך למרות הכל מדובר באחת מהספורטאיות היותר אטרקטיביות שעולם הספורט ראה בכלל ועולם הכדורגל נשים בפרט והיא לגמרי יכולה לשמש כמודל לחיקוי למצוינות למרות האופי הבעייתי.

 

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort